سخنرانی استاد حسن عباسی در ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار + دانلود تصویری

استاد حسن عباسی کارشناس مسائل استراتژیک و رئیس اندیشکده یقین در جلسه سخنرانی خود در ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار ـ 12 دی 94 ـ، سه کلید واژه فتنه، عمار و هنر را سه ضلع تشکیل دهنده جشنواره مردمی فیلم عمار برشمرد و گفت: آن چه در قرآن پیرامون فتنه ذکر شده آن آزمایشی است که انسان در زندگی خود با آن سر و کار دارد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال، فتنه یا همان آزمایش را جزء لاینفک زندگی انسان مؤمن دانست و تصریح کرد: هر روز زندگی مؤمن آزمایش است و فتنه آن هنگام که از زندگی شخصی انسان خارج می شود و در ابعاد اجتماعی قرار می گیرد معنای گسترده تری پیدا می کند.

عباسی، با بیان این که مرکب انسان مؤمن مه شکنی دارد که در فتنه ها از آن استفاده می کند، اظهار داشت: هر چه قدر ایمان فرد مؤمن بیشتر باشد آمادگی او در برابر فتنه نیز استوارتر است.

وی با اشاره به سربلندی ملت ایران پس از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: غربی ها همواره با بهانه های مختلف سعی در مداخله جویی و براندازی نظام اسلامی ایران داشته اما هرگز نتوانستند به رویای خود دست یابند.

عباسی، با بیان این که ایران 37 سال است بدون بمب اتم توانسته غربی ها را در رسیدن به خواسته هایشان در منطقه ناکام گذارد، اظهار داشت: جلوگیری از سقوط حکومت بشار اسد و جلوگیری از سقوط بغداد بدون بمب اتم به دست آمد و این نشان دهنده اهمیت اراده هاست.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال، علم مدیریت در بحران را علمی قرآنی دانست و تصریح کرد: مؤمن کسی است که از شرایط فتنه برای ارتقاء وجودی خویش استفاده می کند و در مسیر تعالی اوج گیرد.

عباسی، با بیان این که در دوران فتنه حق شبیه به باطل و باطل شبیه به حق می شود، گفت: در زمان فتنه انسان ها غربال می شوند و بصیران و آگاهان مشخص می شوند.

وی با بیان این که عمارهای دوران فتنه باید در ابتدا حق را تبیین و سپس حق را معروف و آن را به جای منکر ، تبلیغ کنند، تصریح کرد: امروزه به دلیل این که بانکداری از اساس در کشور غلط است تبلیغ این امر تبلیغ باطل است، اما به دلیل این که این باطل جای حق را گرفته کسی به آن توجه نمی کند.

هنر ابزوردی در عمار بی معناست

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال، با بیان این که متأسفانه در مسئله علوم انسانی در دانشگاه ها اساس بر تثلیث بنا شده نه توحید، اظهار داشت: هنر ابزوردی و خنثی در عمار بی معناست.

وی با انتقاد از قرار دادن الگوهای غلط و تبعیت از امپریالیسم های نادرست در بخش های مختلف از جمله مالی ، بهداشتی و هنری خاطرنشان کرد: سیستم های مدیریتی و آموزشی بسیاری در ایران در حال فعالیت هستند که از منکر فراگیر شده اند و تشخیص حق های تبدیل به منکر شده، از وظایف عماریون است.

عباسی، با انتقاد از تظاهرات هایی که برای بی حجابی برپا می شود، خاطرنشان کرد: عده ای امر به معروف را تنها گیر دادن به زلف زنان قلمداد می کنند اما یک بار جلوی دانشگاه ها برای دروس غیر توحیدی که از اساس غلط است تظاهرات نمی کنند.

وی با بیان این که کدام یک از شما مسلمانان برای بانکداری ربوی که در کشور سایه افکنده تظاهرات کرده اید، اظهار داشت: بانکداری در ایران باطل است اما به وسیله تبلیغات تبدیل به معروف شده و مدام تبلیغ آن صورت می گیرد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال، با بیان این که عمار کسی است که باید قبل از دستور امام خود راه حق را تشخیص دهد و آن را تبلیغ کند، خاطرنشان کرد: اگر عمار نتواند راه درست را تشخیص دهد و آن را تبلیغ کند عاشورا به وجود می آید.

وی با بیان این که عماریون باید از ابزار هنر برای زدودن فتنه در عصر خود بهره گیرند، اظهار داشت: جشنواره عمار هنر ایدئولوژیک است و اگر هنر خنثی و غیر ایدئولوژیک می خواهید صبر کنید تا یک ماه دیگر و جشنواره فجر را ببینید، فجری که هنرش از نفسانیت طراوش می کند.

عباسی، با بیان این که عمار دغدغه اش حقیقت و مردم است و از راه مردم به دنبال دیده شدن است، گفت: متأسفانه چندین سال است که اساتید هنر، هنرمندان و منتقدان در این کشور مدام می گویند که هنر تنها سرگرمی است در حالی که در متون دینی پرداختن به امری تنها به دلیل سرگرمی از کارهای شیطان است.

هنر امروز ویژگی منفی اش بیش از جنبه مثبتش است

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال، با بیان این که در هنر امروز ویژگی منفی آن بیش از جنبه ی مثبتش است، اظهار داشت: مهمترین وظیفه هنر، قصه گویی است و قرآن خود را به عنوان بهترین قصه گو معرفی کرده است.

وی با بیان این که قصه های قرآن «نُثَبِّتُ بِهِ فُؤادَکَ» هستند، تصریح کرد: این آیه از قرآن بدین معنی است که ما به وسیله این قصه ها قلب مؤمنان را محکم و استوار می کنیم.

عباسی با بیان این که در اسلام هر اتفاقی نشانه ای از سوی خداوند است، خاطرنشان کرد: جریان مخربی در هنر ایران به وجود آمده که عنوان می کند، هیچ چیز نشانه هیچ چیز نیست و این سبب شده تا ما شاهد آثاری خنثی در سینمای ایران باشیم.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال، در ادامه گفت: قصه های قرآن سبب آرامش روح و استواری قلب مؤمن میشود، قصه هایی که سرگذشت انبیاء پیشین است.

وی با بیان این که جایگاه هنر و هنرمند در اسلام بسیار والاست، اظهار داشت: سینماگری که بتواند قصه هایی در مسیر آرامش روح انسان از منظر قرآن بگوید بسیار کم هستند؛ چرا که هنرمند آن چه را که انسان عادی نمی بیند مشاهده می کند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال، با اشاره به رویش فیلمساز دینی وانقلابی در عمار خاطرنشان کرد: به جرأت می گویم که در 10 سال آینده اتفاقی عجیب در نسل جدید هنرمندان انقلابی خواهد افتاد.

وی با بیان این که سینماگر عمار هنر  را در خدمت آرمان ها و اهداف متعالی بشر قرار می دهد، اظهار داشت: ویژگی هنر مردمی عمار عبور مردم از غبار فتنه هاست، فتنه هایی که در 88 تمام نشد بلکه هر روز ملت ایران با آن سر و کار دارد و او را از مسیر اصلی خارج می کند.

عباسی، با اشاره به تقسیم بندی فتنه به سه محور اصغر، اوسط و اکبر خاطرنشان کرد: فتنه اصغر مربوط به غرب و آمریکا و سازمان های حقوق بشری است که خود فجیع ترین وقایع عالم را انجام می دهند و سپس دیگران را محاکمه می کنند و بر سر میز مؤاخذه می نشانند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال، به فتنه اوسط و خطرناکی آن در جهان امروز اشاره کرد و گفت: فتنه اوسط از سوی مسلمان نماهایی صورت می گیرد که می خواهند اسلام را به دروغ جلوه دهند و این ها اصل و ریشه اسلام را هدف قرار داده اند.

وی با بیان این که عده ای گمان کردند که با شهید کردن شیخ نمر و زندانی نمودن شیخ زکزاکی می توانند شعله بیداری مردم را خاموش کنند، اظهار داشت: اعدام شیخ نمر زمینه رسوایی باطلی به نام آل سعود را فراهم خواهد کرد.

عباسی با اشاره به دسیسه های غرب در جهت از بین بردن تفکر اسلامی در جهان و با بیان این که فتنه اوسط می خواهد چهره اسلام را تخریب کند، خاطرنشان کرد: غرب با به راه انداختن مسلمان کشی ها می خواهد کاری کند که دیگر کسی دین را نخواهد، همانند اقدامی که در گذشته پیش از رنسانس انجام داد.

وی با اشاره به اینکه دشمن در فتنه اکبر به دنبال این است که به هر طریقی که شده، نظام اسلامی ایران را به عنوان ام القرای جهان ساقط کند، اظهار داشت: در فتنه اکبر می خواهند پوسته جمهوری اسلامی حفظ شود اما در درون مغز آن لیبرالیست را قرار دهند و از این طریق آن را به نابودی بکشانند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال، با بیان این که امام خمینی(ره) فرمود که «اسلام منهای روحانیت» نمی خواهیم، تصریح کرد: امروزه شاهد روحانیت منهای اسلام هستیم.

عباسی با بیان این که تعداد فیلم هایی که هالیوود در سال علیه انبیاء و با هدف اسلام هراسی تولید می کند، بیست برابر بیش از بودجه فیلم سازی در ایران است، گفت: آن افراد با این همه هزینه اگر از کودکی محمد نترسند جای تعجب دارد.

وی با اشاره به این نکته که احمدی روشن ها تربیت یافته دانشگاه ها نبودند، خاطرنشان کرد: مهمترین نکته ای که باید نیروی های انقلابی هنگام ورود به عرصه هنر توجه کنند این است که مسیر صحیح خود را اشتباه نکنند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال، در پایان تأکید کرد: باید بتوانیم در عمار تفکر اسلامی را در برابر سیطره هالیوودی حاکم کنیم.

منبع: عمار فیلم

فیلم/ روایت حسن عباسی از ۳ وظیفه اصلی «عمار»

فیلم/ حسن عباسی: تحول «لیبرالیسم» در ایران شروع شده است

کیفیت: پایین

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

4 دیدگاه

  1. با سلام و عرض خشته نباشید. خواهشمندم فایل صوتی سخنرانی استاد در جشنواره عمار رو هم در سایت قرار دهید.
    با تشکر

  2. سلام،فایل صوتی برسه،متشکر

  3. داداشی لطفا فیلم یا صوتشم بذار خدا خیرت بده