سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع کلمه‌ی نفوذ و انتخابات، جمله‌ای بسازید

استاد حسن عباسی دیروز ـ ۱۲ بهمن 94 ـ در مجتمع باقرالعلوم خمینی شهر با بیان مباحثی پیرامون نفوذ گفت: در جریان به شهادت رسیدن رجایی و باهنر و تعدادی دیگر، فردی که با خوب جلوه نشان دادن چهره اش در مقابل شهید رجایی باعث کسب اعتماد شده بود و به نوعی در کلیه امور دخالت داشت قبل از بمب گذاری و به شهادت رساندن رجایی به دنبال بمب گذاری در جماران بود.

وی با بیان اینک نمونه های زیادی از نفوذ در دولت ها و کشورهای جهان وجود دارد گفت: نفوذ در ساختار یک کشور، نفوذ در یک حزب، نفوذ در خارج که برخی از نفوذ به عنوان جذب عوامل استفاده می کنند.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه دغدغه رهبر، نفوذ جریانی و شبکه ای است ادامه داد: مسئله نفوذ مربوط به این زمان نیست و پدیده نفوذ شناسی در قالب فتنه شناسی است و باید عمومیت پیدا کند. در جایی که فتنه رخ می دهد نفوذ به وجود می آید .

وی با بیان اینکه انسان مومن باید مسلح به چراغ فتنه شکن باشد چون هوای غبارآلود در پیش روی انسان است اظهار کرد: هر کجایی که یک عالم دینی وجود دارد، در حال مبارزه با ظلم است یا در اسارت و یا اینکه به شهادت رسیده و این انقلاب به جهان صادرشده و استکبار جهانی از گسترش اسلام هراس دارد.

برای عبور از فتنه نیاز به چراغ مه شکن است

عباسی با اشاره به اینکه در سطح ۳۷سال انقلاب اسلامی امتحانات و فتنه های سنگین وجود دارد و نظام هر چه پیش می رود امتحاناتش سخت تر و مشکلاتش افزایش می یابد گفت: با توجه به آیات و روایات در هر لحظه از دوران با فتنه ای روبرو هستیم و اگر یک راننده برای حرکت در جاده ای غبارآلود و مه آلود نیاز به چراغ مه شکن دارد تا از بروز حادثه جلوگیری کند، نظام نیز باید چراغ فتنه شکن داشته باشد تا به سلامت از دوران مختلف عبور و فتنه ها را پشت سر گذارد.

وی مهمترین مسئله در سازوکار فتنه شناسی را عدم انقطاع از ولی برشمرد و خاطر نشان کرد: تبیین نسبت خود با ولی و مفهوم کلیدی و جدی به نام بصیرت و اگر این دو همراه انسان باشد در فتنه های عصری زمین نخواهیم خورد.

وی با بیان اینکه اهمیت امر به معروف و نهی از منکر زدودن فتنه است، افزود: بهترین راه مقابله با فتنه ها، آشنایی با فتنه دوره انبیا، ائمه معصومین و فتنه هایی است که علما و فقها زدودند که غربی ها به آن علم مدیریت بحران می گویند.

استادعباسی با اشاره به اینکه در فتنه اکبر می خواهند پوسته جمهوری اسلامی باقی بماند و در قشری گری مغز دین تهی شود و آن را پروژه سیاست درهای باز نامیده اند گفت: ما با قواعد استراتژیک که آقای سریع القلم در داووس با آن کار می کنند به خوبی آشنا هستیم.

کاری نکنید که از مجمع تشخیص مصلحت نظام، مفسدت نظام بیرون بیاید.

وی خاطرنشان کرد: به خواست رهبر انقلاب غالبا اغماض و سکوت می کنیم اما با فتنه و ساز و کاری که با اندیشه های سریع‌القلم سق می زنند و در مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت تئوریزه می کنند و همچنین در مجله راهبرد منتشر می کنند و به حکومت می خورانند، در دفاع از انبیاو ائمه اطهار- امام و شهدا که قرار نیست ساکت باشیم.

حسن عباسی با بیان اینکه ما جوانانی داریم که با عنایت خاص خداوند در آب های کشور یا دفاع از حرمین با خون خود دفاع می کنند که اجری دارند، اضافه کرد: ما باید در مقابل جریان نفوذی که موذیانه وارد مجمع تشخیص مصلحت نظام شده است و به آنها مشاوره می دهد ایستادگی کنیم.

وی افزود: کسی که فکر می کند می تواند پوسته‌ جمهوری را حفظ کند و مغز و محتوا را لیبرالیزه کند همه مبتنی بر فتنه است.

وی تاکید کرد: نسلی که می خواهد این انقلاب و نظام را حفظ کند باید فتنه شناس باشد و هر روز مراقب این ساز و کار باشد تا حرفی از رهبر انقلاب گم نشود و در برابر نفوذی ها بصیرت داشته باشد.

رییس اندیشکده یقین با بیان اینکه سه فتنه اصغر، اوسط و فتنه اکبر وجود دارد که حجم نفوذهای شبکه ای را می توان در آنها رصد کرد اظهار کرد: فتنه اکبر باطلی است که در نظام نفوذ کرده و دنبال استحاله کردن جمهوری اسلامی از درون می باشد.

مبانی غیر توحیدی در علوم انسانی دانشگاه های ایران تدریس می شود

عباسی با اشاره به اینکه معیارهای غربی در علوم انسانی دانشگاه های ایران تدریس می شود و فاجعه است خاطر نشان کرد: سال گذشته در دیدار اساتید دانشگاهی با رهبر انقلاب در ماه رمضان حضرت آیت الله خامنه ای گفتند فکری به حال علوم انسانی کنید و مبانی علوم انسانی غرب غیر الهی، مادی و غیر توحیدی است.

وی با توجه به اینکه امام مسلمین در جمع چند هزار استاد دانشگاه فریاد می زند که مبنای علوم انسانی غرب غیر توحیدی است تصریح کرد: صدای اعتراض از هیچ استادی به گوش نرسید و لبیک به ندای رهبرانقلاب شنیده نشد و از اینکه فکر جوانان را فاسد می کنند نیز عذرخواهی نکردند.

حسن عباسی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که می فرمایند پول نباید کار کند بیان داشت: این کار کردن پول در کشور یک نفوذ است و در سی و پنج سال گذشته در تمام شهرها زیباترین ساختمان های هر شهر مربوط به بانک ها می باشد که برخی از اندیشمندان داخلی بیان میکنند دین و مذهب در اقتصاد نرم هایی دارد و اقتصاد یک علم است.

وی با بیان اینکه چرا باید در برابر اقتصاد پر از ربا سکوت کنیم، افزود: باید انتقاد کنیم که چرا ربا ، دیرکرد و جریمه گرفته می شود، چرا پول بدون پشتوانه به چاپ می رسد، چرا دلار مبنای اقتصادی است.

رئیس اندیشکده یقین بیان داشت: جوانان بدانند جامعه کنونی به بزرگ مردانی که برای ادامه حرکت عظیم انقلاب اسلامی که بتوانند ملت را از دست سیستم اقتصادی پر از ربا نجات دهند و به درخواست امام مسلمین پاسخ دهند، نیاز دارد.

وی به بانک ها هشدار داد: اگر سیستم بانکداری را اصلاح نکنند در غیر این صورت سینه ها را سپر کرده و با ایستادگی و مقاومت مردم را از بانک ها گرفته و اجازه نفوذ بیشتر در اقتصاد را نمی دهیم.

در بورس، قمار و در بانکداری، ربا نفوذ کرده است

وی با بیان اینکه در ایران مدام مردم را به حضور در بازار بورس دعوت می کنند و در این قمار بزرگ مردم نابود می شوند عنوان کرد: از دی ماه۹۲ تا مرداد۹۴ در طی بیست ماه ۱۸۰هزار میلیارد تومان درآمد مردم در بورس نابود شد و یک ماه پس از آن چهار وزیر نامه نوشتند. این رقم در بورس ۶۰ برابر اختلاس ۳ هزار میلیاردی است و بورس برد و باخت دارد که این علم قمار است.

عباسی با بیان اینکه باطلی به نام بورس، و سیستم بانکداری ربوی حق شده و این نمونه ای از نفوذ است گفت: جوانان تا آنجایی که می توانند از گرفتن وام های بانکی خودداری کنند و در بسیاری از خانواده ها صندوق های قرض الحسنه خانوادگی وجود دارد که مطابق قوانین الهی است.

وی با توجه به در پیش بودن انتخابات اظهار کرد: یک معیار برای سنجش نمایندگان فعلی مجلس این است که بررسی کنیم مطالبات مراجع و رهبر انقلاب در خصوص اقتصاد و بانکداری اسلامی چه مقدار حل شده است

نیاز به مجلس ضد نفوذ داریم

رئیس اندیشکده یقین تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی نیاز به مجلس ضد نفوذ و فتنه است، مجلسی نیاز داریم که به عناصر ثروت و قدرت تکیه نداشته و توکل بر خدا کند، مجلسی می خواهیم که مرعوب غرب نباشد.

وی عنوان کرد: اگر کسی دغدغه تحول در علوم انسانی، سیستم بانکداری اسلامی ، تولید بومی و ایستادگی در برابر آمریکایی غیر قابل اعتماد را ندارد نباید به مجلس وارد شود و به نماینده مجلسی نیاز داریم که شعارش ما می توانیم باشد و جلوی سیاست های غلط مقاومت کند.

اعضای مجلس خبرگان رهبری باید دغدغه فقه حکومتی و مدیریت استراتژیک داشته باشند

عباسی در خصوص مجلس خبرگان رهبری گفت: مجتهدی که سطح فقهش فقه فردی باشد جایگاهی در خبرگان رهبری ندارد و کسی می تواند به امام مسلمین کمک دهد که دغدغه فقه حکومتی داشته باشد، کسی می تواند در خبرگان رهبری موثر باشد و نظام را جلو ببرد که مدیریت استراتژیک بداند.

وی عنوان کرد: از کشور فرانسه هواپیمای ایرباس خریداری کردند در حالی که در شاهین شهر اصفهان هواپیمای ایران ۱۴۰ تولید بومی داشتیم و این عمل باعث بروز بیکاری جوانان ایرانی می شود، با خرید این هواپیمای ایرباس امکان ندارد صنعت هواپیمایی را بومی سازی کرد و تولید داخلی داشته باشیم.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه جوانان میراث دار نظام و انقلاب ، امام و شهدا هستند گفت: اگر نسبت به نفوذ و فتنه بی توجه باشیم به نتیجه صفین در دوران حضرت علی(ع) خواهیم رسید، دشمن بیدار است و مانیز باید بیدار باشیم و موضوع فتنه شناسی باید یک درس رایج در زندگی ها باشد.

منبع: قلمکده

استاد حسن عباسی شامگاه دوشنبه در جمع مردم خمینی‌شهر در محل مجتمع باقرالعلوم اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور ترویج این تعداد بانک و ساختمان‌های مجلل بانکی با نظام اسلامی ما هم‌خوانی و سنخیت ندارد.

وی با تأکید بر اینکه بیش از سه دهه گذشته امام راحل به وجود ربا و رباخواری در بانک‌های کشور هشدار داده‌اند، گفت: در سه دهه گذشته انواع بانک‌های متعددی در کشور راه‌اندازی شده است، یکی از راه‌های نفوذ دشمن گسترش بانک‌های متعدد برای ترویج ربا و رباخواری است.

رئیس اندیشکده یقین تصریح کرد: در سی سال گذشته همه کشور تبدیل به بانک شده و در همه شهرها و استان‌های کشور مجلل‌ترین ساختمان‌هایی که به چشم می‌خورد متعلق با بانک‌ها است.

وی افزود: با توجه به اعتراضات مقام معظم رهبری و مراجع تقلید، دولت‌های گذشته و فعلی هیچ اقدامی برای ترویج بانکداری اسلامی و جلوگیری از ترویج ربا در بانک‌های کشور نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه ملاک عمل مسئولین اقتصادی و بانکی کشور اقتصاد اسلامی نیست و با مبانی علمی‌ بانکی غربی عمل می‌شود، گفت: بزرگان علمی و اقتصادی غربی اعتراف دارند که مبانی اقتصادی و بانکی جوابگو نبوده و به زمین خورده است.

رئیس اندیشکده یقین با تأکید بر اینکه نفوذ در سیستم اقتصادی و بانکی کشور جریان دارد، بیان داشت: مردم آمریکا به دنبال این هستند که از اقتصاد غربی و بورسی نجات پیدا کنند، ما در مقابل، مردم کشورمان را به اقتصاد بورسی تشویق می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته 180 هزار میلیارد تومان از بودجه کشور در اقتصاد بورسی کشور از بین رفته است، گفت: نامه 4 وزیر اقتصادی کشور حکایت از مشاهده و اعلام ظهور خسارت اقتصادی بورسی کشور بود.

وی با تأکید بر اینکه باعث افتخار است که از مبانی اقتصاد اسلامی و بانکداری اسلامی استفاده و عمل کنیم، گفت: استکبار جهانی تلاش دارد پوسته و ظاهر نظام ظاهری اسلامی و در درون و تمام 140 نماد و زیرمجموعه‌ نظام، مبانی غربی اجرا شود.

عباسی با بیان اینکه مسئولین به دغدغه‌های مقام معظم رهبری برای نظام‌سازی توجه لازم را ندارند و کوتاهی می‌کنند، تاکید کرد: امروز بعضی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در جامعه شنیده و عمل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در دوران پس از برجام سیاست درهای باز اجرا می‌شود، گفت: یکی از راهکارهای نفوذ، اجرای سیاست درب‌های باز برای ورود انواع و اقسام کالای ضروری و غیرضروری خارجی به کشور است. سیاست درب‌های باز توسط غرب شروع‌شده و غرب در تلاش است همچون کشور چین با ورود کالای خارجی فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی و اقتصاد بومی را در کشور ما از بین ببرد.

رئیس اندیشکده یقین تأکید کرد: اقدامات گروهی در مجمع تشخیص مصلحت نظام از ده سال گذشته برای پیدا کردن تولید قدرت ملی یا ثروت ملی در حال جریان است.

عباسی بیان داشت: امروز نظام ما دلیر‌مردانی دارد که در بخش‌های مختلف با جان و خون خود با نفوذهای نظامی و جاسوسی دشمن مقابله می‌کنند. هدف اصلی این جریان اصل ولایت‌فقیه و صدور انقلاب اسلامی است.

عباسی در پایان با بیان اینکه بعضی در تصور آن هستند که می‌توانند پوسته نظام را حفظ کرده و مغز آن را متناسب با فرهنگ غربی تغییر دهند، بیان داشت: بعضی کشور ایران را با کشور چین اشتباه گرفته‌اند، نمی‌دانند این کشور خدا و ولی‌فقیه دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

2 دیدگاه

  1. با سلام و تشکر از سایت خوبتون
    لطفا فایل تصویری استاد در مجتمع باقرالعلوم خمینی شهر را برای دانلود روی سایت قرار دهید

    چند تا سوال هم داشتم
    تیم فیلمبرداری از طرف خود استاد هستند یا محلی همون مکان سخنرانی؟
    چطوری میتونیم از استاد دوباره دعوت کنیم؟
    شما خودتون هم حضور داشتید در این سخنرانی یا نه؟
    باز هم از سایت خوبتون تشکر میکنم.
    در پناه آقا امام زمان عج باشید
    یاعلی

    • یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

      سلام. تشکر
      فیلمبرداری از طرف برگزارکننده سخنرانی انجام میشود و فایل این سخنرانی بدست ما نرسیده.
      برای دعوت از استاد درخواست خود را به شماره دورنگار ۷۷۹۸۴۱۸۲- ۰۲۱ ارسال کنید.
      http://andishkadeh.ir/contact