لغو سخنرانی استاد حسن عباسی در دانشگاه آزاد مشهد

دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد مشهد گفت: لغو سخنرانی استاد حسن عباسی در دانشگاه آزاد مشهد، معنایی به‌جز یک‌طرفه بودن فضای این نهاد ندارد.

عماد کاشانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس در مورد برگزار‌نشدن نشست حسن عباسی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد مشهد، اظهار داشت: حسن عباسی از یک ماه گذشته توسط بسیج دانشجویی دعوت به سخنرانی شده بود و ما از همان زمان نسبت به اخذ مجوز اقدام کرده بودیم.

وی افزود: مجوز این سخنرانی از هیئت نظارت دانشگاه که متشکل از رئیس دانشگاه آزاد واحد مشهد، نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه و ریاست عالی دانشگاه در مورخه دوم اسفندماه در ساعت 15 در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی اخذ شد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد مقدس گفت: با وجود آنکه مجوز را در دست داشتیم نسبت به دعوت از آقای عباسی اقدام کردیم، موضوع سخنرانی «ابرطبقه و دام‌های نفوذ آن» بود، این موضوع مربوط به شرح حال آمریکا در اوضاع منطقه بوده که بنا بود توسط سخنران نشست تشریح شود.

کاشانی تأکید کرد: با توجه به فشار‌هایی از سوی ریاست عالی دانشگاه در مورخه یکم اسفند به واحد مشهد مقدس وارد آمده بود، حراست امروز با بستن درب‌های دانشکده از ورود دانشجویان و حسن عباسی به داخل دانشکده جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: در این حین حدود 100 نفر از دانشجویان که بنا بود با سخنران وارد جلسه شوند با ممانعت از حضور مواجه شدند، سوال ما از مسئولان دانشگاه این است که حسن عباسی چرا در همین امروز می‌تواند در دانشگاه فردوسی سخنرانی کند ولی در دانشگاه آزاد مجوزی که توسط دانشگاه صادر شده بود لغو می‌شود.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد مقدس گفت: طبق قانون مجوز هیئت نظارت قابل لغو نیست، اگر موضوع امنیتی باشد باید به صورت کتبی اعلام می‌شد؛ این اقدام مسئولان در آستانه انتخابات چه دلیلی می‌تواند داشته باشد جز اینکه سعی شود فضای دانشگاه یک طرفه باشد.

کاشانی تأکید کرد: فضای سیاسی که دانشگاه آزاد بر آن سوار است، نمی‌گذارد که افرادی همچون حسن عباسی ایراد سخن کنند 16 آذرماه امسال هم با وجود آن که مجوز سخنرانی زاکانی و نقویان گرفته شده بود، با لغو مجوز مواجه شدیم و نگذاشتند این دو سخنران وارد دانشگاه شوند.

وی افزود: این‌ها افراد ملی هستند؛ جای این سئوال مطرح است که این رخداد‌ها آیا غیر از این است که دانشگاه فعالیت سیاسی می‌کند؟ غیر از این است که تنها یک‌سویه عمل می‌کند؟ غیر از این است که دانشگاه آزاد مصداق حیات خلوت هاشمی رفسنجانی است؟

منبع: خبرگزاری تسنیم

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

4 دیدگاه

  1. سلام
    من یک سوال دارم، چه کسی این افراد را در این سمت در این دانشگاه قرار داده که به یک سخنران انقلابی اجازه ورود نمی دهند؟
    کم کم نفوذی های بعد از برجام دارن خود را نشان می دهند.

  2. سلام به استاد عزیزم
    خدا پشت پناهت ، استاد عباسی
    وقتی حق میاد باطل رنگ می بازه . اینجاست که باید کاری کرد
    ما همگی در انتخابات شرکت میکنیم و اصلح ترین ،خالص ترین و مومن ترینشونو اتخاب میکنیم .
    تا این لیبرال های خائن بفهمن دورشون تموم شده…
    تمام
    زنده باد عمار زمان ، دکتر حسن عباسی

  3. حسن عاشق علی

    با سلام و خدا قوت

    اینگونه برخوردها اثر و نفوذش از صدتا سخنرانی بیشتر است و نشاندهنده ی عجز و شکنندگی و فروپاشی

    طرز فکر لیبرال و خائن و وطن فروش است آنان که تحمل شنیدن سخن و کلام حق را ندارند همان بهتر که بروند بمیرند

    مرگ سیاسی لیبرال ها , مرگ اجتماعی لیبرالیسم یعنی همین .

    درود بر حکیم فرزانه دکتر حسن عباسی که هرجا حضور دارد شیطان و لیبرال ها دنبال سوراخ موش می گردند .

  4. باسلام؛
    این عمل شنیع و غیرانسانی از طرف افراد نفوذی و لیبرال مسلم بی دین و وطن فروش و ضدانقلاب محکوم است
    و بنده به نمایندگی از طرف تمامی انقلابیون خط امام(ره) و ارادتمندان به استاد عزیزمان این حرکت کثیف و برنامه ریزی شده از طرف بانیان دولت لیبرال روحانی را محکوم کرده و از خدای متعال برای استاد عزیز توفیق هرچه بیشتر و قدرت روزافزون و آگاهی بخشی در مقابل این جریانات خطرناکرا مسئلت می نمائیم.
    استاد عزیز تو در قلب وروح ما جاداری مهم نیست اگر عده ای آدم شارلاتان و هرهری تو را به دانشگاه که نه به ملک خانوادگی شان راه ندهند که هیچ از ارزشهای شما را کم نخواهد کرد و ما پیوسته و متحد کنارت تا پای جان ایستاده ایم و خواهیم ایستاد .
    اصلا بعضی مکانها لیاقت حضور پرافتخار اشخاص خاص و منختب الهی را ندارند و بهتر که اصلا نرفته اید و این نیز جز لطف خدا نیست به هرحال دشمنان و مغرضان و خائنان باید با اعمالشان نیات شومشان را با این کارها برملا سازند تا ما و ملت شریف ایران ان عناصر خودباخته و برانداز را هرچه بهتر بشناسند …
    اللهم عجل الولیک الفرج