سخنرانی استاد حسن عباسی در مراسم اولین سالگرد شهید مدافع حرم حاج سعید قارلقی

استاد حسن عباسی، رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال در مراسم اولین سالگرد شهید مدافع حرم حاج سعید قارلقی – ۶ خرداد ۹۵ – که در محل مصلی مهرشهر کرج برگزار شد گفت: در فضایی که نیروهای سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و جان برکفان اطلاعات برای تأمین امنیت جان خود را بدست گرفته و فدا می کنند، عده ای به امید کدخدا نشسته اند و در فضای امنی که برایشان در این کشور ایجاد شده هیچ کار درخوری انجام نمی دهند.

وی افزود: عده ای از تجار و تولید کنندگان حتی از فضای امنیتی که بدست مدافعان حرم در عراق درست شده برای تجارت سوء استفاده می کنند و در این بین آبروی شیعه را می برند و به دزدی می پردازند.

وی با بیان اینکه افردی که در جایگاه نظام مالی و اقتصادی کشور قرار دارید، در فضای امنی که بدست مدافعان حرم و امنیتی ها ، برایتان به وجود آمده است چه کار مهمی برای اقتصاد کشور انجام داده اید؟! اظهار داشت: بارها و بارها رهبری در مورد مسائل نظام بانکی کشور به شما هشدار دادند و گوش ندادید، تمام این سالها را دست روی دست گذاشتید و تنها دو هفته پیش که اواخر فعالیت دوره مجلس تان بود، طرحی را برای اصلاح نظام ربوی بانکی برای تصویب بردید و بعد به پایان دوره که برخوردید، هیچ نتیجه ای حاصل نکردید و  سرانجام این طرح معلوم نشد.

استاد مطالعات استراتژیک ادامه داد: ای مسئولین، برای ربای داخل بانکها جواب خدا را چه خواهید داد؟ شما نماینده های مجلس چگونه جوابگوی رأی های خود خواهید بود؟ اکنون باب شده است که مسئولین می آیند و پای سخنان روشنگرانه رهبری می نشینند و همین که بیرون می روند کار خود را انجام می دهند، شما برای امنیت و فضایی که برای کار شما با نثار خون شهدا و رأی های مردم ایجاد شده  چکاری انجام داده اید؟ چرا عملی در خور نظام اسلامی و رفع مشکلات و معضلات انجام نمی دهید؟! چه جوابی دارید؟ جواب خدا را برای اینهمه ربا در نظام بانکی جامعه چه خواهید داد؟ درست است که به شما رأی داده شود و شما دولا پهناهای بانکی را ببینید و کاری نکنید؟

عباسی افزود: آقای سیاستمداری که دست بر روی دستت گذاشته ای که مشکلات کشورت را کدخدا! برایت حل کند، در قبال کاری که نظامی ها برای امنیت تو انجام می دهند، چه مسئولیتی داری؟ آیا آنها بروند و از جانشان مایه بگذارند و تو کار نکنی؟؟!! وقتی در تریبونها مطالبه کردیم گلایه نیزمی کنید! گلایه ها را ول کنید و بگویید پس کی اصلاح را شروع خواهید کرد؟ حالا صبر کنید و ببینید روزی که مسجد به مسجد، محله به محله و مدرسه به مدرسه راه افتادیم ومردم را نسبت به اعمال شما حساس کردیم آن موقع است که تکان خواهید خورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ای اساتید دانشگاه و معلمان دقت کرده اید که چه چیزی را به اندیشه های فرزندان ما راه می دهید و آموزه هایتان چه رنگ و بویی دارد؟! آیا شهدا برای شما امنیت ایجاد می کنند تا شما ترجمه علوم انسانی غرب را به جوانهای مردم دیکته کنید؟ مگر نمی دانید که این علوم مبتنی بر مبانی غیر توحیدی است و تو با این تدریس هایت وحدانیت را از مردم می گیری، آیا خود را در قبال شغلی که داری مسئول نمی دانی؟ رهبر معظم انقلاب سالها پیش در خصوص برگزاری کرسی های نظریه پردازی در دانشگاه ها هشدار دادند و امروز به گفته خود مسئولین برگزاری کرسی های نظریه پردازی، تا به امروز 16 سال است که یک کرسی نظریه پردازی توحیدی در دانشگاه ها انجام نشده است و از 70 هزار استاد دانشگاه حتی 7 نفر وجود ندارد که بعد از مطهری و شریعتی چنین کرسی هایی برگزار کند!

استاد عباسی افزود: آیا برای تو استاد دانشگاه، این امنیت حرام نیست؟! با اینهمه دانشجوی علوم انسانی درسهایی داده می شود که مبتنی بر علوم انسانی غیر الهی و غیر توحیدی است و این درحالی است که اصل اول ما توحید است، همین شهدایی که جان خود را برای تأمین امنیت تو می دهند، امید دارند در دانشگاه به فرزندانشان درسهایی داده شود که راهشان را زنده نگه دارد.

وی با بیان اینکه امروز دادن عنوان شهید به شهدای مدافع حرم امروز بسیار کم است گفت: جوانان ما باید بدانند آنهایی که امروز شبهه می اندازند و می گویند ما برای دیکتاتوری مانند اسد می جنگیم یا برای اعراب، مگر ما عرب پرستیم؟یا اینکه می گویی چرا برای فلسطین سینه ستبر می کنید؟ باید به تو بگوییم چقدر حقیر و کوچک هستی و بهتر است در لجنزار نفسانیت خودت غوطه ور باشی! امنیتی که تو امروز از آن استفاده می کنی چک سفید امضاء آمریکا و اروپا نیست بلکه خود آنها هیچ امنیتی در کشور خود ندارند، فرانسه با یک حادثه تروریستی مدتها به هم ریخت و هنوز هم در ترس بسر می برد ولی ایران در منطقه ای قرار دارد که دور تا دور آن را افغانستان و پاکستان و از آن طرف عراق و سوریه احاطه کرده است که بشدت نا امن هستند، با اینهمه نا امنی 38 سال است که در ایران حکومتی با نام دین وجود دارد که در امنیت زبانزد است و همه اینها را مدیون نظامیان، سپاهیان و اطلاعاتی های نظام اسلامی کشور هستیم که وظیفه خود را تأمین امنیت می دانند و برای برقراری آن از جان عزیز خود می گذرند.

این سخنران و تحلیلگر سیاسی افزود: در قبال این انجام وظیفه، تولیدگر ایرانی، سیاستمدار، تاجر، مسئول و آموزگار چه کاری برای بهبودی اوضاع مردم انجام می دهند؟! آن مسئول و فرد اقتصادی جامعه که باید امروز گره از مشکلات کشور باز کند، چرا کار درخوری انجام نمی دهد و چرا امروز معلم، روحانی، مداح و دکترهای مملکت ما مانند انبیاء کار در راه رضای خدا نمی کنند و در مقابل هرکاری اجر و مزد آنچنانی مطالبه می کنند، تمام کارها امروز در کشور ما به این سمت رفته است که هرچیزی را با ارزش مالی آن می سنجیم و در ازایش مزد طلب می کنیم، آیا جامعه ای که مبتنی بر تعالیم انبیاء است باید اینگونه رفتار کند؟

دکتر عباسی در ادامه گفت: شما هایی که به شهدای حرم تهمت وارد کرده  و اجرشان را با پول تخمین می زنید، بگویید برای اینکه کسی در عراق و سوریه شهید شود قیمتش چند می شود؟ خودت برای اینکه درسامرا شهید شوی چقدر قیمت تعیین می کنی؟! سبک زندگی شهدا امروز اینگونه است که می گویند، من وظیفه دارم از اجتماعم دفاع کنم و توکلم به خداوند است که زندگی پس از این مرا کفایت می کند و من هرچه دارم در راه او در طبق اخلاص می گذارم، ای مدیرانی که 100 میلیون تومان حقوقتان است و در جامعه ای زندگی می کنید که مردم کف جامعه که از قضا بیشترین افراد اجتماع کشورهستند، با یارانه 45 هزارتومانی زندگی را سرمی کنند، ای متخصصین و کارشناسانی که زندگی شما بر اساس ریال به ریال تفکرات مادی پایه ریزی شده، این جامعه جامعه انبیاء نیست و به هیچ عنوان آماده ظهور نمی باشد.

وی افزود: اگر زمانی پزشکی، از در خانه که بیرون آمد فقط با نیت درمان خلق الله رفت و روزی خود را به دست خدا سپرد و معلمی که تربیت فرزندان را با محوریت توحید بدون چشمداشت مالی انجام داد و به خدا توکل کرد و همینطور الی انتها، آن جامعه، جامعه ای است که آماده ظهور است، کاری که انبیاء انجام می دادند و کاری که شهدا امروز می کنند، آنها می گویند، اگر خداوند وکیل و سرپرست من است او وظیفه تأمین مرا دارد و بس و شهید مدافع حرم خود را به خدا فروخته است و رزق و روزی خود را از محضر خدا می خواهد و تمام رسانه های مغرض و افرادی که در حال شبهه انداختن هستند، بدانند کوته بینی های شما به خودتان بر می گردد، چرا که شیعه یک جنبه اش غیرتی است که نسبت به ناموسش دارد، وقتی تکفیری ها و داعش حرامی، قبر 43 هزار ساله حضرت یونس را ویران می کنند به دنبال دست پیدا کردن به مزار عقیله بنی هاشم هستند و شیعه نیز ناموس پرست است و غیرتی.

عباسی در پایان خاطر نشان کرد: شیعه مگر مرده باشد که دست کثیف حرامی ها به حرم حضرت زینب (س) برسد و تا شیعه زنده است این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد.

منبع: تیتریک

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.