سند استراتژی امنیتی ملی امریکا مورد بررسی بود!

اصلا مگر نه اینکه خود سازمان های بزرگی چون ارتش و سپاه برای برخورد با خاطیان درون مجموعه خود تشکیلات ویژه ای به نام “سازمان حفاظت اطلاعات” و “سازمان قضایی نیروهای مسلح” دارد تا از آلوده شدن سیستم خود جلوگیری بکند. ایا وجود چنین نهادهای نظارتی و کنترلی به معنی عدم پاسداشت خدمات سازمان ارتش و سپاه کشور می باشد.
اما در این بین تقطیع 65 ثانیه از جلسه 2 ساعته علمی، آن هم بعد از 5 سال از انتشار فیلم آن جلسه در فضای مجازی توسط عده ای افراد ناشناس ( بخوانید معلوم الحال) چه منفعتی می تواند داشته باشد.
زمانی که سند دکترین نیروهای مسلح (Doctrine for the Armed Forces of the United States) در سال 2009 میلادی به صورت رسمی و توسط ارتشبد(ژنرال چهار ستاره) مایک مولن نشر پیدا کرد، در هیچ کدام از سازمان های کشور مورد توجه واقع نشد. به همین جهت دکتر عباسی این سند و سندهای الحاقی ان یعنی سند استراتژی امنیتی ملی امریکا(NATIONAL SECURITY STRATEGY) که سال بعد از ان انتشار یافته بود را در 4 جلسه 227، 228، 229 و نهایتا در جلسه 230 مورد بررسی قرار داد.

قبل از پرداختن به این مطلب بهتر است کمی درباه محتوای اصلی و علمی جلسه فوق پرداخت، سپس پاسخگوی آن موارد بود.

جلسه 230 کلبه کرامت: (تاریخ برگزاری 3 تیر 1389)
زمانی که سند دکترین نیروهای مسلح (Doctrine for the Armed Forces of the United States) در سال 2009 میلادی به صورت رسمی و توسط ارتشبد(ژنرال چهار ستاره) مایک مولن نشر پیدا کرد، در هیچ کدام از سازمان های کشور مورد توجه واقع نشد. به همین جهت دکتر عباسی این سند و سندهای الحاقی ان یعنی سند استراتژی امنیتی ملی امریکا(NATIONAL SECURITY STRATEGY) که سال بعد از آن انتشار یافته بود را در 4 جلسه 227، 228، 229 و نهایتا در جلسه 230 مورد بررسی قرار داد.
اگرچه این دو سند دارای فراز های حائز اهمییت بسیاری بود لکن بعضی از فرازهای این سند بسیار برجسته و مهم می باشد.

در این جا از تشکیلاتی نام می برد که تحت کنترل مرکزی به نام CNOC (Civil-Military Operations Center) است. اگر چه از آن سال تا کنون هیچ یک از سازمان ها و نهاد های کشور اقدامی در جهت نشر و یا مقابله با تهدیدات این گزارش نکرده اند اما بایستی نسل جوان و علمی کشور با این حقایق آشنا بشوند که در آینده اینها دیگر دچار براورد های اشتباه در تصمیم گیری و تصمیم سازی نشوند.

مبحث مدیریت، کنترل و تسلط ارتش امریکا بر سازمان های جهانی نظیر سازمان ملل با تمام زیر مجموعه هایش، سازمان صلیب سرخ جهانی، سازمان های مردم نهاد و…… مقوله ای است که در این سند به طور رسمی بر آن صحه گذاشته و اعلام می دارد که این سازمان ها ابزار دست ارتش امریکا برای پیشبرد مقاصد استعماری دولت ایالت متحده است.
در این جا از تشکیلاتی نام می برد که تحت کنترل مرکزی به نام CNOC (Civil-Military Operations Center) است. اگر چه از ان سال تا کنون هیچ یک از سازمان ها و نهاد های کشور اقدامی در جهت نشر و یا مقابله با تهدیدات این گزارش نکرده اند اما بایستی نسل جوان و علمی کشور با این حقایق آشنا بشوند که در آینده اینها دیگر دچار براورد های اشتباه در تصمیم گیری و تصمیر سازی نشوند.

البته در کشور ما کسانی که دل در گرو غرب دارند بسیار خرسند هستند که مرم ما با ظواهر جوامع غربی بیشتر اشنا شوند تا باطن غرب. غرب در نگاه اسناد و باطن خودشان جامعه ای است که تمام اقدامات در جهت نگاه استعمارگرایانه انها تعبیه شده است و کنترل همه امور در اختیار نظامیان هست که حتی بر سیستم بهداشت و درمان امریکا و جهان نظارت دارند و در اصل سازمان ملل یکی از ابزارهای دولت امریکا جهت نیل به خواسته خودشان هست.
به همین جهت به دوستان منتقد پیشنهاد می شود ابتدا این 4 جلسه را به طور کامل مشاهده کرده، سپس دست به نقد بزنند.

لکن بعد از پرداختن به محتوی علمی جلسه جا دارد به مسائل اصلی تری پرداخت که نباید از نگاه مردم ایران دور بماند.

بعد از 5 سال از نشر این فیلم در فضای مجازی چرا باید به این مساله دامن زده شود و قسمتی از محتوای یک سخرانی 2 ساعته به صورت تقطیع شده و در یک دقیقه بیرون بیاد؟ چه کس و یا چه کسانی از نشر این مطلب سود می برند؟ و اصلا فایده این اقدام چه بود؟

همین کانال ها حدود 3 هفته پیش به خاطر یک تصادف رانندگی و متاسفانه تعدادی از هموطنانمان در شیراز آسمان را به زمین رساندند و شروع به فحاشی و تهمت زدن به ارتش جمهوری اسلامی و نهایتا نیروهای مسلح کشور برامدند. تا جایی که امیر پوردستان فرمانده عزیز و دوست داشتنی نیروی زمینی ارتش مجبور به عذرخواهی به خاطر حادثه ای شدند که اصلا تقصیر ایشان نبود.

نشر این فیلم به همراه توهین متوالی ابتدا توسط کانال های وابسته به جریان دولت رقم خود. همین کانال ها حدود 3 هفته پیش به خاطر یک تصادف رانندگی و متاسفانه تعدادی از هموطنانمان در شیراز آسمان را به زمین رساندند و شروع به فحاشی و تهمت زدن به ارتش جمهوری اسلامی و نهایتا نیروهای مسلح کشور برامدند. تا جایی که امیر پوردستان فرمانده عزیز و دوست داشتنی نیروی زمینی ارتش مجبور به عذرخواهی به خاطر حادثه ای شدند که اصلا تقصیر ایشان نبود و مقصر اصلی ان وزارت راه و ترابری بود که می بایست کیفیت و ایمنی جاده های خود را تامین می کرد.
اما امروز به یکباره کانال هواداران روحانی تبدیل شدند به مدافعان حق و حقوق ارتش جمهوری اسلامی ایران.
دقیقا در زمانی که رسوایی #فیش_گیت در حال افشاء دغدغه های اصلی مسئولین دولت اعتدال دارد هر بار با ایجاد سوژه ای قصد گل آلود کردن آب را دارند.
از طرفی با توجه به اینکه در طی چند هفته اخیر بعد از سالها سرلشگر فیروزابادی جای خود را به سرلشگر محمد باقری دادند، عناصر دولت قصد دارند با ایجاد اختلاف در بین نیروهای مسلح که چرا باید ریاست ستاد کل نیروهای مسلح در اختیار یک نفر از عناصر خدوم وسبزپوش پاسدار باشد. فردی که سالهای تجربه حضور در ستاد کل نیروهای مسلح داشته و این را به عنوان محل اختلاف در بین برادران ارتشی قرار بدهند.
اما نکته دیگر در بحث جناب اقای دکتر عباسی اینجاست که مخاطب این صحبت اقای عباسی بدنه ارتش نیست بلکه مخاطب فرماندهان و مقامات رده بالا هست. ارتش جمهوری اسلامی وظیفه حراست و حفظ کیان جمهوری اسلامی است و هر زمانی که جمهوری اسلامی احساس خطر بکند باید دستگاه مربوطه اقدامات لازم را انجام بدهند. در ماجرای فتنه وقتی عده ای خائن در داخل کشور قصد براندازی کشور را داشتند مقامات ارتش باید بر اساس اقدام انقلابی خود باید رفتار دشمن را رصد کرد و آن را محکوم بکند. کما اینکه برخورد قاطعانه نرم مسئولین ارتش در این جور مواقع می تواند از ورود کشور به حوزه های سخت جلوگیری بکند. البته کسی از ارتش توقع حضور در صحنه های جنگ نرم با ابزار جنگ سخت را نداشته و ندارد و به لطف خدا نیازی هم به ان موارد نیست.
الان زمان این است که مجموعه دولت پاسخگوی کم کردن بودجه دفاعی امنیتی کشور باشد. چرا در زمانی که تهدیدات نظامی و سخت پیش روی کشور قرار دارد مدیران بی خاصیت در این دولت قراردادهای محرمانه با سایر کشورها امضا می کنند و به هیچ کس پاسخگو نیستند. چرا باید مدیران دولت صاحب فیش های نجومی باشند و نیروهای مسلح از کمبود بودجه رنج ببرند.
چرا زمانی که در مذاکرات هسته ای در حال به نتیجه رسیدن بود، طرف روسی و چینی خواستار حذف تحریم های نظامی ایران بودند، اما تیم مذاکره کننده ایرانی تقاضا داد که تحریم های نظامی باقی بماند و به عبارتی طرف روسی و چینی در جهت حذف این تحریم ها ناکام بمانند.
دولت باید در مورد بهم خوردن معامله خرید تانک T90 و هواپیمای جنگنده sukho-30 و Sukho-27 پاسخگو باشد. در صورتی که تمام کارهای کارشناسی آن توسط برادران فداکار نیروی زمینی و هوایی صورت گرفته بود.

منبع نوشته: @laboo

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

یک دیدگاه

  1. دوستان بريد تعريف هاي دكتر عباسي از ارتش كات كنيد بزاريد تو آپارات
    جالبه تعريفاشو كات نميكنن بزارن
    موضع اين بود كه آمريكا ارتش اينجوري دوست داره