سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع راه روشن

استاد حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین عصر دیروز – ۴ دی ۹۵ – در مراسم گرامیداشت پنجمین سالگرد شهادت شهید مصطفی احمدی روشن که به همت بسیج دانشجویی با عنوان «راه روشن» در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، از ترور دانشمندان هسته‌ای و شهدای علمی به عنوان شلیک استکبار جهانی به علم و معرفت یاد کرد و آن را از این حیث با شهید مطهری و مفتح مقایسه کرد و گفت: کسی که در راه خدا کشته می‌شود نمی‌میرد بلکه زنده است و حیات آن ادامه دارد. در مورد شهید احمدی روشن وقتی شأن سعادت را از دید قرآن نگاه می‌کنیم می‌بینیم که نوعی معامله با خداست.

وی افزود: کسی که خودش را به کمتر از خدا نفروشد بهای خودش را می‌داند نه قیمت را. دانشمندان ما اگر  امروز موفق نیستند به این دلیل است که برای خودشان قیمت می‌گذارند. برای علم و نظریه نمی‌شود قیمت گذاشت و انسانی که فهمید بهاء دارد نه قیمت، می‌تواند شهید شود.

عباسی تاکید کرد: مصطفی احمدی روشن الگوی یک جوان مومن و انقلابی است.

وی تصریح کرد: ما ایرانی‌ها در سوریه در 70 ماه گذشته نزدیک به 1000 شهید دادیم و در زمانی که خیلی‌ها به دنبال زندگی خودشان هستند یک عده از ما برای اسلام می‌جنگند چون اینها بهای خودشان را فهمیدند. برخی‌ها ممکن است بگویند اینها برای پول رفته‌اند ولی آنها کسانی هستند که قیمت برایشان مهم است نه بها.

رئیس اندیشکده یقین اظهارداشت: شهدا ویژگی‌های برجسته‌ای دارند اولین ویژگی آنها انقلابی بودن است. انسان‌های انقلابی قواعد عصر خودشان را بر هم می‌زنند، شهدایی مانند شهید علی‌محمدی، احمدی‌روشن، رضایی و تهرانی‌مقدم قواعد را بر هم زدند.

وی ادامه داد: ویژگی دوم آنها این است که می‌گویند «ما می‌توانیم»؛ کسی که شهید می‌شود باور دارد که می‌تواند.

رئیس اندیشکده یقین گفت: ما در صنعت خودروسازی نتوانستیم پیشرفت کنیم چون به این باور نرسیدیم که می‌توانیم، ولی یک جوان 25 ساله در صنعت موشکی به این نتیجه رسید که ما باید موشک بالستیک داشته باشیم و زمانی که شهید شد ما یکی از 5 الی 6 کشور دارنده موشک‌های بالستیک در ورژن‌های مختلف بودیم.

عباسی تصریح کرد: چرا یک ایرانی می‌تواند موشک بالستیک و کروز درست کند ولی نمی‌تواند اتومبیل درست کند؟ چون خودروسازان ما باور ندارند که می‌توانیم. به همین دلیل هم دست به دامان خودروسازهای خارجی می‌شوند و التماس آنها را می‌کنند.

عباسی اظهار داشت: فرمانده نیروی هوا فضا گفته است هر کس می‌خواهد بیاید و تحقیق کند تا ببیند حتی یک پیچ موشک‌های ما از بیرون ایران نمی‌آید، بعد می‌گوید اگر می‌خواهیم در خودروسازی هم به اینجا برسیم پاسپورت مسئولان ایران خودرو را از آنها بگیرید.

وی در ادامه با اشاره به خرید هواپیما از خارج از کشور افزود: این پولی را که قرار است برای خرید هواپیما به خارجی‌ها بدهیم اگر در دانشگاه‌های خودمان هزینه کنیم ایران ظرف 10 سال دیگر می‌تواند در این حوزه حرف برای گفتن داشته باشد.

وی ادامه داد: وقتی در خیابان‌ها خودروی ایرانی نباشد به این معنی است که دانشگاه شریف، امیرکبیر و دانشگاه‌های صنعتی دیگر وجود ندارد ولی وقتی کف خیابان‌های کشور اتومبیل خالص ایرانی و در هوای کشور هواپیمای ایرانی دیدیم می‌توانیم بگوییم که ما دانشگاه صنعتی داریم.

وی اضافه کرد: مصطفی احمدی روشن دانشی را که آموخته بود با مقوله ما می‌توانیم مخلوط کرد و نتیجه آن پیشرفت‌هایی شد که در صنعت هسته‌ای شاهد آن بودیم. ما در صنایع موشکی توانستیم، در صنعت هسته‌ای توانستیم چون باور داشتیم که می‌توانیم، ولی در صنعت خودروسازی چون منافع برخی‌ها حکم می‌کند که ما نتوانیم، نمی‌توانیم خودروی ایرانی تولید کنیم.

عباسی ادامه داد: وقتی 10 میلیارد دلار به کمپانی ایرباس بدهیم یعنی سالانه چندین هزار شغل در آنجا را تضمین کرده‌ایم و هزاران شغل را از جوانان خود گرفته‌ایم، ما حاصل «ما می‌توانیم» شهدای خود را گذاشتیم روی میز تا بتوانیم هواپیما بگیریم.

رئیس اندیشکده یقین اظهارداشت: چه کسی باور می‌کرد حلب آزاد شود ولی یک عده با شعار ما می‌توانیم رفتند و حلب را آزاد کردند.

وی تصریح کرد: وقتی آمریکا متوجه شد ما به صنعت هسته‌ای دست پیدا کردیم هر کاری توانستند انجام دادند تا جلوی پیشرفت ما را بگیرند. از تحریم‌ها گرفته تا ترور دانشمندان هسته‌ای و در نهایت وندی شرمن گفت آنچه ایران را پای میز مذاکره آورد تحریم و تهدید نبود بلکه یک عده خودشان پای میز مذاکره آمدند.

عباسی خاطرنشان کرد: ما 38 سال است که انقلابمان را به نام اسلام نگاه داشته‌ایم و آن را صادر کرده‌ایم، امروز انقلاب تکمیل شده چون ما باور داشتیم که می‌توانیم. پس عنصر ما می‌توانیم یک عنصر کلیدی است.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: آمریکا می‌خواست ما می‌توانیم را از بین ببرد و امروز برخی‌ها چقدر خوشحالند که آمریکا به ما هواپیما داده است در صورتی که با این کار تا 20 سال دیگر در کشور ما هیچ کس به فکر ساخت هواپیما نیست.

عباسی ادامه داد: صبر داشته باشید، ما دوباره به تاسیسات هسته‌ای قبل از مذاکرات باز خواهیم گشت چون اولاً برجام شکست خورده و دوماً قرار بود تحریم‌ها برداشته شود ولی امروز تحریم‌ها خودش اهرم فشار شده است.

وی در ادامه با اشاره به تصویب طرح تحریم‌های 10 ساله ایران توسط آمریکا گفت: با این وضع تا 10 سال آینده کسی نمی تواند بیشتر از 20 میلیون دلار در صنعت نفت ما سرمایه‌گذاری کند. مادامی که ما در شرایطی زیست می‌کنیم که اولاً این قانون تصویب شده و دوم اینکه مبادله چرخه دلار را بر نداشتند در مشت دشمن اسیر هستیم.

عباسی اظهارداشت: به آمریکایی جماعت نباید اعتماد داشت، آمریکا علیه ما همه جور اقدامی انجام داده است و ما هیچ اقامه دعوایی در مجامع بین‌المللی علیه آنها نمی‌کنیم، منطقش این است که بروی و دانشمندانش را ترور کنی. یعنی چشم در برابر چشم و این قصاص است. اگر قرار بود از این فرمول استفاده نکنیم الان عراق، یمن، سوریه و همه از بین رفته بود و کف خیابان‌های تهران باید با داعش می‌جنگیدیم.

وی در ادامه با اشاره به دستگیری سربازان آمریکایی در آب‌های ایران، گفت: در آن زمان به دوستان نظامی گفتیم که چرا کماندوهای آمریکایی را آزاد کردید؟ باید ابتدا از کمر به پایین آنها را فلج می‌کردید تا بدانند جانبازان ما روی ویلچر چه می‌کشند و بعد با هرکدام از آنها یک معامله می‌کردیم.

رئیس اندیشکده یقین گفت: ارشد ترین کماندوهای آمریکایی جلوی ما زانو زدند و با گریه و التماس از ما خواستند که آنها را آزاد کنیم. آنها باید بدانند که ما تعارف نداریم. آمریکا فقط زبان زور می‌فهمد. مذاکره با کافر هیچ جا به نتیجه نرسیده است.

وی گفت: ما از ابتدای انقلاب تاکنون 8 بار با آمریکایی‌ها مذاکره کرده‌ایم و هر 8 بار هم اشتباه کردیم. ما باید ابزاری که داریم باور کنیم و در مقابل دشمن بایستیم.

عباسی ادامه داد: هیچوقت آمریکایی‌ها صاحبان صنعت خودروی ما را ترور نمی‌کنند، ما زمانی ارزش داریم که دشمن برای سر ما جایزه بگذارد.

رئیس اندیشکده یقین افزود: آمریکایی‌ها یک عکس از قاسم سلیمانی در خیابان‌های حلب دیدند بعد از آن سخنگوی کاخ سفید می‌گوید قطعنامه 2231 نقض شده و چرا قاسم سلیمانی در حلب بوده است. در پاسخ باید بگوییم ما تا کف واشنگتن راهپیمایی نکنیم مأموریتمان تمام نمی‌شود.

عباسی در ادامه با بیان اینکه عنصر حلال‌زادگی شهید می‌سازد، گفت: مسأله حلال‌زادگی مهمترین سرمایه یک جامعه است که آمریکا و غرب از آن بی‌بهره است.

وی ادامه داد: گاهی شنیده می‌شود که می‌گویند خون شهدای ما از دست رفت. نباید چنین حرفی را زد چون خون شهید هیچوقت از دست نمی‌رود و هیچکس هم نمی‌تواند خون شهید را از بین ببرد، ممکن است کسانی به خون شهدا پشت کنند اما خون شهید هیچوقت از بین نخواهد رفت.

وی در ادامه با اشاره به تعطیلی صنعت هسته‌ای کشور گفت: کسانی که امروز دور و بر ترامپ هستند و قرار است با او کار کنند با ایران کینه دارند. ترامپ می‌آید تا آمریکایی‌ها ذات اصلی خودشان را نشان دهند.

عباسی اضافه کرد: ما نتیجه زحمات دانشمندان علمی و هسته‌ای را از بین رفته نمی‌دانیم، امروز ما به این باور رسیدیم که اگر امثال شهید احمدی روشن توانستند، پس ما هم می‌توانیم. قول می‌دهم در 10 سال آینده در صنعت هسته‌ای تمام محدودیت‌ها را کنار می‌گذاریم چون آمریکایی‌ها به وعده خود عمل نمی‌کنند و ما با سرعت بیشتری جلو خواهیم رفت.

منبع: حلقه وصل

استاد حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین، در همایش «راه روشن»، که به مناسبت پنجمین سالگرد شهادت شهید مصطفی احمدی‌روشن در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با بیان اینکه واردات هواپیمای ایرباس به کشور توهین به دانشمندان ایرانی است، اظهار کرد: ما با این کار صدهزار زمینه شغلی برای فرانسه ایجاد کردیم در حالیکه می‌توانستیم برای هزاران دانشمند و دانشجوی فارغ‌التحصیل خود زمینه کاری علمی و شغلی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به 3 ویژگی اساسی شهید احمدی‌روشن، اولین ویژگی وی را انقلابی بودن دانست و خاطر نشان کرد: شهید آوینی گفته است که «آنان که مأمور به تحول  عصر خویش هستند، اگر قواعد عصر خود را به هم نزنند، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد». از مجید شهریاری تا احمدی‌روشن این قواعد عصری را به هم زدند.

رئیس اندیشکده یقین افزود: ما توسط شهید طهرانی‌مقدم توانستیم در صنعت موشکی پیشرفت کنیم و همچنین در صنعت هسته‌ای توسط شهید احمدی‌روشن پیشرفت کردیم، زیرا اینها قائل به بر هم زدن مناسبات عصری زمان خود بودند. ما پروژه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را با کوچکترین موشکهای خود از بین بردیم.

عباسی با بیان اینکه ما در صنعت خودروسازی نتوانستیم مانند صنعت موشک‌سازی عمل کنیم، اظهار کرد: دلیل آن این است که جماعتی در صنعت خودروسازی نبود که گفتمان «ما می‌توانیم» را باور داشته باشند.

وی اضافه کرد: اگر شهید احمدی روشن در صنعت خودروسازی بود، ما می‌توانستیم به اهداف خود در این صنعت برسیم. دشمن هیچ‌وقت دانشمندان خودروسازی ما را ترور نمی‌کند.

رئیس اندیشکده یقین، ادامه داد: فرمانده هوافضا می‌گوید که بگذارید هرچه می‌خواهند در صنعت موشکی ما را تحریم کنند، حتی یک پیچ از خارج وارد نمی‌شود، اگر می‌خواهید در صنعت خودروسازی پیشرفت کنید، پاسپورت مسئولان را از آنها بگیرید.

عباسی با اشاره به رتبه ایران در دانشگاه‌های جهان، افزود: اینکه ما در جهان چه جایگاهی داشته باشیم، مهم نیست، دانشگاه‌های صنعتی ما باید خروجی داشته باشند.

وی تصریح کرد: آمریکا 4 برنامه گسترده علیه برنامه هسته‌ای ما انجام داد و مسئله آنها برنامه هسته‌ای ایران نبود، بلکه آنها می‌خواستند گفتمان «ما می‌توانیم» را از بین ببرند. ما تنها کشوری هستیم که تمام ابعاد انرژی را داریم و دشمن نیز تمام تلاشش این است که به این استراتژی حمله کند و برنامه هسته‌ای، مسئله اصلی دشمن با ما نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

استاد حسن عباسی در مراسم پنجمین سالگرد شهادت شهید مصطفی احمدی روشن که با عنوان راه روشن توسط بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: دادن 10 میلیارد دلار به ایرباس به این معناست که ما ۱۰۰ هزار شغل را در سال برای فرانسوی ها تضمین کرده ایم.

وی از شهید احمدی روشن به عنوان الگوی یک جوان مومن و انقلابی نام برد و گفت: امثال شهید احمدی روشن، شهید طهرانی مقدم، شهید شهریاری و شهید علی محمدی فعل «ما می توانیم» را صرف کردند و توانستند برخلاف کسانی که در صنعت خودرو فعالیت می کنند، به دانش تکنولوژی هسته ای و موشک بالستیک دست پیدا کنند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه تعداد زیادی از جوانان مومن و انقلابی در کشورمان وجود دارند که اسوه آنها کسی مانند شهید احمدی روشن است، تصریح کرد: آن زمان با دعوت بذرپاش و شهید مصطفی احمدی روشن که در دانشگاه شریف تحصیل می کردند، برای برگزاری یکسری کلاس های فوق برنامه به دانشگاه دعوت شدیم که در همان برنامه ها شاهد تکاپوی شهید احمدی روشن برای اعتلای کشور بودم و شاهد بودم که تعهد آنها بیش از حد است.

عباسی با بیان اینکه روزی یک نفر از همین اساتید دانشگاه شریف به محضر رهبر معظم انقلاب رفته و گفته بود اخباری که در مورد پیشرفت های هسته ای به شما داده می شود صحیح نیست، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با شنیدن این حرف ها در یک سخنرانی علنی فرمودند بروید و سایت هسته ای نطنز را به این استاد نشان دهید. واقعیت این است که امثال شهید احمدی روشن با باور به «ما می توانیم» توانستند به دانش هسته ای دست پیدا کنند، اما این استاد که انسان خوبی هم بود، این باور را نداشت.

وی اظهار کرد: شهید احمدی روشن و دیگر شهدای هسته ای کشورمان توانسته بودند قاعده عصر خود را تغییر دهند و البته تا کسی انقلابی نباشد به دنبال به هم زدن قواعد عصر نمی رود.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه در امثال شهید احمدی روشن روحیه عجز و ناتوانی وجود نداشت، اضافه کرد: در وجود چنین افرادی روحیه «ما می توانیم» وجود دارد و این روحیه نیز امروز در بین جوانانی که از سوریه پا به پای حاج قاسم سلیمانی با تروریست ها می جنگند، وجود دارد.

عباسی اضافه کرد: 25 سال پیش شهید طهرانی مقدم در سوریه به دور از چشم روس ها، موشک های بالستیک را دید و پس از آن تصمیم گرفت که دانش ساخت این موشک ها را در کشور رقم بزند؛ که در نهایت ایران را به یکی از پنج کشور اصلی صاحب موشک های بالستیک تبدیل کرد.

وی گفت: دستیابی ایران به دانش موشک های بالستیک و کروز زمینه تجهیز حزب الله لبنان و حماس را به راکت های فجر 333 میلی متری با برد 70 کیلومتر فراهم کرد و در جنگ های 33 روزه و 51 روزه این موشک ها قلب تل آویو را هدف قرار دادند و 3000 زنجیره تسلیحاتی رژیم صهیونیستی نیز هیچ کاری از دست شان برنیامد.

رئیس اندیشکده یقین بیان کرد: حرف ما این است؛ چرا وقتی که مغز ایرانی می تواند موشک کروز و بالستیک را بسازد، نمی توانیم در صنعت خودروسازی موفق باشیم و مجبوریم که به شرکت های خودروساز فرانسوی التماس کنیم و خودروهای چینی در داخل خیابان های کشورمان جولان دهند.

عباسی با اشاره به اینکه اگر سالی یک میلیارد تومان به دانشگاه های صنعتی کشور اختصاص می یافت، می توانستیم صنعت هواپیمایی ایران را به جایگاه خوبی برسانیم، افزود: عدم سرمایه گذاری در این حوزه و استفاده نکردن از ظرفیت دانشگاه های صنعتی موجب شده که امروز برای کمپانی بوئینگ و ایرباس اشتغال ایجاد کنیم و این نشأت گرفته از این است که به فعل ما می توانیم اعتقاد نداشته ایم.

وی اضافه کرد: مهم نیست که دانشگاه شریف در چه جایگاهی قرار دارد. برای مردم این مهم است که در داخل خیابان های کشورمان خودروهای ایرانی وجود داشته باشد و اگر این گونه نباشد، انگار دانشگاه صنعتی شریف، امیرکبیر، علم و صنعت و صنعتی اصفهان هم وجود ندارند.

رئیس اندیشکده یقین افزود: امروز موشک های زلزال ساخت ایران با برد 200 کیلومتر توسط یمنی ها به سمت عربستان شلیک می شوند و این برای مردم کشورمان مهم است. با این حال هر گاه در کف خیابان های ایران اتومبیل خالص ایرانی دیدیم و یا بر فراز آسمان کشورمان هواپیمای ساخت داخل به پرواز درآمد، آن گاه قبول داریم که دانشگاه صنعتی نیز در کشورمان وجود دارد.

وی تصریح کرد: ما می توانیم همه دانشگاه های کشور را صنعتی کنیم؛ اما وقتی این دانشگاه ها در صنعت خروجی نداشته باشند در نتیجه هیچ فایده ای هم برای کشور ندارد.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه آمریکایی ها به شیوه های مختلف از جمله تدارک حمله نظامی به سایت هسته ای نطنز، آلوده کردن صنعت هسته ای کشورمان به ویروس استاکس نت، تشدید تحریم های فلج کننده و ترور شهدای هسته ای تلاش کردند که صنعت هسته ای را در کشورمان نابود کنند، اما نتوانستند، افزود: باید صبر استراتژیک داشته باشیم، چرا که با شکست برجام و تمدید قانون داماتو، ما به فعالیت های قبل از مذاکرات هسته ای برمی گردیم.

عباسی بیان کرد: علی رغم تاکید رهبر معظم انقلاب بر اینکه برجام نباید به عاملی برای تشدید فشارها بر کشورمان تبدیل شود، با تمدید قانون داماتو، این توافق به اهرم فشاری در دست ترامپ تبدیل خواهد شد و قطعا با استفاده از آن، کشورمان را به دست کشیدن از مقاومت در سوریه و حزب الله و تعلیق فعالیت های موشکی مورد فشار قرار خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما برای بازسازی صنعت نفت نیازمند صد میلیارد دلار سرمایه گذاری است، اما با تمدید قانون داماتو هیچ کشوری نمی تواند بیش از ۲۰ میلیون دلار در این صنعت سرمایه گذاری کند؛ که با تمدید این قانون اخیرا شاهد بودیم که یک شرکت ایتالیایی به دلیل دور زدن تحریم ها توسط آمریکا 230 میلیون دلار جریمه شد.

رئیس اندیشکده یقین گفت: مادامی که در شرایطی هستیم که قانون داماتو وجود دارد و آمریکا مبادله چرخه دلار را هم برنداشته، هر معامله ای که صورت بگیرد آنها گلوی ما را می فشارند و در واقع ما امروز در مشت آنها قرار داریم.

عباسی اضافه کرد: شهید احمدی روشن این درس را به ما داد که نباید به آمریکایی جماعت اعتماد کرد. واقعیت این است که آمریکا این همه علیه فناوری هسته ای کشورمان توطئه کرد؛ اما ما هنوز در عرصه بین المللی علیه آنها اقامه دعوا نکرده ایم.

وی با بیان اینکه اگر از قاعده «ما می توانیم» در عراق و سوریه استفاده نمی کردیم امروز عراق و سوریه از دست رفته بود و باید در کف خیابان های ایران با داعش می جنگیدیم، تصریح کرد: آمریکایی ها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند؛ بنابراین باید درست مانند خودشان با آنها برخورد کنیم. به عنوان نمونه در جریان دستگیری نظامی های آمریکا که به مرزهای آبی کشورمان تعرض کرده بودند، به دوستان نظامی گفتیم باید به جای آزادکردن آنها، پاهایشان را فلج می کردید تا آخر عمر بر روی ویلچر بمانند؛ آن وقت است که می دانند جانبازان دنیا به خاطر جنایت های آنها چه زجری می کشند و یا باید به ازای معامله هر یک از آنها ، یک امتیاز از دشمن می گرفتند، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه باید کسی در دنیا نشان دهد که برترین کماندوهای آمریکایی در آب های ایران زانو زدند و معذرت خواهی کردند، اضافه کرد: باید با کافر همین گونه معامله کرد. واقعیت این است که مذاکره با کفار در هیچ برهه ای از تاریخ حتی توسط ائمه هم به نتیجه نرسیده ؛ چون کفار بلافاصله زیر تعهدات خود می زنند.

رئیس اندیشکده یقین گفت: ما هشت بار با آمریکا مذاکره کردیم که هر هشت بار مرتکب اشتباه شدیم.

وی گفت: اخیرا یک عکس از ژنرال سلیمانی در حلب سوریه منتشر شده که آمریکایی ها مدعی شدند ایران به دلیل تحریم بودن این فرمانده نظامی، قطعنامه 2231 را نقض کرده است؛ با این حال به آنها می گوییم که ما تا در خیابان های واشنگتن راهپیمایی نکنیم، ماموریت مان به اتمام نرسیده است.

عباسی اضافه کرد: کسانی که می گویند شهدای مدافع حرم برای پول به حلب سوریه رفته اند، باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر اینکه کشورمان باید در مسیر توسعه تکنولوژی صنعت برق، نفت، گاز، انرژی های نو و صنعت هسته ای تلاش کند و زیر ساخت های مربوط به این صنایع را فراهم آورد، افزود: ما تنها کشوری هستیم که تمام زیرساخت های مربوط به این حوزه ها را داریم؛ بنابراین اگر تلاش کنیم طی 20 تا 25 سال آینده این امکان وجود دارد که رتبه اول را در دنیا به دست بیاوریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

یک دیدگاه

  1. سخنرانی شونزده آذر رو بذارید