سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع عموسام بیمار است!

استاد حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین دوشنبه شب – ۲۵ بهمن ۹۵ – در نشست دانشجویی با موضوع «عمو سام بیمار است!» که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام برگزار شد، گفت: شگرد سازمان های اطلاعاتی غربی این است که امکان ندارد که فرزند یکی از مسئولان جمهوری اسلامی ایران در کشور آنها تحصیل کند و  آنها روی او سرمایه گذاری نکنند؛ در واقع وقتی که فرزند مسئولی به کشور برمی گردد حاصل مجموعه ای از ویروس‌های امنیتی است و اینجاست که سرویس های امنیتی می توانند تا عمق خانه مسئولان نفوذ کنند.

وی با بیان اینکه ما از فارغ التحصیل دانشگاه ام آی تی هیچ خیری ندیده ایم، بیان کرد: انرژی هسته ای حاصل تلاش شهید شهریاری، فارغ التحصیل دانشگاه شریف کشور خودمان بوده است و طهرانی مقدم هم فارغ التحصیل دانشگاه های شرق و غرب نیست.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه در برهه ای در بازرسی همراه شهید حسن باقری بودیم و وی جزو افرادی است که مسائل فنی را از صفر خلق کرد، گفت: همین روحیه را نیز شهید شهریاری، علی محمدی و طهرانی مقدم داشته اند. واقعیت این است که باید هر کسی که به دانشگاه های غرب رفته را از دست رفته بدانیم. انتظار من از دانشجویان این است که برای تحصیل به خارج از کشور نروند و در داخل کشور خودمان بمانند و با حداقل های اساتید خودمان رشد کنند و از خداوند نیز رزق بخواهند.

عباسی بیان کرد: نفوذ یعنی اینکه فرزند مسئول جمهوری اسلامی ایران در آمریکا و اروپا تحصیل کند. در واقع دشمن می خواهد با استفاده از آنها و با استارتاپ ها و دیگر سازوکارها نفوذ کند، اما هیچ گاه به خواسته خود نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از مدیران دو تابعیتی و کسانی که در زمان انقلاب و هنگام جنگ کشور را به بهانه درس خواندن در دانشگاه های نامعتبر به مقصد آمریکا ترک کردند و امروز برگشتند و مسئولیت گرفتند ضربه خورده ایم، اظهار کرد: ما از کسانی که حس مبارزه با آمریکا نداشته اند و مسئولیت گرفته اند، ضربه خورده ایم و این در حالی است که مردم پس از گذشت بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی همچنان در راهپیمایی 22 بهمن پرچم آمریکا را به آتش می کشند. حرف ما این است که آنهایی که برای تحصیل به آمریکا و انگلیس رفته و تخصصی گرفته اند، تخصص آنها چه سودی برای کشور داشته است، در واقع می توان گفت این همه سرطان مدرک گرایی است که امروز به گفته معاون وزیر علوم ، منجر به این شده که 50 هزار دکترای بیکار داشته باشیم.

رئیس  اندیشکده یقین در ادامه با اشاره به آرایش انتخاباتی پیش رو تصریح کرد: مهمترین رقیب دولت یازدهم در انتخابات پیش رو کارنامه اوست بنابراین باید در یکی دو ماه آینده کارنامه خودش را نمایش دهد.

وی با بیان اینکه رویکرد اصولگرا و اصلاح طلب برای مردم مشخص شده است، افزود: مهم این است که در این انتخابات چه کسی می آید و چه برنامه ای برای نظام معیشت، رکود و تولید دارد و دیگر اینکه تیمی که او را همراهی می کند، چه کسانی هستند. توجه به این دو نکته می تواند در انتخاب رئیس جمهور آینده موثر باشند.

عباسی با تاکید بر اینکه پدیده برجام سازی مدلی است که شکست خورده، اما کسانی که آن را ابداع کرده اند نمی خواهند این شکست را بپذیرند، تصریح کرد: نکته این است که آنها می خواهند برجام را در حوزه های دیگر نیز اجرا کنند.

رئیس  اندیشکده یقین به تشریح دلایل شکست برجام پرداخت و افزود: برجام به دو دلیل شکست خورده؛ اول به خاطر تصویب مجدد قانون داماتو و دیگر اینکه در جریان مذاکرات برجام، قانون یوترن توسط وزارت خزانه داری آمریکا برداشته نشده است.

وی افزود: بالاخره پس از یک سال وزیر امور خارجه نیز رسما اعلام کرد که قانون داماتو و یوترن ربطی به برجام نداشته است. واقعیت این است که تا قانون یوترن یا چرخه دلار حذف نشود، هیچ نظام مالی و بانکی نمی تواند با ایران کار کند و از طرفی اگر قانون داماتو حذف نشود ، هیچ کشوری نمی تواند بیش از 20 میلیون دلار در صنعت نفت کشورمان سرمایه گذاری کند.

 عباسی با تاکید بر اینکه سیاست های درهای باز در ایران شکست خورده است، بیان کرد: زمانی سیاست درهای باز در چین انجام می شد، اما این کشور از سال گذشته به سمت سیاست درهای بسته پیش رفته. از طرفی کشور انگلیس نیز دومین کشوری است که پس از خارج شدن از اتحادیه اروپا به سمت سیاست درهای بسته مبادرت ورزیده و کشور آمریکا نیز سومین کشور است که با به قدرت رسیدن ترامپ، به این سیاست روی آورده است.

رئیس اندیشکده یقین بیان کرد: ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی بر روی اجرای سیاست درهای بسته تاکید کرده بود و زمانی که به قدرت رسید در همان هفته اول با امضای خروج از پیمان ترانس پاسیفیک، نفتام، اعمال محدودیت برای ورود اتباع هفت کشور اسلامی و ایجاد دیوار مکزیک، قول هایی را که داده بود، به جای ۱۰۰ روز ظرف ۱۰ روز عملی کرد.

عباسی با اشاره به اینکه کشور هند نیز اجرای سیاست درهای بسته را در بخش شروع دارد، اضافه کرد: ما نیز چاره ای نداریم که به سمت سیاست درهای بسته برویم؛ البته رفتن به سمت سیاست درهای بسته به معنای انزوا نیست.

رئیس اندیشکده یقین گفت: موضوع اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شده، ولی امروز شاهدیم که اول چینی ها بعد انگلیسی ها و سپس آمریکایی ها با اعمال سیاست درهای بسته در حال تحقق اقتصاد مقاومتی هستند.

وی با اشاره به اینکه هزینه احداث دیوار بین آمریکا و مکزیک که مسافت آن 3300 کیلومتر است، هزینه بسیار بالایی است، افزود: نه تنها باید این دیوار احداث شود، بلکه باید در دو طرف آن مین گذاری صورت گیرد؛ البته قرار بوده که مکزیک نیز بخشی از پول اجرای این طرح را تقبل کند، اما قبول نکرده است.

عباسی بیان کرد: براساس نظریه ساموئل هانتینگتن، نظریه پرداز آمریکایی زمانی می رسد که آمریکا توسط مکزیک تصرف می شود؛ که ایجاد این دیوار برای جلوگیری از تحقق این پیش بینی است.

وی با بیان اینکه براساس نظریات موجود تا سال 2035 میلادی ترکیه، مکزیک و ایران سه ابر قدرت دنیا محسوب می شوند، تصریح کرد: براساس این نظریه، ترکیه اروپا را مصادره می کند که در راستای جلوگیری از این مسئله مرکل و سارکوزی اعلام کردند که اجازه نمی دهیم ترکیه وارد اتحادیه اروپا شود و در مقابل ایران نیز، تا سال 2035 الگوی جایگزینی را برای اداره جهان ارائه داده و به عنوان یک ابرقدرت مطرح می شود.

عباسی با بیان اینکه امروز مردم آمریکا به دست دیوانه ای به نام ترامپ افتاده اند و چاره ای ندارند جز اینکه درهای اقتصادی در آمریکا را ببندند، تصریح کرد: تا زمانی که عمو سام به بیماری ذاتی طمع دچار است، سیاست درهای بسته و کشیدن دیوار مکزیک در آمریکا جواب نمی دهد؛ در واقع راهکار این است که این کشور پدیده منحوسی به نام طمع را پاک کند تا به نتیجه برسد.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه جوهره کاپیتالیسم طمع است، تصریح کرد: اگر یک میلیارد ترامپ هم بیایند، با توجه به اینکه نظام آمریکا مبتلا به بیماری طمع است، رؤیای آمریکا که جزو وعده های انتخاباتی ترامپ بوده، محقق نمی شود.

عباسی با اشاره به اینکه جنبش ضد طمع پنج سال پیش در آمریکا شروع شده و مردم دنیا نیز به دنبال این هستند که از بحث طمع نجات یابند، اضافه کرد: آمریکا، استکبار جهانی است و تمام ویژگی های شیطان را دارد و در واقع همان طور که مسیر شیطان مسیر انحطاط بوده، مسیر عمو سام هم مسیر انحطاط است و هیچ راه درمانی هم ندارد.

وی با بیان اینکه جوانان طلبه و دانشجو جنبش مبارزه با ربا را شروع کرده اند، اظهار کرد: بیماری عمو سام بیماری طمع بوده و در واقع عموسام عبد الطمع و بنده طمع است.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه انسان آمریکایی طمع را درک کرده و به واسطه آن جنبش وال استریت را راه اندازی می کند، اما انسان ایرانی هنوز طمع را نفهمیده است، تصریح کرد: جنبش وال استریت یک جنبش اقتصادی نیست و یک جنبش فرهنگی محسوب می شود و حرف کسانی که در این جنبش نقش دارند نیز این است که می گویند ما را از دست طمع نجات دهید.

عباسی بیان کرد: علمی که موجب طمع شده و آمریکا و غرب را به این وضعیت دچار ساخته، نمی تواند ایران، چین و ژاپن را اداره کند؛ اما متاسفانه برخی ها به عمل کردن به این علم تاکید دارند و این در حالی است که در همین غرب 99 درصد از آمریکایی ها به خیابان می ریزند و به نتایج آن معترض هستند و می گویند که یک درصد حق ما را خورده اند.

وی با اشاره به اینکه در نظام اسلامی بازار همیشه یک نظام فرعی بوده و اصل نبوده است، تصریح کرد: در مقابل آدام اسمیت گفته که بازار اصالت دارد و همین مسئله موجب شد که دین و دولت از اقتصاد کنار رفتند.

رئیس اندیشکده یقین افزود: نظریه اصلی، نظریه جدایی دین از اقتصاد است و با این حال نظریه جدایی دین از سیاست نبود. واقعیت این است که جدایی اقتصاد از دین موجب حلال شدن ربا و طمع شده است.

عباسی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اگر مردم بتوانند اقتصاد مقاومتی را به نحو احسن اجرا کنند و کشور را از اسارت مالی و پولی دشمن نجات دهند و ارزش دلار را در زندگی اقتصادی بشکنند کشورهای دیگر را هم نجات داده اند، اظهار کرد: روزی امام خمینی فرمودند که باید حصر آبادان شکسته شود و امروز نیز رهبری فرموده اند که باید ارزش دلار شکسته شود.

وی با بیان اینکه مردم آمریکا در جریان جنبش اشغال وال استریت، گوساله سامری و تابوت طمع را حمل می کردند، اظهار کرد: در جریان این تظاهرات یک پلاکارد در دست معترضین بود که روی آن نوشته شده بود «طمع را کنار بگذارید» .

منبع: خبرگزاری دانشجو

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.