سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع بزرگداشت حماسه نهم دی – ورامین

استاد حسن عباسی در نشست بصیرتی 9 دی که دوشنبه‌شب – ۴ دی ۹۶ – در حسینیه ثارالله ورامین برگزار شد، اظهار داشت: فتنه‌گران هجوم آوردند و مردم را به خیابان‌ها کشاندند؛ مردم مظلومی که نمی‌دانستند حقیقت چیست و آیا واقعاً در انتخابات تقلبی شده است یا خیر؛ عده‌ای هم صفوف به هم فشرده دشمن را مشاهده نمی‌کردند.

وی تصریح کرد: امروز آقایان به قدرت، کرسی‌های مجلس و پست و مقام وزارت رسیدند و شنیدن و زدن این حرف‌ها برایشان سخت است و مخالف برگزاری مراسم و نشست‌هایی هستند که به موضوع فتنه می‌پردازد و با برگزاری چنین جلساتی مخالفت می‌کنند. کار خدا بود تا آنها به قدرت برسند و مردم به ناکارآمدی این جماعت پی ببرند و برای مردم مشخص شود که ناکارآمد هستند. آنها جماعتی هستند که می‌خواهند با فوت دهان‌هایشان شمع و نور خدا را خاموش کنند؛ در حالی که برای این انقلاب جوانان پاکی به شهادت رسیده‌اند.

فتنه‌گران با بازی‌های سیاسی، پنجه در پنجه نظام انداختند

رئیس اندیشکده یقین تصریح کرد: در تاریخ ادیان الهی برای هیچ پیامبری امکان 40 سال حکومت دینی بر مردمش به وجود نیامده است و هیچ امام معصومی امکان 40 سال حکومت دینی برایش پیدا نشد؛ اما برای حضرت روح‌الله پیش آمد؛ زیرا انبیا و ائمه (ع) همانند مردم ما را نداشتند که حضرت روح‌الله با خود به همراه داشت و در اواسط دفاع مقدس حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که این ملت را رسول‌الله (ص)‌ هم نداشت.

وی تصریح کرد: مؤمنان وقتی در حضور مقام معظم رهبری هستند، شروع به گریه می‌کنند و دلیش وجود نازنینی است که آن‌قدر اثر معنوی دارد که خود به خود قلب انسان نرم می‌شود.

وی عنوان کرد: به خاطر وجود این مردم است که 39 سال پشت سر ولی امر مسلمین جهان، انقلابی را رقم زدید که آرزوی انبیا و ائمه (ع) بوده است و فتنه‌گران با بازی‌های سیاسی پنجه در پنجه نظام انداختند و با تحریم فشار وارد کردند. حضرت امام راحل فرمودند ولی‌نعمت ما، مردم پابرهنه هستند و ما با مرفهین بی‌درد سر جنگ داریم و اساس سیستم مرفهین بی‌درد سیستم فرعونیان و شاه ملعون پهلوی و اطرافیانش بودند و خدای بزرگ این‌ها را برد.

رئیس اندیشکده یقین افزود: امروز کسانی که ادعای ایمان می‌کنند و لباس روحانیت می‌پوشند و نفرات سوم و چهار انقلاب و رئیس مجلس و رئیس‌جمهور می‌شوند، وقتی زندگی اشرافی دارند و به ساختار زندگی آن‌چنانی پشت نکرده‌اند، خدا ملک‌الموت را جایی برای قبض روحشان می‌آورد که عبرتی برای دیگران شود.

برخی بزرگان و فرزندان جمهوری اسلامی زمین خوردند

رئیس اندیشکده یقین اظهار داشت: تاریخ 39 ساله جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که برخی بزرگان و فرزندان جمهوری اسلامی چطور به زمین خوردند؛ این‌ها همه عبرت هستند.

عباسی اظهار داشت: برخی سعی دارند شهدای مدافع حرم را جناحی کنند؛ همان‌هایی که می‌گفتند شهدا برای پول رفتند یا در برخی جاها می‌گفتند برای بشار اسد رفته‌اند.

رئیس اندیشکده یقین افزود: برخی جامعه را به دو قطب تعبیر می‌کنند؛ در یک قطب انسان‌هایی زندگی می‌کنند که بیش از دو هزار جوان را تقدیم اسلام کردند و در قطب دیگر افراد نه‌چندان مناسبی را تربیت کردند.

عباسی افزود: خدا در قیامت می‌گوید جوان عمرت را چگونه گذراندی؟ آیا نشنیدی زنان و دختران را قلاده می‌بندند و در بازار می‌فروشند؟ آیا نشنیدی مردهای مسلمان را به صف می‌کنند و آن‌ها را به گلوله می‌بندند؟ آیا نشنیدی به مجلس شورای اسلامی حمله کردند و گروگان گرفتند؟ تو باز هم به دنبال لیونل مسی و امثال وی رفتی؟

برخی سیاستمداران آویزان بازیگران و فوتبالیست‌ها می‌شوند تا به جایی برسند

عباسی فروشندگان عصر امروز را به سه دسته تقسیم و بیان کرد: برخی به عشق دیده شدن از تلویزیون و امضا دادن به مردم، فوتبالیست و بازیگر می‌شوند؛ گروه دوم سیاستمداری است که آویزان بازیگران و فوتبالیست‌ها می‌شود تا به جایی برسد؛ اما دسته سوم فروشندگانی هستند که خود را به خدا می‌فروشند.

وی افزود: به سخنان شهید حججی به فرزندش کمی فکر کنید؛ شهید با سخنانش به کدام آیه قرآن اشاره کرده است؛ آن سخنش که خطاب به فرزندش گفت کاری کن که خدا عاشقت شود، اگر خدا عاشقت شود! خوب تو را خریداری می‌کند؛ این همان آیه 111 سوره توبه است که خداوند در قرآن می‌فرمایند خدا مشتری است و شما را از جمع مؤمنان می‌خرد؛ با کمی دقت می‌بینید که خدا می‌فرماید شما را از جمع مؤمنان خریداری می‌کنم؛ نه از جمع مردم.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: خدا می‌فرمایند من از شما، مال و نفستان را خریداری می‌کنم و در قبال آن بهشت برین را هدیه می‌دهم؛ شهید حججی و شهدای ورامین چقدر خوب خودشان را فروختند؛ امام حسین (ع) چقدر خود را خوب فروخت.

وی افزود: خدای متعال فقط کسانی را که بها دارند، خریداری می‌کند. اما کسانی که قیمت مادی دارند مثل بازیگران و فوتبالیست‌ها، دنیا خریدار آن‌هاست؛ این‌‌ها همه فتنه ثروت و سرمایه‌داری است.

رئیس اندیشکده یقین گفت: در مقابل این فتنه، فقط جوان ایرانی که تربیت، علم، سیاست و ایمان دارد، می‌تواند بایستد و این جوان ایرانی بها دارد و تنها خریدار او خدای متعال است.

برای جلوگیری از برگزاری برنامه‌های گرامیداشت 9 دی تلاش نکنید

عباسی اظهار داشت: خدا را شاکر هستم که در این مراسم حضور دارم و سالگرد عملیات غرورآفرین کربلای 4 را در سال 1365 و یاد شهدای عزیز را گرامی می‌داریم و همچنین عزیزانی که این مناسبات را آفریدند.

وی تصریح کرد: میلاد حضرت عیسی (ع) را به همه مؤمنان به‌ویژه به هم‌وطنان مسیحی تبریک عرض می‌کنیم.

رئیس اندیشکده یقین گفت: کسانی که تلاش می‌کنند با برگزاری مراسم 9 دی مخالفت کنند، بدانند که اراده الهی پشت این برنامه‌هاست و برای جلوگیری از این برنامه‌ها تلاش نکنند. انقلاب پنجم یعنی انقلاب 9 دی که در آستانه سالگرد این انقلاب عظیم هستیم، را باید گرامی داشت.

رئیس اندیشکده یقین اظهار کرد: 22 بهمن سال 1357 انقلاب اول بود. انقلاب دوم ریشه‌کنی آمریکا در سفارت‌خانه و لانه جاسوسی‌اش و ریشه‌کن کردن ایالات متحده آمریکا از ساختار ایران بود. در تیرماه سال 1360 انقلاب سوم انجامید و حذف لیبرال‌ها را در پی داشت. دفاع مقدس به‌عنوان مهم‌ترین انقلاب فرهنگی درون نظام در تاریخ جمهوری اسلامی به‌عنوان انقلاب چهارم شناخته شد.

دفاع مقدس بازتولید فرهنگی انقلاب اسلامی را صورت داد

رئیس اندیشکده یقین گفت: سه سال گذشته که مقوله دفاع از حرم و ورود پیکر مطهر شهدای مدافع حرم و شهدایی که پیکرشان در معرکه ماند پیش آمد، بازتولید فرهنگی عظیمی رخ داد و مقوله دفاع این بار در دفاع از حرم اهل‌بیت (ع) نمود پیدا کرد.

عباسی بیان داشت: جامعه‌ای که وزارت آموزش و پرورش آن در حد اعلی در تربیت کودکان و نوجوانان، وزارت علوم آن در علم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن در هنر، رسانه‌های ملی آن در ساختار کار هنری و . . .، بازتولید سلبریتی‌های این چنینی می‌کنند، شهدای مدافع حرم محصول فرهنگی عمیق هستند. شاخص‌های فرهنگی که برخی از دستگاه‌ها تولید می‌کنند، از هنرپیشه‌ها، فوتبالیست‌ها و خواننده‌هاست. انسان شهید و انسان تراز قرآنی تربیت‌یافته مکتب اهل‌بیت (ع) و مکتب قرآن عظیم و مجالس اباعبدالله الحسین (ع) است.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: انقلاب چهارم، انقلاب عظیمی به نام انقلاب دفاع مقدس بود که بازتولید فرهنگی انقلاب اسلامی را صورت داد. این انقلاب در هشت سال دفاع مقدس حرف فرهنگی خود را تولید کرد. بیش از 200 هزار نفر در هشت سال دفاع مقدس شهید دادیم و مردم خداجوی ورامین و حاضر در صحنه، چند نفر از یلان اصلی مدافع حرم را در بطن و متن جامعه خود پرورانده بودند و فدای راه اسلام و ائمه کردند.

برخی از وزرای دولت فعلی در ستادهای انتخاباتی سران فتنه بودند

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: انقلاب عظیم سیاسی در سال 1388 در 9 دی رقم خورد که مانند ماجرای 21 و 22 بهمن 1357 بود. خیلی‌ها سختشان است که از فتنه سال 1388 گفته شود؛ چون بعضی از عناصر اصلی دولت و مجلس فعلی، خودشان از عناصر اصلی فتنه 88 بودند.

عباسی اضافه کرد: برخی از وزرای دولت فعلی در ستادهای انتخاباتی سران فتنه بودند و طبیعی است که در سراسر کشور این روزها این برنامه‌ها برگزار می‌شود، مسؤولان استانی و شهرستانی مخالف برگزاری این برنامه‌ها باشند.

وی تصریح کرد: همان‌گونه که اسلام توانست 39 سال در ایران انسان‌هایی در تراز شهدا بپروراند، ایادی استکبار و تفکر لیبرالیسم هم برای اینکه بتوانند فتنه‌ای را علیه نظام اسلامی و به تعبیر رهبر انقلاب، کودتایی ضد نظام اسلامی راه بیندازند، دسیسه کردند؛ اما مردم ایران در 9 دی به صحنه آمدند و این کودتا را زدودند.

بعضی از مدیران باید به جنگ بیهوده با اراده الهی پایان دهند

رئیس اندیشکده یقین اظهار داشت: به افرادی که سعی می‌کنند این برنامه‌ها تشکیل نشود، می‌گوییم که تلاش بیهوده نکنید و به جنگ بیهوده با اراده الهی خاتمه دهید و اراده‌ای که پشت این انقلاب بوده، اراده الهی است.

عباسی اضافه کرد: اراده‌ای نهم دی‌ماه را رقم زد که الهی بود. برخی از آن‌هایی که در سال 88 مملکت را تا آستانه براندازی پیش بردند، امروز بر تخت قدرت تکیه زده‌اند و باید شرمنده باشند. بعضی از مدیران باید به جنگ بیهوده با اراده الهی پایان دهند و شرمنده شوند که در سال 88 سمت فتنه‌گران بودند. مردم در این شب‌ها می‌خواهند دور هم جمع شوند و مشق انقلاب کنند.

رئیس اندیشکده یقین افزود: ناکارآمدهایی در سال‌های گذشته رخ داده و مشکل ما امروز ناکارآمدی است. برخی دلخوری‌ها حاصل ناکارآمدی‌هایی است که دولت و مجلس روی دست ملت و حکومت گذاشتند.

کسانی در فتنه روبه‌روی «سیدعلی» ایستادند که روزی یاران حضرت «روح‌الله» بودند

رئیس اندیشکده یقین گفت: انقلاب 9 دی پنجمین انقلاب بود. کسانی در فتنه روبه‌روی «سیدعلی» ایستادند که روزی یاران حضرت «روح‌الله» بودند؛ این‌ها عبرت‌هایی است که در تاریخ اسلام و در تاریخ همه انبیا داشته‌ایم.

عباسی بیان کرد: امام فرمودند فتنه‌ها محل آزمایش مردان است. توده‌ها به طرز چشمگیری امتحان می‌شوند و اکثریت می‌ریزند و می‌بازند.

وی گفت: اسلام برای ساختن انسان آمده است و انسان برای ساخته شدن با فتنه‌ها امتحان می‌شود و این جهان‌بینی اسلامی است. در فتنه 88 کل حکومت و جامعه غربال شد.

رئیس اندیشکده یقین افزود: دنیا برای اهل دنیاست. ما برای جهان آخرت ساخته شده‌ایم. این دو روز دنیا می‌گذرد. خوشا آن که برود و در آخرت رستگار شود. عاقبت برای اهل تقواست.

منبع: جهان‌نیوز

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.