تبلور حق، در فردی چون علی(ع) متجلی می‌شود

? فرارسیدن سیزدهم رجب، سال‌روز ولادت امام بر حق، علی(علیه‌السلام) تبریک و تهنیت باد

? معنای روایت «عَلِيٌّ مَعَ الْحَقِّ وَالْحَقُّ مَعَ عَلِيٍّ» از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) چیست؟
? http://llink.ir/7zmc

? جلسه ۱۳۳ #کرسی_نظریه_پردازی #کلبه_کرامت با موضوع «طرح علی(ع)» (در مرداد ۸۷) را در همین راستا می‌توانید مشاهده و دریافت کنید:

kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/108

✅تبلور #حق، در فردی چون علی(ع) متجلی می‌شود. او که در حق ممزوج گشته و با حق و به حق بود، پس حق نیز با او ممزوج می‌شود.

?اگر موسی(ص) پیامبر شریعت بود؛ عیسی(ص) پیامبر طریقت و محمد(ص) پیامبر حقیقت (که هدف بعثتش را تتمیم مکارم‌الاخلاق نامید برای اینکه انسان‌ها آنچه را که می‌دانند، واقعاً متجلی سازند؛) پس نبوت ختم خورد و امامت با علی(ع) آغاز شد؛ چراکه طرح نهایی برای پیشبرد اهداف الهی با نزول قرآن کریم، کامل شد؛ قرآنی که #فرقان است و جایگاه حق و باطل را روشن کرده است. حال دیگر نیاز به معمارانی‌ست که این طرح نهایی برای بشر را بر روی زمین پیاده کنند. یعنی واقعیت را با حقیقت منطبق کنند. معنای روایت «عَلِيٌّ مَعَ الْحَقِّ وَالْحَقُّ مَعَ عَلِيٍّ» چنین است.

❇️حق، جایی‌ست؛ #عدل یعنی آنکه بپذیریم هر چیزی باید سر جای خود قرار بگیرد؛ #جعل یعنی هر چیزی را بر جای خود قرار داده و نظم دهیم که امام علی(ع) فرمود: «اوصیکُم بِتَقْوَی اللّه وَ نَظمِ اَمْرِکُم» و #حُسن زمانی‌ست که هر چیزی یا کسی را بر سر جای خود ببینیم.

✅ اگر #علی(ع) با حق است و حق با علی، به این معناست که او بر سر جای خود ایستاده است؛ پذیرفته که هر چیزی باید سر جای خود قرار گیرد و در عمل نیز چنین می‌کند چرا که جز رضای خدا به چیزی نمی‌اندیشد؛ پس هر چیزی را هم بر سر جای خود می‌بیند. علی(ع) و ائمه‌ی پس از او، میراث همه‌ی انبیا(ص) را در خود دارند و عدل، جعل و #حسن را در خود صورت دادند.

#اختصاصی
کانال رسمی استاد حسن عباسی
? @dr_abbasi

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.