سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع جوان‌گرایی و مهدویت اقتصادی در دهه پنجم

استاد حسن عباسی شنبه‌شب – ۸ اردیبهشت ۹۷ – در جشن بزرگ روز جوان با عنوان جوان‌گرایی و مهدویت اقتصادی در دهه پنجم، اظهار کرد: شرایطی که امروز در آن قرار داریم اهمیت مهدویت را بیشتر آشکار می‌کند چرا که قریب به 16 روز دیگر ضرب‌الاجل ترامپ برای تمدید یا ترک برجام توسط آمریکا فرا می‌رسد.

وی ادامه داد: سناریوی اول خروج از برجام و بازگشت به توان قبلی است، سناریوی دیگر کوتاه آمدن و سناریوی سوم اینکه اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه ایران در مباحث حقوق بشری و موشکی وضع کند که ترامپ راضی شود برجام را ترک نکند و ما هم به آن دلخوش کنیم.

رئیس اندیشکده یقین افزود: بنابر شروط و برجام‌های چهارگانه که ترامپ از اتحادیه اروپا خواسته به ایران انتقال دهند برجام در وهله نخست باید ابدی شود یعنی غنی نکردن برای ما به جای مدت محدود و مشخص، تا ابد باشد، دوم تعداد سانتریفیوژها ثابت بماند و این 130 بازرس ابدی شوند و تاسیسات هسته‌ای و دیگر بخش‌ها را تا ابد رصد کنند.

وی با بیان اینکه برجام دیگر مدنظر غرب موشکی است، ادامه داد: آنها می‌خواهند بالای 300 کیلومتر برد موشک را محدود کنند و دیگر اینکه پا بر روی خون شهدا و مدافعان حرم بگذاریم و نیروهای ما از سوریه برگردند تا غرب هر کاری خواست بکند، بعد ملت‌های جهان را ذبح کنند و سپس به سراغ ما بیایند.

عباسی متذکر شد: برجام چهارم هم حقوق بشری و التزام ایران به تمام کنوانسیون‌های حقوق بشری است که مانع اعمال حاکمیت ملی ما می‌شود.

وی با اشاره به این که قرار بود در برجام تحریم‌های ما برداشته شود و گشایش شکل بگیرد، عنوان کرد: امروز نه تنها تحریمی برداشته نشده است؛ بلکه باید تحریم‌های جدید را تحمل کنیم.

عباسی تصریح کرد: آنچه محرز و قطعی است اینکه شرایط تن دادن به برجام‌های جدید، از وضع موجود بدتر خواهد شد که حتی اگر ایران همکاری کند و امتیازات را بدهد هیچ تضمینی نیست، چرا که ابتدا توان دفاعی و موشکی را می‌دهیم بعد اقتدار منطقه‌ای را می‌دهیم و این روند حد یقف ندارد و تا ما را به زانو درنیاورند رها نمی‌کنند.

وی بیان کرد: وضع اقتصادی ما نیز حتی اگر همکاری کنیم نسبت به امروز و دیروز بهتر نخواهد شد؛ در نهایت دو راه داریم یا تسلیم شویم، و یا مقاومت کنیم و بر مسیر بمانیم چنانکه اباعبدالله (ع) بین دو راهی عزت و ذلت، عزت را برگزید.

این تحلیلگر مسائل استراتژیک با بیان این پرسش که تا کی باید منتظر بمانیم آمریکایی‌ها برای اقتصاد ما تصمیم بگیرند؟، گفت: ما منبع عظیمی از سرمایه‌های ملی و خداداد و جوانان خلاق را داریم و به شرطی که مدیریت شوند و از آنها استفاده کنیم. تا ابد نباید منتظر نگاه مثبت یا منفی غربیان بمانیم.

وی با اشاره به اینکه باید تکلیف خود را با انتظار مشخص کنیم، ادامه داد: بر خلاف مقوله غلطی که در جامعه طرح شده انتظار به معنای آمدن و این جمعه بیاید و از این قبیل اصطلاحات نیست، مگر حضرت کجا رفته‌اند که بیایند، ایشان حاضر و ناظر هستند. حضرت ولی‌عصر(عج) بین ماست و ما منتظریم ظهور کنند نه اینکه بیایند و این گزاره یعنی حضرت در هزار سال گذشته و این 40 سال مدیریت کرده‌اند که انقلاب تا به این جا دوام آورده است.

فرصت در اختیار انقلاب در تاریخ اسلام بی‌سابقه است

وی با بیان این که در دوره هیچ پیامبری، حکومت 40 سال دوام نیاورده است، افزود: این برای نخستین بار است که تحت ولایت دو عبد صالح خدا یک حکومت مبتنی بر ولایتمداری تا به این حد استمرار می‌یابد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: دوره ولایت امام علی(ع) کمتر از 10 سال بود و بقیه ائمه(ع) امکان ولایت و حکومت نداشتند و امام دوازدهم را نیز قرار بود در خردسالی به شهادت برسانند اما عنایت حضرت حق و انتقال معارف توسط نواب علنی و سپس نواب مخفی نهضت را پیش می‌برد.

وی با بیان نهضت اهل بیت(ع) در تاریخ اسلام عنوان کرد: نهضت شیعی توسط علمای اعلام مدتی به نقاط مختلف از شهر ری تا بعلبک، حلب، اصفهان و نجف عراق منتقل شد و نفر پنجاه و هفتم هادی نهضت شیخ عبدالکریم حائری بود با احیای حوزه علمیه قم، نهضت را از نجف به قم آورد و آیت‌الله بروجردی پس از ایشان 700 طلبه تربیت کرد که یکی از آن 700 نفر مقام معظم رهبری است.

عباسی متذکر شد: امام خمینی(ره) نفر شصتم در هدایت نهضت عصمت و طهارت بود که این 700  نفر را در اختیار گرفت و انقلاب را آغاز کرد، تبعید شد و در 62 سالگی انقلابش به پیروزی رسید و تا 90 سالگی انقلاب را با قدرت هدایت کرد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در مقام فرمانده کل قوا جنگ و تمام توطئه‌ها را مدیریت کرد و از این نظر امکانی که از حیث همراهی مردم در اختیار امام قرار گرفت در مورد انبیا و صلحا سابقه نداشت و اولین بار بود مردمی به حرف نایب امام گوش می‌دادند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی اضافه کرد: نفر شصت و یکم نهضت، مقام معظم رهبری، 29 سال زعامت را بر عهده دارد و آن چه در این زمینه پیش آمده بی‌سابقه است که بالغ بر 50 تن از سران جهان در پذیرایی کوچک کنار اتاق کار ایشان 450 دیدار را با ایشان داشته‌اند و این فرصت برای هیچ پیامبری از زمان حضرت نوح تا امام علی و امام حسن عسگری(ع) حتی محقق نشده است.

وی ادامه داد: این فضایی که در حرکت شصت و یکمین زعیم نهضت شیعی رخ داده است؛ به لطف هدایت حضرت قائم(عج) محقق شده که به مثابه نخ تسبیح آنچه در دوران ائمه امکان تحقق نداشته را امکان‌پذیر ساختند.

شهید همدانی‌ها و محسن حججی‌ها 7 تریلیون دلار سرمایه‌گذاری آمریکا را بی ثمر کردند

عباسی تصریح کرد: اگر حزب‌الله، فاطمیون، حیدریون، انصار‌الله و حشدالشعبی به عشق حضرت عباس(ع) و علی‌اکبر (ع) می‌روند و شهید می‌شوند و معادلات را بر هم می‌ریزند امکانی است که تاکنون در تاریخ اسلام سابقه نداشته است.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 200 نفر فقط از ایران شهید شدند یعنی تا حدی بصیرت دارند که برای حرف نایب امام زمان خود، جان بر سر پیمان می‌گذارند، گفت: این رشادت‌ها کار را از منطقه بیرون برده که غربیان و آمریکا و اذنابش حدود 7 هزار تریلیون دلار برای منطقه گذاشتند و هزینه کردند اما پیروزی دست ایران افتاد. اینها از زمان برکناری صدام تا اسد 7 هزار میلیارد دلار خرج کردند و نتیجه نگرفتند و ما با بودجه‌ای در حد یک هزارم آن ایستادیم چون حسین همدانی‌ها و محسن حججی‌ها را داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: آیا ما بودیم که در منطقه پیروز شدیم؟ یعنی ما چیزهایی بلد بودیم که انبیا و ائمه بلد نبودند؟ خیر، بلکه در پس این وقایع خود حضرت قائم است که مسائل را مدیریت می‌کند.

عباسی متذکر شد: فهم این مطلب سخت نیست که وقتی ائمه یکی بعد از دیگری شهید می‌شدند یا تحت‌الحفظ بودند و امکان ظهور و بروز اجتماعی نداشتند، عنایت حضرت حق بود که دوره غیبت کبری در زمانی رخ داد که امکان حیات مادی برای امام دوازدهم محقق نبود اما با هدایت‌های حضرتش امروز اگر نایب امام زمان(عج) به همدان یا هر شهری بیاید فوج فوج مردم برای استقبال هجوم می‌آورند.

وی ادامه داد: این در حالی است که مردم اینگونه برای انبیا نمی‌آمدند و تا جایی که در آیات آمده خداوند در مواردی خطاب به نبی خود می‌گوید جانت را برای اینها می‌گذاری و گوش نمی‌دهند یا حضرت نوح 950 سال تبلیغ می‌کنند و موثر واقع نمی‌شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه مردم ما تهدید، ترور، تطمیع، تحریم و همه مصائب را تحمل کردند پس آماده‌اند، اظهار کرد: این آمادگی در طی چند صد سال نهضت و 40 سال انقلاب زمینه‌چینی شده و دامنه کار از منطقه فراتر رفته و جهان را درنوردیده است.

روش اقتصادی جامعه ما منبعث از کاپیتالیسم است

وی بیان کرد: با این همه سوال این است که چرا استمرار این توفیقات را در رفع تبعیض و اجرای عدالت و اشتغال و ازدواج جامعه شاهد نیستیم و چرا یاس و ناامیدی بر بخشی از جامعه مستولی شده و چرا با این کارهای بزرگ که انجام شده در برخی کارهای کوچکتر مشکل داریم؟

عباسی ادامه داد: در پاسخ باید گفت مهدویت اقتصادی مانند مهدویت سیاسی و اجتماعی که در نهضت 61 نفر بروز یافت دنبال نشده، بلکه روشی که در جامعه ما پیاده می‌شود کاپیتالیسم است و 40 سال است اسلام در حوزه اقتصادی ما پیاده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: دو سال گذشته 110 بار مراجع گفتند سیستم بانکی ما ربوی است و مشکلات ما حل نمی‌شود چون اساسا اسلام به معیشت و اقتصاد ما راه نیافت همانگونه که در حکومت حضرت سلیمان مردم را از طریق سفره شان به تعارض با خدا کشاندند.

این تحلیلگر مسائل استراتژیک متذکر شد: امروز علمای اسلام قویاً در برابر این مسئله ایستاده‌اند و این یک نمونه از مسائلی است که ما را در اقتصاد دچار مشکل کرده است، در مجموع اسلام به ساختار اقتصاد ما راه نیافته و مردم نباید ناکارآمدی را به حساب اسلام بگذارند بلکه مدل‌های پیاده شده لیبرالیستی مقصر اصلی بوده و کسانی که در دانشگاه‌های خارج تربیت شدند.

وی با بیان اینکه حسین همدانی و قاسم سلیمانی و شهید باقری و دیگر سرداران و شهدا که بهترین فرماندهان و استراتژیست‌های پیش برنده جنگ شدند در دانشگاه‌های غرب درس نخوانده بودند، ادامه داد: مجله ویک از معتبرترین مجله‌های غربی در تصویر روی جلد خود عموسام را نشان می‌دهد که در رختخواب خوابیده و با کابوس قاسم سلیمانی بیدار می‌شود اما ما امروز اسیر آن هستیم که فلانی دکترا از انگلیس دارد یا آمریکا درس خوانده است؟

عباسی ابراز داشت: تاکنون وزارت اقتصاد ما دست غیر دانشگاهی‌ها نبوده است؛ پس هر مشکلی داریم از این دانشگاهی‌های تربیت شده غرب است.

وی تصریح کرد: کاپیتالیسم یعنی گرایش به سرمایه و سرمایه‌گرایی یعنی همه پدیده‌ها در عالم کالا هستند و هر چه کالا است قیمت دارد، شرف کالاست، علم کالاست، طبابت در مورد بیماران حتی کالاست و قیمت دارد.

این تحلیلگر مسائل استراتژیک با طرح این پرسش که آیا تربیت یک معلم هم کالاست، عنوان کرد: برای یک طبابت یا نظریه حکیمانه یا قضاوت قاضی و محبت پدر و مادر و ولایت ولی، چقدر باید بپردازیم اگر آنها را نیز کالایی کنیم.

سیطره نظام شیءانگاری و کالایی شدن بر شئونات جامعه

وی اضافه کرد: نظام کاپیتالیسم همه چیز را کالا دانسته و قیمت‌گذاری کرده و از این نظر وقتی همه چیز کالا و دارای قیمت تصور شود می‌گویند اینها رفته‌اند سوریه و پول گرفته‌اند یعنی حتی مجاهدت را کالا تصور می‌کنند چون کالایی دیدن پدیده‌ها رواج یافته و در مغزها رسوخ کرده است.

عباسی بیان کرد: اسلام می‌گوید در این شیء موادی به کار رفته و برای تولید آن کاری شده که قیمت دارد اما شرف و عزت و وکالت و تربیت و حکمت و ولایت کالا نیستند و قیمت ندارند.

وی یادآور شد: در خدمت علامه طباطبایی گفتند اسم اعظم خدا چیست و ایشان پاسخ داد بهاست و مصداق آن امام حسین (ع) است، یعنی ایشان کاری کرد که بهادار بود.

این پژوهشگر افزود: حال یکی که به ترامپ محبت می‌ورزد به همان میزان می‌ارزد و آن کس که به اهل بیت(ع) محبت دارد به همان میزان می‌ارزد، که خواجه عبدالله انصاری گفت: بنگر که چه می‌ورزی، می‌دان که همان ارزی.

عباسی یادآور شد: امام حسین (ع) اسلام را زنده کرد که در سال شصتم بعد از پیامبر(ص) انحرافات آن قدر زیاد شده بود که به سربریدن فرزند رسول الله به عنوان امری عادی نگریستند.

وی با بیان اینکه در علم اقتصاد قیمت و بها تفاوت دارند، گفت: جامعه امروزی که همه چیز را کالا می‌بیند و بنا بر همان فکر می‌گوید اینها پول گرفته‌اند به سوریه رفته‌اند چون باور نمی‌کنند چنین چیزی ممکن باشد که اگر سوزنی به انگشت خودشان برود زمین و زمان را خبر می‌کنند. از نظر منطق آنها چطور ممکن است کسی برود سرش بریده شود و از همین جهت است که برای مجاهدت هم «فی» روز می‌خواهند و نمی‌فهمند مدافع حرم برای اسلام، برای حضرت زینب(س) برای آل الله و برای وطن خود می‌رود و این قیمت ندارد بلکه خودش و عملش بها دارد.

فرهنگ «ما می توانیم» ریشه در بهادار شدن دارد

وی ادامه داد: فرهنگ «ما می‌توانیم» ریشه در بهادار بودن دارد و فرهنگ ما نمی‌توانیم فرهنگ قیمت‌گذاری لیبرالیستی است.

عباسی اضافه کرد: اینکه جوان مملکت می‌گوید ما دانه مرغ نمی‌توانیم تولید کنیم و این آزمایشات موشکی تبعات دارد یعنی باور ندارد موشکی تولید شده و می‌گوید نمایش است!.

وی با بیان اینکه این تفکر نمی‌تواند باور کند حکومت اسلامی 40 سال دوام آورده و در سوریه داعش و جهان غرب را شکست دادیم، اظهار کرد: سه سال پیش بغداد در معرض سقوط بود اما خون سردار تقوی و سردار همدانی آن را نجات داد.

این پژوهشگر ادامه داد: باید پرسید استاد ما، معلم ما، رسانه ما چه کرده که جوان ما چنین نگاهی پیدا کرده و می گوید ما توان هیچ کاری نداریم.

وی ادامه داد: در یک جامعه دینی مدیران، مسئولان شهر، تلویزیون، آموزش و پرورش ما چه کرده‌اند که این کاپیتالیسم تا عمق مغز جوان رسوخ کرده است؟

عباسی گفت: مهدویت اقتصادی می‌گوید بگردید بین کالاهای دارای قیمت و بها تفکیک کنید و در جامعه بها را بالا ببرید تا بفهمید انسان بهامند که در سوریه می‌جنگد و آن که به غرب پناهنده می‌شود چه تفاوتی دارند.

وی در تشریح استیلای فرهنگ کاپیتالیستی با اشاره به اینکه تمام هم و غم جوان ما شده فوتبال و مسی؛ گفت: یک مصداق این امر است که از این همه اهانت به ائمه اطهار و خدا و پیغمبر کسی ناراحت نمی‌شود اما به سبب توهین زیر پیج مسی استادان و فیلسوفان و جامعه شناسان به تلویزیون دعوت می‌شوند تا علت‌یابی کنند. در نهایت همان فوتبالیست صهیونیست، تیم ما را از جام‌جهانی حذف می‌کند و این همه هزینه، پول بهترین زندگی و حقوق و ماشین و 4 میلیون دلار در سال حقوق کی‌روش که بالاترین حقوق در جمهوری اسلامی است، به باد می‌رود.

برخی خود را ارزان می‌فروشند

وی افزود: جوانی در تهران خود را شبیه مسی کرد و کار و زندگی و همه مسائل تعطیل شد که صبح تا شب سلفی بگیرند و تلویزیون بیکار ما هم او را آورد و آن قدر این جو را ادامه دادند تا ویزا گرفت بلیت خرید و رفت آنسوی دنیا تا به وصال یار برسد اما هرچه ایستاد لیونل مسی از خودرو پیاده نشد و این قیمتش همین است اما در مقابل یکی می‌شود محسن حججی که قیمت ندارد بلکه بها دارد.

وی با اشاره به تبلیغات میلیونی و میلیاردی انواع کالاها با چهره‌های بازیگران و فوتبالیست‌ها و خواننده‌ها رواج این مسائل را از مصادیق استیلای تفکرات کاپیتالیستی دانست و گفت: جامعه وقتی به اینجا رسید فضای جامعه ماهیت خوکی پیدا می‌کند و آن هنرمند یا بازیکن که یک انسان است با ماست و چیپس برابر می‌شود. این هنرپیشه‌ها، فوتبالیست‌ها، خواننده‌ها و حتی سیاستمدارانی که با این ساز و کار جلو می‌روند کالا هستند اما شهید قیمت ندارد، بها دارد که به کودکش می‌نویسد کاری کن قیمتت اندازه‌ای شود که خدا عاشقت شود و تو را بخرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه گفت: اینها مصداق آیه 113 سوره توبه است إِنَّ اللَّهَ اشْتَرى‌ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ و بشارت می‌دهد به حسین همدانی‌ها و حججی‌ها که چه خوب خود را به خدا فروختند.

وی با بیان این که برای حل مشکلات جامعه باید به اقتصاد قرآنی و مهدوی روی بیاوریم، افزود: در آغاز دهه پنجم جمهوری اسلامی که جان بولتون می‌گوید ایران چهلمین سال انقلاب را نمی‌بیند باید گفت همه قبل از تو از کارتر و ریگان و بوش پدر و دیگران این حرفها را زدند و ما امروز در سواحل مدیترانه هستیم.

این تحلیلگر مسائل استراتژیک ادامه داد: در عرصه فرهنگ، مضامین دفاع مقدس و امام حسین را وارد کردیم و در عرصه‌های دفاعی و هسته‌ای وارد کردیم اما در اقتصاد وارد نکردیم و این همان خطریست که خود غربیان را به اضمحلال کشانده است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی، گفت: برخی در غرب 180 دلار پول می‌دهند که یک شب در فضای چند خانواده که شام می‌خورند حضور پیدا کنند و احساس گرمای خانواده داشته باشند و ما اینها را داریم و قدرش را نمی‌دانیم.

وی با اشاره به زندگی مادر چهار شهید که سرحال و قبراق چندین نوه و نتیجه را سربلند پرورش داده و همچنان قدرتمند در کار آبادانی جامعه و معاش خانواده است، گفت: این شهدای عزیز ما قیمت نداشتند بها داشتند و کاری که در سوریه انجام دادند نیز بها داشت.

عباسی با بیان این که نگرانیم که دین و اعتقاد و نماز و همه چیز در دهه پنجم انقلاب اسلامی کالایی شود، گفت: جوامعی که از 200 سال پیش با آدام اسمیت کالایی شدن را آغاز کردند امروز محبت را می‌خرند.

وی ادامه داد: جوانگرایی و اقتصاد مهدوی می‌گوید اینگونه نیست که کسی از بیرون مرزها بیاید و ما را نجات دهد که إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّى يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم. مردمی که در نفس خودشان تغییر ایجاد نکنند زمینه ظهور را ندارند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی عنوان کرد: ما در سیاست با ولایت فقیه و در فرهنگ شهادت با انسان‌های عظیم موفق بودیم اما در وجه اقتصادی ابتدای راه هستیم و باید بدانیم اینجا که نشستیم عبادت است و ارزش این مسئله به اندازه کل نهضت انتظار است.

وی تصریح کرد: اگر همه کارهایمان مانند اینها که به سوریه رفتند قربه الی الله بود جامعه ما مدینه فاضله می‌شد.

عباسی افزود: بیچاره کسی که در نهضت مهدوی خود را به غیر خدا بفروشد و از این رو اگر در روز بیست و دوم اردیبهشت ببینیم ترامپ از برجام خارج نشود باز مثل دو سال قبل هیچ اتفاقی در اقتصاد ما نمی‌افتد و اگر هم خارج شود باز اتفاقی نمی‌افتد و اگر اروپا تحریم‌های جدید تحمیل کند باز چندان اتفاقی نمی‌افتد.

خواب خوش حل مشکلات با برجام به پایان رسید

وی با بیان اینکه این خواب خوش که با آمریکا مذاکره کنیم مشکلات حل می‌شود دیگر تمام شد و این قضایا شکست خورد، عنوان کرد: روز بیست و دوم اردیبهشت روزی مانند همه روزهای خداست و بعد از آن ماه ضیافت خدا را داریم؛ تازه در آن مرحله کار ما در اقتصاد اسلامی آغاز می‌شود که رزق ما را خدا می‌دهد نه کدخدا.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اگر این باور را داریم باید خود را برای فروش به خدا بهامند کنیم، روحیه اقتصادی مردم ما باید از سوداگری و سودانگاری فاصله بگیرد و راهی جز این هم نداریم.

وی با تاکید بر این که هیچ اتفاقی در پسابرجام نخواهد افتاد، افزود: باید به مقاوم سازی و اقتصاد مقاومتی بازگردیم و «بها» را به جای قیمت نشاندن، مبنای نظری آن است.

عباسی تصریح کرد: نظام پولی ما باید از آقایی و سروری دلار رهایی یابد تا کشور از جادوی پولی و ارزی دشمن خلاص شود و در آستانه جشن‌های نیمه شعبان نباید به دو تا شیرینی و کف زدن قناعت کنیم بلکه باید از کالایی کردن پدیده‌ها بپرهیزیم و طبیب، وکیل؛ قاضی، معلم، مدرس و کارگر ما باید مواردی که قیمت ندارد و بها دارد را قدر بدانند تا برکت در جامعه زیاد شود و این چکیده اقتصاد مهدوی است.

وی در ادامه اظهار داشت: دهه پنجم انقلاب دهه جوانان است و باید آماده شویم تا جوانان ما ناظر بر جوانگرایی مهدوی به میدان بیایند و این فرهنگ را در جامعه ساری و جاری کنند که باطل‌السحر مشکلات اقتصادی است.

پاسپورت مدیران اقتصادی را بگیرید مشکلات حل می‌شود

این تحلیلگر استراتژیک در ادامه خاطرنشان کرد: فرمانده هوافضای سپاه گفت می‌خواهید مشکل خودرو حل شود پاسپورت مسئولان ایران خودرو را بگیرید که کاسبند و دلشان برای پراید سوار شدن مردم نمی‌سوزد.

وی با بیان اینکه اگر امثال حججی و همدانی در این حوزه بودند می‌رفتند کار را تمام می کردند تا جایی که دشمن به اینجا که می‌رسید اینها را شهید می‌کرد، چنانکه دانشمندان هسته‌ای را شهید کردند، اظهار کرد: آنها که دنبال سودند و طرفدار دشمن، نه عمرشان برکت دارد نه پولشان نه مدیریت و مسئولیتشان.

عباسی در ادامه گفت: در مهدویت اقتصادی همان مدلی که در سوریه و دفاع مقدس و کربلا جواب داد باید بر بازار و تولید و مصرف مستولی شود؛ اگر این ساز و کار رخ دهد آینده انقلاب روشن خواهد بود که به حول و قوه الهی خواهد بود.

وی با بیان اینکه نگران اقتصاد و معیشت مردم هستیم که رهبری می‌فرماید همان گونه که جوانی کار پیدا نمی‌کند خانواده نگرانند من هم نگرانم؛ ادامه داد: کارآمدی را به تولید بنز، آسفالت یا خانه خوب نسنجیم که کارآمدی جمهوری اسلامی در مورد تربیت انسان و مادران شهداست.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: در روز نیمه شعبان عهد و پیمانی با ولایت می‌بندیم که کاری کنیم خودمان و آحاد جامعه بها داشته باشیم نه قیمت، که در این حالت زمینه‌سازی ظهور محقق می شود که فرمود: فان حزب الله هم الغالبون

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط:

خبرگزاری بسیج – پیاده کردن اقتصاد مهدوی تنها راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.