چرا هرچه به جلوتر می‌رویم، جامعه‌ی ما دینی‌تر نمی‌شود❓

?پاسخ این است که چطور می‌توانیم انتظار داشته باشیم نظام #ارگانیکی که پیش از انقلاب کِشت شده بود، ظرفیت پیاده کردن دین و عدالت در جامعه را داشته باشد؟ از کوزه همان برون تراود که در اوست. ما امروز با یک التقاط در ساختار سیستمی جامعه خود مواجهیم! شاکله و شالوده‌ی ساختارهای نظام ما غیرتوحیدی‌ست.

?پایه حقوق اساسی در نظریه « #مونتسکیو» که به ساختار #قوای_سه_گانه در جهان انجامید و در ایران نیز به همین نحو پذیرفته و به اجرا درآمده، از #تثلیث مسیحیت برگرفته شده است. مرحوم عمید زنجانی در کتاب «فقه سیاسی» خود شرح می‌دهند که چطور قوای « #مجریه، #قضائیه، #مقننه» هم‌عرض با ساختار « #پدر، #پسر، #روح_القدس» تنظیم شده است. اما تنها این نیست؛ حتی غربی‌ها هم به ساختار تثلیثی قوای سه‌گانه اذعان می‌کنند.
هیچ چیز در این ساختار سر جای خودش نیست؛ بنابراین، عدالتی که در درون این سیستم نهادینه نشده، چطور می‌تواند نمود بیرونی داشته باشد؟

⭕️ در بیان و تحلیل مشکلات و ضعف‌های جامعه، همه‌ی نگاه‌ها معطوف به شاخ و برگ‌ها است و کمتر کسی متوجه اشکالات ریشه‌ای و بن‌مایه‌ای ساختارهاست. نظام ارگانیکی حاضر، حتی در بهترین حالت خود نیز هرگز نمی‌تواند جامعه‌ی تراز دینی را بسازد. بدون توجه به ساختار معیوب قوای سه‌گانه، به اصلاح شاخ و برگ‌ها فکر می‌کنیم؛ غافل از آنکه این یک دور باطل است و برون‌رفت از آن غیرممکن؛ مگر با گذر از سیستم‌های #ارگانیکی به سیستم‌های #بایولوژیکی که هم مورد تاکید ائمه اطهار(ع)، امام راحل(ره) و امام حاضر جامعه، (امام خامنه‌ای) بوده و هم مورد توجه برخی فلاسفه غربی چون ماکس وبر (گرچه به صورت ناقص).
#قوای_سه_گانه_تثلیثی
#ترند_انقلاب_اسلامی
#جامعه_تراز

✅ #کرسی_نظریه_پردازی #کلبه_کرامت طی مجموعه جلساتی به این مهم پرداخته است؛ یعنی ساخت یک جامعه تراز دینی به صورت یک کل یک‌پارچه و واحد؛ ساخت جامعه‌ای چون یک انسان تراز که جسم و روح نفس دارد. برخی از جلسات مذکور به این شرح است:

?جلسه ۶۷ – «جامعه قضائی» – آبان ۸۶
? kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/472

?جلسه ۶۳ – «جامعه بیولوژیکی» – مهر ۸۶
? kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/468

?و مجموعه ۶ جلسه «جامعه تراز» از سرفصل «ترندگذاری انقلاب اسلامی» که تاکنون برگزار شده است:
? llink.ir/8c5j

▫️۱۲ آذر، سال‌روز تصویب #قانون_اساسی است.

کانال رسمی استاد حسن عباسی
? @Hasanabbasi_ir

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.