بیانیه جنبش ایران ۱۴۴۴

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

? انقلاب اسلامی، این #شجره_طیبه‌ ای که امسال #چهلمین_فجر ? خود را جشن می‌گیرد، در آغاز دهه پنجم خود درختی تنومند ? شده و به حدی از بلوغ و پختگی رسیده است که در راستای ماموریت خود یعنی تشکیل تمدن نوین اسلامی و نیز زمینه‌سازی برای ظهور حضرت ولی‌عصر عج و تشکیل حکومت عدل جهانی، «#پروژه_قرن» انقلاب اسلامی را کلید بزند. نظام‌سازی، دولت‌سازی، ملت‌سازی، جامعه‌سازی مراحلی است که رهبر معظم انقلاب برای نیل به هدف فوق بیان نموده‌اند. تمدن‌سازی و بنای جامعه را می‌توان در قالب مثال به یک دار قالی تشبیه نمود که در آن گره‌ها ملت‌سازی، تارها نظام‌سازی و پودها دولت‌سازی است. البته پروژه مذکور پروژه ای حداقل ۱۰۰ ساله است، تا در ۴ مرحله حدودا ۲۵ ساله این مراحل طی شود. این در حالی است که با گذشت چهل سال از آن، مطابق بیان خود ایشان ما هنوز دولت اسلامی نداریم. لذا ایشان فرمود راه میانبر بروید ⏳ تا زودتر برسید.

? باید توجه داشت که آینده خودبه‌خود اتفاق نمی‌افتد. کسانی هستند که اراده‌هایی دارند و برای شکل‌دهی به آن آینده فکر می‌کنند ? و برای آن اراده‌ها تلاش‌ می‌نمایند. ما هم به آن آینده فکر می‌کنیم. هرکس #قدرت_تحمیل_اراده بر شرایط آینده را داشت، آینده را هم او می‌سازد. بنابراین نمی‌شود دست روی دست گذاشت و منتظر تحقق یک اتفاقاتی بود که در آن صورت محکوم به تقلید و نهایتا شکست خواهیم بود. نسل فعال، کُنشگر و مؤثر مردمی هستند که آینده را بسازند و منتظر شکل‌دهی آینده توسط دیگران برای خودشان نباشند.
لذا #دهه_پنجم انقلاب، دهه امتحان مومنین است. مسئله اساسی این دهه را می‌توان در این پرسش دانست که “آیا اصالت با #الله است یا #هوی؟”. از طرفی انگیزه موتور محرک انسان است. موتوری که اراده او را راه می‌اندازد. بنابراین آن‌چه مومنین و خصوصا جوانان انقلابی به عنوان تحقق‌بخشندگان الگو ورؤیای ایرانی-اسلامی باید از خود بپرسند و به آن پاسخ دهند این است که عامل انبعاث و به حرکت درآمدنت چیست؟ خدا بر قلب تو حکمرانی می‌کند یا هوی؟ و همین تفکیک است که پارادایم دهه پنجم، یعنی پارادایم “بعثت و رجعت” را می‌سازد.

♦️ برنامه‌های پیشرفت باید در افق مشخص ریخته شود. برنامه ششم پیشرفت نیز که در ادامه برنامه‌های پنج‌ساله پیشرفت جمهوری اسلامی ایران ریخته شده است و مقطع ۱۳۹۹-۱۳۹۴ را دربر می‌گیرد یک افق نزدیک دارد که #سند_چشم‌انداز ۱۴۰۴ است. اما تحولات جهانی ? حکم می‌کند که این نگاه عمیق‌تر شود. برای برنامه ششم که اجرای آن از ۱۳۹۴ آغاز شده است، افق ۱۴۱۴ خود یک افق بیست‌ساله است. چشم‌انداز ۱۴۰۴ افق نزدیک، افق چشم‌انداز ۱۴۱۴ افق واسط و چشم‌انداز ۱۴۴۴ افق دور برنامه ششم پیشرفت است. اکنون کشور با گذشت حدود ۱۳ سال از چشم‌انداز ۱۴۰۴ فقط به مدت ۷ سال چشم‌انداز دارد. حال آن که افق حداقل ۱۰ ساله نیز، افق نزدیک است و باید افق دور را در جهان و ایران نگریست. از این رو نگرش حداقل ۵۰ ساله در افق دور، سپس هدف‌گذاری در زیر آن در افق‌های نزدیک حکم عقل است. زیرا روند تحولات پرشتاب، فرصت تحلیل وقایع متعدد در یک مقطع زمانی را به #تصمیم‌سازان نمی‌دهد و در نتیجه تصمیم‌سازان مجبورند که افق‌های ۵۰ سال و بالاتر را در نظر بگیرند و در افق‌های کوتاه و میان مدت تصمیم‌سازی کنند.

? هدف ما در این جنبش، ارتقاء #سواد_آینده‌شناختی، تبیین #روی‌کرد_عاقبت‌مدار و مکتب غایت‌انگار مبتنی بر عاقبت‌نگری در عالم عقبا به عنوان روی‌کرد و مکتبی بومی، تصویرسازی جامعه ایران اسلامی ?? در افق ۱۴۴۴ مبتنی بر تبیین #ترندگذاری_انقلاب_اسلامی، و آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی و گفتمان‌سازی ? جهت حرکت پرشتاب و اقتدارآفرین در مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی در یک افق پنجاه ساله است. امیدواریم با اتکال به خداوند و توفیقات ربوبی، فعالیت ما گام مؤثری باشد برای جریان‌سازی و خیزش جمعی جهت ساخت آینده‌ای نورانی همراه با حاکمیت توحید، ان‌شاءالله.
———————————–
پیش به‌سوی ایران ۱۴۴۴
? @iran1444_ir
? www.iran1444.ir

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.