دانلود سخنرانی استاد عباسی با موضوع چالش‌های جهانی دکترین فرهنگی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حسن عباسی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی چالش‌های جهانی دکترین فرهنگی جمهوری اسلامی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی این شهر با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 به پیروزی رسید و انقلاب فرهنگی مظلوم واقع شد، اظهار کرد:اگر حجاب‌هایی که امروز هست را درک نکنیم و نشناسیم سنت‌های غلط رایج، ماهیت فرهنگی پیدا می‌کند.

وی مهمترین مولفه فرهنگی نظام تعلیم و تربیت جهان را تفرد دانست و افزود: در افق 2050 میلادی دانشمندان غربی دنیای را پیش‌بینی می‌کنند که تفردگرایی است و  این ویروس فرهنگی که فرهنگ غرب را نابود می‌کند،هفت تا هشت سال است که فرهنگ تک فرزندی در جامعه ما رایج شد.

دانلود سخنرانی استاد عباسی با موضوع چالش‌های جهانی دکترین فرهنگی
دانلود سخنرانی استاد عباسی با موضوع چالش‌های جهانی دکترین فرهنگی

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه فرهنگ تک فرزندی که در کشور رایج شده و بچه تنها خودش را می بیند وقتی به جامعه وارد شد بخشی از جامعه را برای خودش می‌خواهد،گفت: کاهش جمعیتی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند به این علت است که در آینده با بحران روبه رو می شویم.

عباسی با بیان اینکه در گذشته فرزندان در خانواده احترام، از خودگذشتگی و احساس مسئولیت را یاد می‌گرفتند، تصریح کرد: اما امروز با این تک فرزندی نسل عمه، خاله، عمو و دایی در حال نابودی است و  به سادگی محبتی که کودک می توانست از این افراد دریافت کند از بین می‌رود در حالی که هرکدام از این ارکان جایگاه خود را دارند.

وی افزود: پخش سریال‌های تلویزیونی که تک فرزندی و تک والدینی را ترویج می‌دهد تربیت زیرپوستی است که توسط تلویزیون خودمان ترویج داده می‌شود.

رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز ایران با بیان اینکه ایثار در بین تک فرزندان تربیت نشده است، خاطرنشان کرد: این بچه‌ها چونذخواهر و برادر ندارند تحمل و از خودگذشتگی را تمرین نمی‌کنند و طبیعی است به جای همزیستی با انسان‌ها با گربه، سگ و پرنده همزیستی داشته باشد.

عباسی با بیان اینکه چاره این‌ها مطالعه کتاب  سرالصلاه امام خمینی(ره) است که راز نماز را مشخص می‌کند، گفت: چهار مولفه ادب حضور و با ادب بودن، داشتن ادب حضور، حفظ حضور، درک حدود و حفظ حدود است و خداوند در آیه 112 سوره توبه در 9 ویژگی مومن به این مهم اشاره می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در جامعه دینی عالم را محضر خدا می‌داند، گفت:ربا و نفاق در جامعه دینی جای ندارد و در جامعه غیردینی که حق مطرح نیست سنت غلط به باور تبدیل و برای ترویج رفتار غیراخلاقی هم‌جنس بازی آزاد اعلام می‌شود و برای ایران نیز چنین قطعنامه تصویب می‌کنند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه این باور غلط نظری توسط فروید پایه ریزی شد و به عنوان یک سنت غلط ترویج یافت، افزود: امروز به خود اجازه می‌دهند تا دیگران را هم به این راه برانند و حالا چگونه باید به آنها بیان کرد که در قرآن قوم ثمود چنین کاری کرد و به غذاب الهی دچار شد.

عباسی با بیان اینکه 40 میلیون سایت پورن توسط آمریکا در دنیای سایبری وجود دارد، گفت: 89 درصد کاربران عضو این سایت‌ها آمریکایی هستند و با این کار سنت غلط را در جامعه رایج می‌کنند و اهرم حقوق بشر در مقابل این چالش فرهنگی غرب حرکتی انجام نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ورود ربا و زنای ذهنی رفتاری است که انسان را در اموال و اولاد انسان شریک می‌کند، افزود: برت کاهر با بررسی 22 هزار نفر در آمریکا و 19 هزار نفر در انگلیس دریافت که این افراد با ذهن آلوده و سکس فانتزی رو به رو هستند و باید اختلالات جنسی آنها برطرف شود که نتوانست آن را درمان کند و به سراغ کودکان رفت تا ذهن آنها را درمان کند.

رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز ایران با بیان اینکه جامعه‌ای که سن ازدواج آن بالا می‌رود و بخش عظیم پسر و دختر در سن 30 سالگی مجرد هستند خطر آنها را تهدید می‌کند، گفت: دیدن صحنه‌های مهیج در خیابان، فیلم و سنت غلطی که رواج یافته باعث ایجاد مشکل عقب افتادن ازدواج دربین جوانان شده که باید مورد  توجه جدی قرار بگیرد.

عباسی تصریح کرد: اشتغال و ازدواج سخت و الگوی دست نیافتی باعث افزایش سن ازدواج در کشور شد که چالش‌های فرهنگی انقلاب اسلامی است و برای کاهش آن باید شرایط ازدواج را فرام کرد.

وی با بیان اینکه زکات و صلاه 25 بار در در قرآن بیان شده و وقتی زکات در جامعه جدی شود ربا جایی ندارد، صدقه و زکات دو مولفه‌ای مهمی است که باهم در قرآن بیان شده و لازمه جامعه اسلامی است.

منبع : خبرگزاری تسنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن عباسی عصر امروز در همایش بررسی چالش‌های جهانی دکترین فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت رواج سنت‌های غلط و تبدیل شدن آنها به قانون را موجب بروز مشکلات فرهنگی در جامعه دانست.

وی اظهار کرد: امروز غرب دچار مشکل فرهنگی فردگرایی است و بیشتر افراد زندگی با حیوانات را ترجیح می‌دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه فردگرایی یکی از ویروس‌های فرهنگی در جوامع مختلف است، افزود: یکی از مشخصه‌های ادب، ادب و درک حضور در جمع و حفظ آن است.

وی خاطرنشان کرد: انسان باید ادب حدود، درک حدود و نیز حفظ حدود را رعایت کند زیرا به تعبیر قرآن کریم حضور با حدود مشخص می‌شود.

عباسی دین را جاده‌ای از دنیا به آخرت خواند و گفت: انبیا معماران این جاده هستند و آمده‌اند تا انسان در مسیر حرکت خود در دره‌های اطراف جاده نیفتد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز ایران با تاکید بر اینکه طبق فرموده امام راحل عالم محضر خداست و نباید در محضر خدا معصیت کرد، افزود: دوری از ریا، نفاق و زنا جامعه را بیمه می‌کند.

وی تصریح کرد: طبق آیات الهی در گذشته قوم لوط به دلیل عمل غیر فرهنگی همجنس‌گرایی مورد خشم الهی قرار گرفتند و تنبیه شدند و امروز در اتحادیه اروپا قانونی برای ازدواج همجنس‌گرایان تصویب می‌کنند و سالروز این قانونگذاری را جشن می‌گیرند.

عباسی با اشاره به اینکه برای بروز مشکلات غیرفرهنگی در جامعه ابتدا سنت‌های غلط، رایج و سپس توسط عده‌ای در جامعه قانون‌گذاری می‌شود ادامه داد: در گذشته به ازای هر 13 آمریکایی یک وب‌سایت فیلم‌های غیراخلاقی در اینترنت وجود داشت و امروز طبق آخرین آمار به 40 میلیون وب‌سایت افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها 89 درصد مخاطبان این وب‌سایت‌ها هستند، گفت: اگر از ابتدا جلوی رایج شدن سنت‌های غلط گرفته نشود بعدها این کار را چگونه می‌توان انجام داد.

استاد دانشگاه این امر را یکی از چالش‌های جهانی دکترین فرهنگی جمهوری اسلامی خواند و گفت: شیطان دشمن قسم خورده انسان است و خود را به گونه‌های مختلف در اموال و اولاد انسان مشارکت می‌دهد.

عباسی تصریح کرد: یک نویسنده غربی به نام «برت کاهر» در کتابی به نام «چه کسی در ذهن شما خوابیده است» به مشکلات زنای ذهنی پرداخته و این امر را با نمونه‌گیری از 22 هزار نفر به اثبات رسانده است.

وی با بیان اینکه «برت کاهر» با طرح این سئوال سینمای نهفته در ذهن افراد را موشکافی کرده است، گفت: این محقق غربی از این نمونه‌گیری دریافته که بیشتر افرادی که دچار اختلال جنسی شده‌اند فیلم‌های غیرمجاز مشاهده کرده‌اند.

وی یادآور شد: دانشجویان خوابگاه‌ها و زنان خانه‌داری که سریال‌های چند صد قسمتی غربی را مشاهده می‌کنند همه در معرض خطر هستند.

به گفته عباسی، وجود موانع سخت برای ازدواج یکی از دلایل گرایش به روابط نامشروع و خیانت است.

وی با بیان اینکه کارشناسان درباره سلامت ذهنی کودکان مهدهای کودک نیز به نتایج نامطلوبی دست یافتند، تصریح کرد: بررسی‌ها نشان داده وضعیت آلودگی ذهنی بین کودکانی که والدین آنها بی‌حدود مرز هر فیلمی را مشاهده می‌کنند نیز اسفناک است.

رئیس اندیشکده یقین، ازدواج نکردن و باردار نشدن خانم‌های متاهل را از دیگر مشکلات فرهنگی جامعه امروز برشمرد و گفت: مفهوم نظام تربیت حفظ حدود و حضور است.

وی افزود: برای رسیدن به سلامت در جامعه باید از زنا و ربا دوری کرد و نماز خواند و زکات پرداخت تا برکت به جامعه برگردد.

عباسی، خشک شدن رودخانه‌ها در عصر حاضر به‌ویژه در ایران را علاوه بر عوامل جغرافیایی از نظر آیات الهی نشانه خوبی ندانست.

وی خاطرنشان کرد: روی کره زمین 7 میلیارد نفر انسان زندگی می‌کنند که اگر هر روز یک گناه کوچک انجام دهند روزانه 7 میلیارد گناه صورت خواهد گرفت.

به گفته عباسی، این نشانه بخشندگی خداوند است که نعمت‌هایش را از انسان‌ها دریغ نمی‌کند.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به بروز برخی از مشکلات فرهنگی در جوامع مختلف اظهار کرد: رعایت و حفظ حدود الهی موجب بهبود اوضاع فرهنگی در کشور است.

وی با بیان اینکه رعایت نکردن حتی یک مورد از حدود الهی موجب به بار آمدن خسارت‌های سنگین فرهنگی در جامعه می‌شود، افزود: شناخت و معرفی نظام معرفت توحیدی به جهان یکی از دیگر چالش‌های دکترین فرهنگی جمهوری اسلامی است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز ایران با اشاره به وجود نظام‌های معرفتی تثلیثی(سه‌گانه) و ثنویتی در جهان ادامه داد: آنچه امروز ما باید به دنیا عرضه کنیم نظام معرفتی توحیدی است اما دانشگاه‌ها و هنر ما درگیر نظام‌های معرفتی تثلیثی و ثنویتی (دوگانه) هستند.

وی ادامه داد: کودک و نوجوان ما در برابر سیل عظیمی از نگاه‌های معرفتی چندگانه قرار دارد و کارشناسان ما برای جلوگیری از این وضعیت بیکار نشسته‌اند.

عباسی با اشاره به اینکه محصول این دو نوع نگاه معرفتی هرگز به معرفت توحیدی نیل پیدا نمی‌کند، گفت: امروز دکترین جهانی فرهنگی جمهوری اسلامی با چالش نظام‌های معرفتی در آموزش و پرورش مواجه است.

وی تصریح کرد: دکترین فرهنگی جمهوری اسلامی در گشت ارشاد خلاصه نشود و ما باید مبانی قرآن را برای جهان تئوریزه کنیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت عمل به دستورات قرآن کریم، یادآور شد: باید به آیات آن ایمان داشت و در زندگی به‌کار برد.

به گفته وی در دانشگاه‌های سطح کشور بیش از 70 هزار استاد وظیفه تغییر نگرش جوانان را به‌عهده دارند و این مسئولیتی بزرگ است که نباید فراموش شود.

عباسی با بیان اینکه کار فرهنگی سنگینی بر دوش اساتید است که باید به آن مقید باشند، گفت: جوانی که خود پایبند نماز و دین و مسجد است به خاطر نسل و غذای پاک و حلالش بوده نه به خاطر تربیت اسلامی اساتید دانشگاه‌ها.

رئیس اندیشکده یقین با انتقاد از روش روانکاوان و مشاوران و روانشناسان ما در کشور از روانشناسان غربی ادامه داد: اقتصاد، دانش زیست‌شناسی و روانشناسی ما در کشور مشکل دارد.

وی تصریح کرد: کار روانکاوان ما به جای استفاده از روش‌های انسان‌شناسی دینی، تقلید از فروید و دیگران و اخذ حق مشاوره‌های سنگین از مراجعه‌کنندگان است.

عباسی افزود: برای اصلاح فرهنگی باید از سر در دانشکده‌های خود آغاز کنیم زیرا بسیاری از عناوین به‌کار رفته در آنها مشکل دارند.

وی با اشاره به اینکه دنیا نیازمند نگاه توحیدی است، ادامه داد: ما باید قرآن را برای دنیا تجزیه و تجلیل کنیم و نباید منتظر باشیم تا غربی‌ها بیایند مانند تفسیر مثنوی و شاهنامه قرآن را با تفسیر خود به خورد ما دهند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تعریف انسان غربی از انسان درست نیست، تصریح کرد: انسان غربی کوشیده تا از بدن انسان الگویی ارائه کند اما برای روح او نقشه جامعی ندارد.

وی افزود: غرب انسان را حیوانی غیر قابل اعتماد می‌داند در حالی که تعریف مبانی اسلامی از انسان چیز دیگری است و ما باید از قلب و روح انسان به دنیا چیز تازه‌ای ارائه کنیم.

عباسی با بیان اینکه برای اساتید ما هر آنچه که اندیشمندان غربی می‌گویند قابل قبول است، یادآور شد: ما باید هر آنچه را که قرآن دستور داده قبول داشته باشیم و علم و دین را در کنار هم آموزش دهیم.

به گفته وی باید چهره انسان تراز انقلاب اسلامی را برای جهان ترسیم کنیم زیرا انسان‌شناسی از نوشته‌های فروید و پیاژه و … در نمی‌آید و باید انسان قرآنی را به جهان نشان دهیم.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز ایران با تاکید بر ضرورت توجه جوانان بر تقویت مطالعات قرآنی، ازدواج علوی آسان و به‌هنگام، خاطرنشان کرد: باید نقشه انسان‌شناسی در برابر الگوهای غربی به دنیا ارائه کنیم.

وی توصیه کرد که پسرهای جوان برای جلوگیری از فسق و فجور با همفکر خود ازدواج کنند و زود دارای فرزند شوند و برای آغاز زندگی هرگز به دنبال وام و تسهیلات نباشند.

عباسی با بیان اینکه در جامعه انتقادها باید به امر به معروف و نهی از منکر تبدیل شود ادامه داد: مردم را نباید به زبان به سمت خوبی دعوت کرد بلکه باید با عمل برای آنها الگو بود.

وی هجرت از ظلمت به سمت نور را اصل زندگی دینی خواند و متذکر شد: تهجد، شب زنده‌داری، رعایت حجاب و عفاف روزه مستحبی و … از بسیاری مشکلات فرهنگی جلوگیری می‌کند.

منبع : خبرگزاری فارس

دانلود فایل صوتی:

دانلودDirectLink   |  Rodfile

حجم:۱۷ مگابایت

 منبع فایل : باشگاه استراتژیست های جوان

درباره امیر (سردبیر پایگاه)

امیر؛ سردبیر پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار فایل‌های جلسات استاد حسن عباسی است. هیچ دسترسی به استاد عباسی ندارم پس لطفا سوالات مهم خود که فقط استاد عباسی در توان پاسخ به آن است را برای ما ارسال نکنید و به سایت اندیشکده مراجعه نمایید و در آن پایگاه بپرسید.

یک دیدگاه

  1. کیفیت صدا بسیار پایین بود…