سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع امواج فتنه‌های عصر ما!

استاد حسن عباسی، یکشنبه ـ 6 دی 94 ـ در همایش بصیرت‌افزایی در حوزه علمیه حضرت امیرالمومنین(ع) شهرستان آران و بیدگل، با اشاره به سالروز حماسه 9 دی، اظهار داشت: انسان همواره در طول مسیر زندگی فردی و اجتماعی خود در معرض آزمایش و امتحان قرار می‌گیرد و جریان فتنه در جامعه نیز یکی از این آزمایشات است که تفاوت مرد از نامرد و مؤمن از غیرمؤمن مشخص می‌شود.

وی افزود: اگر انقلاب اسلامی از گردنه فتنه‌ها نگذرد به بلوغ و پختگی لازم نمی‌رسد لذا باید همیشه خود را برای مواجهه با انواع فتنه‌های دشمن آماده کند چراکه این فتنه‌ها به نوعی زمینه محک دینداری ماست.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال، در تشریح مفهوم فتنه، گفت: فتنه زمانی رخ می‌دهد که در جامعه، باطل، معروف و حق، منکر شود و در واقع جای حق و باطل با یکدیگر عوض می‌شود.

وی در ادامه سه فتنه «اصغر»، «اوسط» و «اکبر» را به عنوان انواع فتنه‌ها نام برد و ادامه داد: فتنه اصغر خودش را حق دانسته و بقیه را باطل می‌داند و خدا را با بشر زمینی تفسیر کرده و باطل در جامعه به شکل یک عرف و هنجار در می‌آید.

عباسی، سیستم بانکداری رَبَوی در جامعه اسلامی را از تبعات فتنه اصغر دانست و گفت: چرا 180 هزار میلیارد تومان در بورس تهران از بین رفت و توجه زیادی نشد، در حالی که 60 برابر آن اختلاس 3 هزار میلیاردی معروف بود؟

وی فتنه اصغر را سیاست بین‌المللی غربی‌ها عنوان کرد و گفت: فتنه دیگر فتنه اوسط است که اسلام را مورد هجمه قرار داده و پیامد اصلی آن جنگ مذهبی 30 ساله است که یک‌سال و نیم آن گذشته و هدف دشمنان ایجاد اختلاف میان مذاهب به ویژه شیعه و سنی است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با بیان اینکه لیبرالیسم در دنیا به  آخر خط رسیده است عنوان کرد: اکنون کشورهای جهان 57 تریلیون دلار بدهی دارند و 19 تریلیون آن مربوط به آمریکاست در حالی که بودجه سالانه آمریکا، 4 تریلیون دلار است.

عباسی، از فتنه‌ای دیگر به نام فتنه اکبر که موج آن مربوط به داخل کشور است پرده برداشت و گفت: خطر فتنه اکبر بسیار بالاست و بهتر بگویم که خطر فتنه اصغر و اوسط، یک و خطر فتنه اکبر 99 است.

وی ادامه داد: عده‌ای در داخل کشور آنچه را که آمریکایی‌ها و در مجموع غربی‌ها می‌خواهند را تسهیل و تردید را به جامعه تزریق می‌کنند.

عباسی با اشاره به اینکه برخی در داخل، در حال تغییر اولویت‌ها هستند، تصریح کرد: مسئله نفوذ که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند بسیار جدی است و نفوذ به حدی رسیده که دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم خود در آینده در حال پرورش طلبه در داخل کشور هستند.

ایشان در تأیید سخنان خود، به نوه امام راحل اشاره کرد و گفت: سید حسین خمینی پس از سقوط صدام به بغداد رفت و پس مدتی در نهادی عضو شد که جمهوری‌خواهان آمریکا در آن نهاد طرح حمله به عراق و افغانستان را پایه‌ریزی کردند.

وی تصریح کرد: خدعه دشمن این است که در فرد مورد اعتماد جامعه نفوذ کرده و نظر خود را از زبان او به جامعه القا کند تا به اهداف خود برسد.

عباسی، ظهور نفاق و رشد منافقین در جامعه را پیامد بزرگ فتنه اکبر دانست و افزود: فتنه اکبر زمانی است که در درون جبهه خودی ندانیم چه کسانی دل در گرو دشمن دارند و نمونه آن این است که گاهی شاهد هستیم عده‌ای فقط ادعای بودن در خط امام راحل را دارند.

عباسی، در بخشی دیگر از سخنان خود به برنامه ششم توسعه کشور اشاره کرد و گفت: سال 1389 مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام طرحی اقتصادی را با عنوان «امنیت ملی و نظام‌سازی اقتصادی» ارائه داد که مورد تایید رهبری واقع نشد.

وی ادامه داد: این طرح 800 صفحه ای، که الگوی منسوخ اقتصاد نئوکینزی را برای اقتصاد ایران مطرح کرده است قبلا در چند کشور اروپایی از جمله یونان به اجرا درآمده و باعث نابودی اقتصاد آنها شده و اکنون دولت قصد دارد آن را به عنوان برنامه ششم توسعه کشور به اجرا درآورد.

حسن عباسی در مقایسه اوضاع اقتصادی در دولت‌های قبل و دولت حاضر، گفت: در گذشته نفت 100 دلار بود و به دلیل تحریم نمی‌توانستیم درآمد آن را وارد کشور کنیم و اکنون که تحریم برداشته شده نفت 30 دلار شده است.

وی در نمونه‌ای دیگر نیز افزود: در گذشته تاجران خارجی به دلیل تحریم نمی‌توانستند برای تجارت وارد ایران شوند اما اکنون که تحریم‌ها برداشته شده این امکان وجود دارد اما از تجارت منع می‌شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.