سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع انقلابی گری؛ باید ها و نباید ها

استاد حسن عباسی ظهر امروز _ 11 بهمن 94 ـ در سخنرانی در جمع دانشجویان شهرستان لنجان با عنوان انقلابی گری؛ باید ها و نباید ها اظهار کرد: متأسفانه برخی از جریان‌های سیاسی داخل کشور نگاه خوش‌بینانه‌ای به غرب دارند.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به ماجرای گفتگوی دکتر روحانی با مقامات ایتالیایی زیر سم اسب فاتح ایران یادآور شد: این اولین باری نیست که مقامات اروپایی چنین جسارت‌هایی را مرتکب می‌شوند چراکه در ماجرای لوزان سوئیس هم شاهد چنین وقایعی بودیم.

وی تصریح کرد: اگر مسئولان تشریفات دولت ایران، متوجه شیطنت طرف مذاکره‌کننده ایتالیایی نبودند می‌توانند این اشتباه خود را جبران کنند به این صورت که مذاکرات آتی مقامات ایتالیایی در ایران باید زیر مجسمه سپهبد سورنا فاتح جنگ ایران با روم صورت بگیرد.

فرق نظامیان با اقتصادی‌ها در روحیه انقلابی آن‌هاست

عباسی در خصوص نقش دستگاه‌های امنیتی و نیروهای نظامی در کشور عنوان کرد: فرق نیروهای نظامی و اقتصادی در تعهدشان به نظام و داشتن روحیه انقلابی است نه سطح سوادی که دارند.

وی تأکید کرد: در پروژه‌های پارس جنوبی چشم بسیاری از اقتصادی‌ها به حمایت‌های بیرونی دوخته‌ شده بود و عملاً هیچ امیدی به این طرح نداشتند تا اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه پاسداران مقتدرانه و باروحیه جهادی فازهای 15 و 16 آن را افتتاح کرد.

رئیس اندیشکده یقین در خصوص مشکلات اقتصادی در کشور خاطرنشان کرد: همیشه توان دفاعی ما به توان اقتصادی سوبسید داده و گران‌ترین پدیده یعنی امنیت را برای اقتصادی‌ها فراهم کرده اما تاجران و اقتصادی‌های ما در سایه این امنیت به فکر تولید و کار انقلابی در کشور نبودند و همواره به فراسوی مرزها برای واردات محصولات خارجی می‌اندیشیدند.

عباسی روحیه انقلابی‌گری را لازمه فعالان اقتصادی در کشور دانست و تأکید کرد: چگونه است در کشوری که با حضور افرادی نظیر شهید حسن تهرانی‌مقدم، نسل‌های جدیدی از موشک‌های بالستیک به سیستم دفاعی ایران افزوده می‌شود اما در صنعت‌هایی نظیر هواپیماسازی و خودروسازی کماکان دستمان را به سمت کشورهای غربی دراز می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه جوانان کشور باید از کارشکنی‌های مدیران اقتصادی کشور باخبر باشند یادآور شد: ضعف و عدم وجود روحیه جهادی و انقلابی در اقتصادی‌ها باب مذاکرات را باز کرد در حالی که همین افراد می‌توانستند با باور و تکیه‌بر توان داخلی نظیر شهدای هسته‌ای و نیز شهید تهرانی مقدم، کشور ایران را از نگاه به بیرون بی‌نیاز کنند.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به مذاکرات اخیر بین ایران و کشورهای اروپایی گفت: اگر قرار بود بعد از 37 سال که از عمر انقلاب می‌گذرد هواپیما را از فرانسه وارد کنیم نباید به خود ببالیم چراکه این موضوع دلیلی بر بی‌تدبیری و نیز عدم روحیه انقلابی مدیران داخلی است.

عباسی خاطرنشان کرد: بر اساس گفته بسیاری از اقتصاددانان دنیا علم اقتصاد در دنیا در حال فروپاشی است و به‌طور یقین چنین علمی که هم‌اکنون در بسیاری از دانشگاه‌های ما تدریس می‌شود گره‌گشای مشکلات اقتصادی ما نخواهد بود.

انقلاب اسلامی ایران با سرنگونی شاه و قیام حضرت امام (ره) شروع نشده است

عباسی ریشه انقلاب اسلامی ایران را فراتر از عمر 37 ساله آن دانست و تصریح کرد: برخی از افراد بر اساس باوری غلط معتقدند که اگر حکومت پهلوی در حق مردم جفا نمی‌کرد و حجاب را به‌زور از مردم برنمی‌داشت در مقابل انقلابی هم صورت نمی‌گرفت.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران از زمان امامت امیرالمؤمنین (ع) و واقعه غدیر آغاز شده و به‌تدریج و با رهبری 61 نفر این انقلاب مدیریت‌ شده و حضرت امام خمینی (ره) نفر شصتم این انقلاب بودند.

منبع: خبرگزاری فارس

نشست سیاسی با عنوان انقلابی گری؛ باید ها و نباید ها با هدف تبیین گفتمان انقلاب و با حضور استاد حسن عباسی؛ رئیس اندیشکده یقین در جمع دانشجویان شهرستان لنجان برگزار شد.

حسن عباسی در این نشست با اشاره به مذاکرات اخیر صورت گرفته بین ایران و کشور های اروپایی گفت: متأسفانه برخی از جریان ‌های سیاسی در داخل کشور؛ نگاه خوش ‌بینانه ‌ای به غربی ها و امریکا دارند.

وی با اشاره به اینکه ۳۷ سال از عمر انقلاب اسلامی می گذرد، اضافه کرد: وقتی بعد از ۳۷ سال، کشور ایران هواپیما را از فرانسه وارد می کند، نباید به خود ببالیم چرا که این موضوع دلیلی بر بی ‌تدبیری و نیز نبود روحیه انقلابی در مدیران داخلی است.

عباسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از زمان امامت امیرالمؤمنین (ع) و واقعه غدیر آغاز شد است، بیان داشت: این انقلاب به تدریج و با رهبری ۶۱ نفر مدیریت شده است که امام خمینی (ره) نفر شصتم این انقلاب بودند.

وی در ادامه سخنان خود تفاوت نیروهای نظامی و اقتصادی کشور را تفاوت در میزان تعهد به نظام و داشتن روحیه انقلابی برشمرد و افزود: تفاوت این نیروها به میزان سواد نیست و اقتدار نظامیان ایران در عرصه بین المللی بیانگر همین مسئله است.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به دستگیری زبده ترین رنجرهای نیروی دریایی آمریکا به دست سربازان ایرانی، تصریح کرد: این مسئله هیمنه آمریکا را درهم شکست و باور غلطی را که آمریکا در خصوص قدرت نیروهای نظامی خود در جهان و اذهان عمومی ایجاد کرده بود، نابود ساخت.

عباسی در خصوص سفر رئیس جمهور به ایتالیا، بیان داشت: در این سفر گفت و گوی روحانی با مقامات ایتالیایی زیر سم اسب فاتح ایران انجام شد و این اولین باری نیست که مقامات اروپایی جسارت هایی این چنینی را علیه ایران مرتکب می شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان تشریفات دولت ایران، در صورتی می توانند این اشتباه خود را جبران کنند که مذاکرات آتی مقامات ایتالیایی در ایران، زیر مجسمه سپهبد سورنا فاتح جنگ ایران با روم صورت بگیرد.

عباسی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی کشور همواره به فراسوی مرزها برای واردات کالا چشم داشته اند، بیان داشت: توان دفاعی ما همواره به توان اقتصادی سوبسید داده است و گران ترین پدیده، یعنی امنیت را برای ما فراهم کرده است. با این وجود اقتصادی ‌های ما در سایه این امنیت به فکر تولید داخلی و کار انقلابی در کشور نبودند.

رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر اینکه روحیه انقلابی گری لازمه فعالیت اقتصادی در کشور است، افزود: در کشور ایران افرادی نظیر شهید تهرانی ‌مقدم، نسل ‌های جدیدی از موشک‌ های بالستیک را به سیستم دفاعی ایران می افزایند اما در صنعت هایی نظیر خودروسازی، هنوز دستمان را به سمت کشورهای غربی دراز می کنیم.

عباسی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بنابرنظر بسیاری از اقتصاد دانان، علم اقتصاد در دنیا در حال فروپاشی است و بی تردید این علم که در دانشگاه های ما نیز تدریس می شود، گره گشای مشکلات اقتصادی کشور نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نبود روحیه جهادی و انقلابی در اقتصادی ها، باب مذاکرات را باز کرد، بیان داشت: اقتصاد دانان کشور ما می توانستند با بهره گیری از این روحیه و با تکیه بر توان داخلی، ایران را نسبت به بیرون از مرزها بی نیاز کنند.

رئیس اندیشکده یقین در پایان خاطر نشان کرد: جوانان کشور باید از کارشکنی‌ های مدیران اقتصادی کشور باخبر باشند و باید بدانند که دلیل سهل انگاری مدیران داخلی در چیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

استاد حسن عباسی ظهر امروز در جمع دانشجویان شهرستان لنجان با اشاره به عدم روحیه انقلابی مدیران اقتصادی در کشور گفت: علارغم وجود امنیت بسیار بالا و ظرفیت های منحصر به فرد در کشور شاهد دستاورد قابل توجهی در زمینه های اقتصادی نیستیم.

وی افزود: داشتن روحیه انقلابی لازمه مدیران کشور است که متاسفانه بجای داشتن چنین روحیه ای سیاست دروازه های باز برای ورود کالاهای خارجی را در پیش گرفته اند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه اقتصادی ها در قبال سوبسیدی که از توان دفاعی و نظامیان می گیرند عملکرد مثبتی ندارند افزود: بسیاری از فعالان اقتصادی بدون توجه به امنیتی که با زحمات فراوان برایشان در کشور فراهم شده، به کارهای اقتصادی می پردازند که به دنبال آن ریشه های اقتدار کشور را نابود می کند.

عباسی تصریح کرد: اگر ما در مذاکرات حضور یافتیم به خاطر ضعف های اقتصادی بود که فعالان اقتصادی کشورمان باب آن را در موضوعاتی نظیر هواپیما و خودرو و مسائل این چنینی باز کردند.

وی با اشاره به روند مذاکرات اخیر و واردات خودرو و هواپیما در کشور خاطر نشان کرد: وارد کردن هواپیما بعد از ۳۷ که از عمر این انقلاب می گذرد افتخاری ندارد و این موضوع ضعف و عدم روحیه جهادی و انقلابی مدیران داخلی را می رساند.

رئیس اندیشکده یقین تاکید کرد: چگونه است که افرادی نظیر شهید تهرانی قدم در سایه تحریم به دستاوردهای چشم گیر موشکی می رسند و یا حتی شهدای هسته ای موجبات اقتدار ایران در صنعت هسته ای را فراهم می آورند اما در مقابل در صنایع خودروسازی و هواپیماسازی که از علم ساخت کمتری هم برخوردار هستند هیچ دستاوردی نداشتیم و تنها به تغییر ظاهر خوردوهای داخلی و مونتاژ خودروهای خارجی اکتفا کردیم.

عباسی با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور خواستار شد: جوانان ما باید بدانند که دلیل این سهل انگاری مدیران داخلی در چیست و چرا تمام توجهات خود را به حمایت های غرب دوخته اند.

وی حضور مقتدرانه نظامیان در عرصه های مختلف را موجب مباهات در کشور دانست و خاطرنشان کرد: برخی ورود نظامیان در عرصه های عمرانی را را زیر سوال می برند در حالی بزرگترین پروژه های کشور به دست توانمند همین افراد آماده شده که از جمله آنها میتوان به افتتاح پروژه پارس جنوبی به دست قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران اشاره نمود.

رئیس اندیشکده یقین در خصوص اقتدار نظامیان ایران در عرصه بین المللی متذکر شد: دستگیری زبده ترین رنجرهای نیروی دریایی آمریکا به دست سربازان ایرانی هیمنه آمریکا را درهم شکست و باور غلطی که آمریکا به واسطه رسانه های خود در خصوص قدرت نظامیانش در اذهان عمومی قالب کرده بود را نابود کرد.

عباسی در خصوص اخبار منتشر شده در رسانه ها مبنی بر دستگیری ملوانان آمریکایی را نادرست دانست و عنوان کرد: نباید زبده ترین نیروهای رزمی و رنجرهای آمریکایی دستگیر شده را ملوان خطاب کرد چرا که بین ملوان و این افراد تفاوت زیادی وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به شیطنت طرف ایتالیایی در انتخاب محل مذاکره و گفتگو با ایران خاطرنشان کرد: متاسفانه مقام تشریفات دستگاه دیپلماسی ایران در بررسی محل گفتگو و عدم توجه به نماد مارکوس اورلیوس اشتباه بزرگی را مرتکب شدند که البته قابل جبران است.

رئیس اندیشکده یقین متذکر شد: دستگاه دیپلماسی کشورمان با برگزاری گفتگو میان مقامات رم- تهران در زیر مجسمه سپهبد سورنا می توانند اشتباه خود را جبران نمایند.

عباسی انقلابی گری را لازمه پیشرفت در کشور دانست و تصریح کرد: انقلابی گری مولفه هایی دارد که از جمله آن ها زمان آگاهی افراد، آرمان خواهی و تن دادن به زندگی انقلابی است.

وی در پایان تاکید کرد: هیچ کدام از انبیا و امامان چنین فرصتی که ما داریم را نداشتند و اگر قدر این انقلاب را ندانیم و از عناصر هویتی خود غافل باشیم صدمات جبران ناپذیری را متحمل خواهیم شد.

منبع: لنجانا

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.