سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع جادوی مالی و پولی دشمن در گفتمان انقلاب اسلامی

استاد حسن عباسی روز یکشنبه – ۲۵ مهر ۹۵ – در جمع دانشجویان کرمانی در دانشگاه شهید باهنر کرمان در رابطه با جنگ ارزی گفت: جنگ امروز دنیا جنگ ارزی است که بین یوان چین و دلار آمریکا رقم خورد و ضربه بسیار عجیبی به اقتصاد چین زد؛ البته این جنگ ارزی جنگی است که سابقه دارد، سال ۱۳۹۰ علیه ما اجرا شد که همچنان ادامه دارد.

رئیس اندیشکده یقین افزود: طبق اذعان آمریکایی ها در سال ۹۰ در یک روز ۴۰ درصد ارزش ریال را نابود کردند. این همان جادوی مالی است که رهبری در سالهای اخیر بر آن تاکید بسیار داشتند.

وی اظهار داشت: سال ۹۲ رهبری این نکته را تاکید کردند که جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ایران وجود دارد و باید مراقب مخاطراتش بود؛ ما ابتدا باید به این کلمه جنگ ایمان داشته باشیم تا بتوانیم مقابله کنیم؛ ممکن است برای یک ملتی تهدید نظامی اثر نکند، ممکن است تهدید خارجی و تروریستی جواب ندهد، اما خطراتی متوجه ماست که جامعه آمادگی ندارد و غافلگیر می شود. ما در جنگ ارزی غافلگیر شدیم تصورمان این بود که صرافان در تهران این کار را انجام می دهند اما موضوع پیچیده تر بود، صرافان شاخ و برگ بودند ریشه را باید جای دیگری دید.

عباسی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری توضیح داد: وقتی رهبری می فرمایند جادوی پولی و مالی دشمن باید شکسته شود ما باید در این جنگ ژنرال داشته باشیم، باید دانشجو و استاد متخصص در جنگ ارزی تربیت کنیم.

رئیس اندیشکده یقین تشریح کرد: ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از دی ماه ۹۲ تا مرداد ۹۴  در ۲۰ ماه در بورس ایران نابود شد که چهار وزیر به رئیس جمهور نامه دادند؛ مرکز و نهادی که این جادوی پولی را انجام می دهد بورس است. این پول غیب نشد بلکه به جیب کسانی رفت که این جادوی پولی و مالی را بلد هستند.

وی تاکید کرد: ما تخصص در جنگ ارزی نداشتیم دست دشمن را نخوانده بودیم و اصلا قبول نداشتیم ما غافلگیر شدیم؛ سخن رهبر مملکت باید تئوریزه شود. تئوریزه کردن جنگ ارزی مثل تئوریزه کردن شکستن حصر آبادان در زمان جنگ است و باید در دانشگاههای ما تئوریزه شود.

حسن عباسی با اشاره به جنگ سایبری گفت: جنگ دیگر جنگ سایبری است که آمریکا اذعان کرد با یک ویروس مدیریت سانتریفیوژهای نطنز را بدست می گرفت، دور سانتریفیوژها را به قدری تند میکرد که نابود شوند. چند سال بعد مسئولین آمریکایی با افتخار اعلام کردند در اولین جنگ سایبری در ایران سانتریفیوژهای ایران را نابود کردیم؛ از طریق سایبر می توانند با ویروس و کرم روی بعد فیزیکی اثر بگذارند نه فقط دیتابیس ها.

رئیس اندیشکده یقین افزود: شما تهدید جنگ سخت ندارید، در زندگی شما به قدری اقتدار وجود دارد که کسی جرأت حمله ندارد. آنجایی که ما غافلگیر می شویم از جنگ سایبری است، پس دانشجویان و اساتید ما باید وارد میدان شوند و این زمینه هوشیاری بسیار می طلبد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر روزی کسانی را داشتیم که از خون خود گذشتند امروز باید عده ای عمر خود را برای واکسینه کردن کشور در جنگ های جدید بگذارند تا علاوه بر ایران ملتهای دیگر هم نجات پیدا کنند.

منبع: دانشجو آزاد

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.