سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع جوان انقلابی و چالش های پیش رو

استاد حسن عباسی رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال سه‌شنبه شب – ۱۰ اسفند ۹۵ – در جمع مردم گچساران در حسینه سید الشهدا(ع) این شهرستان ضمن تسلیت ایام سوگواری فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت: امیدوارم این توفیق را داشته باشیم تا سیره 14 معصوم علیهم السلام را در زندگیمان جاری و ساری سازیم. هنگامی معصومین علیهم السلام در زندگی ما نقش آفرینی خواهند کرد که ما از سیره و سبک زندگی آنها به نحو احسن برای بن بست شکنی در زندگی استفاده کنیم.

عباسی با اشاره به ویژگی های انبیای الهی اظهارکرد: شهید مطهری در جایی نقل کردند که در تاریخ دانشمند زیاد داشتیم اما مصلح کم داشتیم یعنی کسی که افساد را بشناسد و اصلاح کند، ویژگی انبیاء این بود که مصلح بودند و دغدغه آنها زدودن فساد در جامعه بود.

جوان انقلابی باید مصلح و منذر باشد

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: یک جوان انقلابی در وهله اول باید مصلح و منذر باشد و در جامعه، فرهنگ، اقتصاد و در حیات بشری فساد هایی وجود دارد که مسئله این است که جوان انقلابی فساد را بگشاید و اصلاح کند.

عباسی تصریح کرد: جوان انقلابی دغدغه اصلی اش اصلاح در برابر افساد است و چشم تیزبینی دارد و برای اصلاح مفاسد و لایه های گوناگون تمدنی حرف و اراده و قدرت انذار داشته باشد.

وی افزود: جامعه ای که در آن انذار نباشد یعنی امر به معروف و نهی از منکر در آن نیست و جامعه را ویران خواهد کرد، چالش های پیش روی جوان انقلابی طیف ها و سازو کارهای متفاوتی دارد و مهمترین آنها توسط رهبری تعریف شده است. یکی تحول در علوم انسانی است و دیگری در نظام اقتصادی است و انذار در برابر آنها می شود حرکت جوان انقلابی، علوم انسانی در غرب نظریات تثلیثی (سه گانه)دارد.

عباسی با بیان اینکه چالش اصلی پیشروی جوان انقلابی مفهوم کلیدی پیام معرفت توحیدی است، افزود: مادامی که نظام دانشگاهی در جهان تثلیثی باشد و نگاه توحیدی نداشته باشد علم و معرفت بشر اصلاح نخواهد شد.

وی بیان کرد: امسال رهبری در شهریورماه امسال هشدار دادند که مردم و مسئولان باید کشور را از جادوی پولی و مالی دشمن خلاص کنند و آقایی و سروری دلار را در حیات اقتصادی انسان ایران باید بشکنید تا بتوانید برای جهان الگو شوید و آنها هم نجات پیدا کنند.

آقایی و سروری دلار باید شکسته شود

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال اظهارکرد: یکروز حضرت امام راحل فرمودند حصر آبادان باید شکسته شود و امروز آقا می فرمایند آقایی و سروری دلار باید شکسته شود. دلار مبتنی بر جادوی پولی و مالی رشد کرده است.

عباسی افزود: جادوی پولی و مالی آمریکا که رهبری می گویند ربای جهانی است و امروز همه بشریت اسیر ربای جهانی است و مردم و مسئولان باید تلاش کنند ملت را از جادوی پولی دشمن خلاص کنند.

وی اظهارکرد: امروز آقای ترامپ می گوید بدهی آمریکا 23 تریلیون دلار است و بدهی جهان 60 تریلیون دلار است بیش از یک سوم مربوط به آمریکاست و رتبه دوم به ژاپن اختصاص دارد که بالاترین بدهی را به خاطر حجم بالای تولید اسکناس داشته اند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: چالش اصلی نسل جوان، جنگی مثل داعش و جنگی مثل دفاع مقدس نیست و مهمترین چالشی که نسل جوان با آن روبروست و به تعبیر رهبری، باید زودتر حل شود جنگی است که به جنگ پول ها معروف است و پیچیده ترین نوع جنگی است که بشر تاکنون به خود دیده است.

عباسی افزود: امروز ولی فقیه حکم می کند درسطح  مسائل جهانی که آقایی و سروری دلار باید شکسته شود. مادامی که نظام مالی از یک نظام مالی مریض وابسته به سیستم غلط غربی تبعیت می کند که خودشان را نابود کرده است و جهان را به فلاکت و بدبختی کشانده است، نظام معیشت انسان ایرانی اصلاح نخواهد شد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال تصریح کرد: اما امروز مانع کار ما کجاست؟ همان تربیت یافتگان شرق و غرب هستند. امام فرمود ما از دست رضا خان و پسرش نجات یافتیم اما از دست تربیت یافتگان شرق و غرب بعید است به این سادگی نجات یابیم.

عباسی گفت: مسئولی رفته 220واحد در دانشگاه های آمریکا پاس کرده است همان علم مطلقا ربوی و دکترا گرفته است در حکومت جمهوری اسلامی که مردم جوانانشان را در راه اسلام دادند و انقلاب را شکل دادند، این آدم در جمهوری اسلامی مدیر شده و به اسم اسلام و حکومت اسلامی قواعد غربی لیبرالی را پیاده می کند وقتی مرجع تقلید اعتراض می کند می گوید: مراجع تحت تاثیر القاعات عوام هستند.

با جانوران پرخطری بنام لیبرال در کشور مواجه هستیم

وی افزود:مشکل شما جوان انقلابی با این جانوران است. این جانوران خبیث علم ربوی ذهنشان را گرفته و پول ربای حرام داخل بانک ها زیر پوستشان قرار گرفته و به حکومتی که بنام فقه رقم خورده با گستاخی می گوید مرجع تقلید تحت تاثر القائات عوام است و اینجاست که با جریان پرخطری بنام لیبرال در کشور مواجه هستیم.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال تصریح کرد: امام فرمودند :”تا من هستم نخواهم گذاشت کشور به دست لیبرال ها بیافتد”. لیبرالیزم که بیاید اصل دین به زیر سئوال می رود و ذاتا ضد اسلام است .

عباسی گفت: ای جوان انقلابی خطر اصلی انقلاب اسلامی لیبرالیزم است. امروز لیبرال ها عین موریانه از لایه های زیرین نظام  وارد شده اند و نفوذ کرده اند، می ایستند و جلوی دوربین ها ادعا می کنند که ما سلول سلول بدنمان لیبرال است و سیاست های لیبرالی را در دستگاه ها و ساختارها پیاده می کنند.

عجیب است که ما نمی توانیم در این مملکت شغل ایجاد کنیم

عباسی گفت: عجیب است که ما نمی توانیم در این مملکت شغل ایجاد کنیم و این یک ظلم بزرگ در حق این ملت بزرگ است و برخی منتظر هستند کدخدا بیاید و این مشکل را در کشور حل کند. این حق چنین ملتی نیست که اینگونه زندگی کند.

دولت ها در 25سال گذشته به لیبرالیزم پایبند بودند

وی افزود: دولت ها در 25 سال گذشته یکی پس از دیگری سرکار آمدند و آنچه را که به آن پایبند بودند لیبرالیزم بود و هیچ کدام از دولت های 25 سال گذشته نمی توانند ادعا کنند که دین را پیاده کرده اند. از دی ماه 92 تا مرداد 94 در 20 ماه در بورس تهران 180 هزار میلیارد تومان حدود 60 برابر اختلاس 3 هزار میلیاردی پرید.

اساس بانک بر ربا و بورس بر اساس قمار است

عباسی گفت: اساس بانک بر ربا و بورس بر اساس قمار است. اما جامعه لیبرال اگر شما از امنیت این مملکت استفاده می کنید و به روش دله دزدی بانک و بورس ، زندگی خود را به جاهایی می رسانید اگر وقتی امام مسلمین و مراجع تذکر می دهند حاضر نیستید گوش کنید، اگر فاصله فقیر و غنی درجامعه رقم خورد ما درمقابل دنیای شما می ایستیم .

وی افزود: حاضر نیستیم جوان ما در سوریه به شهادت برسد و زن جوانش و کودکش بماند و یتیم شود که شما از امنیت و از فضای این مملکت استفاده کنید برای دنیای فاسد خودتان، که در برابر همه دنیای شما خواهیم ایستاد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال تصریح کرد: اگر کسی به اسم اسلام کاخ ساخت شرکت زد جوری که مسئول بود نباید می کرد، مسئولی که بچه اش در آمریکا تحصیل می کند بعد در 22بهمن شعار مرگ بر امریکا می دهد در واقع به ریش ما می خندد. جوان عزیز آن لیبرالزیم است و نه اسلام. نفوذ لیبرال های منحوس و نجس در درون ساختار جمهوری اسلامی پذیرفتنی نیست و ای جوان انقلابی هر جا فساد و اختلاس را دیدی مقابله کن. هر کجا موفقیتی بوده در این نظام و انقلاب بخاطر اسلام و رویکرد انقلابی بوده و هر کجا ویرانی و ناکارامدی و فساد بوده پیاده کردن قواعد غیر اسلامی بوده است.

منبع: آفتاب جنوب

استاد حسن عباسی در جمع مردم گچساران با عرض تسلیت ایام فاطمیه(س) اظهار کرد: خوشحالم که در چنین ایامی در شهر گچساران حضور یافته‌ام.

وی ادامه داد: باید سعی کنیم پیرو این چهارده معصوم باشیم و در مسیر آنها گام برداریم زیرا مشخصه همه معصومین و انبیاء یک کلمه و آن مصلح بودن است.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به ویژگی‌های انبیاء گفت: ویژگی آنها این بود که مصلح بودند و دغدغه آنها زدودن فساد از جامعه بود و به همین خاطر یک جوان انقلابی در ابتدا مصلح است و پس از آن منُذر است و این ویژگی جوان انقلابی است.

وی به نقش جوانان انقلابی اشاره و اذعان کرد: اگر در جامعه فساد وجود دارد وظیفه جوان انقلابی این است که فساد را بزداید.

عباسی اذعان کرد: خصوصیات یک جوان انقلابی این است که جوان مومن و انقلابی چشمان تیز‌بینی دارد که می‌تواند فساد را در جامعه ببیند و در جامعه حرف برای گفتن و اراده داشته باشد که بتواند کار انجام دهد.

وی بیان کرد: یک جوان انقلابی در کنار مصلح بودن باید منُذر هم باشد چرا که انذار می‌تواند جامعه را تکان دهد و جامعه‌ای که در آن انذار وجود نداشته باشد یعنی امر به معروف و نهی از منکر در آن نیست و فساد همچون موریانه جامعه را فرا می‌گیرد.

عباسی با اشاره به مهمترین چالش‌های جوان انقلابی که با آن روبروست گفت: این چالش‌ها توسط مقام معظم رهبری تعریف شده و تحول در علوم انسانی و نظام اقتصادی مهمترین چالش‌ها است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری دغدغه فراوانی برای علوم انسانی در دانشگاه‌ها دارند و به دفعات این را در جمع اساتید تذکر داده‌اند.

عباسی افزود: چالش اصلی ما در کشور این است که جوان مومن ما از یک خانواده مومن و انقلابی وارد دانشگاهی می‌شود که دغدغه علوم انسانی را نداشته باشند.

وی تصریح کرد: وقتی که رهبری می‌فرماید مبنای علوم غرب غیر توحیدی است حال باید چه کار کرد آیا باید ایستاد و نظاره‌گر بود؟.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال به هشدار رهبری در دیداری که با فرماندهان سپاه داشتند اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند، مردم و مسوولان باید کشور را از جادوی پولی و مالی دشمن خلاص کنند و آقایی و سروری دلار را بشکنند.

عباسی خاطرنشان کرد: امروز چالش بزرگ جوان انقلابی سروری دلار است «در همین هنگام زلزله‌ای به قدرت بیش از 4 ریشتر ساختمان را لرزاند که حسن عباسی گفت» این زلزله‌ها نمونه کوچک پیچاندن گوش انسان‌ها است و باید از آخرالزمان ترسید.

وی ابراز کرد: امروز فسادی که رهبری به آن اشاره می‌کنند این است که آمریکا بدون پشتوانه پول چاپ و وارد بازار دنیا می‌کند، آمریکا بیش از چهل سال است که بدون پشتوانه خلق پول می‌کند و امروز آمریکا 23 تریلیون دلار بدهکار است.

عباسی عنوان کرد: آمریکا همچون کودکی که بادکنکی را باد می‌کند بدون پشتوانه دلار چاپ کرده است و یک سوم بدهی جهان، بدهی آمریکا است و امروز انذار یعنی اینکه ما آقایی دلار را بشکنیم.

وی اذعان کرد: چالش اصلی ما مانند داعش و دفاع مقدس نیست بلکه جنگی است که جنگ پول‌هاست که پیچیده‌ترین جنگ دنیا است. جنگ ارزی جنگی خطرناک است که اقتصاد کشورها را ویران می‌کند.

عباسی گفت: امروز باید بدانیم و هشدارهای رهبری را جدی بگیریم که دلار آمریکا همچون حباب است و نمی‌توان به آن تکیه داد و این خطر را رهبری اعلام کرده‌اند هر چند مسوولان ما این هشدار را جدی نگرفته‌اند. برخی اساتید دانشگاه ما چنین چیزهایی را نه باور دارند و نه اعتقادی به آن دارند ولی اگر ولایت فقیه سلسله ادامه انبیاست امروز ولی فقیه ما در این خصوص حکم می‌کند که آقایی دلار را بشکنید.

رئیس اندیشکده یقین بیان کرد: مادامی که نظام مالی ما از یک سیستم غربی تبعیت می‌کند نظام مالی ایران اسلامی اصلاح نخواهد شد.

وی به شرایط موجود در جامعه کنونی اشاره کرد و گفت: جوان مومن انقلابی امروز و در چنین وضعیتی باید یک مجاهد کبیر باشد.

عباسی افزود: انذار اجتماعی یعنی اینکه مردم آگاه باشید که نظام مالی ایران نباید به غرب تکیه کند.

وی اظهار کرد: آیا به این فکر کرده‌اید چرا در دولت‌ها هر چه بودجه جدی‌تر گرفته می‌شود موفق نمی‌شوند چرا که قرآن در کشور ما ساری و جاری نشده است. تمام مراجع ما اعلام کرده‌اند سیستم بانکی در کشور ما ربوی است ولی متاسفانه نه دولت و نه مجلس به این مسأله گوش نمی‌کنند. سه ماه پیش آیت‌الله جوادی آملی در هنگام تدریس هنگامی که به بحث ربا رسید بغض کرد و گریه کردند و رسانه‌هایی که در آنجا حضور داشتند آن را پوشش خبری دادند آن وقت یک آقایی واکنش نشان داد و گفت، مراجع تقلید ما تحت تاثیر القائات عوام هستند.

عباسی با اشاره به سه دهه گذشته یادآور شد: مگر فراموش کرده‌ایم سی سال پیش ما فشنگ کلاشینکف نمی‌توانستیم تولید کنیم اما 30 سال بعد ما به موشک‌های روز دنیا دست پیدا کرده‌ایم.

وی ادامه داد: جوان انقلابی باید بتواند همچون حسن تهرانی‌مقدم به خدا توکل کند و دیدیم که شد و ما شهید شهریاری‌ها را داشته‌ایم و می‌توانیم آقایی دلار را بشکنیم.

عباسی گفت: ما امروز می‌توانیم آقایی و سروری دلار را بشکنیم اما تربیت یافتگان شرق و غرب مانع ما هستند چنان که امام فرمودند، ما رضاشاه را برکنار کردیم اما از دست تربیت یافتگان شرق و غرب نمی‌دانیم چه کنیم.

وی افزود: آقایی رفته است 220 واحد در آمریکا درس خوانده است آن وقت در پاسخ به مراجع می‌گوید مراجع تقلید تحت تاثیر القائات عوام هستند و فراموش کرده است در کشوری که مردم شهید داده‌اند آمده مدیر شده و به اسم اسلام قواعد لیبرال غربی را پیاده می‌کند. بله مشکل ما در کشور با این افراد خبیث است که این پول‌های حرام به زیر پوستشان رفته و ما امروز با خطری به نام لیبرال‌ها روبرو هستیم.

عباسی تصریح کرد: در روزهای گذشته نیز آیت‌الله نوری همدانی در خصوص گرفتن سود دیرکرد بانک‌ها از مردم اعلام کرده‌اند که حرام است و آن قدر می‌گویم تا مجبور شوند اصلاح کنند.

عباسی ادامه داد: اسلام یعنی تهرانی مقدم‌ها، شهریاری‌ها و قاسم سلیمانی‌ها که با دست خالی و عده‌ای جوان گمنام حادثه می‌سازند و کشور مظلوم سوریه را از چنگ داعش نجات می‌دهند.

عباسی با بیان اینکه عده‌ای پاسپورتشان در جیبشان است و همین عده در حال بستن قراردادها هستند گفت: سوال من این است این جامعه‌ای که می‌تواند چنین جوان‌هایی داشته باشد چرا امروز باید شاهد این همه مشکلات باشیم.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به نقش ایران در سوریه و یمن و کمک به مظلومان ابراز کرد: دشمنان را در عراق تا پشت موصل فرستادیم اما عجیب است که نمی‌توانیم شغل ایجاد کرد.

وی ادامه داد: از 25 سال پیش هر دولتی آمد لیبرالی بوده است و سوال این است در این 25 سال گذشته چه کار مفیدی انجام داده‌اید. آیا می‎‌دانید از اوایل مرداد 92 تا مرداد 94 در بورس تهران 180 هزار میلیارد تومان پرید؟

وی اذعان کرد: اما امشب در جمع جوانان گچساران می‌گویم و خطاب به جامعه لیبرال که ما در مقابل شما که از امنیت این مملکت استفاده می‌کنید و خودتان را به اینجا رسانده ایستادگی می‌کنیم و نخواهیم گذاشت که در فضای امن این مملکت سوءاستفاده کنید و در برابر دنیای شما خواهیم ایستاد و کوتاه نخواهیم آمد.

وی تصریح کرد: اینها لیبرال را به جای اسلام پیاده کرده‌اند در حالی که اسلام جایی است که شهادت افتخار آن است.

وی ادامه داد: جوان انقلابی در هر جا و در هر دولتی اختلاس دید باید در مقابل آن ایستادگی کند و نگذارد کار به جایی برسد که با وقاحت بگویند این مراجع تقلید تحت تاثیر القائات عوام هستند.

عباسی گفت: توصیه آخر من این است جوان انقلابی نباید در غفلت به سر ببرد و این وظیفه بزرگ شما است که بدانید هر جا موفقیتی بوده به خاطر اسلام و رویکرد انقلابی بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

حسن عباسی در جمع مردم گچساران در جلسه پرسش و پاسخ به سوالات پاسخ داد.

رئیس اندیشکده یقین در این جلسه اظهار داشت: از اینکه خداوند بر من منت گذاشت تا برای دست‌بوسی خدمت مردم مظلوم کهگیلویه و بویراحمد برسم خوشحال هستم و از همه جوانان انقلابی و مردم مظلوم استان کمال تشکر و سپاس را دارم.

عباسی در پاسخ به این سؤال که نظر شما درباره جبهه مردمی انقلاب اسلامی چیست اذعان کرد: قبلا نظر خود را درباره این جبهه مردمی اعلام کرده بودم که این خبر رسانه‌ای شد.

وی تصریح کرد: دوستان جبهه پس از رسانه‌ای شدن این موضوع تشریف آوردند و توضیحاتی را ارائه دادند و حرف اصلی آنها این بود که ما ذی‌نفع نیستیم.

عباسی ابراز کرد: دوستان جبهه مردمی به من گفتند که ما چارچوب کار را انجام داده‌ایم و چند نفر از شهرستان‌ها می‌آیند و افرادی را مشخص و انتخاب می‌کنند.

عباسی بیان کرد: این جلسه پنجشنبه گذشته با حضور چند هزار نفر برگزار شد و مطابق توضیحاتی که به ما دادند قرار شده شرایطی را فراهم کنند که گروه‌های متعدد کاندیدای خود را معرفی کنند و ارزیابی‌ها صورت بگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: هدف و مسئله اصلی این جبهه جلوگیری از ایجاد تشتت است و باید این جبهه باعث ایجاد وحدت و جلوگیری از تفرقه شود.

عباسی خاطرنشان کرد: داشتن چنین نیتی خوب است ولی ممکن است در روش و ساز و کار اشکالاتی نیز وجود داشته باشد.

رئیس اندیشکده یقین در پایان تاکید کرد: همانگونه که می‌دانید ما در نظام جمهوری اسلامی هم با خودمان و هم با دیگری تعارف نداریم لذا منتظریم ببینیم دوستان چگونه کار را رو به جلو می‌برند.

منبع: خبرگزاری فارس

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.