حضور استاد حسن عباسی در غرفه البرزبان در سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی

استاد حسن عباسی ضمن حضور در غرفه‌ی البرزبان، با اشاره به انتشار مطلبی در فصل‌نامه‌ی راهبرد مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در بهار ۱۳۸۵، گفت: آقای روحانی رسما می‌گوید که ما می‌خواهیم جمهوری اسلامی باشیم یا انقلاب اسلامی؟ اگر انقلاب اسلامی میخواهیم باید انقلاب را صادر کنیم و این‌کار هزینه  دارد. اما اگر می‌خواهیم جمهوری باشیم باید در داخل کشور، ثروت تولید کنیم. آقای روحانی ادامه داد که انقلاب کردیم که به جمهوری اسلامی برسیم و دیگر نباید برگردیم عقب. باید فکر انقلابی را کنار بگذاریم و به گذشته رجعت نکنیم.

استاد حسن عباسی
حضور استاد حسن عباسی، در غرفه البرزبان در سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دو سال گذشته به این موضوع بسیار حمله کردند. ایشان فرمودند که گفته‌اند انقلاب تمام شده و جمهوری اسلامی را رها کنید. آقا حمله کرد به ویژه در آخرین دیدار با دبیرخانه‌ی شورای‌عالی امنیت ملی فرمودند که باید روبه‌روی کسانی که این‌طور فکر می‌کنند، ایستاد.

استاد عباسی با اشاره به استدلال این گروه، ادامه داد: آن‌ها می‌گویند انقلاب اسلامی نیستیم دیگر، جمهوری هستیم، پس رهبر انقلاب اسلامی نمی‌خواهیم. رئیس جمهور کافی خواهد بود. سپاه پاسداران نمی‌خواهیم چون دیگر نیازی به حفظ و صادر کردن انقلاب نداریم و ارتش جمهوری اسلامی کافی است. دادگاه انقلاب اسلامی نمی‌خواهیم و دادگاه عمومی کافی است. این مسائل، نظر آقای روحانی است که می‌خواهد مفهوم نظام را بزند و مدلش را از دنگ‌شیاء‌پینگ گرفته است.

وی با اشاره به کتاب چین نو که در سال ۸۳ در مجمع تغییرات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شد، گفت: مقدمه‌ی این کتاب را آقای روحانی نوشته است و محتوای کتاب ناظر به این است که چه‌طور دنگ‌شیاء‌پینگ آمد انقلابی بودن و صدور انقلاب را کنار گذاشت. حالا این دوستان دارند چند کار را با هم انجام می‌دهند و مفهومی به نام انقلاب را هدف گرفته‌اند تا بگویند رهبر نمی‌خواهیم.  چهارده سال روی این موضوع کار شده است و عمده کار آقایان این بود که بالاخره این کارها را علنی اعلام کردند.

وی در انتها به سیاست‌ درهای باز اشاره کرد و گفت: اکنون ضروری است که سیاست‌های دنگ‌شیاءپینگ و درهای باز را بشناسیم که چه بلایی سر چین و انقلابش آورد و برای این‌که بتوانیم انقلاب را واکسینه کنیم باید ببینیم چین در انتها به چه چیز رسید. باید درهای باز را به سمت سوریه و عراق و لبنان بگشاییم و آن‌چه آقایان در نظر دارند معکوس درهای باز فعلی است. ما باید آگاهی بخشی انجام دهیم و تعداد بیش‌تری از سلول‌های انقلابی جامعه را در خصوص این موضوع حساس کنیم تا خود به خود این استراتژی خنثی شود. و مطمئنا این استراتژی تا سال آینده و انتخابات ریاست جمهوری بعدی، ناکارآمدی‌اش اثبات خواهد شد.

منبع: البرزبان

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.