دانلود سخنرانی استاد حسن عباسی در دانشگاه تبریز

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از تبریز، دکتر حسن عباسی با موضوع تئوری بازی‌ها و بررسی یک دهه دکترین سیاست خارجی در تالار وحدت دانشگاه تبریز سخنرانی کرد.

استاد حسن عباسی
استاد حسن عباسی

عباسی بیان داشت: قاعده از نگاه ما این است که کل یوم عاشور و کل یوم کربلا، همه روزها برای ما عاشورا و همه جا کربلاست و باید وجه عاشورایی زندگی خود را به طور کامل بشناسیم.
وی گفت:  دفتر زندگی انسان 14 فصل دارد برهه‌ای از از زمان علوی، فاطمی، حسنی، حسینی و گاهی مهدوی است که این ویژگی‌ها برای بخش‌های مهم زندگی ما مسیرهایی را مشخص می‌کند که بتوانیم زندگی خود را پیش ببریم.
وی ادامه داد: امروز جهان اسلام درگیر فتنه تکفیری شیعه و اهل سنت است که هیچ کدام شیعه و سنی نیستند. سپاه صهیونیستی حسابشان از یهودیان جداست و صهیونیست‌های مسلمان نیز حسابشان از مسلمانان جدا می‌شود.

دکتر حسن عباسی با موضوع تئوری بازی‌ها و بررسی یک دهه دکترین سیاست خارجی در تالار وحدت دانشگاه تبریز
عباسی بیان داشت: لیبرالیست جهانی برای بقای خود نیازمند گروه‌های تکفیری است. در ماه‌های اخیر در شمال عراق شاهد کشته شدن انسان های زیادی از مذاهب مختلف به دست تروریست‌های تکفیری بودیم. تکفیری‌ها پیاده نظام جریان فتنه می باشند.
وی در خصوص سخنان 9 سال پیش خود در موضوع انرژی هسته‌ای و مباحث استراتژیک در دانشگاه تبریز گفت: گزاره هایی را که به عنوان افق ده ساله مطرح کردیم باید بررسی کرده و افق خود را روشن و تبیین نماییم. اگر موضوعی که در دانشگاه در جمع عمومی مطرح کردیم خوب است که اکنون بازگشته و صحت و سقم حرف‌های خود را بررسی کنیم.
وی ادامه داد: دوباره تئوری مبانی داده ها را مطرح می کنیم. کمتر از یک ماه دیگر باید مذاکرات در مورد مقرر به نتیجه برسد عملا مذاکرات ما با 28 کشور انجام می‌شود و صرف نظر از گمانه زنی‌هایی که مذاکره ادامه پیدا کرده یا شکست می خورد باید جایگاه خود را بعد از نه سال بررسی کرده و بببنیم آیا همان جایی که بودیم هستیم.

دکتر حسن عباسی با موضوع تئوری بازی‌ها و بررسی یک دهه دکترین سیاست خارجی در تالار وحدت دانشگاه تبریز
عباسی بیان داشت: تئوری بازی‌ها در حوزه استراتژیک الگویی است که غربی‌ها قصد پیاده کردن آن را علیه ایران دارند که یک بار علیه شوروی پیاده و به فروپاشی آن ختم شد.
رئیس مرکز بررسی دکترینال گفت: انطباق بین چشم‌انداز و مأموریت همواره با سه حالت یأس فزاینده، پارالل و کاهنده روبه روست که در وضعیت فزاینده هر چه جلوتر می رویم بیشتر از چشم انداز فاصله می‌گیریم، در گپ پارالل همواره چشم انداز و مأموریت موازی است و در گپ کاهنده مأموریت و چشم انداز به هم نزدیک می شوند.
وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها چشم انداز خود را فروپاشی شوروی، چین و ایران در نظر گرفتند و مأموریت خود را برای رسیدن به آن می‌چینند آنها سی سال تلاش کردند تا شوروی را پای مذاکرات بیاورند که رابطه گپ فزاینده خود را به رابطه موازی تبدیل کنند، رابطه‌ای قهرانی مبتنی بر هم زیستی مسالمت آمیز.

دکتر حسن عباسی با موضوع تئوری بازی‌ها و بررسی یک دهه دکترین سیاست خارجی در تالار وحدت دانشگاه تبریز
دکتر حسن عباسی با موضوع تئوری بازی‌ها و بررسی یک دهه دکترین سیاست خارجی در تالار وحدت دانشگاه تبریز

عباسی ادامه داد: شوروی از حوزه ایدئولوژیک به استراتژیک پیش رفت و در آخر لیبرالیست و سرمایه گذاری کوتاه نیامده و مارکسیست نابود شد. سوسیالیست زانو زد چون دست از حوزه ایدئولوژیک خود برداشته بودند.
رئیس مرکز بررسی دکترینال ادامه داد: در رابطه با چین و کوبا این روند در حال اجراست و در مورد ایران هم همین روش را دنبال می‌کنند. در زمان دولت‌های قبل تلاششان به نتیجه نرسید امروز هم به نتیجه نمی‌رسد چون سیاست کلی نظام این است که از مبانی ایدئولوژیک خود کنار نکشد.
وی بیان داشت: هیچ رئیس جمهوری از ایران به امریکا نمی رود مگر اینکه در رابطه با همجنس بازان در ایران سوال شود. نظام لیبرال همه چیز را مباح می داند.

دکتر حسن عباسی با موضوع تئوری بازی‌ها و بررسی یک دهه دکترین سیاست خارجی در تالار وحدت دانشگاه تبریز
عباسی تأکید کرد: لیبرالیست از موضع اعتقادی خود پایین نمی‌آید او ایستاده و می خواهد ما را از سطح ایدئولوژی به سطح استراتژیک آورده و دراین سطح به زمین بزند.
اسلام را نباید زیر رادیکال غرب بدانیم
رئیس مرکز بررسی دکترینال گفت: آن کسی که ایستاده، ایران است و مبانی ایدئولوژیک آن اسلام می باشد و آنکه باید در حوزه ایدئولوژیک کوتاه بیاید امریکاست دیگران باید به اسلام و قرآن گردن نهند نه اینکه ما اسلام را زیر رادیکال غرب ببریم.
وی تأکید کرد: نوید قرآن این است که باطل رفتنی است اگر بپذیریم که لیبرالیست حق است پس ما باطل هستیم و اگر اعتقاد داشته باشیم که قرآن و اسلام حق است و ایدئولوژی لیبرالیست با اسلام زاویه دارد پس لیبرالیست رفتنی است.

دکتر حسن عباسی با موضوع تئوری بازی‌ها و بررسی یک دهه دکترین سیاست خارجی در تالار وحدت دانشگاه تبریز
عباسی با تأکید بر اینکه موضع شخص رهبری به شدت سازش ناپذیر است گفت: هیچ کدام از دولت‌ها در حوزه نهایی تصمیم گیرنده نبوده‌اند.
رئیس مرکز بررسی دکترینال با اشاره به سخن رهبری در رابطه غیر تولیدی بودن مبانی علوم انسانی گفت: ما در عصری زندگی می کنیم که مسیحیان امت محسوب می شویم. معرفتمان تثلیثی است اما به ظاهر مسلمان هستیم.
عباسی با بیان اینکه به سخنان رهبری در مورد دانشگاه ها توجه کافی نمی شود گفت: رهبری یک سخن را می گوید اما دانشگاه ها به طرف دیگر می روند. در حوزه سیاست خارجی هم ممکن است همین طور باشد.
وی ادامه داد: امام خمینی چهار ویژگی را برای امریکا قائل شدند شیطان بزرگ، استکبار جهانی، تروریست بالذات و ام الفساد غرب.
وی ادامه داد: سوال اینجاست ما در تحریم بودیم چرا اقتصاد امریکا چهار برابر درآمد سالانه اش بدهی خارجی دارد.

دکتر حسن عباسی با موضوع تئوری بازی‌ها و بررسی یک دهه دکترین سیاست خارجی در تالار وحدت دانشگاه تبریز
عباسی با اشاره به پیکره علوم انسانی در نگاه دانشگاه ها بیان داشت: برخی می گویند ما بدبخت هستیم چون انقلاب کردیم و رابطه مان با امریکا بهم خورد مسئله اینجاست که امریکا و اروپا اگر می توانستند ابتدا مشکل خود را حل می کردند ضعف مدیران است که هر کجا کم می آورند بر گردن تحریم و رابطه با امریکا می اندازند.
وی با بیان اینکه تحریم ها بهانه ای برای برخی دلالان و مدیران شده است گفت: تولید موشک بالاتر است یا بالابر شیشه ماشین؟ فارغ التحصیلان ما تکنولوژی را هم نمی توانند کپی کنند.
عباسی گفت: دولتی پای میز مذاکره داشته هایی را که به خاطر آن چندین شهید داده ایم را روی میز گذاشته و چهار میلیون دلار را گرفته است.
وی گفت: سال گذشته وزیر امور خارجه در یکی از دانشگاه های تهران گفت آنها بمبی دارند که اگر بزنند همه ما از بین می رویم آقای وزیر آیا شما در مدت جنگ 33 روزه روی زمین نبوده اید.
وی ادامه داد: بیداری اسلامی با سلاح ایرانی پیش می رود سلاح های رده دهم ما می توانند مقابل استکبار بایستند این کار تکنولوژی ما نیست کار قرآن است همان طور که خداوند در قرآن خطاب به پیامبر می فرماید تیری که تو پرتاپ کردی من به هدف زدم.
عباسی بیان داشت: نظام سلطه در 18 -19 لایه از 27 گامی که نه سال پیش بررسی کردیم پیش آمده است آنها 11 دکترین علیه ما اجرا کردند در حالی که برای فروپاشی شوروی تنها سه استراتژی را دنبال کردند.
رئیس مرکز بررسی دکترینال این 11 دکترین را این گونه برشمرد دکترین هویج و چماق، پلیس خوب و پلیس بد، مکانیزم ماشه، شک و بهت، چیکن استراتژیک، استراتژی قورباغه، آنفولانزای نیویوریکی، هویج سمی و آژاکس دو حال دوباره به دکترین هویج و چماق بازگشتیم یعنی بازگشت به سال  1380.
وی بیان داشت: امریکا رسما اعلام کرده که لغو تحریم ها وجود ندارد بلکه تعلیق می شوند و این تنها یک سوم آن را شامل می شود که در بخش حزب الله و حقوق بشر نیز باید پاسخگو باشیم امیدی به اینکه در مذاکرات آبی برای ما گرم شود نداریم.
تنها راه ما مقاومت اقتصادی است بی عرضگی و ضعف خود را گردن تحریم نیندازیم
وی ادامه داد: ادعا کردیم استقلال، آزادی جمهوری اسلامی پس باید استقلال داشته باشیم.
عباسی گفت: چطور نمی توانید چهار نظریه اقتصادی بدهیم و مردم را از این وضع خارج کنیم مگر اینکه سود ما در آن باشد که نگذاریم اقتصاد درست شود.
وی ادامه داد: ما آن قدر استراتژی نظام سلطه را از نظر زمان می کشیم که اثر خود را از دست بدهد.
وی با بیان اینکه توانستیم باید تربیت عمومی و اجتماعی ما بشود گفت: جوانان و دانشجویان باید نسبت خود را با مشکلات تبیین کنند و زمینه ها را در حوزه های فرهنگ، سلامت و هنر بسازند.
عباسی بیان داشت: اگر ما می توانیم را شما جوانان عمل نکنید نسل بعد هرگز نخواهد توانست امروز نیاز به یکسری افراد مجاهد در اقتصاد می باشد که به فکر سود خود نباشند همه بحران های قبلی را هم جوانان پشت سر گذاشتند.
رئیس مرکز بررسی دکترینال با بیان اینکه این ملت ریشه عظیم دارد که قابل خشکاندن نیست گفت: این ملت به خصوص جوانان باید بدانند که در ساخت آینده خود خودشان باید تلاش کنند و از بیگانه سودی نخواهد رسید.

مدت زمان: 2 ساعت 

تاریخ : 5 آبان ۱۳۹۳

موضوع : تئوری بازی‌ها و بررسی یک دهه دکترین سیاست خارجی

فرمت: mp3

کیفیت: خوب

دانلوددانلود فایل صوتی :

دانلود :   Direct Link  |  Rodfile  |  Uploadbaz

 حجم:27 مگابایت

 منبع : دکتر عباسی

توجه : لینک مستقیم یک ماه پس از ارسال پست از سرور سایت حذف میشود و می‌توانید از لینک‌های کمکی استفاده نمایید.

درباره امیر (سردبیر پایگاه)

امیر؛ سردبیر پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار فایل‌های جلسات استاد حسن عباسی است. هیچ دسترسی به استاد عباسی ندارم پس لطفا سوالات مهم خود که فقط استاد عباسی در توان پاسخ به آن است را برای ما ارسال نکنید و به سایت اندیشکده مراجعه نمایید و در آن پایگاه بپرسید.

11 دیدگاه

  1. بسم الله
    سلام علیکم
    ببخشید مگه خود استاد نفرمودند اگه می خواید سخنرانی های من رو گوش بدید. .تصویری اش رو گوش بدید.؟
    کاش زود تر با این جا آشنا می شدم و فیلم و عکس تهیه می کردم و می فرستادم.
    ممنونم.
    یاعلی

    • معاونت پایگاه

      منظورشان جلسات کلبه کرامت بوده
      سخنرانی‌های دانشگاهی فایل صوتی اش ایرادی ندارد.

  2. سلام، به قول خود استاد حسن عباسی که تصویر بیشتر از تکست و صدا تأثیر داره
    لذا سخنرانی ها رو به صورت تصویری هم قرار بدید.

  3. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مدیریت محترم
    فیلم این سخنرانی استاد در دانشگاه تبریز را کی منتشر میکنید کی تدوین فیلم این سخنرانی تموم میشه؟

  4. سلام ایام به کام
    یه گلایه
    این رسمش نیست که استاد به شهرمون بیاد و ما الان خبردار بشیم
    چرا اطلاع رسانی اینقدر ضعیفه؟
    نه تنها شما . بلکه بقیه سایتهای منتسب هم در این یه مورد خیلی ضعیفند
    ولی در هر صورت ممنون از زحماتتون

    • سلام علیکم
      در تلاش هستیم که این بخش (اطلاع رسانی ) را به طور منظم داشته باشیم اما گاهی اوقات بعضی از برنامه ها از دستمان می رود
      انشاالله در آینده بهتر می‌شود.
      یا علی

  5. سلام چرا جدیدا دیگه هیچ کدوم ازسخنرانیها تصویر نداره

    • معاونت پایگاه

      اگر تصویری از سخنرانی به دستمان برسد حتما قرار خواهیم داد. پیشنهاد ما این است که اگر دوستان در شهرشان استاد برنامه‌ای داشتند حتما برای ما عکس و صوت را بفرستند.

    • سلام علیکم
      سخنرانی های صوتی سخنرانی هایی است که به تازگی برگزار شده و فقط صوت اون موجود است به محض تدوین فایل تصویری در سایت قرار می گیرد