دانلود سخنرانی دکتر عباسی با موضوع ناتوی فرهنگی

سینمای ناتوی فرهنگی در هر دوره یک پیام دارد. موج اول فیلم­های استراتژیک ناتوی فرهنگی با همکاری بازوی فیلم­سازی هالیوود به قهرمان­سازی و القای ابرقدرت بودن ایالات متحده با شخصیت پردازی­هایی نظیر سوپرمن (نماد قدرت آمریکا در پهنه­ی جهانی)، اسپایدرمن (نماد قدرت آمریکا در داخل آن) و بت­من (نماد قدرت آمریکا در داخل و خارج از آن) شکل گرفت. موج دوم به مفهومی به نام جنبش ماچوئیزم (که واکنش ناتوی فرهنگی به قهرمان گرائی چریک­ها و الهام بخشی جنبش چپ بود) با شخصیت پردازی رامبو با بازی سیلوستر استالونه به عنوان نماد چریک آزادی­خواه در داخل الگوی لیبرالیزم (در مقابل لگویی نظیر چگوارا) می­پردازد. موج سوم در دوران بعد از جنگ سرد، در سال­های ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۱، به تقابل بین غرب با پدیده­ی تروریسم و القای شیطان­گرائی و خرافه، که با سخنرانی جرج بوش پدر در مورد نظم نوین جهانی (New World Order) و با فیلم­های سرباز جهانی (با بازی جان کلود ون دام)، سری فیلم­های دلتا فورس و فیلم تحت محاصره (با بازی استیون سیگال) در مقابله با تروریسم جهانی می­پردازد.

موج چهارم تروریسم با چهره­ی جدیدی به نام اسلام چند سال پیش از واقعه­ی یازده سپتامبر با فیلم­هایی نظیر آرماگدون و اسکندر و معرفی اسلام به عنوان سردمدار تروریسم جدید معرفی شد. موج پنجم هجوم استراتژیک غرب اخیرا پا را از سینما فراتر گذاشته و توسط تلویزیون استراتژیک و سریال­های استراتژیک با سریال­هایی نظیر ۲۴، فرندز، لاست، … ادامه پیدا کرد. که در این سخنرانی سریال لاست به شکل مبسوط­تری توسط استاد عباسی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

مدت زمان: 1 ساعت 37 دقیقه

تاریخ : ۱۵ آبان ۸۷

مکان برگزاری: دانشگاه ملایر / همایش ناتوی فرهنگی دو

موضوع : ناتوی فرهنگی 

فرمت: mp4 , mp3

کیفیت: خوب

فایل صوتی و تصویری با لینک مستقیم در ادامه مطلب …

در ادامه استاد حسن عباسی اشاره­ای به ساخت فیلم­هایی مانند ۳۰۰ (تحریف تاریخ، تخریب ایرانیت، ایجاد نبرد عاشورایی غربی)، یک شب با شاه (تجلیل از نقش استر، همسر یهودی خشایارشا)، سری فیلم­های نارنیا (موعودگرائی شیطان)، سری فیلم­های هری پاتر (تقلیل دین به جادوگری و خرافات)، فیلم کنستانتین (اولین فیلم ترنس­مدرن و شیطان پرستی)، فیلم دروازه ی نهم (هدایت لحظه به لحظه ی شیطان)، نقد و نماد شناسی سریال لاست (نمایش آتوپیا و مدینه فاضله­ی لیبرال)، فیلم جایی دیگر (با بازی گلشیفته فراهانی با پیام تسلیم مطلق در گفتگوی تمدن­ها)، فیلم بدنه ی دروغ ها (تصرف سرزمین و عقیده­ی ایرانی با نماد زن ایرانی توسط تفکر غربی با حضور هنرپیشه­ی ایرانی در هالیوود) داشتند.

 

دانلود فایل صوتی:

 دانلود – Direct Download Link

حجم:33.6 مگابایت

 

دانلود فایل تصویری:

 دانلود به صورت پارت های ۱۰۰ مگابایتی:

دانلود پارت ۱ :   Direct Link

دانلود پارت ۲:    Direct Link

دانلود پارت ۳:    Direct Link

 حجم:250 مگابایت

 منبع : مبین مدیا

درباره امیر (سردبیر پایگاه)

امیر؛ سردبیر پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار فایل‌های جلسات استاد حسن عباسی است. هیچ دسترسی به استاد عباسی ندارم پس لطفا سوالات مهم خود که فقط استاد عباسی در توان پاسخ به آن است را برای ما ارسال نکنید و به سایت اندیشکده مراجعه نمایید و در آن پایگاه بپرسید.

7 دیدگاه

  1. سلام لطفالینک درست کنید

  2. داداش قبل اینکه لینکا رو بذاری یه تستش بکنی ضرر نداره!!!!!

  3. خیلی از لینک ها علاوه بر این لینک
    خرابت
    لطفا درست کنید

  4. اين من 4و5ماه پيش ازسايت آقامرتضي گرفتم خيلي خوبه اين همون همايشي است كه يك تكه اش را براي اولين بار به اسم تحليل سريال لاست گذاشتن روي اينترنت اونم صوتي اش ولي دست درد نكنه .راستي اين همايش ناتوي فرهنگي2 است ببين 1را ميتوني گير بياري؟

  5. سلام…. من تمام کلبه کرامتو میخام…. از جلسه 8 به بعد ندارم….. تو نت هم نیست….. پول هم ندارم بخرم جلسه ای 4000 تومن…….. هیچکس هم نیست تو یه دی وی دی همه شو بصورت mp3 رایت کنه بزاره واسه فروش….. من چه غلطی کنم الان؟ لطفا اگه کسی داره آپلود کنه و لینک بده مممنون….. ایدیم اینه moorche222 تو یاهو