سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع در نبردی مشکوک ۵ (یو_ترن و جنگ ارزی)

عصر روز دوشنبه ـ 13 اردیبهشت 95 ـ دانشگاه بوعلی سینا همدان میزبان مراسم سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع نبردی مشکوک 5 (یوترن و جنگ ارزی) با استقبال بی‌نظیر دانشجویان دانشگاه‌های استان بود که در ابتدای این مراسم پس از پخش کلیپ چند دقیقه‌ای در خصوص وضعیت معیشت مردم و قرائت متن چند رسانه‌ای،‌ سخنرانی استاد عباسی در خصوص این موضوع آغاز شد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با بیان اینکه ویژگی انبیا علاوه بر عالم بودن، برخورداری از حکمت مصلح بودن است، اظهار کرد: تعداد عالمان و حکیمان مصلح کم بوده و این در حالی است که هر قدر به علم افزوده می‌شود باید در جامعه به مصلح‌گری انحرافات بپردازیم.

حسن عباسی با تأکید بر اینکه بعد از دفاع مقدس پشت جبهه‌ها خوب نگهداری نشد، گفت: امروز دلیرمردان ما در عراق و سوریه و خارج از مرز‌ها تهدید‌ها را پاسخ می‌دهند، این در حالی است که باید دید آیا ما در پشت جبهه‌های مقاومت جبهه‌ها را خوب نگهداری می‌کنیم؟

وی با بیان اینکه 10 سال پیش جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی به منظور برگزاری برنامه‌ای با عنوان نبردی مشکوک (خوب،‌ بد،‌ زشت) از بنده دعوت کردند،‌ افزود: این برنامه به منظور بررسی سیاست‌های خارجی و پرونده هسته‌ای و استراتژی‌های دهه 70 آغاز شده بود و تا امسال ادامه یافت.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال بیان کرد: پنجمین مرحله «نبردی مشکوک» به روند تحقیق و بررسی‌های دشمن اختصاص دارد که دشمن 11 استراتژی اجرا کرد که مردم مقاومت کردند و با اجرای برجام در سال گذشته تفاهمی با 1+5 صورت گرفت.

وی به جنگ سهمگین ارزی چین و آمریکا در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: پس از این جنگ ارزی، چین مشکلات عدیده‌ای را پشت سر گذاشت، حدود دو ماه پیش اجلاس نخست وزیر آن گزارشی از جنگ ارزی با آمریکا ارائه داد.

عباسی گفت: جنگ ارزی بیش از 40 درصد اقتصاد چین را نابود کرده بود به طوری که بعد از 25 سال که این کشور دارای رشد اقتصادی بالای 11 درصد بود به زیر 6 درصد سقوط کرد.

وی جنگ نیمه‌سخت «اقتصادی» به ویژه جنگ پول‌ها (جنگ ارزی) را مطرح کرد و گفت: جنگ پول‌ها سه دوره بعد از جنگ جهانی اول رخ داد که آخرین جنگ جهانی مربوط به آمریکا و چین بود.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به برنامه چین بعد از جنگ ارزی برای تعدیل سیاست خارجی نسبت به سیاست داخلی، ‌تصریح کرد: چین به این نتیجه رسید یک میلیارد جمعیت غیر پیشرفته را مصرفی بار آوردند و عملاً اقتصاد مقاومتی را آغاز کردند.

عباسی یادآور شد: چینی‌ها تصمیم گرفتند به جای صنعت کپی با توجه به یک‌میلیارد نفر بازار به سمت ابداع روی آورده و در تولید پیشگام باشند.

وی به جنگ یوان و دلار از اواخر تیرماه سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در اواخر شهریورماه آتش‌بس جنگ ارزی صورت گرفت و در این جنگ ارزی، چین 45 روز دوام آورد که با وضعیت موجود اگر این موضوع در خصوص ایران پیش می‌آمد کمتر از 24 ساعت اعلام ورشکستگی می‌شد.

در صورت جنگ ارزی، ایران 24 ساعته اعلام ورشکستگی خواهد کرد

عباسی با تأکید بر اینکه داشتن انباشت طلا و ارز راه مقابله با جنگ ارزی است،‌ خاطرنشان کرد: چین به دلیل داشتن انباشت طلا و دلار توان مقابله 45 روزه داشت و روسیه نیز بعد از آن تصمیم به انباشت طلا و دلار گرفت.

وی با اشاره به کتاب «بازی جنگ» گفت: در جنگ ارزی آمریکا در نظر دارد کشور‌های رقیب را زمین بزند؛ باید گفتمان جامعه را به سمت شناخت جنگ ارزی سوق دهیم و اقتصاد را در تکانه‌ها حفظ کرده و پیش ببریم.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال ادامه داد: مردم تا به امروز جنگ ارزی را احساس نکرده‌اند که باید این موضوع اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی شود.

وی با اشاره به وعده دولت در خصوص بهبود وضعیت اقتصادی،‌ اظهار کرد: هیأت‌های اقتصادی کشور‌های مختلف، خود دارای مشکلات اقتصادی فراوانی هستند که برای رفع این مشکلات و یافتن بازار به ایران سفر می‌کنند.

عباسی به القای فضای رسانه‌ای در خصوص نبود مشکل اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: در صورت برقراری ارتباط اقتصادی پس از برجام، آسیب‌پذیری ما در اقتصاد و بورس بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تذکراتی در خصوص جنگ ارزی داشته‌اند، تصریح کرد: سیستم بانک مرکزی ما برای جنگ ارزی آماده نیست و هنگام انجام مذاکرات هسته‌ای باید رئیس بانک مرکزی با معاون وزیر خزانه‌داری امریکا در خصوص مسائل اقتصادی مذاکره می‌کردند.

 کاش به جای لغو تحریم‌ها «یوترن» برداشته می‌شد

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال ادامه داد: باید در توافق هسته‌ای به برداشتن یوترن یا دوربرگردان‌ها تأکید می‌شد که متأسفانه تحریم‌ها برداشته شد و یوترن باقی ماند که ای کاش عکس این موضوع انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه در صورت برداشته نشدن «یوترن» معاملات با ایران باید از چرخه نظام آمریکا عبور کند تصریح کرد: آمریکا لیستی از مراودات و کالا‌ها دارد که رهبری در دیدار اخیر با کارگران این کار آمریکا را ایران‌هراسی اقتصادی نام نهادند.

عباسی یاد آور شد: سه گروه شامل «افراد حقیقی»، «شرکت‌ها، بانک‌ها» و «کمپانی‌ها و دولت‌ها» در «یوترن» تحت فشار خواهند بود و در صورت برداشته نشدن یوترن در اقتصاد ایران اتفاقی نمی‌افتد.

وی با تأکید بر اینکه در برجام تعهدی مبنی بر لغو «یوترن» دیده نمی‌شود گفت: برجام قصه «لک لک و روباه» است که ما به یک ضیافت دعوت شده‌ایم اما نمی‌توانیم از غذا‌های این ضیافت استفاده کنیم.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال اظهار کرد: امریکایی‌ها برجام را گروگان گرفته‌اند و می‌گویند سوریه و عراق از سردار سلیمانی و سپاه قدس گرفته و به دست وزارت امور خارجه داده شود.

وی با بیان اینکه تجربه دو سال مذاکرات را در وین، لوزان، ژنو و… داریم، افزود: رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی کشور گفت از اول نیز هدف ما غنی‌سازی 3.5 درصد و 5 هزار سانتریفیوژ بود الان هم می‌گوید عصر موشک نیست و عصر گفتمان است! که رهبری قاطعانه جواب دادند و فرمودند «اگر این سخنان از روی آگاهی است خیانت است».

امنیت و آرامش ما حاصل لبخند‌ها نیست

عباسی با تأکید بر اینکه امنیت ما حاصل لبخند‌ها نیست بیان کرد: عده‌ای از اساتید دانشگاه‌ها تصور می‌کنند این آرامش، چک سفید امضا از طرف خداست و به این توجه نمی‌کنند که روزی نیست که ما یک نظامی، انتظامی و یا بسیجی برای حفظ مرز و بوم ایران شهید ندهیم.

وی گفت: چه کسی گفته که ما باید برای پورشه‌سوارها و برخی مرفهان که معلوم نیست با چه دله‌دزدی به اینجا رسیده‌اند، امنیت ایجاد کنیم، هرچند حق می‌دهم که بعضی از این افراد به خاطر منافعشان از سخنان من نگران شوند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال افزود: امروز حاصل برجام شده یک کارخانه آمریکایی ـ انگلیسی سیگار در اشتهارد کرج! ورود پورشه‌ها به داخل کشور نیز نشانگر این بود که برجام برای این پورشه‌سوار‌هاست.

وی با بیان اینکه پاسخ درست در مورد «یوترن» را باید از آمریکایی‌ها بشنویم، تصریح کرد: چرا باید به مردم حقیقت را نگوییم، چرا هر روز گفتن حقیقت را به بهانه انتخابات در پشت پرده نگه می‌دارند؟

عباسی خاطرنشان کرد: تا آذرماه و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همه چیز به حالت تعلیق است و بعد از آن نیز باید منتظر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خودمان باشیم.

وی موضوع «دایم پارادایم» را مطرح کرد و یادآور شد: در این طرح فشار بر ایران از چهار جنبه استراتژی دیپلماتیک،‌ اطلاعاتی،‌ نظامی و اقتصادی را در نظر داشتند و هر روز در کنگره امریکا شاهد تصویب قانونی جدید علیه کشورمان هستیم.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال تأکید کرد: سیاست‌های آمریکا بر اساس حرف‌های پشت تریبون ما تغییر نمی‌کند و باید بدانیم دشمن هر روز علیه ایران توطئه‌ای جدید اجرا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه باید به نکات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی توجه کنیم، گفت: قول 100 روزه دولت به یک‌هزار و 100 روز رسیده است و هیچ اتفاقی نیفتاده است.

عباسی یادآور شد: دولت‌ها می‌آیند و می روند و هیچ کدام نمی‌خواهند بگذارند چهار نفر کارشناس حرف بزنند و به حرف هیچ کس هم گوش نمی‌دهند.

برخی مدعیان راه و فکر امام(ره) نیز لیبرال‌ها را خوب می‌دانند

وی با اشاره به عدم توجه دولت سابق به تذکرات و گوشزد‌های کارشناسان، تصریح کرد: در این دولت نیز افرادی همچون وزیر راه و ترابری به لیبرال بودن خود اعتراف می‌کنند و برخی مدعیان راه و فکر امام راحل نیز لیبرال‌ها را خوب می‌دانند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال خاطر نشان کرد: آیت‌الله جوادی‌آملی بار‌ها متذکر شده‌اند که هر چه فریاد می‌زنیم که کار بانک‌ها رباست و کسب و کار از طریق این بانک‌ها حرام است کسی گوشش بدهکار نیست، و این در حالی است که این جمله آیت‌الله جوادی‌آملی از همه شبکه‌های تلویزیونی سانسور شد.

وی با تأکید بر اینکه امروز نگرانی ما از جنگ ارزی است، افزود: برای حفظ کشور باید جنگ ارزی را در جامعه نهادینه کنیم و با ایجاد صندوق‌های خانگی از دریافت تسهیلات بانکی خودداری کنیم.

عباسی گفت: باید با حذف دوربرگردان یا همان «یوترن» و آزاد کردن ریال از قید دلار، با اجرای پیمان پولی دوجانبه با جنگ ارزی مقابله کنیم.

افق روشنی برای اقتصاد جهان متصور نیست

وی ادامه داد: هیچ افق روشنی برای اقتصاد جهان متصور نیستم و معتقدم یا جنگ جهانی رخ می‌دهد و یا جنگ اقتصادی.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه پیشنهاد شما برای برداشته شدن موضوع یوترن چیست؟ گفت: ابتدا باید با شروطی مبنی بر آغاز دوباره فعالیت‌های هسته‌ای غربی‌ها را زیر فشار قرار دهیم تا یوترن را بردارند و در صورت قبول نکردن زیر برجام بزنیم.

وی به آموزش استراتژی در رده‌های سنی 7 تا 10 سال در مرکز تحقیقات خود اشاره کرد و افزود: اولین کشوری هستیم که در حال تربیت مدیران زیر 10 سال هستیم.

عباسی با تأکید بر اینکه باید در جهان امروز قوی باشیم تصریح کرد: بحث امروز ما دغدغه‌های ملت و رهبری است و هیچ گونه بحث سیاسی نداریم.

وی با بیان اینکه باید به جوانان همچون دوران دفاع مقدس بها دهیم تا از نبوغ جوانی خود برای اداره کشور استفاده کنند، خواستار توجه به این امر شد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال در بخش پایانی سخنانش با اشاره به نبود یک اقتصاد‌دان دینی در کشور، گفت: اوایل انقلاب با خطر اسلام بدون روحانیت مواجه بودیم ولی امروز خطر «روحانیت بدون اسلام» نظام را تهدید می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

3 دیدگاه

  1. نیروهای مقاومت چگونه میتوانند متحد شوند در حالی که سیستم اطلاعاتی بدست لیبرالها غصب شده و با کسب اطلاعات ، نیروهای انقلابی را متلاشی میکنند. باید ابتدا سایه نیروهای اطلاعاتی خدانشناس را از سرمردم کم کرد ونیروهای اطلاعاتی باتقوا راجایگزین کرد

  2. عاقا فیــــــــــــــــــــــــــــلمش واجبتره کی پی آپلود میکنید … جان من

  3. سلام
    فایل صوتیش؟؟