سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع بررسی پرونده نفوذ

استاد حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین  عصر دیروز – 20 آبان 98 – در همایش بزرگ بررسی پرونده نفوذ که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اردبیل در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد ضمن تشریح تاریخچه نفوذ و مسائل مربوط به آن در ایران، به روشنگری در خصوص سیستم ربا در نظام بانکی  کشور پرداخت و با انتقاد از اساتید علم اقتصاد در دانشگاه ها گفت: اگر نمی توانید عرق بریزید و در این زمینه دانش تولید کنید، لا اقل ذهن دانشجویان را از زائده های فکری امثال آدام اسمیت پر نکنید.

وی با بیان اینکه اساتید آمریکایی 1400جلد کتاب در مورد بلاهای علم اقتصاد نوین نوشتند،گفت: برنده جایزه نوبل علم اقتصاد نیز در کتاب سقوط آزاد علم اقتصاد روی این نکته تاکید کرده است.

عباسی خطاب به دفاع کنندگان از علم اقتصاد غربی مبتنی براندیشه های آدام اسمیت گفت: چرا آمریکا با وجود همه استبدادگری های خود ،امروز 23تریلیون دلار بدهی به بار آورده است.

ترامپ فریاد زد؛رویای آمریکایی بر باد رفته است

رئیس اندیشکده یقین در پاسخ به سوال اساتید غرب گرا که می گویند بدهی خوب است و نشان دهنده شکوفایی اقتصاد نیز است، گفت: پس چرا ترامپ بعد از روی کار امدن با اعلام میزان بدهی آمریکا، فریاد زد رویای آمریکایی بر باد رفته است.

وی نظریه معروف کینز در علم اقتصاد را نیز یاداور شد و گفت: این فیلسوف معروف نیز معتقد بود برای اینکه بتوان به دنیا حکومت کرد باید طمع و ربا را در جهان جاری کرد.

عباسی در ادامه سخنان خود به انتقاد از نظریه پردازان مجمع تشخیص مصلت نظام نیز پرداخت و گفت: مدل اقتصادی تهیه شده در مجمع تشخیص مصلحت نظام که بالغ بر 782 صفحه است الگوی مطلوب اقتصاد ایران را مکتب نئوکنزی یعنی نئو رباخواری میداند که رهبری در واکنش نشان داده  و اعلام داشتند؛ دستگاه های تصمیم ساز باید عاری از نفوذ باشند.

وی عصبانیت رهبر معظم انقلاب از این حرکت مجمع تشخیص مصلحت را یادآور شد و گفت: در آن رویداد، رهبر معظم انقلاب، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را در واکنش به الگوی مطلوب غربی مطرح کردند.

رئیس اندیشکده یقین سخنان نوبخت سخنگوی دولت در این خصوص را یادآور شد و گفت: مبنای دولت در اقتصاد مقاومتی نیزکتاب تدوین شده در مجمع تشخیص مصلت یعنی نظام های اقتصادی غرب است.

این کارشناس مسائل استراتژیکی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه به مردم گفته می شود دین در جامعه پیاده می شود در واقع این مکتب نئوکنزی است که در جامعه پیاده می شود ، همان مکتبی که اقتصاد آمریکا و اروپا را به خاک سیاه نشاند.

جریان نفوذ به دنبال تغییر آرمان های ملت است

در این کتابی که مجمع تشخیص مصلحت نظام  آن را تدوین کرده است حتی یک نقل قول از آیات قرآن کریم، روایات ائمه معصومین(ع)، بیانات امام خمینی(ره) و یا مقام معظم رهبری نیست و تمام این 782 صفحه پر از نظریات اقتصاددانان و سیاستمداران غربی است.

عباسی با بیان اینکه جریان نفوذ به دنیال تغییر آرمان های ملت است، گفت: منظور از نفوذ ، دستگیری امثال جیسون رضائیان نیست و یا امثال مدیران کانال  آمدنیوزها نیست.

وی افزود: منظور از نفوذ این است که در 40 سال گذشته در حکومت دینی، تئوری های اقتصاد لیبرال پیاده شده است تا جائیکه اسلام شناسان و مجتهدین دین در قم فریاد برآوردند که سیستم بانکی کشور رَبوَی است.

خلق پول، بدهی تولید می کند

وی به زمان حضرت سلیمان نبی نیز اشاره کرد و گفت: همه تلاش می کنند تا چاپ پول به اولیت کشورها تبدیل شود تا بتوانند اولویت های جامعه دینی را عوض کنند چراکه اگر حاکمیت یک کشور رباخوار شد حکومت سلیمان نبی نیز نمی تواند کاری انجام دهد.

عباسی با بیان اینکه علمای یهود در تاریخ رباخوار بودند، گفت: ربا امروز پدر غرب را درآورده است.

ایجاد فاصله بین مسئولین و مردم از کارکردهای پروژه نفوذ است

تحلیلگر مسائل استراتژیک در ادامه سخنان خود به کارکردهای مسئله نفوذ نیز پرداخت و گفت: فاصله انداختن بین مسئولین و مردم از جمله کارکردهای نفوذ است.

وی به ترورهای اوایل انقلاب اشاره کرد و گفت: بعد از ترور شخصیت هایی چون شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی ، نفوذی ها مسئله ایجاد امنیت برای مسئولان را مطرح  کردند که این مسئله در طول دوران به جدایی مسئولین از مردم منجر شد.

عباسی خطرناک ترین بخش نفوذ را تصویرسازی عنوان کرد و گفت: در شش سال گذشته 100 مورد اطلاعات استراتژیکی بدست امده است که قصد آنها براندازی کلان نظام بود.

وی از اجرای مدل تایلند و چین و راه اندازی جریان برجام 3 به عنوان نمونه هایی از 100 پروژه استراتژیکی دشمن نام برد و با بیان اینکه ارائه طرحی با موضوع اینکه انقلاب اسلامی تمام شده است و امروز در جمهوری اسلامی قرار داریم و ادامه شعارهای انقلابی و انقلابی گری بازگشت به سال 57 است گفت: آنها به دنبال این هستند تا با طرح چنین مسائلی ولایت فقیه به عنوان رکن اساسی انقلاب، را از میان برداشته و با سپردن تمام اختیارات به رئیس جمهور، انقلاب را تضعیف کنند چرا که با از میان برداشتن ولایت فقیه، دادسرای انقلاب و سپاه هم براحتی حذف خواهد شد.

رئیس اندیشکده یقین شعارهای دشمنان را یادآور شد و گفت: آنها می خواهند با دوگانه سازی در کشور به اهداف خود برسند بنابراین ملت باید هوشیار باشد و به دشمنان اجازه تعدی ندهد.

رئیسی، تأخیر دولت در برقراری قسط و عدالت را جبران می کند

عباسی اقدامات حجت الاسلام رئیسی رئیس قوه قضائیه را ستود و گفت: شخص رئیسی امروز وظیفه دارد تا تأخیر دولت در اقامه قسط و عدالت را جبران کرده و با از بین بردن تبعیض به مردم امید ببخشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور فعلی کشور در یزد اشاره کرد و گفت: مقام حکومتی، حق توهین به ملت را ندارد.

 این سخنران برجسته کشور  با بیان اینکه 2 تهمت روحانی در یزد به 54 تهمت قبلی وی به منتقدین حکومت افزود، گفت: خود ایشان ماجرای 18 میلیارد دلار را مطرح کردند و در سخنرانی خود در سال گذشته در خراسان شمالی نیز  اعلام کردند  و از قوه قضائیه خواستند تا جلوی تجاری که از کشور ارز خارج می کنند تا کالا وارد کنند ولی چیزی عاید کشور نمی شود را بگیرد و با اینکه بارها منتقدین به دولت را به بی ایمانی و بی دینی محکوم کردند، در حالیکه این سخنان زیبنده یک مقام دولتی نیست.

عباسی به عصابیت رئیس جمهور از 4 پلاکارد در یزد نیز اشاره کرد و گفت: اگر واقع بین هستید لیست فاسدان را منتشر کنید تا مردم انها را ببینند و بدانند چه کسی و به چه دلیل فلان مبلغ گرفته است نه اینکه در جواب انتقاد به مردم توهین کنید و دیگران را تخطئه کنید.

وی افزود: مواخذه برادر رئیس جمهور، دادگاهی شدن برادر معاون رئیس جمهور و یا دختر وزیر به اتهام فساد مالی این همه ناراحتی ندارد که به به خاطر آن به مردم توهین شود.

این کارشناس مسائل استراتژیک به ماجرای میلیاردها دلار دارایی ایران در خارج از کشور نیز اشاره کرد و گفت: این ملبغ در دولت خاتمی در خارج سرمایه گذاری شد تا بعد از اتمام دوران تعهد، با بازگشت سرمایه و عواید آن به کشور به شرایط اقتصادی موجود کمک شود که سر رسید آن هم در دولت فعلی است ولی چون جلوی آن توسط آمریکا گرفته شد و دولتمردان فعلی نتوانستند آن را به کشور بازگردانده و از عواید ان بهره مند شوند دست به فرا افکنی و اتهام به دیگران می زنند تا در آستانه انتخابات بتوانند تاثیرگذار شوند.

وی از روحانی خواست تا با احترام به 24 میلیون نفر که به او  رأی دادند، در صدد پاسخگویی به کارها و خدمت به مردم باشد تا در فرصت باقی مانده، حداقل ترین کار را برای مردم انجام دهد.

عباسی وعده های روحانی در دوره انتخابات را یاداور شد و به وعده های توافق برجام نیز اشاره کرد و گفت: قرار بود برجام 100 روزه مشکلات کشور را حل کند اما امروز شاهد هستیم که در کنار تحریم تحریم شده ها، وزیر خارجه کشور و یکی از مذاکره کنندگان ایرانی یعنی آقای ظریف نیز تحریم شده است.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه دولت در برجام همه داشته های کشور را تقدیم آمریکا و متحدانش کرد، گفت: وقتی قضیه یوترن را مطرح کردیم ، تیم مذاکره کننده انکار کرد و گفت: دلواپسان راه مذاکره را بلد نیستند ولی بعد از برجام حتی از باز کردن ال‌سی در بانک هم ناتوان شدند و به جای پاسخگویی به مردم، طلبکار هم هستند.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم برقراری آرامش در کشور اشاره کرد و گفت: برخی ملاحظات باعث شد تا دست به افشاگری نزنیم چراکه در آستانه انتخابات، مردم باید در آرامش و به دور از احساسات تصمیم گیری کنند.

عباسی با بیان اینکه دولت تنها 550 روز فرصت خدمت به مردم دارد، گفت: دولت حق ندارد از پشت تریبون به جای ارائه گزارش و کارنامه عملکرد به فحاشی به مردم و فرافکنی بپردازد.

وی با بیان اینکه روحانی شش سال تمام از رهبری اختیار تام گرفت تا با مذاکره و معاهده برجام رفاه کشور را تامین کند، گفت: علاوه بر اینکه تیم وی مسئله هسته ای را به دشمن باخت، در برابر برجام هم تضمین نگرفت تا امروز شاهد پاره شدن آن به دست ترامپ باشد.

عباسی به جلسات دغدغه مندان و اندیشمندان انقلابی در خصوص برجام با ظریف در دانشگاه علامه اشاره کرد و گفت: فواد ایزدی در این نشست همه جوانب برجام و FATF و پالرمو و CFT را برای تیم مذاکره کننده تشریح کرد ولی آنها همه هست و نیست کشور را دو دستی به دشمنان تقدیم کردند.

وی فرصت باقی مانده از عمر دولت را فرصت خدمت رسانی به مردم عنوان کرد و گفت: وقتی دولت همه داشته های خود را در قالب یک کاغذ از دست رفته می بیند و پاسخی برای مردم جهت عملکرد خود ندارد ، باید به مردم خدمت کند نه اینکه هر محفلی را به جلسه و نطق انتخاباتی تبدیل کرده و منتقدان را به دادگاه بکشاند.

عباسی با بیان اینکه از امروز دلواپسان از شخص روحانی به عنوان رئیس جمهور ، دولت و جناج سیاسی شان مطلبه گری خواهند کرد، گفت: این اول راه است و آنها باید در پیشگاه عدل الهی پاسخگوی حقوق مردم، بیت المال، توهین و فحاشی به منتقدین نیز باشند.

وی با بیان اینکه ما تابع قانون هستیم به هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه شاگردان شاگردان ما، کماندوهای امریکایی را به اسارت گرفتند، گفت: در دولت های مختلف به خاطر دفاع از حق و حقیقت و حقوق مردم به زندان هم رفتیم بنابراین واهمه‌ی نبرد با آمریکا و رژیم غاصب در میدان جنگ و همچنین جنگ نرم با با وابستگان داخلی  را نداریم.

عباسی به اقدامات در خور تقدیر قوه قضائیه در مبارزه با فساد نیز اشاره کرد و گفت:اگر کسی پشت تریبون بابت مبارزه دستگاه قضایی با فساد، قوه قضائیه را  منکوب کرده و یا نظام را مسئله دار نامیده و به منتقدین برچسب بی ایمانی بزند در حالیکه خودش به جواد طباطبایی صاحب نظریه مرگ اسلام، جایزه و لوح و سکه  هم بدهد شایسته دادگاهی شدن است.

وی تصریح کرد:کسی که با اسرائیل مذاکره کرده و یا فضای جامعه را رادیکالیزه می کند باید محاکمه شود.

قرارگاه سازندگی سپاه، الگوی دولتمردان در ارائه خدمت به مردم

عباسی از قرارگاه های سازندگی سپاه پاسداران به عنوان نمونه و الگوی موفق در خدمت رسانی بی سر و صدا به مردم نام برد و گفت: اگر دولتمردان نیت خالصانه برای خدمت به مردم دارند همانند بسیج سازندگی با تمام قوا و بدون ادعا وارد میدان شده و در فرصت 550 روز باقی مانده همت خود را برای خدمت و دلجویی از مردم بکار بندند.

وی در پایان سخنان خود سرنوشت افرادی چون منتظری، بنی صدر، میرحسین موسوی و خاتمی را یادآور شد و با بیان اینکه هرکس از مدار انقلاب خارج شد،حذف شدنی است،تاکید کرد: وضعیت فعلی بعضی اشخاص در برهه فعلی نیز کمتر از افراد نام برده شده نیست.

رئیس اندیشکده یقین از رئیس قوه قضائیه نیز خواست بدون گوش دادن به فرا افکنی ها و تحت تأثیر قرارگرفتن سخنان برخی افراد،در تحقق آرمان های انقلاب به خصوص برپایی قسط و عدل در جامعه اسلامی بکوشد چراکه امروز ملت با اقدامات شایسته انجام گرفته در مدت کوتاه به آینده درخشان انقلاب اسلامی امیدوار شده است.

وی به توصیف ویژگی های حکومت چند ساله حضرت علی(ع) نیز پرداخت و از رئیس قوه قضائیه خواست تا حق مردم مظلوم را از گلوی زراندوزان زمان گرفته و در اجرای عدالت در جامعه لحظه ای درنگ نکند و بداند که امت حزب الله ایران اسلامی نیز پشتیبان وی در انجام این رسالت مهم است.

عباسی شهادت در راه خدا را مایه افتخار هر انسانی عنوان کرد و گفت: شهادت در انتظار رئیسی است و وی با کوتاه نیامدن برابر گردن کلفتان می تواند با بریدن گلوی اژدهای هفت سر فساد، نظام جمهوری اسلامی را بیمه کرده و مهمترین گام را در تحقق آرمان های انقلاب اسلامی بردارد.

وی با بیان اینکه مصونیت برخی افراد در حال پایان یافتن است، گفت: امروز جریان انقلابی تمام قد پای آرمان های انقلاب ایستادده و در صدد است در انتخابات پیش رو نیز مجلس و به دنبال آن دولت انقلابی را سر کار بیاورد.

منبع: سبلان ما

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

11 دیدگاه

  1. دکتر فرزاد غفاری

    بسم تعالی و سپاس از استاد باهوش و با ذکاوت عزیز که به درستی این چند روز رو پیشبینی کرده بودند .. #عمار زنده باد استاد عباسی

    ، دکترا به خوبی با اسم ایشون مزین شده.
    ???⚖️✍️

    فرزادغفاری –
    دکترای تجارت بین الملل عمومی

  2. با با یک کم از مصاف و کار گروه استاده رایفی پور یاد بگیرین صوت ۹۰ درصد سخنرانی ها رو همون روز آپلود میکنند نا سلامتی عصر ارتباطات

  3. محمد علی حسن زاده جهرمی

    سلام اصلا کسی هم پیام هایما رامیخونه
    چرا یک نفر که به ضبط صدا وارد باشه هرجا استاد میره همراهش نمیره خودش صدای استاد را ضبط کنه تا به حال هرچه سخنرانی کرده با انعکاس صوت سالن همراه بوده
    آقا جون میکرفونی که برای ضبط صدا میذارین باید از میکرفونی که برای بلند گو میذارین جدا باشه یه میکرفون یقه ای که نزدیک به دهان استاد بذارین صدا را مستقیما از لب ودهان ایشون میگیره از برگشت صدای سالن نمی گیره که نشه بفهمی چی میگه این از اولیات ضبط صوت هست حیف نباشه این همه زحمت می کشین کسی نتونه استفاده کنه
    ضمنا به محض پایان سخنرانی کلیپ صوتی را فورا منتشر کنین کلیپ تصویری نمیشه دانلود کنی حجمش زیاده
    ممنون

    • کاملا موافقم باشما. دسترسی به فایل های صوتی بسیاررر عالی تر و بهتر از کلیپ ها هست.

  4. یعنی قرار دادن یه ویس رکوردر جلوی استاد و ضبط سخنرانی و انتشارش تو سایت انقد فس فس کردن داره

  5. درود براستاد عباسی
    عمار زمان
    به راستی که ایشان هزینه مقاومت راپرداخت نمودند
    مقاومت جواب می دهد

  6. لطفا صوت سخنرانی استاد رو انتشار بدین
    تشکر از شما

  7. سلام خسته نباشید
    میشه بگید تو عصر ارتباطات با این همه تکنولوژی دلیل اینکه سخنرانی های جدید استاد انقد دیر میاد چیه؟

  8. سعید قائمی نسب

    سلام وقت بخیر
    فیلم کامل سخنرانی استاد رو لطفا در فضای سایبر انتشار بدید.
    تشکر

  9. بخشی از فیلم این سخنرانی امروز بیرون اومده
    کامش کی منتشر میشه
    ممنون

  10. لطفا صوت یا تصویر سخنرانی رو منتشر کنید