سخنرانی استاد عباسی در سومین روز از دوره هویت شناسی شهید محمد خیابانی

رییس اندیشکده یقین تقدیر از حماسه آفرینی مردم ایران در سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: با توجه به حساس بودن شرایط امروزه انقلاب نسبت به روزهای گذشته محدوده شمالغرب کشور همتی مضاف بر اقدامات سایر نقاط کشور را می طلبد.

به گزارش تبریز بیدار، دکتر عباسی با تشریح اقدامات غرب و برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی اذعان داشت: تمام این خباثت ها در راستای سیاست ها و طرح های فروپاشی جهان اسلام صورت می گیرد که وجه عمده آن پروژه خاورمیانه بزرگ است.

وی با بیان اینکه داشتن شم تاریخی باعث می شود تا از تاریخ عبرت گرفت بیان داشت: در مسائل سوریه بدون شناخت دقیق از عمق مسائل به بهانه های بنی اسرائیلی چون دیکتاتوری بشار اسد، سلاح های کشتار جمعی و… اکتفا  شده است.

رئیس مرکز دکترینال اندیشکده یقین با تشریح کلمه خاورمیانه و نامگذاری آن توسط سیاست مداران غربی بیان داشت: این کلمه با توجه به موقعیت جغرافیایی کشورهای غربی در نقشه جهان نامگذاری شده است.

وی با نگاهی به بیانات و کلمات دقیق فرمایشات مقام معظم رهبری و انتقاد ایشان از استفاده عنوان خاورمیانه توسط محققین ایرانی بیان داشت: اصطلاح خاورمیانه تعبیر نادرستی است که توسط محققان غربی با توجه به تقسیم بندی جهان نسبت به موقعیت های کشورهایشان نامگذاری شده در حالی که  با رویکرد واقعی ایران در وسط جهان قرار داشته و کشورهای دیگر در دو طرف شرق و غرب ایران قرار دادند.

تجزیه ی امپراطوری عثمانی برای گنجاندن اسرائیل در نقشه
وی با تشریح دلایل تجزیه امپراطوری عثمانی بیان داشت: نتیجه این تجزیه تشکیل 15 کشوری بود که  گنجاندن اسرائیل در بین این 15 کشور و آغاز مسئله فلسطین اشغالی توسط صهیونیست ها از اهداف اصلی این تجزیه بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیان داشت: مرزبندی کشورها در چند سال اخیر برای نخستین بار توسط موسسه غربی soas از اهداف اصلی سیاست بازان غرب برای پیاده کردن اهداف خود بود.

مرزبندی کشورها با هدف تقسیم قومیت ها در راستای  حفط منافع دشمن
حسن عباسی تصریح کرد: با اتخاذ سیاستی در جهت ایجاد منافع جدید در منطقه غنی خاورمیانه قومیت ها را در کشورهای مختلف به نحوی پخش کردند تا زمینه اختلاف فراهم گردد.

وی با تبیین اهداف طرح تشکیل خاورمیانه بزرگ عنوان داشت: طرح تجزیه کشورها، رفروم فرهنگی یا تغییر در سبک زندگی مردم و پروتستانتیزم اسلامی یا رفورم دینی که جریان روشنفکری جلوه بارز آن می باشد از اهداف تشکیل این طرح می باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه در ادامه ی مباحث خود با توصیه دانشجویان به استقامت برای مراقبت کافی دربرابر لغزش ها اذعان داشت: عنصر خودسازی معنوی برای فعالین سیاسی نقشی تعیین کننده دارد.

حاکمان غیر متعهد دستشان زیر ساطور دشمن است
وی با بیان اینکه غرب و اسرائیل با گستردن دام اخلاقی، سران کشورهای عربی  را گرفتار کرده و اهداف خود رادر سکوت جهانی همین سران آلوده پیاده می کنند افزود: حاکمان غیر متعهد دستشان زیر ساطور دشمن است.

عباسی با اشاره به مخدوش ساختن استراتژی دشمنان توسط مسوولین جمهوری اسلامی ایران و با بیان اینکه عنصر ولایت فقیه یک عنصر فوق استراتژیک می باشد خاطر نشان کرد: دشمنان باید بدانند جامعه ی شیعی نه تنها جامعه ی هند یا آفریقایی نبوده بلکه ملتی که امام و ولی دارد هیچگاه در برابر دشمنان به زانو در نمی آید.

وی در ادامه افزود: در راستای  تدابیر کامل مقام معظم رهبری و سایه ی  بلند سیاست جمهوری اسلامی ایران است که امروز پس از گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی جمعیت میلیونی با آرمانهای نظام تجدید بیعت کرده و پروژه های دشمن را نقش برآب می کنند.

وی با اشاره به جنگ 33 روزه ی لبنان و جنگ 22 و 8 روزه ی غزه  و شکست اسرائیل در برابر آنها اذعان داشت: در تمامی جنگ های 6 سال اخیر که به نیابت از ایران شکل گرفته است، جمهوری اسلامی ایران استراتژی دشمنان را نابود ساخته است.

کارشناس مسائل استراتژیکی با تکیه بر بیانات بنیانگدار انقلاب و با اشاره به توطئه های آمریکا در سراسر جهان بیان داشت: بر طبق تعبیر امام خمینی (ره) آمریکا در چهار عنوان ام الفساد قرن، تروریست بالذات، شیطان بزرگ واستکبار جهانی تعریف بر حقی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اقتصاد ابرقدرتها و با نگاهی به آمار سازمانهای جهانی و بدهی کلان آمریکا متذکر شد: اقتصاد جهانی در حال فروپاشی بوده و می توان با رویکرد سیاست مقاومتی در اقتصاد از سرمایه های غنی  اقتصادی ایران و کشورهای اطراف استفاده کرد.

اصلاح سبک زندگی زمینه ساز پیشرفت نظام
حسن عباسی در پایان اظهاراتش با توصیه به اصلاح فرهنگ اجتماعی و سبک  زندگی مردم خاطر نشان کرد: بدون شک با تغییر در فرهنگ زندگی مردم شاهد رشد چشمگیری در تمامی ابعاد زندگی مردم ونظام جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.

منبع : تبریز بیدار

درباره امیر (سردبیر پایگاه)

امیر؛ سردبیر پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار فایل‌های جلسات استاد حسن عباسی است. هیچ دسترسی به استاد عباسی ندارم پس لطفا سوالات مهم خود که فقط استاد عباسی در توان پاسخ به آن است را برای ما ارسال نکنید و به سایت اندیشکده مراجعه نمایید و در آن پایگاه بپرسید.