سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع لیبرال‌ها به بهشت نمی‌روند

استاد حسن عباسی عصر دوشنبه –  ۴ بهمن ۹۵ – در جمع نمازگزاران مسجد خاتم‌الانبیاء پردیسان قم اظهار داشت: امروزه جوانان ما باید قدردان حکومت جمهوری اسلامی باشند زیرا که این نظام آسان به دست نیامده و حاصل خون شهدا بوده است.

وی بابیان اینکه در کشورهایی همچون عراق و سوریه خط انقلاب ادامه دارد،افزود: هزاران تن از جوانان کشورمان در کشورهای سوریه ، عراق و… به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند.

عباسی ادامه داد: کشورهایی همچون سوریه و عراق ضرر بسیار سنگینی را متحمل شده‌اند و زیرساخت‌های این کشورها کاملاً نابودشده، اما درس خوبی به نام مقاومت گرفتند و جریاناتی همچون حشدالشعبی در کشور عراق به وجود آمد که روح آزادی را ترویج می‌کند.

وی درباره نظام سرمایه‌داری توضیح داد: نظام سرمایه‌داری هر آنچه در عالم معنی و ماده وجود دارد را کالا محسوب و برای هر چیزی قیمتی تعیین می‌کند و ضربه شدیدی به انسانیت وارد کرده است.

رئیس اندیشکده یقین عنوان کرد: یکی از ویژگی‌هایی شهدا، این است که قیمت ندارند و بها دارند، اگر قیمت و بها را از هم تفکیک نکنیم دچار برده‌داری نوین می‌شویم.

عباسی در مورد انتخابات اخیر ایالات‌متحده امریکا گفت: دونالد ترامپ در حالی رئیس‌جمهور کشور امریکا شده که مردم این کشور به علت ریاضت‌های اقتصادی در حال آشوب هستند و سرنوشت این کشور نامعلوم شده است.

وی ادامه داد: این اتفاقی که در حال حاضر در کشور امریکا رخ‌داده است، نشان‌دهنده شکست و فروپاشی لیبرالیسم است، این مکتب نفس‌های آخر خود  را می‌کشد و همچون شوروی نابود می‌شود.

به گفته وی، به دلیل ضعیف بودن ایمان برخی‌ها، آن‌ها آمریکا را عظیم می‌بینند که فکر نمی‌کنند این کشور نابود شود، اما امروزه ایالت متحده همچون یخی که در برابر آفتاب باشد در حال ذوب شدن است.

عباسی در مورد ماهیت اساسی لیبرالیسم عنوان کرد: لیبرالیسم نافی شریعت در تمام ادیان الهی است و جوهر اصلی حرف لیبرال تنها در یک جمله است، بگذار هر چه می‌خواهد انجام بدهد ، به معنای دیگر همه‌چیز را مباح مطلق می‌دانند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال تأکید کرد: این‌که امریکا بدهکاری عظیمی دارد دستاورد لیبرالیسم این کشور است، تمدن حاصل‌شده از مکتب لیبرال، امپراطوری انگلیس در قرن نوزدهم و ایالت متحده امریکا در قرن بیستم هستند که می‌بینید در اقتصاد شکست‌خورده است.

وی افزود: مشکل اساسی که امروزه جامعه را درگیر کرده، این است که جوانان گمان می‌کنند ضعف‌های موجود براثر اسلام است اما این‌گونه نیست، هرکجا پیروزی و ارتقا در کشور حاصل‌شده حاصل عزم جهادی و اسلامی است و آنجایی که ناکامی و ضعف بوده حاصل لیبرالیسم موجود در کشور است.

عباسی با اشاره به اینکه برخی از مسئولان به قرآن قسم می‌خورند و رأی اعتماد می‌گیرند ولی به آن پایبند نیستند و ترویج‌دهنده لیبرالیسم می‌شوند، خاطرنشان کرد: دولت قبلی امریکا یک هفته به پایان رسیدن دوره چهارساله خود 5،6 لگد محکم را به کشور وارد کردند و ما را با دیوانه‌ا‌ی به نام ترامپ در کاخ سفید رها کرد.

رئیس اندیشکده یقین تصریح کرد: ایالات‌متحده در حال طی کردن ضعیف‌ترین روزگار خود است و در مقابل آن جمهوری اسلامی به‌عنوان یک قدرت بزرگ تبدیل‌شده که حاصل خون شهداست.

وی درباره اسلام لیبرالیستی عنوان کرد: اسلام لیبرالیستی یک تفکر التقاطی است که امام خمینی (ره) فرمود این تفکر خیانت بزرگ به اسلام و مسلمین است و مدیری در جمهوری اسلامی با وقاحت می‌گوید مراجع معظم تقلید تحت تأثیر عوام هستند، اگر به ایشان باشد برای مراجع و علما نیز عینک تجویز می‌کند.

عباسی گفت: اگر حکومت ما یک حکومت اسلامی است و در آن ولی‌فقیه جاری است، پس باید هر چیزی که در جامعه جریان دارد فقه باشد، اما امروزه جریان و مفاد لیبرال رواج پیداکرده است، کجای بانکداری کشور ما اسلامی است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال تصریح کرد: کشور آمریکا به علت چاپ پول بدون پشتوانه دچار بحران اقتصادی شده و کشوری که 60 تریلیون دلار بدهی دارد نمی‌تواند فرشته نجات ما باشد.

وی اظهار داشت: امروزه دانشمندان انقلابی به حدی پیشرفت داشته‌اند که می‌توانند موشک کروز را تولید کنند اما در تولید اتومبیل داخلی مانده‌ایم چون روحیه انقلابی در این کار نبوده است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال عنوان کرد: امروزه در جامعه بین‌الملل چیزی به نام جنگ سخت و جنگ نرم  وجود ندارد بلکه جنگ نیمه سخت که همان جنگ پولی و ارزی است جایگزین آن شده است.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: مقام معظم رهبری سال 74 در بین طلاب استان قم درخواست کردند که در مورد تعریف پول تحقیق کنند، اما پس از 21 سال مطالبه رهبری محقق نشد.

وی بیان کرد: کشور ایران می‌تواند با کشورهای منطقه پیمان دوجانبه امضا کند و دلار را کنار بگذارند، با این کار به‌گونه‌ای دلار کنار رفته و صندوق بین‌المللی پول بی‌ارزش می‌شود.

عباسی تصریح کرد: شیشه عمر لیبرال‌ها شکسته و امیدی برای ادامه کار آن‌ها در مملکت ایران دیگر وجود ندارد و باید جوانان انقلابی و پرشور، کار را دنبال کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

استاد حسن عباسی دوشنبه شب در نشست بصیرتی که در مسجد جامع خاتم‌الانبیا پردیسان قم برگزار شد، با بیان انقلاب اسلامی به راحتی به دست نیامده است، اظهار کرد: اگر قدردان این نعمت نباشیم خداوند متعال انقلاب را از مردم ایران خواهد گرفت به همین دلیل باید خداوند متعال را به دلیل انقلاب اسلامی شکر کنیم.

وی با اشاره به اینکه هزار شهید از سوی ایران اسلامی برای دفاع از حرم ائمه اطهار(ع) تقدیم شده‌اند، اضافه کرد: نزدیک به 320 هزار نفر از مردم سوریه شهید شده و بسیاری از نقاط این کشور تخریب شده است اما مردم این کشور درس مقاومت و ایستادگی را آموختند.

رئیس اندیشکده یقین خاطرنشان کرد: حضور رزمندگان ایرانی در کشورهای عراق و سوریه چهره جدیدی را از این کشورها به نمایش گذاشته و سبب گسترش بیداری اسلامی شده است.

وی با تاکید اینکه نظام سرمایه‌داری به ارزش‌های مختلف به عنوان یک کالا نگاه می‌کند، تصریح کرد: نظام سرمایه‌گرایی ضربه شدیدی به حیثیت انسان زده است و از این مخلوق به عنوان یک کالا استفاده می‌کند در حالی که بر اساس آموزه‌های دینی انسان یک ارزش بوده که روح خود را از خداوند متعال گرفته است.

عباسی از قیمت‌گذاشتن نظام سرمایه‌داری برای انسان‌ها یاد کرد و گفت: اگر انسان‌ها به سمت داشتن بها و ارزش حرکت کنند می‌توانیم به تعالی و پیشرفت مورد نظر برسیم؛ این روزها که عزادار شهادت آتش‌نشانان خدوم هستیم نمایش حس بزرگ همدلی مردم استان‌های مختلف کشور نشان از وجود جوهر ایثارگری در فطرت انسان‌هاست.

وی با اشاره به اینکه فطرت انسان‌ها واکنش‌های مثبت را به دنبال دارد، عنوان کرد: بوی بد زندگی افرادی که به دنبال فیش‌های نجومی هستند همگان را آزار می‌دهد اما در نقطه مقابل نیز هیچ فردی نمی‌تواند نسبت به اشخاصی که به دنبال فداکاری و ایثار هستند، بی‌توجه باشد.

عباسی با بیان اینکه خداوند متعال برای انسانی که رانت‌خوار بوده و فیش‌های نجومی دارد بهایی قائل نیست، مطرح کرد: انسانی که به دنبال افزایش ثروت است خود را به نفس و رضایت دیگران فروخته است و کاری به خداوند متعال ندارد به همین علت او را بشارتی از سوی خداوند متعال نیست.

وی خاطرنشان کرد: طی دو سه روز اخیر که ترامپ دولت ضعیف شده آمریکا را در اختیار گرفته با مخالفت‌های بسیاری روبه رو شده است، بانکدار صهیونیستی که در جریان‌های مختلف دشمن‌های داخلی نظام اسلامی را تغذیه می‌کند اکنون برای ترامپ خط و نشان کشیده که او را زمین بزند به همین علت برای تظاهرات مردم آمریکا هزینه می‌کند؛ در شرایط کنونی نظاره می‌کنیم که لیبرالیسم در فرهنگ، سیاست و نظام اجتماعی در حال سقوط است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با تاکید بر اینکه دموکراسی، سیاست، فرهنگ و اقتصاد آمریکایی با دولت ترامپ در حال سقوط است، مطرح کرد: لیبرالیسم جهانی در حال فروپاشی است که امام این مژده را در سال 67 مطرح کردند.

وی افزود:‌ برخی از دشمنان داخلی حکومت لیبرالیسم را به شیوه‌ای بزرگ می‌بینند که نمی‌توانند شکست این حکومت را تصور کنند چراکه با ضعف ایمان خود شیطان را بزرگ کرده‌اند در حالی که ایالات متحده بدون شلیک یک گلوله در حال آب شدن است و این امپراطوری ظالم تفکر لیبرالیسم را نیز همراه خود از بین می‌برد.

عباسی بی‌توجهی نسبت به مباحث اصلی را محوریت تفکر لیبرالیسم فرهنگی دانست و تصریح کرد: در حوزه اقتصادی بر اساس تفکر لیبرالیسم ربا حرام نیست و هر فردی می‌تواند بر اساس خواسته‌های خود عمل کند.

وی یادآور شد: فیلسوف‌هایی که به اصالت منفعت اعتقاد دارند به دنبال ربا و جنگ با خدا هستند و در دیدگاه آنها هر چیزی مباح است و حرام و مکروه تعریفی ندارد به همین علت اگر لیبرالیسم در جامعه یهودی، مسیحی و اسلامی نفوذ پیدا کند حرام و حلال از بین می‌رود.

عباسی با اشاره به اینکه تمدن غرب در اقتصاد شکست خورده است، تصریح کرد: در شرایطی باراک اوباما دولت آمریکا را تحویل ترامپ داده است که 60 تریلیون دلار بدهی بانکی در اقتصاد جهان وجود دارد و برخی کشورها از جمله آمریکا در وضعیت قرمز هستند؛ ترامپ 20 تریلیون دلار بدهی دارد در حالی که درآمد کل کشور او کمتر از چهار تریلیون دلار است.

وی با بیان اینکه دستاورد لیبرالیسم اقتصادی در آمریکا به خوبی قابل مشاهده است، مطرح کرد: اگر تظاهرات مخالفان ترامپ انجام نشود و شعارهای انتخاباتی او اجرایی شود باز هم آمریکا دچار مشکل اقتصادی است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال خاطرنشان کرد: اکنون در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی میراث‌دار ناتوانی‌ها و ضعف‌هایی هستیم که جوانان فکر می‌کنند این نتایج منفی اسلام بوده در حالی که ضعف، شکست و ناکارآمدی نتیجه پیاده‌سازی تئوری‌های لیبرال است.

وی با تاکید بر اینکه دولت‌های مختلف به اسم اسلام به دنبال ترویج افکار لیبرالی بوده‌اند، اضافه کرد: برخی دولت ها ظاهر اسلام را داشته اما در مبانی نظریه‌ای به سهولت به سمت لیبرالیسم حرکت کرده‌اند در حالی که اکنون این وضعیت باید تغییر کند.

عباسی با اشاره به اینکه وزیران دولت علنی در تریبون‌ها مطرح می‌کنند که توسعه کشور نیازمند فرهنگ لیبرالی است، تصریح کرد: برخی افراد که در گذشته با مطرح کردن آموزه‌های لیبرالیستی از مسؤولیت خود برکنار می‌شدند اکنون به اسم اسلام و با آرمان لیبرال رای اعتماد می‌گیرند هرچند پایبند به قرآن و قانون اساسی هم نیستند و به صراحت گفته‌اند که باید لیبرالیسم را در جامعه اسلامی پیاده‌سازی کنیم.

وی ادامه داد: با توسعه فرهنگ لیبرال چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند و مردم در جایی که مشکلات را می‌بینند از ناتوانی اسلام سخن می‌گویند؛ دور کردن مردم جامعه از اسلام یک نکته کلیدی است چراکه گروه حاضر در بدنه حکومت ظاهر دینی دارند اما عامدانه یا غافلانه به دنبال ترویج اندیشه‌های غربی‌های لیبرال هستند.

عباسی با بیان اینکه نظام اسلامی نباید بعد از 38 سال از نفوذ لیبرال ضربه بخورد، گفت: هر فردی که به آرمان‌ها پایبند نیست و جایگاه‌های حکومت را اشغال کرده باید با عنوان اشغال کننده جایگاه‌های حکومت به مردم معرفی شوند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با تاکید بر اینکه لیبرالیسم درحال سقوط است، مطرح کرد: سه سال گذشته مهم‌ترین شهر ایالات متحده ورشکست شد و برخی افراد نخواستند این موضوع را گوش‌های جامعه بشنود؛ گاهی کارگران برخی کارخانه‌های کشور در مکان‌هایی تجمع می‌کنند اما در هیچ شهری تاکنون اعلام ورشکستگی نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: اکنون به همه افرادی که خوش بینانه به کدخدا نگاه می‌کردند اثبات شده است که مرز میان خوش‌بینی و ساده‌لوحی ضعف ایمان به خدا یا قوت ایمان به دشمنان خداوند متعال است.

عباسی از تصویب قانون داماتو یاد کرد و گفت: دولت داشته‌های خود را در مذاکرات روی میز گذاشت و ماه‌های آخر عمر خود اجازه تصویب قانون‌ها و برنامه‌های مخالف نظام اسلامی را صادر کرده و کشور را با دیوانه زنجیری آمریکا رها کرده که اندیشمندان آمریکایی به او نامه می‌زنند که برجام را پاره نکند.

وی با بیان اینکه ایالات متحده ضعیف‌ترین دوره خود را در فرهنگ، اقتصاد و حوزه‌های دیگر طی می‌کند، مطرح کرد: جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف نسبت به گذشته قوی‌تر شده است و به عنوان یک ابرقدرت منطقه‌ای و بازیگر حیاتی در حال نقش‌آفرینی در کشورهای مختلف است، این دستاورد نشان از تلاش‌های گسترده مجاهدان انقلابی بوده که کاری به کدخدا نداشته و به خداوند ایمان دارند.

عباسی با تاکید بر اینکه مردم دیگر کدخدا را قبول ندارند، عنوان کرد: مراجع تقلید در هفته‌های اخیر گلایه خود را مطرح کردند که گذاشتن تخم‌مرغ‌ها در سبد برجام و گره زدن مشکلات کشور به سیاست خارجه اشتباه بوده است.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: اگر کسی اسلام لیبرالی را پیاده‌سازی کند به دنبال التقاطی فکر کردن بوده و بر اساس فرمایشات امام خمینی(ره) استفاده از این تفکر خیانت به اسلام است؛ مقابله با جریان لیبرالی باید ادامه یابد و لیبرال‌ها باید مسؤولیت خرابی‌ها را بر عهده بگیرند چراکه به علت ترویج افکار نادرست توسط آنها جوانان بسیاری در کشور به گمراهی کشیده شده‌اند.

وی افزود: برخی مدیران که علم اقتصاد سقوط کرده دشمن را خوانده‌اند، تاثیرپذیری مراجع تقلید از القائات عمومی مردم را مطرح می‌کنند در حالی که خود این افراد تحت تاثیر شخصیت‌های غربی هستند؛ اگر به دنبال فقه شیعه هستیم و مبتنی بر آموزه‌های دینی حکومت می‌کنیم باید به جای قواعد لیبرالی به دنبال استفاده از آموزه‌های فقه باشیم.

عباسی با بیان اینکه لیبرالیسم جهانی نمی‌تواند الگوی نجات‌بخش جامعه باشد، اظهار کرد: جامعه دینی که مردم آن با تکیه بر آموزه‌های قرآن کریم به دنبال پیشرفت هستند می‌تواند به موفقیت برسد.

وی از تکیه اقتصادی کشورهای مختلف به دلار بدون پشتوانه یاد کرد و گفت: این موضوع ایجاد بدهی در اقتصاد جهان را به دنبال داشته است.

عباسی از سردار قاسم سلیمانی به عنوان نماد غضب نیروهای اسلامی در جنگ سخت نام برد و ادامه داد: دستگیری کماندوهای آمریکایی به همگان اثبات کرد که ایران اسلامی توانسته به شیوه مطلوبی نیروهای آمریکا را ذلیل و حقیر کند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال خاطرنشان کرد: یکی از نمایندگان مجلس مانور موشکی را بی‌عقلی خوانده است در حالی که اگر قدرت موشک‌ها نبود اکنون نمی‌توانستیم در جامعه اسلامی با آرامش زندگی کنیم.

وی با اشاره به اینکه قدرت نظامی ایران هراس را در دل دشمن ایجاد کرده است، تصریح کرد: هیمنه‌های رهبری نشان از تاثیرگذاری نیروهای انقلابی است نه نیروهایی که در غرب و شرق تربیت شده و اکنون در منطقه ناامن غرب آسیا آرامش دارند و مانور موشکی را بی‌عقلی می‌دانند.

عباسی اضافه کرد: بی عقلی، اعتماد به دشمن مسلمین است نه مانور موشکی، چرا که موشک همانند قطعات مورد نیاز ایران خودرو و سایپا نیست که از خارج وارد کنیم بلکه برای رسیدن به این دستاورد شهدای بسیاری جان خود را فدا کرده‌اند.

عباسی خاطرنشان کرد: کشور فرانسه در مذاکرات بیشترین نقش منفی را مخالف ایران ایفا کرده و اینکه در اوج سختی‌ها بازار ایران را به این کشور سپرده و کارخانه‌های داخلی را تعطیل کرده‌ایم، عجیب‌ترین ساز و کار دیپلماتیک است.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه رهبری سال 74 در سفر به قم بر ارائه تعریف مطلوب از پول با تکیه بر مبانی فقهی تاکید کردند، اضافه کرد: اکنون 21 سال از این سخن گذشته اما آیا تاکنون تلاش جامعی در این راستا انجام شده است.

وی یادآور شد: اگر به مطالبه رهبری توجه می‌کردیم جنگ ارزی امان مردم را نمی‌برید؛ علما و رزمندگان این میدان باید به دنبال تعریف جدیدی از پول در مبانی دینی باشند.

عباسی با اشاره به اینکه رهبری 28 شهریور امسال بر رهایی کشور از جادوی پول دشمن تاکید کرده‌اند، گفت: با این اقدام ملت‌های دیگر نیز از بند اسیری استکبار رها می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه ترامپ نمی‌تواند آمریکا را اداره کند، عنوان کرد: اربعین بدون دلار در فضای مجازی مطرح شد تا مردم دو کشور بدون دلار با یکدیگر ارتباط پولی داشته باشند اما این امر اجرایی نشد چراکه دولت‌های ایران و عراق از دلار سود می‌برند.

عباسی با بیان اینکه برخی اندیشمندان آمریکایی نیز نظام اقتصادی اسلامی را راهکار مدیریت اقتصاد دنیا خوانده‌اند، تصریح کرد: نظام مالی جامعه ستون فقرات نظام است و دشمن ستون فقرات حکومت‌ها را هدف گرفته است به همین علت باید سروری دلار شکسته شود و جایگاه ریال ارتقا یابد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین رقیب روحانی در انتخابات آینده کارنامه دولت است و مردم نیز در برجام گشایش اقتصادی ندیدند و رشد بیکاری، از دست رفتن اعتماد عمومی و افزایش ناامیدی از دیگر مشکلات است.

عباسی با تاکید بر اینکه متفکران لیبرال نگران آینده انتخابات هستند، مطرح کرد: انتخاب ترامپ یک سکته سیاسی بود چراکه حضور او زیر پای برجام را سست کرده و به دنبال آن رخدادهای نزدیک در فرانسه مشکلات دیگری را به دنبال خواهد داشت.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه رقابت انتخابات آینده ایران میان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی نیست، عنوان کرد: در انتخابات آینده شاهد تقابل میان انقلابیون و لیبرال‌ها خواهیم بود؛ افرادی به عنوان مدیر، وزیر و استاد دانشگاه از لیبرالی بودن سخن به میان می‌آورند و جریان لیبرال در احزاب، رسانه‌ها، نشریات و دستگاه‌ها جایگاه مشخصی دارد.

عباسی تعریف انقلابی بودن را اعتقاد داشتن به ظهور امام زمان(عج) خواند و مطرح کرد: فرد انقلابی باید در کشورهای مختلف حضور داشته باشد و سبب تحقق بیداری اسلامی شود و وضعیت موجود که مبتنی بر تفکر لیبرالی است باید تغییر کند تا زمینه‌های لازم برای ظهور فراهم‌سازی شود.

وی بر تحول علوم انسانی تاکید کرد و گفت: جریان لیبرال، انقلاب را یک اشتباه دانسته و به دنبال ذوب شدن در نظام سلطه است و مخالف سخنان امام خمینی(ره) به دنبال مطرح کردن «ما نمی‌توانیم» است.

عباسی با بیان اینکه عقب‌ماندگی‌های کنونی نشان از عملکرد نادرست پشیمان شدگان از انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: افرادی که در دوره انقلاب به دنبال افراطی‌ترین مباحث بودند اکنون تفریطی‌ترین مباحث را دنبال می‌کنند؛ جامعه در پیچ مهم تاریخی قرار دارد و فاصله در میان لیبرال ها و انقلابیون در حال زیاد شدن است به همین علت باید طرف خود را مشخص کنیم.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به اینکه اسلام می‌تواند مشکلات اقتصادی را رفع کند، تصریح کرد: برخی مانع خودنمایی قدرت اسلام هستند هر چند که نظام اسلامی تمرینی برای حکومت امام زمان(عج) بوده و امام به این نظام توجه دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

استاد حسن عباسی شامگاه دوشنبه طی سخنرانی در مسجد خاتم الانبیاء پردیسان قم اظهار داشت: در آستانه سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی باید بدانیم که این دوره استثنایی آسان به دست نیامده است بلکه حاصل خون شهدای بسیار ، ائمه و انبیاء بوده و اگر ما قدردان این میراث گران بها نباشیم خداوند این نعمت را از ما خواهد گرفت و ملت سوریه، عراق، یمن و تونس ادامه حرکت انقلاب اسلامی تا زمینه سازی ظهور را مدیریت خواهند کرد.

وی افزود: در ماه های گذشته بنیاد شهید اعلام کرد تا کنون هزار شهید از سوی ایران برای دفاع از حرم در سوریه و عراق به شهادت رسیدند که این عدد کم و کوچکی نیست ، همچنین سوریه سیصد و بیست هزارنفر شهید دادند و زیر ساخت کشورشان نابود شد و هفتاد سال به عقب برگشتند و بسیاری از امکاناتشان از بین رفت اما درس خوبی گرفتند که چگونه باید ایستادگی کنند.

عباسی گفت: وقتی جریان انقلابی از فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان، حیدریون عراق،، حزب الله لبنان و رزمندگان دلاور ایرانی در کنار مردم ایستادگی را رقم زدند، امروز مردم سوریه می دانند که مردم عراق که تا پشت موصل رسیدند و تروریست های تکفیری را دور کردند این روح آزادگی را یافتند و آن ها هم جریانی به نام حشدالشعبی دارند که شبیه بسیج است و موفق شده اند چهره جدیدی از عراق امروز را ارائه کنند.

وی یاد و خاطره شهدای گرانقدر بخصوص شهید علی اکبر عربی را گرامی دانست و افزود: امیدواریم خداوند ما را پیرو صدیقی برای شهدا و مدافع مناسبی برای دستاوردهای خون شهدا قرار دهد.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال افزود: سرمایه گرایی همه چیز مانند سلامت، عشق، عینک و … را کالا می پندارد و هر چیزی که کالا بود قیمتی دارد و سرمایه گرایی به حساب می آید.

وی اضافه کرد: نظام سرمایه گرایی ضربه بسیار شدیدی به حیثیت انسانی انسان زد و انسان را در نوع بهره برداری جدید، کالا به حساب آورد اما در قرآن مفهوم دیگری به نام بهاء وجود دارد و اسم اعظم خدا بهاءالله است که مصداق آن امام حسین (ع) می باشد که بهاء خود را خدا گرفت.

عباسی افزود: وقتی سخن از شهید یا شهدای مدافع حرم به میان می آید می فهمیم که شهدا قیمت ندارند بلکه بها دارند و این یک ویژگی است.

وی ادامه داد: عشق والدین به یکدیگر یا به فرزندانشان یا قضاوت یک وکیل و حکمت یک حکیم هیچ کدام قیمت ندارند، بنابراین اگر نتوانیم قیمت و بهاء خود را تفکیک کنیم در گرداب متعفن سرمایه گرایی می افتیم.

عباسی گفت: هنگامی که ذکر و خیری از شهدا به میان می آید، درباره کسی صحبت می کنیم که قیمت نداشته است و بهاء خود را از خدا گرفته و این در جامعه امروزی بشری وجود دارد و بشر، امروز خود را به سطح  حیوانی تنزل داده است و قیمت دارد.

 وی با یادآوری این روزها که عزادار تعدادی از آتشنشان های تهران در پلاسکو هستیم، گفت: حس همدلی که در اثر شهادت آتشنشانان در تمام مردم بوجود آمد باعث شد که در تمام شهرستان ها مردم به سمت سازمان های آتش نشانی برای ابراز همدردی رفتند و آنچه که فطرت این انسان ها را تحت تأثیر قرار داد و آن ها را یکپارچه کرد فقط یک نکته بود و آن هم جوهر انسانی کسی که انتخاب می کند مسیر، راه و کاری را که در آتش بسوزد تا بتواند دیگران را نجات دهد و برای این کار قیمتی تصور نمی کند و چنین آدمی دارای بهاء می شود.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: در مقابل از خود گذشتگی ها و بهاء اشخاص، کسانی در جامعه صاحب درآمدها، عافیت طلبی ها، رفاه، پورشه سواری ها و فیش های نجومی آنچنانی هستند که بوی تعفن زندگی و حیات آن ها ، هر انسان آزاده‌ای را آزار می‌دهد اما هیچ کس نمی تواند نسبت به عظمت کسی که به خاطر نجات دیگران زیر آتش و آوار می ماند یا به خاطر امنیت دیگران بیش از هزار کیلومتر آن سوی مرزها به استقبال خطر می رود و تهدید و ناآرامی را از جامعه خود و دیگری دور می کند، بی اهمیت باشد و کسی نمی تواند نسبت به این افراد سر تعظیم فرو نیاورد.

وی با بیان اینکه عمل شهدا بها دارد، افزود: شهدا قیمت نداشته اند بلکه بها دارند و خدا مشتری و خریدار مال و نفس انسان است.

عباسی خاطر نشان کرد: انسان ها یا خودشان را به خود می فروشند یا به دیگران و یا به خدا می فروشند و هنر شهیدان این است که خود را به خدا فروخته اند.

وی با اشاره به اینکه سرنوشت آقای ترامپ نامعلوم است، گفت: یک روزی اُبهت ایالات متحده در ماجرای 11 سپتامبر با فرو ریختن دو برج آن فرو ریخت و امروز سیاست، فرهنگ و از همه مهمتر اقتصاد آمریکا با آقای ترامپ فرو می ریزد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه لیبرالیسم آمریکا و جهان دارند نفس های آخر خود را می کشند، افزود: روزی که امام (ره) در نامه خود به گورباچف فرمود: به جنگ بیهوده با خدا در شوروی پایان دهید، در سال 67 بعضی ها سرهایشان را پایین انداخته بودند و به نامه امام (ره) می خندیدند اما 3 سال بعد شوروی بدون شلیک یک گلوله به هم پاشید و ابرقدرت شرق فرو ریخت و امروزه نیروهای آن ابرقدرت زیر نظر قاسم سلیمانی در سوریه می جنگند.

منبع: سایت خبری زنان قم

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

یک دیدگاه

  1. سلام.
    لطفا متن پیاده شده سخنرانی ( همون Transcript ) رو هم تو سایت قرار بدین.
    متشکرم.