مرگ تدریجی رؤیای مارکسیسم

??پنجم ماه می، سالروز تولد « #كارل_ماركس» است. او و انگلس، جوهره‌ی اصلی تفکّر #مارکسیسم را تشکیل می‌دادند. جمله‌ی مشهور مارکس: «تاریخ همهٔ جوامع تاکنون، تاریخ مبارزه‌ی طبقاتی بوده‌است.» در خط اوّل مانیفست #کمونیست آمده است.

? #رؤیای_مارکسیسم، رؤیای آزادی انسان #کارگر و رؤیای جامعه‌ی بدون طبقه است که با وقوع #انقلاب_شوروی برپا شد و به مرور و تدریجاً از بین رفت.

? ?پس از جنگ جهانی دوم، کتاب « #مزرعه_حیوانات» داستانی حیرت‌انگیز در خصوص ظهور و سقوط تدریجی رؤیای کمونیسم توسط #جورج_اورول نوشته شد. (که بعدها توسط سازمان سیا خریداری شده و تبدیل به انیمیشن سینمایی شده و به صورت گسترده در جهان منتشر شد تا ایالات متحده در تقابل درون پارادایمی خود با شوروی چنین افقی را به ملت‌ها و حتی مردم شوروی بدهد که رؤیای مارکس یعنی انقلاب شوروی تدریجاً از بین می‌رود.)

?این قصه، داستان انقلاب شوروی است. خوکی رؤیایی دید که حیوانات یک مزرعه شورش کرده و پس از بیرون کردن صاحب خود، اختیار مزرعه را به دست می‌گیرند. #خوک_پیر، (منظور #مارکس است که در زمان انقلاب شوروی مرده بود) رؤیای خود را به حیوانات گفته و می‌میرد.
?پس از مرگ خوک پیر، حیوانات مزرعه انقلاب می‌کنند. اما خوک‌ها اداره‌ی امور مزرعه را بدست گرفته و از دیگر حیوانات، بیگاری می‌کشند. حیوانات دیگر صبح تا به شب کار کرده و محصولات مزرعه را کشت می‌کردند، در حالی که خوک‌ها سرگرم زندگی و شادی و امتیازات ویژه و… بودند؛ اسب و الاغ‌ و دیگر حیوانات کارگر هر روز ضعیف و ضعیف‌تر می‌شدند در حالی که خوک‌ها پروارتر و گستاخ‌تر می‌شدند. سرانجام حیوانات مزرعه مجدداً انقلاب کرده و این بار، خوک‌ها را براندازی کردند.

?انقلاب شوروی هفتاد سال به طول انجامید و سپس فروپاشید.

✅زمانی که #امام_راحل(ره) به #گورباچف نامه نوشتند که «به جنگ بیهوده با خدا پایان دهید، #مارکسیسم به #زباله_دان_تاریخ افکنده شده است.» بسیاری زیرلب می‌خندیدند. آنچه او در خشت خام می‌دید، دیگران در آیینه هم نمی‌دیدند که انقلاب کبیر شوروی، اولین کشوری که انسان به فضا فرستاده و ایستگاه فضایی در آسمان داشت، روزی فروبپاشد؛ و سال‌ها بعد، از همان کاخ کرملینِ رقم زننده‌ی الحاد، #ولادیمیر_پوتین با قرآنی در دست، متواضعانه در محضر #امام_خامنه‌ای بنشیند و از او دستورالعمل بگیرد.

کانال رسمی استاد حسن عباسی
@Hasanabbasi_ir

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.