سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع مقاومت اقتصادی و کاتسا

استاد حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین پنج‌شنبه شب – ۱۱ آبان ۹۶ – در مسجد بقیه‌الله شهرستان اسلامشهر یوم‌الله ۱۳ آبان و روز استکبارستیزی و تسخیر لانه جاسوسی را گرامیداشت و گفت: استکبار یعنی طلب مقام کبریایی کردن، ما وقتی الله‌اکبر می‌گوییم یعنی اینکه تنها خداوند مقام کبریایی دارد و این مقام شایسته خداوند است اما اگر انسان فانی نسبت به آنچه در پیرامون خود می‌گذرد برای خود طلب مقام کبریایی کند او مستکبر است.

وی ادامه داد: امروز که استکبار جهانی واژه‌ای است که زیبنده قدرت شیطانی به نام ایالات‌متحده است ما درباره لایه‌های دیگر استکبار هم حساس هستیم که شامل: استکبار در نفس خود، در محیط و همچنین در منطقه و سطح جهان می‌شود.

عباسی با اشاره به اجرای تحریم که سه ماه پیش تصویب و از امروز اجرا شد خاطرنشان کرد: تجربه تحریم استکبار را از زمان صدر اسلام در شعب ابی‌طالب، بستن آب به روی یاران امام علی(ع) در صفین و بستن آب به روی یاران امام حسین(ع) داشتیم. مستکبرین همیشه یک ترفندی داشتند و امروز که تحریم‌های کاتسا به عنوان مادر تحریم‌ها اجرا شد -که اثرات آن دو سه ماه دیگر خود را نشان می‌دهد – ما چهره دیگری از نظام استکباری را می‌بینیم.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که در آن آمده است یهود و نصاری تا شما را به دین خود درنیاورند دست از شما برنمی‌دارند و از شما راضی نمی‌شوند افزود: اگر ما هسته‌ای و موشکی و قاسم سلیمانی را هم کنار بگذاریم راضی نمی‌شوند.

عباسی با بیان اینکه در قرآن آمده است که خداوند رعب و وحشت را در دل کفار می‌افکند تصریح کرد: ابزار این رعب و وحشت حزب‌الله لبنان، انصار الله یمن، حشد الشعبی و سایر گروه‌های مقاومت است. ما بیش از ۲ هزار نفر در سوریه شهید دادیم و این دو هزار شهید برای دفاع از حرم و حریم الهی دشمن را گله‌مند کرده است و ترفندهای دشمن را در منطقه دچار مشکل کردند.

وی دوره استثنایی ۳۹ سال حکومت اسلامی را بی‌نظیر دانست و گفت: در تاریخ انبیا و ائمه اطهار هیچ یک از انبیای الهی امکان ۳۹ سال حکومت اسلامی فراهم نشد و برای اولین بار است که دو عبد صالح خدا حکومت اسلامی را تشکیل دادند، تا جایی که ابرقدرت شرق به دیدار رهبر جمهوری اسلامی ایران می‌آید. اهمیت استثنایی بودنش وجود چنین مردمی است که امام(ره) فرمود این مردم را رسول گرامی اسلام نداشت.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به دیدار روز گذشته پوتین با رهبر معظم انقلاب گفت: توده‌ای‌ها و کمونیست‌های ایران کی باور می‌کردند که رهبر شوروی سه بار ایران بیاید و با رهبری دیدار کند. دیدار آقای پوتین ۴۵۰ امین دیداری بود که در ۲۸ سال گذشته رهبران دنیا با ایشان داشتند. این شرایط گیر هیچ مردم و امام معصومی نیامد در تاریخ کسی را سراغ نداریم که ۴۵۰ نفر در یک دوره‌ی ۲۸ ساله کسانی به دیدار امام و حاکمی رفته باشند. این وضعیت پس از گذشت ۳۹ سال حاصل مردمی است که سختی کشیده و زجر کشیده‌اند مردمی که عشق اباعبدالله آن‌ها را به اینجا رسانده است.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی در عراق و لبنان و یمن تکثیر و صادر شد افزود: در دوره‌ی هیچ امام و معصومی، مانند این مردم نبوده است تنها کسانی که قدر این مردم را خوب شناختند امام راحل و مقام معظم رهبری بودند که نگاهشان به مردم نگاه باورمندانه بود اما خیلی از مسئولین به مردم نگاه ابزاری و تزیینی و برای رأی دارند.

عباسی با بیان اینکه آفت‌ها و مخاطرات جدی است و هر لحظه خداوند می‌تواند نعمت را از ما بگیرد اگر ناسپاس باشیم افزود: این سؤال پرسیده می‌شود که آیا جمهوری اسلامی امکان نابودی و واژگونی دارد؟ می‌گوییم بله. در دوره ائمه که یکی پس از دیگری بدست مسلمان نماها شهید شدند. امام علی  در مسجد و امام حسین به دست شمر که سرباز امام علی و سردار سپاه امام حسن بود، شهید شد. در جمهوری اسلامی نیز چنین اتفاق خطرناکی می‌تواند بیافتد اسلام هیچ‌وقت از بیرون صدمه نخورده و همیشه از داخل صدمه خورده است.

وی به تاریخچه‌ای از تحریم‌های گسترده علیه ایران گفت: اولین تحریم بزرگ و گسترده علیه ایران در سال ۷۵، به نام ایسا بود که پدر تحریم‌ها بود در ایسا هیچ کشوری نمی‌توانست بیش از ۲۰ میلیون دلار در حوزه زیرساخت‌های اصلی در ایران سرمایه‌گذاری کند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: متأسفانه تیم مذاکره‌کننده در مذاکرات اصلاً اعتقادی به مواجه با تحریم ایسا نداشتند. این سهل‌انگاری به این دلیل بود که تیم مذاکره‌کننده قسمت هسته‌ای را مدنظر قرار داد و قسمت اقتصادی مذاکره نشد. یک نفر قرار بود مذاکره اقتصادی کند که به عنوان جاسوس دستگیر شد. ما در قضیه ایسا کوتاهی کردیم و خط قرمزهایی که رهبری تعیین کرده بودند دیده نشد.

وی اضافه کرد: تحریم‌هایی که امروز تحت عنوان کاتسا اجرا شد هدف اصلی آن ظاهراً سپاه است ولی کل نظام را هدف قرار داده است. در این نوع از تحریم‌ها اگر فرد، شرکت یا دولتی با ایران معامله کند مانند ایران تحریم می‌شود که به این خاطر به آن مادر تحریم‌ها می‌گویند.

منبع: اسلامشهر خبر

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.