سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع من مستکبرم، پس هستم!

استاد حسن عباسی شامگاه دوشنبه –  ۱۰ آبان ۹۵ – در همایش “من مستکبرم، پس هستم” در دانشگاه یزد اظهار داشت: امروز که مسئله تمدن نوین اسلامی مطرح است و در مسائل کلان نظام به آن توجه می‌شود، نگرانی غرب از ایران به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه غرب به دلیل قدرتی که ایران گرفته، با نگرانی مواجه شده، گفت: امروز قدرت ایران به گونه‌ای است که روسیه به پیروی ایران وارد عرصه نظامی مبارزه با تروریستها شده است.

عباسی به مطالبه 12 میلیارد دلاری ایران از آمریکا در اوایل انقلاب، خاطرنشان کرد: در دولت موقت مذاکراتی با آمریکایی‌ها انجام گرفت و تمام مواردی که در این مذاکرات مورد هدف بود به دلیل بدعهدی‌های آمریکا و شروط غیر قابل اجرای‌شان منتفی شد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال، سفارت آمریکا را پایگاه اصلی CIA برای رسیدن به اهداف این کشور دانست و گفت: نمایشگاه لانه جاسوسی آمریکا به خوبی این سیاستهای آمریکا را به نمایش می‌گذارد.

وی به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اشاره کرد و افزود: در صورتی که سفارت آمریکا مانده بود، شرایط براندازی و تفرقه در نظام را به طور کامل انجام می‌داد.

عباسی شروع تحریم‌ها علیه ایران را از سال 59 دانست و گفت: از زمان انقلاب تا به الان این تحریم‌ها ادامه دارد و الان هم تهدید ایران در مسئله نظامی و موشکی تشدید شده است.

عباسی گفت: در همان زمانی که آمریکا برای ارتباط با ما کلید و کیک می‌فرستاد، مامور به عراق اعزام می‌کرد که مطمئن شود از سلاح شیمیایی در جنگ استفاده کرده است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال به حمایتهای آمریکا از داعش اشاره کرد و ادامه داد: الان داعش در موصل عراق و حلب سوریه در محاصره است، ارتش سوریه به پشت حلب رسیده و در عراق هم ارتش عراق به پشت درب‌های موصل رسیده‌اند.

استفاده داعش از سلاح شیمیایی در سوریه

وی به استفاده داعش از سلاحهای شیمیایی اشاره کرد و گفت: از دو روز گذشته تا به الان داعش سه مرتبه از سلاحهای شیمیایی استفاده کرده است که این سلاحها را آمریکا به آن ها می‌دهد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال خاطرنشان کرد: در صورتی که آمریکاییها ‌پشت سر داعش نبودند تا به الان صدباره داعش را نابود کرده بودیم و ریشه آن را به صورت کامل می‌خشکاندیم.

وی ادامه داد: همچنین در هشت سال دفاع مقدس هم اگر آمریکا پشت سر عراق نبود ما بعد از عملیات کربلای 5 کار عراق را تمام کرده بودیم و جنگ با پیروزی ایران به پایان می‌رسید.

عباسی به سیاست “پنجره‌ای به روی غرب” در دولت سازندگی اشاره کرد و گفت: در این دوران شرایط آمریکا را در اقتصاد پیاده کردیم ولی در سال 73 آمریکایی‌ها به ما رودست زدند و قانونی را ثبت کردند که به موجب آن هر کشوری که در زمینه صنعت نفت ایران بیش از 20 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند، دادگاهی و محاکمه می‌شود.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال به شعار “گفت‌و‌گوی تمدنها” اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه در دوران گفت‌و‌گوی تمدنها ایران به آمریکا کمک داده تا افغانستان را بگیرد و با طالبان مبارزه کند، جرج بوش ایران را جزو محور شرارت معرفی کرد.

وی عنوان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که هر زمانی دست همکاری به سمت آمریکایی‌ها دراز کنیم، آنها دشمنی‌های خود با ایران را افزایش می‌دهند.

عباسی افزود: در سال 82 آمریکاییها بحث فناوری هسته‌ای ایران را برجسته کردند و در مقابله با انرژی هسته‌ای ایران، بیان کردند که ایران حق داشتن حتی یک سانتریفیوژ و غنی‌سازی را ندارد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال خاطرنشان کرد: با وجود اینکه ایران در آن زمان به پای میز مذاکره نشست و با اروپاییها و آمریکاییها به بحث پرداخت، آنها دوباره به ایران ضربه زدند و گفتند فعالیتهای ایران در زمینه انرژی هسته‌ای باید به صورت کامل برچیده شود.

وی با اشاره به اینکه تعلیق دائم فعالیتهای هسته‌ای ایران به دستور مقام معظم رهبری منتفی شد، گفت: مرحله بعدی مذاکرات در سال 92 شروع شد که ایران به فناوری غنی‌سازی 20 درصد دست یافته بود.

عباسی گفت: در این مذاکرات هم ایران یک مرتبه از آمریکا رودست بدی خورد و آن این بود که مسئله “چرخه دلار” را در مذاکرات بیان نکرده بودند و به این وسیله ایران نمی‌توانست در چرخه معامله و مبادله با جهان وارد شود.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال ادامه داد: دوران دولت موقت، بحث گروگان‌های لانه جاسوسی، مذاکرات 64 و 65، جنگ ایران و مراوده آمریکا با صدام، سیاست پنجره رو به غرب، شعار گفت‌و‌گوی تمدنها و همکاری ایران با آمریکا، تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای ایران در سال 82 و مسئله چرخه دلار هشت مرحله‌ای است که در طول سالهای انقلاب، ایران از آمریکا رودست و ضربه خورده است.

وی ادامه داد: منطقی که آمریکا می‌فهمد منطقی است که “قاسم سلیمانی‌ها” در سوریه، شهید “طهرانی‌مقدم‌ها” در ساخت موشک و “شهریاری‌ها” در فناوری هسته‌ای دنبال می‌کنند.

عباسی گفت: آمریکا اگر دست از مقام استکباری خودش بردارد دیگر آمریکا نیست چرا که استکبار در خون و خوی آمریکا وجود دارد و بر اساس همین ظلم و ستم به قدرت رسیده است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: در سال 1363 مسئولان بانکها با امام خمینی(ره) دیدار کردند و ایشان فرمودند اگر در بانکهای ما ربا باشد، کشور و نظام ما جمهوری اسلامی نیست.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله جوادی آملی 10 سال بیان کردند که سیستم بانکی ما ربوی است، گفت: این هفته ایشان در کلاس درس خارج خود بغض کردند و فرمودند که هرچه می‌گویم سیستم بانکی ما ربوی است، کسی گوش نمی‌کند.

عباسی خشکسالی‌ها و قحطی‌ها را به دلیل وجود ربا در سیستم بانکی، عدم پرداخت زکات و عدم توجه به دیگر دستورات الهی دانست و گفت: این حرف ما نیست بلکه خداوند بیان کرده که ربا جنگ با خداوند است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال ادامه داد: اینکه امروز مراجع عظام تقلید بیان می‌کنند که در سیستم بانکی ما ربا وجود دارد، به این معنی است که در اسلامی بودن جمهوری ما مشکل وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز آمریکا هم با دوگانگی در هویت روبروست چرا که خود را یک کشور دموکرات می‌داند ولی دوستان و هم‌پیمانان وی کشورهای مستکبر و غیر دموکرات جهان هستند.

عباسی جمهوری اسلامی ایران را با بحران هویت مواجه دانست و گفت: مقام معظم رهبری بیان می‌کنند که علوم انسانی در کشور با مشکل مواجه است اما وزارت علوم هیچ اقدامی در این رابطه انجام نمی‌دهد، در سیستم بانکی هم مراجع می‌فرمایند که ربا وجود دارند اما مسئولان اقتصادی وجود ربا در سیستم بانکی کشور را رد می‌کنند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال در ارتباط با راهکار زمین زدن آمریکا گفت: فرمول این اقدام را رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان نظامی مطرح کردند که باید ارزش و آقایی دلار را شکست و ملت ایران را به الگویی برای دیگر ملت‌ها تبدیل کنیم.

وی افزود: آمریکا چند وقتی است که جنگ نیمه سخت را راه‌اندازی کرده است، چرا که ایران در جنگ سخت و جنگ نرم شکست نمی‌خورد ولی در جنگ نیمه سخت یا ارزی می‌تواند با شکست مواجه شود.

عباسی تورم آمریکا را 400 درصد دانست و گفت: علت اینکه این تورم 400 درصدی در جامعه آمریکا بروز نمی‌کند به دلیل صادرات آن به کشورهای دیگر است و اگر هر کشور تنها 4 درصد تورم آمریکا را جذب کند، آمریکا مشکلی نخواهد داشت.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال وضعیت آمریکا را طبق نظر استراتژیست‌های آمریکایی، با 20 تریلیون دلار بدهی، بحرانی دانست و گفت: نکته جالب این است که برخی تحلیلگران ایرانی وضعیت آمریکا را خوب ارزیابی می‌کنند.

وی علت اصلی مشکلات آمریکا را ربا دانست و گفت: علت اینکه بیان می‌شود در اقتصاد و بانک ایران نباید ربا وجود داشته باشد به دلیل پیشگیری از ابتلا به چنین بحرانهایی است.

طرح “اربعین بدون دلار” ارزشمند است

عباسی با تقدیر از تبلیغات “اربعین بدون دلار” گفت: اینکه بدون دلار ارتباط ایران و عراق در اربعین انجام شود از ارزش بسیار بالایی برخوردار است چرا که هرچه کمتر دلار در تبادلات وجود داشته باشد، زمینه شکست خوردن دلار فراهم می‌شود.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال خاطرنشان کرد: نابودی نسل جوان به دلیل حماقتی است که در جامعه جهانی امروز انجام می‌شود و کشورها بدون اینکه پشتوانه طلا داشته باشند، اقدام به انتشار اسکناس می‌کنند.

وی گفت: آمریکایی‌ها بیان می‌کنند که در سال 90 به مدت یک روز به وسیله دلار توانستند 40 درصد ارزش ریال ایران را نابود کنند و مشکلات زیادی در کشور ایجاد شد اما متاسفانه مسئولان در دولت متوجه این اقدام و توطئه دشمنان نشدند.

عباسی افزود: ستون فقرات هر جامعه‌ای اقتصاد آن جامعه است و دشمن تمام تلاش خود را می‌کند که ستون فقرات ایران را بشکند و به گونه‌ای اقدام کند که ایران نتواند از جایش تکان بخورد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال به فسادهای موجود در سیستم اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: علت اینکه این فسادها در جامعه و به ویژه سیستم بانکی کشور وجود دارد به دلیل این است که اقتصاد کشور بر پایه اقتصاد استکباری تدوین می‌شود.

وی افزود: امروز مسئله جهان این است که آمریکا می‌گوید “من مستکبرم پس هستم” و بود و نبود خود را به واسطه مستکبر بودنش تعریف می‌کند.

عباسی افزود: اگر امروز در هر عرصه‌ای با مشکل مواجه هستیم به اسلام مرتبط نیست چرا که اسلام در ذات خودش هیچ مشکلی ندارد و تمام مشکلات به دلیل رویکرد لیبرالی مدیران کشور است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

استاد حسن عباسی، دوشنبه شب در همایش «من مستکبرم! پس هستم» در دانشگاه یزد اظهار داشت: کشور چند هزار ساله ایران با جنگ نرم شکست نمی خورد زیرا مقاوم سازی در این زمینه صورت گرفته اما با جنگ ارزی ظرف ۴۸ ساعت و کمتر قابل شکستن است.

وی افزود: برای همین است که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «آقایی و ارزش دلار را بشکنید» زیرا ما با یک جنگ ارزی مواجه هستیم.

عباسی ضمن تشکر از کسانی که برای استفاده از دینار در سفر اربعین تبلیغ می‌کنند، بیان کرد: چرا بین ایران با پول رایج ریال و عراق با پول رایج دینار، دلار باید پایه معاملات باشد بنابراین طرح اربعین بدون دلار می تواند زمینه شکست خوردن دلار را فراهم کند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال عنوان کرد: آمریکایی‌ها اعتراف کرده‌اند که در سال ۹۰ در طول فقط یک روز به وسیله دلار توانستند ۴۰ درصد ارزش ریال ایران را نابود کنند اما مسئولان ما اغلب متوجه این موضوع نیستند و توطئه دشمنان را درک نمی کنند.

عباسی ادامه داد: دشمن برای ترویج فقر در کشور ما تلاش می‌کند زیرا جامعه ای که فقیر و مسکین شد، کمرش می‌شکند و ما از شما دانشجویان می خواهیم که سیستم پولی و ستون فقرات جمهوری اسلامی ایران را طوری مستحکم کنید که هیچ شیطانی نتواند آن را بشکند.

وی یادآور شد: اقتصاد کشور ما بر پایه اقتصاد استکباری تدوین شده به همین دلیل است که امکان فساد مالی و فساد در سیستم بانکی وجود دارد.

عباسی اظهار داشت: آمریکا در همه عرصه ها ورود کرده و تلاش می کند همه چیز را تحت تسلط خود درآورد و امروز نیز مسئله جهان این است که آمریکا می‌گوید «من مستکبرم پس هستم» و بود و نبود خود را به واسطه مستکبر بودنش تعریف می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دو قدرت فکری جهان یعنی ایران و آمریکا دچار بحران هویت شده اند، افزود: ایران به عنوان یک کشور اسلامی سیستم بانکی دارد که در آن ربا وجود دارد اما مسئولان آن را رد می کنند یا بخش عمده ای از دانشجویان آن در رشته علوم انسانی تحصیل می کنند که پایه و محور آن تثلیثی است و از مسیحیت گرفته شده اما وزارت علوم اقدامی در رابطه با آن انجام نمی دهد.

عباسی با اشاره به اینکه آمریکا نیز با دوگانگی در هویت و بحرانی در این زمینه مواجه است، افزود: آمریکا خود را یک کشور دموکرات می داند اما دوستان و هم پیمانان وی کشورهای مستکبر و غیر دموکرات جهان هستند و این برای آمریکا یک بحران هویتی ایجاد کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

استاد حسن عباسی دوشنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه یزد گفت: 13 آبان تجمیع مناسبت های مختلفی است که یکی از آنها مسئله مهم روز دانش آموز، دیگری اشغال سفارت ایالات متحده در سال 58، و دیگری تبعید امام راحل(ره) است و در مجموع روز ملی مبارزه با استکبار نامیده می شود.

وی روحیه استکبارستیزی را مخالف شعار الله اکبر توصیف کرد و بیان داشت: نمرود و فرعون امروز، ایالات متحده است و روز استکبارستیزی روز مبارزه با این تلقی است.

رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر لزوم حمله به وجه استکباری آمریکا اظهار کرد: هیچ کشور و ملتی نیست که از آمریکا ضربه نخورده باشد. اما ایران کشوری است که بیشترین مواجهه را با آمریکا داشته چرا که تمدن غرب، ایران را به عنوان رقیب فکری و فرهنگی خود می شناسد. هیچگاه روسیه غالب نبوده است. امروز روسیه مجبور است نیروی هوایی خود را با هدایت فرماندهان ایرانی در سوریه به کار بگیرد.

دکتر عباسی با برشمردن مراحل مختلف تقابل ایران با آمریکا بعد از انقلاب، گفت: وقتی دانشجویان، سفارت آمریکا را تسخیر کردند، سفارت آمریکا کار دیپلماتیک نمی کرد، کار براندازی انجام می داد. همان واقعیتی که امروز هالیوود در فیلم ها و سریال های خود به تصویر می کشد. اگر سفارت آمریکا مانده بود، شرایط براندازی و تفرقه را ادامه می داد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا بعد از آزادشدن گروگان های آمریکایی به وعده های خود عمل نکرد و تحریم ها را بر ضد ملت ایران رقم زد، تاکید کرد: آمریکا تحریم ها را از سال 1359 تا کنون دنبال کرده است. همیشه قاعده دشمن بوده که از مسائل اقتصادی برای تحت فشار قرار دادن جبهه حق استفاده کند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال ادامه داد: مرحله بعدی تقابل با آمریکا در سال 64 و در اوج پیروزی های ما در جنگ شروع شد. با دستگیری یک سری آمریکایی در لبنان، آمریکا به این بهانه و با هدف نزدیک شدن به ایران توسط مک فارلین کیک، انجیل و کلیدی برای باز شدن قفل روابط به ایران فرستاد.

عباسی اضافه کرد: آمریکا از این سو برای ایران کیک و کلید و انجیل فرستاد و از سوی دیگر از صدام حمایت کرد. آمریکا در زمان جنگ ناگهان 800 کیلومتر جبهه دریایی جدید علیه ایران ایجاد کرد که از تنگه هرمز تا خور موسی با آمریکا درگیر بودیم. آمریکا به این هم بسنده نکرد و سلاح شیمیایی و میکروبی در اختیار صدام قرار داد و حتی مامور تعیین کرد که مطمئن شود این سلاح ها علیه ایران استفاده شود.

وی ابراز داشت: ایران بعد از دفاع مقدس در دولت سازندگی پنجره ای به روی غرب باز کرد. در آن زمان شرایط سازمان ملل و آمریکا را در اقتصاد پیاده کردیم اما در سال 73 قانونی تصویب کردند که اگر شرکتی در صنعت نفت و گاز ایران بیش از 20 میلیون دلار سرمایه گذاری کند مواخذه می شود. ما طرح ها را اجرا کردیم مزدی که به ما دادند تحریم بود.

عباسی با اشاره به مرحله دیگری از این تقابل عنوان کرد: در سال 1380 شعار گفتگوی تمدن ها را مطرح کردیم، آمریکا جنگ تمدن ها را شروع کرد. 11 سپتامبر اتفاق افتاد و دولت اصلاحات برای تسخیر افغانستان و مبارزه با طالبان به آمریکا کمک کرد، ولی مزد ما «محور شرارت» شد.
وی اضافه کرد: در سال 92 انرژی هسته ای را گذاشتیم روی میز مذاکره و یک انرژی هسته ای مینیاتوری شده تحویل گرفتیم و قرار شد تحریم ها را بردارند. ما همه چیز را پذیرفتیم از فردا آمریکا پیدا نشد که مجبور شدیم با ایمیل فشار بیاوریم. گفتند ما هیچ قولی برای حذف چرخه دلار نداده بودیم. این اتفاق هم نشان داد ما رو دست خوردیم.

عباسی با انتقاد از واسطه قرار دادن کشورهای غربی برای  توصیه آمریکا برای عمل به وعده هایش گفت: حضرت علی(ع) در مواجهه با معاویه وی را غدار یعنی دشمنی که با شما پای میز مذاکره می نشیند اما بعداً زیر قول خود می زند نامیدند. آمریکای غدار نیز با توصیه به تعهدات خود عمل نمی کند. منطقی که آمریکا می فهمد منطقی است که قاسم سلیمانی در سوریه پیاده می کند، منطقی است که شهید طهرانی مقدم در تولید موشک پیاده می کند.

وی ادامه داد: آمریکا برای خودش مقام استکباری قائل است. آمریکا اگر مستکبر نباشد، آمریکا نیست. نباید یک مومن چند بار از یک سوراخ گزیده شود و بعد به دشمن خوشبین باشد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با انتقاد از عدم تولید علم در دانشگاه های کشور گفت: طبق فرموده رهبر انقلاب مبنای علوم انسانی ما علوم غیر توحیدی است. از علوم انسانیِ تثلیثی مسیحیت نمی توان علوم اسلامی استخراج کرد. دانشگاه باید در این زمینه پاسخگو باشد.

وی بیان داشت: در سال 63 امام خمینی(ره) فرمودند اگر در کشور ما ربا باقی بماند، کشور ما اسلامی نیست. امروز علامه جوادی آملی بعد از 10 سال هشدار در این خصوص در جلسه درس خارج از بی توجهی به این اصل اسلامی بغض می کند.

عباسی اظهار داشت: رهبر انقلاب در دیدار گذشته خود با فرماندهان سپاه توصیه کردند ارزش، آقایی و سروری دلار را بشکنید. چون نسل شما با جنگ ارزی روبروست. البته ایشان از سال 90 هشدار داده اند که دشمن یک جنگ تمام عیار را آغاز کرده است.

وی در پایان با درخواست از مسئولین جمهوری اسلامی برای برپایی قسط و عدل گفت: مردم ایران با این شأن، عظمت و وفاداری نشان دادند زندگی بهتر دنیوی و اخروی حق‌شان است.

منبع: عصر فرهنگ

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

4 دیدگاه

  1. با سلام و خسته نباشید
    فایل سخنرانی در دانشگاه یزد با موضوع من مستکبرم پس هستم به مدت 139 دقیقه همراه با پرسش و پاسخ در دو کیفیت با حجم 32 و 220 مگابایت موجود است راهنمایی کنید چ طور به دستتان برسانم
    با تشکر موفق باشید

    • یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

      سلام ممنون
      صوت سخنرانی در کانال اندیشه جویان قرار گرفت

  2. ضمن عرض سلام و تشکر اززحمات و خدمات شنا عزیزان انقلابی خواهشمندم آپشن چاپ را در انتهای مطالبه بخصوص مطالب متنی را اضافه نمائید تا هم بتوانیم صفحات را با حجم کمتر و بدون اضافات ذخیره نماییم و هم احیانا در جهت چاپ مطالب به مشکل برنخوریم
    خواهشمندم اقدامات لازم در این باره را انجام دهید.
    بسیار ممنون و سپاسگزارم
    و من الله التوفیق

  3. با سلام
    امروز در داخل و خارج با دشمن مواجهیم و کارمان بمراتب از زمان جنگ تحمیلی سخت تر است . وقتی رئیس جمهور مشکوک به نفوذی است از دیگران که میلیاردی اختلاس میکنند چه توقعی هست . باید عملا و کفن پوش وارد عرصه شد. والا از انقلاب اسمی میماند.