استاد حسن عباسی در گفت‌وگو با ایران روشن؛ نتایج برجام هیچ‌وقت دیده نخواهد شد

استاد حسن عباسی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایران روشن درباره‌ی اقدامات آمریکا در اجرای برجام اظهار داشت: آمریکا بنا بر گفته‌ی خودش بدعهدی نمی‌کند، چراکه معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید که مبادلات دلاری (U-Turn) در برجام ذکر نشده است.

وی افزود: اگر در برجام ذکرشده بود که آمریکا U-Turn را برمی‌دارد، امروز امریکا به خیلی از تعهداتش عمل می‌کرد، اما مادامی‌که U-Turn حذف نشده است، طبق گفته‌ی معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا کارهای آمریکا قانونی است، چراکه آمریکا مبتنی بر عدم حذف U-Turn با ما رفتار می‌کند.

وی بابیان اینکه نتایج برجام هیچ‌وقت دیده نخواهد شد، گفت: زیرا باوجوداینکه تحریم‌ها برداشته‌شده، با باقی ماندن U-Turn، کشورهای دیگر امکان مراودات مالی را با ما ندارند. ما با دیگران مشکلی نداریم، دیگران با ما مشکل‌دارند.

رئیس اندیشکده یقین ابراز داشت: اگر کشورهای دیگر دست به مراودات مالی با ایران بزنند، مبتنی بر قانون U-Turn که در سال 1387 توسط مرکز سیاست دوحزبی آمریکا برای کاخ سفید و کنگره طراحی‌شده است، مورد تنبیه آمریکا قرار خواهند گرفت.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برجام با شکست مواجه خواهد شد، ابراز داشت: برجام با بن‌بست مواجه خواهد شد که از شکست بدتر است. دشمن برجام را گروگان گرفته است تا با بهانه اینکه اگر می‌خواهید برجام پیاده شود، امتیازات مسائل موشکی، حقوق بشر و مسائل قدرت منطقه‌ای ایران را نیز دریافت کند، درنتیجه الآن برجام را به‌نوعی گروگان گرفته‌اند.

عباسی در پایان تأکید کرد: مطمئن باشید مکر خدا از مکر شیطان و آمریکا بالاتر است.

منبع: ایران روشن

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

5 دیدگاه

  1. سلام . ببخشید چطور میشه موارد خاص رو به دکتر عباسی گزارش داد ! یک مورد بسیار مهم و حیاتی هست که سال ها گریبان گیر کودکان و نوجوانان ما شده و من نمیدانم که چطور باید با ایشان و یا کسانی که با ایشان میتوانند تماس بگیرند در ارتباط باشم .

  2. سلام
    نقد و تحلیل های مسائل ایشان از رساترین نقد و تحلیل هاست . . .

  3. سلام
    صوت سخنرانی با موضوع به نام اسلام به کام لیبرالیسم در اینترنت هست اگه امکان داره برای دوستان دانلود قرار بدبد.
    از این کانال تلگرامی دانلود کردم @hasanabbasi_students