سخنرانی استاد حسن عباسی در نخستین اجلاس استانی قافله عشق

استاد حسن عباسی در نخستین اجلاس استانی قافله عشق که شامگاه پنج‌شنبه – 26 فروردین 95 ـ با حضور فعالان فرهنگی و جنگ نرم استان البرز در سالن میلاد کرج برگزار شد اظهار داشت: کرج نیاز به یک هویت فرهنگی کرجی دارد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره پرچم داران حوزه انقلاب اسلامی از جمله شهید مرتضی آوینی، افزود: مهندسی فرهنگی کرج تیتر اصلی این فعالیت‌ها محسوب می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد عبارت “من انقلابی‌ام” بیان کرد: این فرمایش برای ما مسئولیت ایجاد کرده است.

کارشناس حوزه سیاسی اظهار داشت: در غرب بیش از 200 انقلاب در حوزه‌های مختلف فکری، فلسفی، علمی، صنعتی، اقتصادی، مالی، ورزشی، فرهنگی، هنری و غیره صورت گرفت تا رفته‌رفته جوامع غربی را به شکل کنونی رساند.

وی افزود: تصور اینکه تنها یک انقلاب در حوزه سیاسی که در سال 1357 صورت گرفته است، برای تحقق تمدن نوین اسلامی در همه حوزه‌ها کافی است خام‌اندیشی و سهل‌انگاری است و در این راستا، نیاز به تلاش برای تحقق انقلاب‌های مختلف لازم و ضروری است.

عباسی با بیان اینکه غربی‌ها تنها در حوزه اقتصاد 10 انقلاب صورت دادند تا به ساز و کارها و نهادهای اقتصاد کنونی دست یافتند، خاطرنشان کرد: از میان آنها می‌‌توان به انقلاب بانکی، انقلاب بیمه‌ای،  انقلاب بورس و انقلاب اوراق قرضه اشاره کرد که در کشور ما در حال اجرا است.

ایشان تصریح کرد: اکنون باید دید شعار ما چیست، ما شعار “تمدن نوین اسلامی” را دنبال می‌‌کنیم بنابراین در ایران اسلامی برای نیل به آرمان بزرگ تمدن نوین اسلامی، باید انقلاب‌هایی متعدد در همه حوزه‌ها به ویژه در علوم انسانی صورت بپذیرد؛ ما در همه این مراحل هنوز در اول راهیم و اقدام شایان توجهی صورت نداده‌ایم.

عباسی بیان کرد: رهبر انقلاب در 11 تیر ماه سال 93 در دیدار با اساتید دانشگاه، علناً عنوان می‌کنند که «مبنای علوم انسانی غربی، مادی، غیرالهی و غیر توحیدی است»؛ آنچه به وضوح از این سخن رهبر انقلاب درک می‌شود همین است که ما نیازمند یک انقلاب علمی به ویژه در حوزه‌ علوم انسانی هستیم وگرنه عملاً به جای نیل به جامعه‌ توحیدی، به سوی غیرتوحیدی شدن هر چه بیشتر پیش می‌رویم.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با بیان اینکه باید مراقب بود که تئوری‌های نخ نمای توسعه غربی برای ما به عنوان الگو جایگزین نشود، تصریح کرد: این مدل‌ها امتحان خود را پس داده و یک هزار مجلد کتاب برای این فروپاشی به زبان انگلیسی چاپ شده که 50 نسخه آن در ایران ترجمه شده است.

عباسی با اشاره به اینکه غرب به دنبال ترویج مصرف‌گرایی در کشورهای دیگر و فروش کالاهای خود برای رفاه‌گرایی در لایه پایین جامعه است، تصریح کرد: برای نهادهای فرهنگی کشور جای خجالت دارد که در تعطیلات عید موضع‌گیری 4 مرجع تقلید در مورد ساختار ربوی بانک‌ها مورد توجه قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه دلیلی ندارد که جامعه متدینین درباره مواضع مراجع تقلید سکوت کنند، اظهار داشت: دوستان فرهنگی در استان البرز باید کمر همت ببندند و انقلاب فرهنگی را شروع کنند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با بیان اینکه آمریکا تحریم‌ها را تعدیل نمی‌کند،اظهار داشت: دشمن به دلیل داشته‌های هسته‌ای و تلاش‌های دانشمندان جوان از جمله شهریاری و احمدی روشن با ما سر یک میز مذاکره نشست اما کاهش و رفع تحریم ها برای آمریکا بسیار سنگین است و در این خصوص بسیار تعلل کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

استاد حسن عباسی در نخستین اجلاس استانی قافله عشق که با حضور فعالان فرهنگی و جنگ نرم استان البرز در سالن میلاد کرج برگزار شد با اشاره به مشکلات فراوان فرهنگی این استان،اظهار داشت:  علی‌رغم فاصله اندک البرز با تهران، متاسفانه هویت فرهنگی مختص البرز وجود ندارد. حال آن که دیگر استان ها چنین نیستند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با بیان این که سبک غذا، پوشش، معماری خاص و آداب و رسوم ویژه کرج و استان البرز، مغفول است، گفت: انسان های بزرگ در هر استان، نقش هویت بخشی به آن دارند. متاسفانه این موضوعات در کرج و البرز نادیده انگاشته شده است و این مسائل در مهندسی فرهنگی کرج، محور اصلی فعالیت‌ ها محسوب می‌ شود.

عباسی ابراز امیدواری کرد که روزی، فعالان فرهنگی استان البرز، سبک زندگی البرزی را با ساز و کارهایی که نیاز دارد، به جامعه ملی و سپس جامعه جهانی عرضه کنند.

وی در ادامه با بیان این که انقلابی بودن، مسئولیت ایجاد می‌ کند، گفت: انقلابی بودن و انقلابی ماندن، مسئله مهمی است و باید این مسئولیت در شکل ویژه در جامعه تعمیم داده شود و حرکت انقلابی اصلی نظام در شاخه های دیگر باید از محافل فرهنگی آغاز شود.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال ضمن اشاره به انقلاب هایی که تمدن غرب تاکنون انجام داده است، اظهار کرد: تمدن غرب، از مجموعه ۲۰۰ انقلاب ساخته شده است. اکنون ما که مدعی رسیدن به تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) هستیم، باید حداقل ۲۰۰ انقلاب داشته باشیم.

وی با بیان این که انقلاب سال ۱۳۵۷ یک انقلاب سیاسی بود، افزود: این انقلاب شبیه انقلاب سیاسی کبیر فرانسه و انقلاب بلشویکی روسیه بود. اما باید دانست با یک گل بهار نمی شود. باید کاری را که غربی ها طی ۴۰۰ سال در هنر، فرهنگ، علم، اقتصاد، سیاست، تکنولوژی و صنعت رقم زدند، ما برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و رسیدن به جامعه اسلامی آرمانی مهدوی انجام دهیم و ۲۰۰ انقلاب رقم بزنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه خیلی از یاران امام بریدند و انقلابی نماندند. آن‌ ها پشیمان شدند و در واقع چشم اندازشان را تغییر دادند. همراهی با رهبر معظم انقلاب اسلامی، لازمه اش این است که انسان بداند که تا این ۲۰۰ انقلاب را انجام نداده، وظیفه اش در حیطه انقلاب اسلامی تمام نشده است.

عباسی با اشاره به مقاله ای که ده سال پیش در مجله تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام چاپ شده بود، گفت: در این مقاله پرسش این بود که می خواهید ثروت تولید کنید یا قدرت ملی؟ می خواهید جمهوری اسلامی باشید یا انقلاب اسلامی؟ و فرض بر این بود که اگر انقلاب اسلامی هستید باید انقلاب خود را صادر کنید و این هزینه دارد باید قدرت ملی باشید. اگر انقلاب اسلامی نیستید، جمهوری اسلامی هستید و باید دست و پای خود را جمع کنید و در داخل ثروت ملی تولید کنید! یعنی بیایید نزدیک کرج در اشتهارد، کارخانه سیگار بزنید! میرزای شیرازی از راه دور در قیام تنباکو دو سطر فتوا نوشت و در خانه ناصر الدین شاه، زنان حرمسرایش قلیان‌ ها را شکستند؛ حالا ما می آییم بعد از انقلاب اسلامی، انگلیسی ها و آمریکایی ها را می‌ آوریم اینجا تا سیگار مونتانا و کنت تولید کنیم! قطعات یدکی سایپا و پژو که برای عوام مورد نیاز است، تحریم است اما پورشه های یک میلیارد تومانی برای شمال شهر تهران تحریم نیست! این جمهوری اسلامی است، نه انقلاب اسلامی!

وی ادامه داد: این که عده ای به این درجه از سقوط رسیده اند که در مجمع تشخیص مصلحت نظام نشستند و این حرف را زدند و چاپ کردند، ناراحت کننده است. اگر ما انقلاب اسلامی نیستیم پس فقط جمهوری اسلامی هستیم و یعنی نیازی به رهبر انقلاب اسلامی نداریم و رئیس جمهور کافی است! اگر ما جمهوری اسلامی هستیم، یعنی ارتش جمهوری اسلامی کافی است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نمی خواهیم! دیگر دادگاه انقلاب نمی خواهیم!

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال افزود: اینجاست که رهبر معظم انقلاب اسلامی به صحنه می آیند و می فرمایند که من انقلابی ام. می فرمایند به حوزه علمیه که باید انقلابی بمانید. به مجمع تشخصی مصلحت نظام می فرمایند که باید انقلابی بمانید. و اما چه باید بکنیم که انقلابی بمانیم؟

کارشناس حوزه سیاسی با بیان این که نباید به تئوری های پوسیده توسعه غربی متکی باشیم، گفت: مدل های توسعه غربی مدت هاست پرونده‌ شان بسته شده است. امروز غرب ۵۹ تریلیون دلار بدهی بالا آورده است و سعی می کنند صدایش را در نیاورند. استادهای لیبرال شان در دانشگاه ها و سیاست مدارها در دولت سعی می کنند این موضوعات مسکوت بماند. اما آن چه مبرهن است این است که کل آمریکای شمالی، مکزیک، ایالات متحده، کانادا، برزیل، آمریکای جنوبی، کل اتحادیه اروپا، چین، هند و ژاپن، کره جنوبی و استرالیا در وضعیت قرمز و در حال فروپاشی هستند.

عباسی با اشاره به افقی که ریچارد واتسون؛ آینده شناس اصلی غرب در سال ۲۰۱۰ پیش بینی کرد، گفت: او گفته بود که چهل سال آینده این بدهی به قدری جلو می رود که تمدن بشری نابود خواهد شد و یک راه درمان وجود دارد و آن نظام مالی اسلامی است. آینده شناسان غربی این مسائل را بررسی کرده اند و خودشان می دادند که تئوری های نخ نما و پوسیده ی مدل های غربی، به درد نمی خورد. باید مراقب باشیم که این مدل ها را به عنوان الگوی جایگزین به ما القا نکنند. این مدل ها امتحان خود را پس داده اند. اما با این حال یک گروه غربگرا در کشور این تئوری ها را فریاد می زنند؛ در حالی که این مدل ها در اروپا شکست خورده و رکود اقتصادی برایشان رقم زده است.

وی با بیان این که تنها اسلام است که حرف جدیدی برای آینده دارد، گفت: اسلام توانسته است در مقابل ناتو ایستادگی کند. ژنرال های ۲۵ کشور قدرتمند در ترکیه جمع شده اند و به داعش مشاوره می دهند. داعش تروریست های عادی و دله دزد با ریش های بلند و رفتار ضد زن و تمدن و فرهنگ نیستند، پشت آن ها عمده ترین ژنرال های ناتو هستند که با حمایت عمومی رجب طیب اردوغان؛ پول عربستان و قطر و امارات و طرح ریزی رژیم صهیونیستی کارشان را جلو می برند. جوانان ما که در آن جا به شهادت می رسند، شهدای صرف دفاع از حرم نیستند، بلکه شهدای جنگ سی ساله ای هستند که امریکا اعلام کرده است؛ همانند همان جنگ مذهبی که ۴۰۰ سال پیش در اروپا دین را به ورطه نابودی کشاند.

وی ادامه داد: ۴۰۰ سال پیش مذهبی به نام پروتستان در مسیحیت پدید آمد. در شب عیدی به نام عید سن بارتلمی در پاریس، کاتولیک ها هشت هزار نفر از پیروان این مذهب جدید را کشتند و کینه و نفرتی که به وجود آمد، جنگ مذهبی سی ساله را آغاز کرد. کل اروپا به آتش کشیده شد. کاتولیک ها، پروتستان ها و ارتودکس ها به جان هم افتادند و جمعیت قاره نصف شد. بساط دین بعد از آن کنار گذاشته شد و به دوره جدایی دین از سیاست رسیدند.

دکتر عباسی با بیان این که جنگ مبارزه با داعش و امثال آن، نیز مشابه جنگ مذهبی سی ساله در اروپاست، گفت: این جنگ بناست این قدر ادامه پیدا کند تا بساط شیعه و سنی جمع شود. دشمن در حال توطئه است. چرا که کفر قرار نیست به اسلام اجازه دهد تا حرکتش را به نتیجه برساند.

وی با بیان این که هیچ پیامبر و امام معصومی، سی و هفت، هشت سال امکان حکومت نداشت، گفت: اولین بار است که در تاریخ بشر، دو عبد صالح، امام خمینی(ره) و امام خامنه ای(مد ظله العالی) موفق شده اند که این همه سال، دین را زنده نگاه دارند. و نقش ما در این میان چیست؟ باید انقلاب های حوزه خودمان را آغاز کنیم.

دکتر عباسی خطاب به فعالان فرهنگی البرز، ادامه داد: ما باید کمر همت ببندیم و انقلاب فرهنگی را آغاز کنیم. اگر این کار را انجام ندهیم، برخی از دور و بری های امام راحل می گویند انقلاب تمام شده است و نه تنها نیست و نداریم بلکه نمی خواهیم رهبر انقلاب داشته باشیم! به قول آقا فردا می گویند که کی گفته اصلا سپاه را به وجود بیاورید؟ نکته کلیدی این است که جریانی در نظام خودش را موجه می داند و مدام از امام مایه می گذارد که روحیه انقلابی اش تمام شده و با چهارتا لبخند از غربی ها، گمان می کند همه چیز حل شده است.

وی در پایان با اشاره به این که غرب اگر سر میز مذاکره با ما آمده است، اهداف خود را دنبال می کرده، گفت: گوهری را دانشمندان هسته ای تهیه کردند که غرب آمد این ها را از ما بگیرد. هم چنین افرادی چون قاسم سلیمانی در سوریه می جنگیدند و غرب سر میز مذاکره آمد که بفهمد چه طور اعمال نفوذ کند در سیستم. غرب تحریم را هیچ وقت تعدیل نخواهد کرد. بلکه سیگار و هواپیما و پورشه به ما می دهد.

منبع: البرزبان

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

2 دیدگاه