سخنرانی استاد حسن عباسی در نشست دانشجویی جنبش عدالت خواه

استاد حسن عباسی کارشناس مسائل استراتژیک عصر دوشنبه(16 شهریور 94) با حضور در بیست و نهمین نشست دانشجویی جنبش عدالت خواه اظهار داشت: درباره دین به طور عام و اسلام به طور اخص یک کارکرد داریم. مفسرین می گویند اسلام یک کارکرد بیشتر ندارد و آن قسط است.

وی ادامه داد: شاخص اصلی که بخواهیم براساس آن تشخیص دهیم یک جامعه دینی است یا خیر قسط است که این مسئله به همه حوزه ها باز می گردد. مفسرین می گویند عوام جامعه باید برای برپایی قسط قیام کنند این در حالی است که هر کس در هر سطحی که باشد آنجا مرکز عالم است و باید برای اقامه قسط تلاش کند.

عباسی تصریح کرد: اما در مورد خواص قرآن فرموده قوام بالقسط که خروجی جنبش عدالت خواه باید در اقامه قسط تلقی شود و اگر تمام مردم به اقامه قسط در جامعه اقدام کنند جزئی از جنبش عدالت خواه ملی خواهند بود.

ایشان تاکید کرد: باید حیطه عمل خواص جامعه قوام بالقسط باشد که البته تقریبا 99 درصد مدیران جمهوری اسلامی قوام به قسط نیستند؛ قوام به قسط بودن صرفا به دست پاکی نیست بلکه در مبانی نرم افزاری خود را نشان می دهد.

کارشناس مسائل استراتژیک با بیان این که پس از 37 سال از گذشت انقلاب شکوهمند اسلامی همواره شاهد هستیم که در جامعه چندان به قوام به قسط موفق نبوده ایم افزود: امروز جمعیت کشور نسبت به گذشته دو برابر شده اما چه کسی می تواند ادعا کند که در میان 4 میلیون و 600 هزار دانشجو رشته ای را در دانشگاه ها بومی سازی کرده ایم.

وی اظهار داشت: درسال 1991 در شهر آکرا در کشور غنا سازمان ملل اجلاسی را برای تبیین خسارت های قاره آفریقا طی سال های گذشته برگزار کرد در این اجلاس به این نتیجه رسیدند که 777 هزار میلیارد دلار از منابع قاره آفریقا غارت شده است.

عباسی ادامه داد: 185 تریلیون دلار خسارتی است که انگلیسی ها به آفریقا زدند این در حالی است که مساحت انگلیس به اندازه سیستان و بلوچستان ایران است اما جمعیتش تقریبا به اندازه کشورمان است این در حالی است که در 300 سال گذشته تعداد بسیار زیادی از این کشور مهاجرت کرده و در دیگر کشورها زندگی می کنند براین اساس دو سوم جمعیت کانادا، 95 درصد جمعیت استرالیا و 98 درصد جمعیت نیوزلند را انگلیسی ها تشکیل می دهند.

استاد عباسی ادامه داد: انگلیس 14 هزار میلیارد دلار به جمهوری اسلامی خسارت وارد کرده است یکی از نمونه های آن را می توان جنگ جهانی اول و ایجاد قحطی و هفت هشت میلیون نفر کشته از این قحطی دانست که انگلیسی ها مسبب آن بودند.

کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد: طالبی یکی از کارگردان های سینما فیلمی را به تازگی در خصوص این خسارت و مطالبه عدالت ساخته است.

وی اظهار داشت: خسارت جنگ جهانی اول و قحطی مصنوعی و نابود کردن تعدادی از جمعیت ایران تنها بخشی از این خسارت انگلیسی ها در قبال کشورمان است نمونه دیگر آن را می توان ملی شدن صنعت نفت دانست هم چنین خباثت های دوره اخیر انگلیسی ها هم چون 20 نوع مذاکره با کشورمان برای اینکه تا 25 سال آینده ایران را از حق استفاده از انرژی اتمی منع کنند نمونه های دیگری از این خسارت ها است.

عباسی با بیان اینکه امروز لندن برای برخی به قبله تبدیل شده است تصریح کرد: امروز می بینیم برخی استادان دانشگاه تهران که فارغ التحصیلان دانشگاه های انگلیس هستند هنوز بلد نیستند به زبان انگلیسی حرف بزنند تعدادی از این افراد در مجلس و برخی در دولت و برخی دیگر در دانشگاه های کشور حضور دارند.

ایشان تصریح کرد: در حالی که باید شاکله وزارت خارجه طوری باشد که از افرادی که زبان انگلیسی بلدند اما می بینیم این افراد چه طور یک جمله سه چهار کلمه ای تحت عنوان توافق را چه قدر غلط فهمیدند و به برجام ترجمه کردند.

کارشناس مسائل استراتژیک تاکید کرد: این در حالی است که نه در وزارت خارجه نه در دولت و نه حتی یک استاد دانشگاه به ترجمه اشتباه آن ها اعتراضی نکردند.

وی تصریح کرد: در متن توافق نامه کلمه پلن و نه پروگرم آمده است بنابراین ترجمه فارسی آن می شود طرح جامع مشترک اقدام نه برنامه اقدام مشترک این ها خیلی با یکدیگر فرق دارند. فرق بین طرح با برنامه از زمین تا آسمان است. این در حالی است که در جامعه دانشگاهی کشور هیچ کس نگفت این طرح است نه برنامه، این مشترک اقدام است نه اقدام مشترک. کسانی که تخصصشان تمیز طرح از برنامه است حتی صراحت نداشتند بگویند که وزارت خارجه ای ها اشتباه این متن را ترجمه کردند.

عباسی تصریح کرد: در شرایطی که دانشمندان اتمی را در کف خیابان با سیستم های اطلاعاتی غرب ترور کردند استاد مملکت با کمال وقاحت که در انگلیس درس خوانده و امروز حتی بلد نیست انگلیسی حرف بزند این فرد حتی با خودش فکر نمی کند که غربی ها آمدند و دانشمندان مملکت را در سطح خیابان ترور کردند.

ایشان اظهار داشت: این فرد با وقاحت، چهره ضد ملی خود را نشان می دهد باید بگوییم این فرد مایع ننگ دانشگاه تهران است اگر می خواهیم عوامل وابسته به غرب را بشناسیم باید به دنبال همین افراد باشیم.

کارشناس مسائل استراتژیک افزود: این فرد زمانی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی بود تلاش کرد که دانشگاه ها را اسلامی کند اما امروز خودش را یک لیبرال و مدرنیته می داند.

وی افزود: رئیس جمهور مملکت نیز در انگلیس دکترای حقوق می گیرد و درس می خواند و امروز حتی بلد نیست که انگلیسی صحبت کند و می گوید ما به انرژی هسته ای احتیاجی نداریم. استاد دانشگاه در انگلیس درس می خواند آن وقت بلد نیست انگلیسی صحبت کند، دیگر خود فروشی و وابستگی هم حدی دارد دیگر این خودفروشی برای مردم محرز شده است.

عباسی اظهار داشت: افتخار دانشگاه شهید بهشتی این است که استاد این دانشگاه کراوات و افسار بندگی تمدن غرب را به گردنش می زند و در اجلاس داووس حتی حاضر نمی شود که بگوید از دانشگاه شهید بهشتی آمده ام. این فرد مشاور مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور رئیس جمهور است و در این اجلاس می گوید که خواستار روابط بین الملل دانشگاه ملی هستم؛ ای جوان عدالت خواه حواست باشد در دانشگاهی که درس می خوانی نظریه عدالت در نمی آید.

ایشان تاکید کرد: در سیاست خارجی برخی با وقاحت سفارت روباه پیر را باز کردند و تصور کردند که مرگ بر انگلیس، آمریکا و اسرائیل تمام می شود. خفت بر دانشگاه تهران که استادش امروز در دهان مردم می زند و می گوید چرا ده سال اظهار کردید انرژی هسته ای حق ما است. خفت و خاری برای مدیران جمهوری اسلامی همین بس که برخلاف نص صریح نظام و شخص رهبری و قانون اساسی حرف هایی را می زنند و یک نفر هم در دولت به آن ها اعتراض نمی کند.

عباسی افزود: عدالت خواهی یعنی تحقق قسط. خواص یعنی استادان و مدیران باید قوام به قسط باشند. امروز از استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران قوام به قسط می بینید؟ این فرد داشته های ملتش را به سخره می گیرد و مزخرفات غربی ها را در کله مردم فرو می کند؛ حتی رئیس جمهوری که در انگلیس دکترا گرفته او هم نمی داند کلمه ترجمه شده برجام نیست.

استاد عباسی با بیان اینکه در دولت باسوادها آدم باسوادی در این زمینه نداریم اظهار داشت: این استاد دانشگاه امروز مجیز گوی غرب شده است. خطاب به این فرد می گویم که به تک تک دانشگاه ها می روم به هر جا که سخنرانی داشت اعلام می کنم که امروز یک سخنرانی را به زبان انگلیسی انجام دهد تا معلوم شود کسانی که در انگلیس مدرک دکترا گرفته اند چیز دیگری جز مدرک در آنجا نگرفته اند.

عباسی ادامه داد: فارغ التحصیلان دکترای دانشگاه های انگلیس که در جمهوری اسلامی مسئولیت دارند بیایند به زبان انگلیسی یک سخنرانی انجام دهند.

استاد عباسی خطاب به زیباکلام اظهار داشت: این ها را گفتم تا به گوش آقای زیباکلام برسد که صحبت‌هایی که درباره اسرائیل، رضاخان گفتید سر جای خودش بود اما الان ملتی که در خیابان ها برای ایستادگی بر مواضع بر حقشان در خیابان ها تجمع کرده اند را تندرو خطاب کرده ای. تو چگونه از آرمیتای تازه به سن تکلیف رسیده و علیرضایی که کودک است خجالت نمی کشی.

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: اربابان جنابعالی آمدند و دانشمندان ما را شهید کردند؛ اگر خون این شهدا و ده ها هزار سانتریفیوژ نبود امثال ظریف را امروز کسی پای میز مذاکره قبول می کرد؟ این مملکت و انقلاب را شما حفظ نکرده اید. اربابان امثال زیباکلام 777 تریلیون دلار در آفریقا و 4 تریلیون دلار از این مملکت غارت کردند حالا فرش قرمز زیر پای اجنبی پهن می کنند و بدون اینکه از این ملت عذرخواهی کنند آن را در این مملکت وارد می کنند.

کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: شما که ملت را تندرو خطاب کردید وقتی رهبر پای منافع ملت و انرژی هسته ای و عزت می ایستد تندروست؟ کسی که جلوی چشم فرزندش شهید می شود تندرو نام دارد؟

عباسی تاکید کرد: اقتصاد آمریکا و اروپا از هم پاشیده شده آن وقت در مملکت را روی آنها باز کردند شش ماه دیگر هم می گذرد و روسیاهی آن به زغال می ماند. اگر قرار بود این مناسبات تاثیر داشته باشد یونان امروز به خاک هلاکت نمی نشست. انگلیس دچار مصیبت نمی شد و اسرائیل و فرانسه و آلمان دچار مصیبت اقتصادی نمی شدند.

استاد عباسی ادامه داد: اربابان شما همان هایی هستند که سوریه را به یک تل خاک تبدیل کردند عراق را تا نصفه ویران کردند و امروز یمن را بمباران می کنند. این افراد مدعی دموکراسی هستند.

کارشناس مسائل استراتژیک اظهار داشت: اگر امروز نمی آیند و چنین رفتاری را با مملکتمان انجام نمی دهند به دلیل اقتدار دستگاه اطلاعاتی کشور است. امروز فضای امن و آرام درست می کنند که کار علمی و اقتصادی انجام دهند آن وقت عده ای راه می افتند و هست و نیست و باور مردم را زیر سوال می برند.

استاد عباسی تصریح کرد: اکنون وارد مرحله مباهله شده ایم. در مدت 36 سال ملت مقاومت نکردند که ده ها هزار سانتریفیوژ و غنی سازی 20 درصد محدود شود. آقای زیباکلام امروز حزب الله لبنان با پیروزی در نبرد 33 روزه با سلاح ایرانی و حماس با نبرد 22، 8، 59 روزه با سلاح ایرانی در مقابل اربابان شما ایستاد.

کارشناس مسائل استراتژیک تاکید کرد: ما تا بساط رژیم صهیونیستی که تو مجیز گوی این رژیم پشت تریبون ها هستی را در فلسطین جمع نکنیم دست از کار برنمی داریم.

وی تاکید کرد: در شهریور سال 75 در ماه های آخر دوره ریاست جمهوری هاشمی دست و پای برخی به لرزه افتاده بود که چرا پایان کار دولت نزدیک است وزیر ارشاد اصلاحات که در آن زمان معاون پارلمانی رئیس جمهور بود و الان در انگلیس است یک متنی را درباره مادام العمر شدن ریاست جمهوری هاشمی نوشت.

کارشناس مسائل استراتژیک اظهار داشت: افراد متعددی در حمایت از این طرح از جمله رئیس جمهور فعلی سخن گفتند که آیا باید قانون اساسی را برای این که ریاست جمهوری هاشمی مادام العمر شود تغییر دهیم یا خیر. این افراد که امروز دم از دموکراسی می زنند باید پاسخ دهند که رفتارشان چگونه با دموکراسی قرابت ندارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این افراد چگونه دمکراسی خواه هستند که تلاش برای مادام العمر کردن دولت هاشمی را در کارنامه خود دارند این موارد بدتنگایی است برای دوستان جمهوری طلب و دموکراسی خواه. زیباکلام به دانشجویان دانشگاه تهران پاسخ دهد که این افراد چگونه دم از دموکراسی می زنند این در حالی است که اردکانی رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی جامعه ایرانی را یک جامعه دو قطبی دانسته و اعلام کرده یک عده شعار مرگ بر آمریکا سر دادند و عده دیگر شعار زنده باد دمکراسی.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

12 دیدگاه

  1. با سلام لطفا فیلم و عکس این سخنرانی را قرار بدید اخه ما سخنرانی های استاد رو در خوابگاه برای دانشجوها اکران میکنیم

  2. سلام آقای عباسی , ما شمارا برای انتخابات میخواهیم , تورابخدا بیایید و وارد سیاست شوید , وقتی مردمی بین روحانی و قالیباف و جلیلی یک انتخاب داشته باشند وضعیت همین است , ما اقتصاد لیبرال نمیخواهیم , ما کاپیتالیسم نمیخواهیم , ما الگوی اقتصادی مقاومتی همچون چین میخواهیم که حق و حقوقش را از غرب گرفت

    • معاونت پایگاه

      علیکم السلام سوال شما سوال افراد زیادی شده احتمالا باید در بخش پرسش‌های متداول قرارش دهیم!

  3. با سلام، متاسفانه آقای عباسی اظهار داشته اند این سوال برانگیز است که وقتی آقای عباسی (دو سال پیش) در پاسخ به این سوال که دیپلماسی دولت یازدهم را ایشان چگونه ارزیابی می کنند، بیان می کنند که «وزیرخارجه ما آن جا درس خونده، آن جا بزرگ شده و فارسی را بهتر از انگلیس حرف می زند» اما الآن می آِیند می گویند «تیم مذاکره کننده امروز حتی بلد نیست که انگلیسی صحبت کند.»
    (البته ناگفته نماند که بنده این حرف آقای عباسی را قبول دارم.)

  4. بسیار عالی
    تا اخر پای ارمان های انقلاب می ایستیم

  5. فایل صوتی لطفا

  6. سلام ویدیو این سخنرانی رو نمیزارید؟؟؟

    • یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

      سلام
      فعلا که فایل سخنرانی را نداریم. اگر فایل های صوتی و تصویری سخنرانی ها به دست مان برسد حتما بر روی سایت قرار خواهند گرفت.

  7. با سلام وخسته نباشید
    صوت و فیلم سخنرانی کی قرار می گیره واسه دانلود؟

    • یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

      سلام ممنون
      فایل‌های صوتی و تصویری سخنرانی‌ها به دست مان برسد، حتما بر روی سایت قرار خواهند گرفت.

      • سلام فایل صوتی کم حجم لطفأ بزارید
        ممنون
        خب نوشته ها زیاده ریز هم هست حوصله خوندن نمیگیره آدم ولی اونطوری گوش میدی بهتر متوجه میشی