سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع هنر حِفظ و حِصن در فرهنگ انقلابی

استاد حسن عباسی روز دوشنبه – ۸ آبان ۹۶ – در همایش دانش آموزی ۱۳ آبان که از سوی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان برگزار شد، اظهار داشت: شناخت انواع تروریسم از اهمیت بسیاری برخوردار است و لازم است همه ما با تروریسم نظامی، تروریسم کشاورزی، تروریسم زیست محیطی و تروریسم اخلاقی آشنا شویم.

وی، پدیده‌هایی که اخلاق اجتماعی و به فساد کشیدن دختران شیعه را هدف قرار داده را تروریسم اخلاقی دانست و افزود: ارمغان این تروریسم، از بین بردن حساسیت غیرت در مردان و حساسیت عفت در زنان است که نابودی جمهوری اسلامی را به دنبال دارد.

رئیس اندیشکده یقین تصریح کرد: یکی از عوامل اساسی زنده نگه داشتن انقلاب اسلامی با وجود همه تحریم‌ها و فسادها، نطفه پاک، شیر پاک و لقمه پاک والدین است و جامعه ما مدیون این والدین هستند و شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدایی نظیر شهید حججی، حاصل خداترسی والدین است نه محصول آموزش و پرورش یا صدا و سیما.

وی با اشاره به تفاوت‌های ترور اخلاقی و ترور نظامی عنوان کرد: ترور اخلاقی باعث از بین بردن و نابودی افراد می شود در حالی که شخصی که ترور نظامی شود، عزیزتر شده و او را شهید می‌نامند.

عباسی با اشاره به دشمنان ایران و جامعه اسلامی از جمله آمریکا افزود: اینان توان مقابله نظامی را ندارند و نقشه آنها، هجوم به زیرساخت‌های اخلاقی و فرهنگی و هدف قرار دادن زنان و دختران جامعه است و تلاش می کنند با تغییر در شیوه تربیت، غیرت را از مردان و عفت را از زنان بگیرند.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به سخن علامه طباطبایی که اسم اعظم خدا بهاء و مصداق آن امام حسین(ع) است، عنوان کرد: جامعه آرمان مهدوی جامعه ای است که محبت، تربیت و … به عنوان کالا محسوب نمی شود و همه سعی می کنند برای خدا کار کنند و بهای خود را بالا ببرند.

وی ادامه داد: جامعه سرمایه داری جامعه ای است که برای هر کاری به دنبال پول هستند و جامعه ای که زن و مرد را کالا دید، بها ندارد و از اصل خلقت دور خواهد بود و جامعه ای طیبه است که پاکدامنی در مردان و زنان مؤمن در آن یک اصل باشد و پاکدامنی را حفظ و حصن فرج دانست که معصومین بالاتر از حفظ، حِصن فرج دارند و مؤمنین باید حفظ فرج داشته باشند.

عباسی یادآور شد:  کسانی که باید با تروریسم اخلاقی مبارزه کنند دختران و زنان جامعه ما هستند که مادران آینده خواهند بود و حتی وظیفه آنها سنگین‌تر از مدافعان حرم است.

وی افزود: هر چه از شعائر الهی، آیات قرآن و انسان های طراز اول (مانند حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س)، امام حسین (ع) و … دور شویم به همان میزان جامعه دچار اضمحلال و فروپاشی می شود و نقشی را که دختران انقلابی در مسیر حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) می توانند در مقابل تروریسم اخلاقی ایفا کنند، به دست آوردن جایگاه حضرت مریم (س) است که با کسب کردن هنر حفظ و حِصن فرج با توجه به آیات سوره نور می توان به این جایگاه رسید.

وی ادامه داد: یعنی در صورتی که دختران و پسران جامعه ما با هنر حفظ و حصن فرج اینگونه توجیه شوند هیچ گونه رخنه ای در جامعه ما به وجود نخواهد آمد.

عباسی با اشاره به سخن دکتر شریعتی که «آنان که رفتند کار حسینی کردند و آنان که ماندند باید کار زینبی کنند و گرنه یزیدی اند»، افزود: دانش آموزان رسالت زینبی خود را انجام دهند و با مطالعه تفاسیر موجود، هنر حفظ و حصن فرج را بازنشر داده تا جامعه ای اخلاقی ساخته شود و سکوی پرتابی برای ظهور امام زمان (عج) باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

استاد حسن عباسی در آستانه 13 آبان در همایش سیاسی ویژه دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان یزد گفت: در هیچ دوره‌ای از زندگی انبیا و امامان معصوم(ع) حکومتی الهی تشکیل نشده که حدود 40 سال دوام بیاورد و این برای اولین بار است یک حکومت اسلامی تحت زعامت دو عبد صالح خدا یعنی حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای و همراهی امام زمان(عج) توانسته حدود 40 سال علی‌رغم همه توطئه‌ها دوام بیاورد و درواقع جمهوری اسلامی ایران حاصل خون همه انبیا و اولیا و تلاش ملت شریف ایران است که تلاش کرد تا دین خدا در جامعه جاری شود.

کارشناس مسائل استراتژیک اظهار کرد: انسان مسلمان نماز می‌خواند و در نماز الله‌اکبر می‌گوید این یعنی غیر از خدا کسی مقام کبریایی و قدرت ندارد و این است که ما با همه‌کسانی که مانند آمریکا خود را دارای مقام کبریایی می‌دانند دشمن هستیم و همین است دلیل دشمنی ما با آمریکا. زیرا او را یک قدرت تلقی نمی‌کنیم و نگذاشتیم بر کشور ما مسلط بماند.

وی افزود: دشمن امروز با انواع مبارزات تروریسمی ازجمله تروریسم گرم، تروریسم زیست محیطی، کشاورزی، اخلاقی و غیره به ما حمله کرده است و به دلیل اینکه در تروریسم گرم مانند جنگ و ترور افراد نتوانسته موفق شود به تروریسم اخلاقی علیه ایران روی آورده است.

دکتر عباسی اذعان کرد: در جنگ سخت سردار سلیمانی به همراهی شهید حججی‌ها نمی‌گذارد کسی به دین خدا و کشور اسلامی تعرض کند و دشمن فهمید وقتی کسی را ترور گرم می‌کند او عزیز می‌شود و به همین دلیل جنگ‌های دیگر ازجمله تروریسم اخلاقی را در کشور ما رقم می‌زند و امروز بانوان و دختران جامعه ما هدف نقشه‌های شوم دشمن هستند و باید با استکبار مبارزه کنند که این مبارزه از نبردهای مدافعان حرم در سوریه بالاتر است.

کارشناس مسائل استراتژیک عنوان کرد: اخیراً قوه‌قضائیه در حکمی نیروهای اطلاعاتی امنیتی کشور را ملزم به کشف گروه‌های تروریست اخلاقی فعال در ایران کرد که بعد از ردیابی‌ این‌ها در فضای مجازی و دستگیری این تیم مشخص شد این‌ها از سوی سازمان‌های جاسوسی آمریکا CIA مأمور به ترور اخلاقی جامعه ایران شده‌اند که مستند «پول و پورن» روایت اقدامات شوم این گروه در به دام انداختن دختران جوان و به خطر انداختن جامعه از طریق ترویج بی‌اخلاقی بوده‌‌اند، است.

وی گفت: دشمن درصدد هجوم به زیرساخت‌های فرهنگی و اخلاقی نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق بردن حیا از جامعه است و می‌خواهد با نشانه گرفتن غیرت مردان و عفت زنان به هدف شوم خود برسد.

دکتر عباسی اظهار کرد: این وظیفه زنان جامعه ماست تا بر اساس آموزه‌های قرآن و سیره اهل‌بیت(ع)، پاکدامنی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و الگوهایی مانند حضرت مریم(س)، حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) را که با پاکدامنی در برابر خود سد درست کرده بودند را به جامعه معرفی کنند و این سیستم ضد ترور در برابر مصیبت‌هایی است که در شبکه‌های اجتماعی بخصوص اینستاگرام گریبان گیر جوانان می‌شود.

وی مطرح کرد: امروز تنها دلیل تداوم پیروزی انقلاب اسلامی ایران و رسیدن به چهل‌سالگی چیزی جز حساسیت ویژه مردمان این سرزمین به اخلاق نیست زیرا امروز کشورهای پیشرفته غربی از جمعیت بالای حرام‌زادگی در کشورهایشان رنج می‌برند اما ایران به دلیل نطفه، شیر و لقمه پاک توانسته جایگاه ویژه‌ای پیدا کند که مورد حسرت این کشورها است.

منبع: یزدندا

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.