سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع و اینک جهاد کبیر

استاد حسن عباسی رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال روز سه‌شنبه – ۲۵ آبان ۹۵ – در همایش تبیینی “و اینک جهاد کبیر” در دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه اظهار داشت: موضوع اربعین تمدن‌ساز خواهد بود و یکی از ارکان مهدویت و ظهور این راهپیمایی است که این حرکت مردم تداعی‌کننده حرکت انبیا و بازگشت به پیامبران است.

وی با بیان اینکه در محدوده کربلا و نجف پنجاه هزار نبی دفن شده است بیان کرد: بسیاری از انبیا در این منطقه به‌دنیا آمده و رسالت خود را انجام دادند و در این منطقه امیرالمومنین(ع) و امام حسین(ع) به شهادت رسیدند که امروز با قدرت پیدا کردن شیعه در این منطقه به اقتدار گذشته بازگشت کرده‌ایم.

عباسی راهپیمایی اربعین را حرکتی تمدن‌ساز و تجدید پیمان با همه انبیا دانست و خاطرنشان کرد: در زیارت وارث امام حسین(ع) میراث‌دار تمامی پیامبران(ع) بیان می‌شود و از این رو راهپیمایی اربعین تنها به شیعیان اختصاص ندارد و اهل سنت و پیروان ادیان مسیحی و یهودی نیز در این اجتماع حضور می‌یابند.

این تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه غرب از این نمایش اقتدار احساس خطر کرده است اظهار کرد: برخی از سینماگران مطرح غربی در این راهپیمایی حضور یافته‌اند و فیلمهای مقدماتی را برای آغاز موج تخریب راهپیمایی اربعین تهیه کرده‌اند تا در سینما و تلویزیون به نماز در بیاید.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که راهپیمایی اربعین را به غرش شیر تشبیه کردند عنوان کرد: در سفر حج مسلمانان، مناسبتهای مردم چین، هند و حتی غرب چنین اجتماع بزرگی وجود ندارد و مغناطیس امام حسین(ع) از سراسر جهان افرادی را جذب می‌کند.

وی کربلا را جهاد صغیر امام حسین(ع) دانست و بیان کرد: امام حسین(ع) پیش از حادثه کربلا درگیر جهاد کبیر بود و جاذبه امروز این حضرت به این جهاد بر می‌گردد که از دشمن خود یزید اطاعت نکرد و در تفسیر آن آمده جهادی در برابر دشمن کافر که با خداوند و اعتقادات کار دارد.

جنگ جریان نفوذی در اسلام با ائمه اطهار(ع)

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه جنگ میان خوب و بد از 1400 سال پیش و از صدر اسلام تاکنون ادامه دارد عنوان کرد: ابوسفیان پیش از مسلمان شدن در برابر پیامبر(ص) قرار شد و پس از مسلمان شدن نیز به‌عنوان عامل نفوذی فتنه‌های بسیاری توسط وی و فرزندش معاویه و نوه‌اش یزید اجرا شد.

عباسی با بیان اینکه شهادت ائمه اطهار(ع) با توطئه نفوذی‌ها تا زمان حضرت ولی‌عصر(عج) ادامه یافت بیان کرد: در زمان غیبت این حضرت حرکت زیرزمینی به قدرت بازگشتن شیعه توسط نواب ایشان ادامه داشت تا در زمان امام راحل(ره) تحقق یافت و امروز شیعه قدرت یافته است.

وی داعش، جریان وهابی حاکم بر عربستان را تداوم نفوذ فتنه‌گران در جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: کفار بیان می‌کنند که تنها باید آنها حرف بزنند و ائمه اطهار(ع) و سلسله ولایت فقیه از آنها اطاعت کنند ولی تمام ائمه معصوم(ع) زیر بار تبعیت از کفار نرفتند و سلسله ولایت فقیه در زمان غیبت نیز ویژگی عدم تبعیت از کفار را داشتند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه تمام راههای قرآن به کوچه بن‌بست تقوا منتهی می‌شود اظهار کرد: ولایت طاغوت طرفداران خود را در طاغوت‌های جهل، گرفتاری و غیره نگه می‌دارد ولی کسی که ولایت الله را بپذیرد از خداوند متعال، پیامبر(ص)، ائمه(ع) و ولایت فقیه اطاعت می‌کند و به‌سمت نور هدایت می‌شود.

جهاد کبیر امروز عدم اطاعت از آمریکا

وی با انتقاد از برخی اقدامات و اظهارنظرها که رنگ و بوی اطاعت از کفار را دارد بیان کرد: چرا برخی خجالت می‌کشند که از روی پرچم آمریکا عبور کنند؟ چرا برخی می‌خواهند از طریق بیان خواب خود بگویند که امام راحل(ره) دنبال حذف شعار مرگ بر آمریکا بوده است؟ چرا برخی مخالف حضور جوانان در سوریه و دفاع از حرم اهل بیت(ع) هستند؟

عباسی افزود: مخالفت با جهاد صغیر دفاع از حرم، ساخت موشک برای امنیت ملی و دستگیری کماندوهای آمریکا در جهت حفظ اقتدار به‌دلیل عدم فهم دقیق از جهاد کبیر است زیرا کسی که فهم دقیق از جهاد کبیر نداشته باشد و بخواهد از دشمن اطاعت کند، طاغوت بر وی مسلط خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز جریان لیبرال در برابر اسلام قرار گرفته است بیان کرد: دستاورد لیبرالیسم زنازادگی، نظام بانکی ربوی، تثلیث (سه‌گانه‌باوری در اعتقاد مسیحیت) و نسبی بودن اخلاق و اینکه اخلاق زیربنای هیچ چیز نیست را برای دنیا به همراه داشته است.

این تحلیلگر سیاسی خاطرنشان کرد: در قرآن آمده که ربا نخورید زیرا جنگ با خداست ولی یکی از نویسندگان غربی به‌نام جرمی بنتام در کتاب خود به‌ دفاع از ربا پرداخته است که نظریات وی در بحث اقتصاد در دانشگاههای پیرو مکتب غرب درس داده می‌شود و بسیاری از اقتصاددان‌های ایرانی فارغ‌التحصیل دانشگاههای غربی بر این اعتقادات قرار دارند.

وی با اشاره به مخالفت مراجع با نظام ربوی بیان کرد: یکی از مراجع و مفسر بزرگ قرآن کریم در جلسه تفسیر قرآن خود از سیستم بانکی ربوی در کشور گلایه می‌کند که پیروی از بانکداری لیبرالی سبب شده 27 برابر حد استاندارد شعبه بانکی در کشور وجود داشته باشد.

عباسی با هشدار نسبت به عقاید انحرافی و عملکرد منطبق با تفکرات لیبرالیستی برخی مسئولان تحصیلکرده در غرب عنوان کرد: برخی می‌گویند تار و پود بدنمان لیبرال است که باید در جامعه مراقب چنین افرادی باشیم و همچون یک فرد خطرناک به آنان نگریسته شود، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

ایجاد مشکل در کشور از سوی تحصیل‌کردگان غربی

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه پس از دفاع مقدس، روی کار آمدن تحصیلکردگان اروپا و آمریکا مشکلات بسیاری برای کشور ایجاد کردند بیان کرد: این گروه در نظام آموزشی لیبرال تئوری‌های غربی را آموخته‌اند و این تربیت‌شدگان مکتب غربی بر روی نور قرآن سایه می‌اندازند.

عباسی با بیان اینکه مبنای علوم انسانی غرب غیرتوحیدی است خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری خطر این موضوع را بارها گوشزد کرده و فرموده‌اند که مبنای علوم انسانی غربی و غیرتوحیدی است و تحصیلکردگان در این مکتب به‌دنبال پیاده‌سازی تئوری‌های غربی هستند و ناکارآمدی این تئوری‌ها را در بخشهای مختلف کشور به اسلام ربط می‌دهند.

وی کفر حاکم در نظام بانکی و تحصیلکردگان تئوری غرب را برای کشور مشکل‌ساز دانست و عنوان کرد: شهید حسن باقری، سردار قاسم سلیمانی، شهید حسن تهران مقدم فارغ‌التحصیل هیچ دانشگاه خارجی نبودند ولی با روحیه انقلابی کارهای ناممکن را در سالهای انقلاب اسلامی ممکن کردند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه انسان انقلابی نیازی به واحد درسی بر مبنای تئوری‌های غربی ندارد بیان کرد: باید اعتبار علوم انسانی غربی در دید مردم شکسته شود و اگر قرار است ناکارآمدی مسئولان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون به اسلام ربط داده شود، ثابت می‌کنیم که همه مشکلات کشور به لیبرالها بر می‌گردد.

مخالفت لیبرالیسم با مکارم اخلاقی اسلام

رئیس اندیشکده یقین مسیحی‌کردن را زیربنای علوم انسانی دانست و عنوان کرد: هفتاد هزار استاد دانشگاه در کشور وجود دارد ولی هفتاد کرسی نظریه‌پردازی همچون شهید مطهری در کشور نداریم و اگر از دل دین، علم دینی تولید نکنیم انقلاب اسلامی به قتلگاه می‌رود.

عباسی فرق دیگر لیبرالیسم با اسلام را مکارم اخلاق جاری در اسلام دانست و تصریح کرد: در جهان لیبرالیسم خانواده و بسیاری از موارد دیگر جایگاهی ندارد که براساس آمار سازمان ملل فرزندان متولد شده در کشورهای غربی زنازاده هستند که آمار آن در فرانسه 56درصد، آمریکا 41درصد، انگلستان 49درصد است.

وی فساد، اختلاس و غیره را نتیجه پیاده‌شدن اصول غربی بیان و اظهار کرد: تلقین ناچار بودن وابستگی به آمریکا، نتیجه خوبی به‌دنبال نخواهد داشت و اختلاس، غارت بیت‌المال و فسادهای برخی مسؤولان و اعتماد به کدخدا نتیجه تفکر لیبرال و اعتماد به غرب است.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم یک روایت قرآن وجود ندارد بیان کرد: یک سوم بدهی اقتصاد دنیا متعلق به آمریکا است و کشورهایی همچون آمریکا، کانادا، اتحادیه اروپا، کشورهای شرق دور، استرالیا و برزیل که تصور می‌کنیم برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور ما خواهند آمد در مشکلات اقتصادی خود گرفتار شده‌اند.

وی با بیان اینکه از برجام آبی برای ملت گرم نشد خاطرنشان کرد: اقتصاد جهانی در حال فروپاشی است و این اقتصاد امروز 60هزار میلیارد دلار بدهی دارد ولی چشم برخی از مسئولان به این اقتصاد بحران‌زده است تا بیایند و اقتصاد کشور ما را ترمیم کنند.

انتقاد از فضای لیبرال حاکم در استان کرمانشاه

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به پایین آورده شدن تمامی بنرهای این همایش که آیه جهاد کبیر بر روی آنها درج شده بود بیان کرد: مسئولان استان کرمانشاه باید به‌جای مقابله با این همایش امروز در آن حضور پیدا می‌کردند و مستمع تبیین آیه جهاد کبیر که از سوی ولی فقیه مورد تأکید قرار گرفته می‌بودند.

عباسی این اقدام را مقابله با اسلام دانست و خاطرنشان کرد: به استانداری لیبرال کرمانشاه هشدار می‌دهم که اینجا استان مردم متدین، انقلابی و شهر پهلوانان است که با ولایتمداری در مقابل دشمن ایستاده‌اند و مقابله با برگزاری این همایش در جهت حفظ جناحی با تفکر لیبرالیستی است.

وی با بیان اینکه تنها کار فعال دولت شکایت از منتقدان است بیان کرد: نیروهای انقلابی همه روزه در دادسراها برای پاسخگویی به شکایت دولت حاضر می‌شوند و به دولت می‌گویم به‌جای شکایت از امثال بنده، واقعیتها و راهکارهای رفع نواقص را بشنود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد:‌ هر جا انقلاب پیشرفت داشته به‌ خاطر ایستادگی انقلابیون بوده و هر جایی ضربه خوردیم از خودی‌های ریاکار و خودفروخته بوده است و ما با سند نشان می‌دهیم هر کجا ناکارآمدی بوده است، ولی‌فقیه از قبل هشدار داده و لیبرال‌ها مقصر بوده‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط:

خبرگزاری فارس – هشدار در مورد خطر وجود مسؤولان لیبرال

مرصاد نیوز – “لیبرالیسم” منشاء نابسامانی های کشور از بازرگان و بنی صدر تا احمدی نژاد و روحانی است

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

3 دیدگاه

  1. سلام فقط ارزومه از نزدیک دکتر عباسی رو ببینم و دستشو ببوسم،خیلی تشکر میکنم از دکتر عباسی عزیز اجرت با امام زمان خیلی آگاهمون کردی

  2. برخی مسئولان کرمانشاه هرچند که تریانه خوه یان و خواستند سنگ اندازی کنند اما استان کرمانشاه همیشه پشتیبان ولایت مطلقه فقیه بوده . به کوری چشم بدخواهان

  3. سلام
    تورو خدا این سخنرانی ها رو بگذارید تا دانلود کنیم