سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع پیش به سوی دهه پنجم انقلاب اسلامی

استاد حسن عباسی روز یک‌شنبه – ۱۷ اردیبهشت ۹۶ – در همایش پیش به سوی دهه پنجم انقلاب اسلامی اظهار کرد: اشکال و اشتباهی که در بین مردم پدید آمده است این است که می‌گویند حضرت مهدی(عج) می‌آید اما ما منتظر ظهوریم که بین این دو مورد فرق وجود دارد.

وی تصریح کرد: در قومی تغییری ایجاد نمی‌شود مگر اینکه خود قوم تغییر ایجاد کنند، پس این آیه نشان می‌دهد که جنبش و اقدام باید از بین خود ما آغاز شود.

رئیس اندیشکده یقین تأکید کرد: آن کسی برای زمینه‌سازی ظهور تلاش می‌کند که درد نظام اجتماعی و اسلامی را دارد و باید تغییر انفسی در خودمان ایجاد کنیم، در روزهای آینده در نیمه شعبان باید یادآوری کنیم که ما منتظر آمدن نیستیم ما منتظر ظهور هستیم، چرا که او در بین ماست.

عباسی ادامه داد: اولین باری است که دین‌مداران حضرت روح‌الله و امام خامنه‌ای موفق شدند 38 سال دین را در کشور رقم بزنند، کارکرد دین یک کلمه است و آن هم قسط است که سهم مردم است و باید خواص جامعه در نظر داشته باشند که قوام به قسط باشند.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: اگر کارکرد دین قسط است، خواص باید قوام به قسط باشند و قدرتمندان باید سهم صاحب حق را بدهند، امام قسط برای آن مسأله کلیدی ظهور می‌فرماید که سهم هر کس به او برگردد.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: چگونه یک مدیر در جمهوری اسلامی در مجلس می‌گوید 700 میلیارد تومان ثروت دارد مگر اینکه در دوران مسؤولی خود به فکر منافع خود بوده و اینجا قسط اقامه نشده این که رئیس‌جمهور به دیدار معدنچیان می‌رود و آن‌ها به طرف ماشین رئیس‌جمهور هجوم می‌آورند و بادیگاردها آن‌ها را فراری می‌دهند، یک پیام دارد و آن هم این است که مردم از مسؤولان گله‌مند هستند.

وی اظهار کرد: دولت‌ها درد قسط را که بالاتر از عدل است، نمی‌دانند، مدیران جمهوری اسلامی درد  پورشه سواران تهران را دارند و درد آن‌ها مسأله مردم جامعه نیست، امروز کاسبان پسا تحریم کسانی هستند که فرزند دخترشان از خارج می‌آیند و واردکننده برندهای خارجی در کشور می‌شوند و وقتی مورد اعتراض قرار می‌گیرند می‌گویند مظلوم است.

عباسی عنوان کرد: اگر در جامعه قسط اقامه نشد یعنی دین پیاده نشده است، رهبر انقلاب امروز در جمع معلمان از اوضاع مسؤولان گله کردند.

وی بیان کرد: بی‌سر و صدا تصویب و بی‌سر و صدا اجرا می‌کنند، اینجا جمهوری اسلامی است؛ آن‌هایی که دغدغه اجرای سند 2030 را دارند بدانند با نقشه خانواده جهانی در کشور ایران زنازادگان زیاد می‌شوند؛ اینجا 80 میلیون نفر آدم شریف زندگی می‌کنند که حلال‌زاده هستند. سند 2030 در سازمان ملل سند بردگی خانواده است، مبادا این سند بدون تحلیل و بررسی در دست شما باشد، امروز این ملت کاملاً حلال‌زاده است و آمریکا و غیره، مصیبتشان زنازادگی است؛ زنازادگی فقط یک مورد در صورت اجرای این سند است. اینجا جمهوری اسلامی است و بالاتر از همه نهادها ولایت فقیه وجود دارد که جلوی این انحراف‌های بنیادین را می‌گیرد و خواهد گرفت!

عباسی خطاب به مردم اضافه کرد: ما می‌دانستیم که امریکا قابل اعتماد نیست، اما برای هشتمین بار در سال 92 به پای میز مذاکره رفتیم که خسارت عظما به بار آورد. امروز مشخص شده که تعهداتی در حوزه موشکی نیز داده شده چراکه روحانی می‌گوید برای اینکه روی موشک‌ها نوشتید اسرائیل از روی زمین محو شود برجام اجرا نشده است.

رئیس اندیشکده یقین خاطرنشان کرد: قرار ما این بود که تحریم‌ها کامل رفع شود و چرخ سانتریفیوژها بچرخد اما هیچ کدام این‌ها اجرا نشد و حق نداریم موشک‌های خود را نیز نشان دهیم، امروز آن‌ها که از کشور دفاع می‌کنند در برنامه‌های تلویزیونی انتخاباتی محکوم می‌شوند و بعد می‌گویند امنیت حاصل مذاکرات بود.

وی گفت: قاسم سلیمانی و یارانش تحریم را در سوریه دفن کردند، تحریم را این مردم در 22 بهمن دفن کردند، تهدید را مردمی رفع می‌کنند که پای صندوق‌های رأی می‌آیند، تهدید با مذاکرات رفع نشده است.

عباسی اظهار کرد: آقای ظریف اگر شما را پای میز مذاکره آوردند به خاطر وجود گوهرانی همچون شهدای هسته‌ای بود اما بعد از برجام حتی به ایمیل‌ها هم جواب ندادند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان این سؤال که چرا ظریف در هفته پیش باید در توئیتر خود بگوید که آمریکا نه به روح برجام نه به متن برجام اعتقاد دارد، گفت: چرا این حرف را رئیس جمهور و معاون اولش نمی‌زنند؟

وی در ادامه اذعان کرد: روحانی امروز در مناظره‌های انتخاباتی جلوی رقیب خود حرف را نمی‌زند بلکه بعد از مناظره از او شکایت می‌کند، در سال گذشته 11 بار روحانی از بنده شکایت کرده است.

عباسی در ادامه عنوان کرد: رئیس جمهور که حقوقدان هم هست 54 فحش به منتقدان داده است و دانشجویان انقلابی دانشگاه اصفهان به خاطر توهینی که به آن‌ها کرده و بی‌سواد خطابشان کرده بود شکایت کردند که آقای رئیس جمهور بیا و ثابت کن که ما بی‌سوادیم.

وی در ادامه خطاب به دولت گفت: مساجد را می‌بندید، ستادها و دانشگاه‌ها را تحت فشار قرار می‌دهید اما هرچه تلاش کنید 12 روز دیگر جواب آن‌ها را خواهید دید.

رئیس اندیشکده یقین همچنین مطرح کرد: وقتی کسی که رئیس جمهور است به ملت خودش می‌گوید بزدل سیاسی، بی شناسنامه، بی‌سواد و غیره و به بیش از نیمی از مردم که منتقدان دولت هستند 54 توهین می‌کند و افراد منتقد را به دادگاه می‌کشد، یک بار باید به عنوان دکترای حقوق به دادگاه بیاید و پشت میز محاکمه بنشیند.

عباسی اضافه کرد: حسن روحانی امروز به استان گلستان رفت، اما درد را موضوعاتی مثل کنسرت و عدم پخش صوت شجریان می‌داند؛ آقای روحانی عینک بزنید و به سراغ سفره‌های مردم بروید.

وی ادامه داد: درد ما و مردم دین است، درد دین قسط است سهم هر کس هر چیز هست باید به او پرداخته شود ما دولتی نیاز داریم که وقتی وزرای آن در خانه‌های چند میلیارد دلاری می‌نشینند به مسکن مهر مزخرف نگویند.

رئیس اندیشکده یقین همچنین اذعان داشت: ما دولتی نیاز داریم که درد محرومیت را کشیده و مردم خود را باور داشته باشد، دولتی نیاز داریم که دردش، درد دین باشد، دولتی می‌خواهیم که کار امام زمان در وقت ظهور سخت نباشد و نخواهد تازه سیستم ربوی را درست کند، دولتی نباشد که ظاهرش دینی باشد اما در باطن لیبرالیزم را پیاده کند.

عباسی با بیان اینکه خطر روحانیت منهای اسلام یکی از بزرگ‌ترین خطرات است، عنوان کرد: در مناظره آینده منتظرم که روحانی درباره سند سبز نظام‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به مردم توضیح دهد؛ در این سند 800 صفحه‌ای یک نقل قول اقتصادی نیست، یک روایت نیست، یک آیه قران نیست!

وی همچنین اذعان داشت: خطر روحانیت منهای اسلام همان دولت بنی‌صدر است، ما دولتی می‌خواهیم که اسلام را شرمنده نکند و جوانان کوروش پرست نشوند، دولتی نیاز داریم که مراجع تقلید شیعه برای اقدامات دولت گریه‌شان نگیرد، اصلاً مسأله ما این است که دولتی خداگرا و نه کدخداگرا می‌خواهیم.

رئیس اندیشکده یقین اضافه کرد: رئیسی مگر چه کار کرده که در کل استان‌ها این‌طور از او استقبال می‌کنند، او فقط گفته که رقیب من در انتخابات زید و امر نیستند و فقط حل مشکلات اقتصادی مردم الگوی دولت ماست.

عباسی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی از راه پیگیری قسط محقق می‌شود، روز دوشنبه در میدان امام می‌بینید که مواجهه با فطرت انسان‌ها توسط روحانی واقعی اسلام چه جهتی دارد؛ در حرکت کرامت به انسان‌ها مسأله ما این است که دولتی که کرامت سرلوحه آن است به روی کار بیاید نه دولتی که به مردمش 54 توهین کند.

وی همچنین مطرح کرد: 4 سال به سراغ آمریکا رفتیم و این دولت به ما تودهنی زد، ترامپ به هیچ قانونی پایبند نیست؛ چنان به مردم در روستاها تنگ آمده که به حاشیه شهرها می‌آیند و این طوری است که یکی از محله‌های حاشیه‌نشین تهران بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.

عباسی در پایان گفت: از 11 کشور فقط به ایران مربا وارد می‌شود اگر سال‌ها این روند ادامه داشته باشد با فروپاشی اقتصادی رو به رو می‌شویم؛ امروز سفره‌هایمان روز به روز کوچک‌تر می‌شود و این مسیر به مقاومت نیاز دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

 

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.