چرا دفاع از توحید هزینه دارد؟

دفاع از توحید

☑️ چون نسبی‌گرایی و معرفت غیرتوحیدی، عامل اصلی ریزش‌های بعد از انقلاب است.
چراکه مبنای بسیاری از علوم ارائه شده در دانشگاه‌های ما با هزینه‌ی بیت‌المال مسلمین، #تثلیثی‌ است. امروز هیچ نظریه در هیچ‌یک از رشته‌های علوم سیاسی و حتی علوم زیست و تجربی نیست که اساس آن تثلیثی نباشد:

?هگل منطق خود را بر سه‌گانه‌ی تثلیثی «تز – آنتی‌تز – سنتز» می‌بندد. او در کتاب «عقل در تاریخ» می‌گوید: جامع‌ترین نظام اندیشه که به آن دست یافتم، نظام «پدر-پسر-روح‌القدس» است.

?پایه‌ی حقوق اساسی در دیدگاه «مونتسکیو» یعنی قوای سه‌گانه (مجریه – مقننه – قضائیه) از تثلیث گرفته شده.

?فروید فطرت انسان را سه‌گانه‌ی تثلیثی (اید – ایگو – سوپرایگو) می‌داند.

?در زیست‌شناسی، داروینیست‌های دوره‌ی اخیر اساس حیات را سه‌گانه‌ی تثلیثی (آرخیا – باکتریا – یوکاریوتا) می‌دانند.

? با هزینه‌ی بیت‌المال مسلمین در دانشگاه، دانشجویان را مسیحی بار می‌آوریم آنگاه متعرض دین‌گریزی جوانان هستیم. آیا این میزان هزینه و وقت و بودجه را که صرف کردیم تا پدر، پسر، روح‌القدس را در ذهن جوانان نهادینه سازیم، برای توحید گذاشتیم تا روبروی این علوم تثلیثی، #علم_توحیدی تولید کنیم؟

✅ ما زمانی شیعه هستیم که همچون علی(ع) در معرفت خود موحد باشیم اگر ‌چنین نبودیم، این‌گونه می‌شود که پس از 40 بسیاری از کسانی که یار و همراه امام(ره) بوده و در لباس روحانیت بودند، به تعبیر رهبر انقلاب «از نفس افتاده‌اند» زیرا معرفت‌شان آنگونه که باید، توحیدی نبوده است؛ این از آسیب‌شناسی‌های انقلاب است.

? #توحید را نشناخته‌ایم و دشمن آن‌گونه به معرفت ما تهاجم علمی کرده که پیش‌بُرد هیچ‌یک از چهار هزار رشته‌ی دانشگاهی به تقویت دین ما نمی‌انجامد. چرا با مبانی معرفت دینی شوخی می‌کنیم؟ امام مسلمین به ما هشدار داده است، چگونه در آخرت می‌خواهیم پاسخگوی ائمه اطهار(ع) باشیم؟

کانال رسمی استاد حسن عباسی
? @hasanabbasi_ir

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.