سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع گفتمان‌شناسی انقلاب اسلامی

استاد حسن عباسی رئیس اندیشکدهٔ یقین، دوشنبه – ۲۶ مهر ۹۵ – در حسینیه ثارالله بافت، ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: زندگی ما در هر مقطع یک الگو و مدل شناخته شده الهی دارد و آن چهارده معصوم(ع ) می باشند.

وی مبنای علوم انسانی و غیر علوم انسانی در غرب را تثلیث و غیر توحیدی دانست و افزود: ایدئولوژی آمریکایی بر سه لایه رویای آمریکایی، ارزشهای آمریکایی و بیداری آمریکایی استوار است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال ادامه داد: رویای آمریکایی بر پایه راحت طلبی و رفاه در حد اعلا استوار شده است و مهمترین ارزش برای آنها حرص و ولع می باشد، در این ایدئولوژی حلال و حرام معنا ندارد و هر کاری مباح است.

وی با اشاره به رواج سبک زندگی آمریکایی در زندگی های امروزی تصریح کرد: امروزه جامعه ما اسیر مصرف گرایی شده است و با بالا رفتن سطح توقعات، گران زیستی را رواج داده ایم و همین مرحله غرب را نابود کرد و جنبش وال استریت را به راه انداخت.

عباسی، با تبیین اثرات ارزشهای آمریکایی و ارزشهای اسلامی تصریح کرد: محصول ارزشهای آمریکایی، فیشهای نجومی و محصول ارزشهای اسلامی، پاک زیستن است

رئیس اندیشکدهٔ یقین سیستم بانکی را غیر اسلامی دانست و اذعان داشت: امروزه رویه بانکی ما تبعیت از کفار است یعنی ربوی است و ربا جنگ با خدا و رسول خدا(ص ) می باشد.

وی تصریح کرد: کارکرد دین، قسط است، یعنی سهم هر کسی هر چه هست به او بپردازیم.

عباسی با اشاره به روند مذاکرات هسته ای خاطر نشان کرد: در مذاکرات هسته ای برای گشایش اقتصادی از قواعد دیپلماسی کفار تبعیت شد در حالی که تبعیت نکردن از کفار و ایستاگی و رویه تهاجمی در مقابل آن برای ما آسایش و آرامش را به دنبال می آورد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت ثبت و ضبط اسناد در تمام اتفاقات کشوری و انتشار آن برای آیندگان تصریح کرد: آمریکا یی‌ها حدود ۴۲ هزار سند را منتشر کردند در حالی که ایرانی‌ها در خصوص مسئله مک فارلین فقط خاطره گویی کردند.

منبع: اقطاع

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.