سخنرانی استاد حسن عباسی در همایش علمی تخصصی “۴۰ سال توطئه، ۴۰ سال مقاومت”

استاد حسن عباسی تحلیل گر مسائل سیاسی و رئیس اندیشکده یقین در نشست شنبه‌های انقلاب با موضوع ۴۰ سال توطئه، ۴۰ سال مقاومت، طی سخنانی اظهار کرد: ناتو فرهنگی علیه ایران بسیار جای کار و بررسی دارد اما نکته اصلی این است که پیروزی انقلاب اسلامی خود یک تهاجم فرهنگی به غرب و چارچوب های شبه مدرنیته بود.

وی ادامه داد: در دوره ای که همه اندیشه مارکس را پذیرفته بودند و بیان می کردند که دین افیون توده هاست؛ در چنین شرایطی انقلاب اسلامی پا به میدان نهاد. اصلی ترین معارض جریان لیبرال؛ انقلاب اسلامی است که در مقابل اندیشه های آن ها ایستاده است.

این پژوهشگر مسائل سیاسی گفت: در جایی که ما جنگ نرم داریم، تعامل فرهنگی معنایی ندارد و باید گفت که جنگ نرم، اقدام و کار فرهنگی باهم متفاوت هستند. ما مخالف تعامل فرهنگی نیستیم و راهپیمایی فرهنگی را یکی از بارزترین تعاملات فرهنگی می دانیم اما زمانی که جنگ نرم مطرح می شود، دیگر بستر تعاملات فرهنگی وجود ندارد.

عباسی تصریح کرد: در دوره ریاست جمهوری ترامپ طرح مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران که دارای پنج بند بود؛ امضا و ابلاغ شد، در یکی از بندهای این طرح اعلام شده بود که با ایران در حوزه های موشکی، سپاه قدس، نیروی دریایی، سایبری و فرهنگی باید مقابله شود.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: ترامپ معتقد بود که طبق قانونی نانوشته، هرجا که نیروی دریایی آمریکا وارد آب های کشوری می شود کسی حق مقابله با آن را ندارد؛ پس معنایی ندارد که نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس جلوی ایرانیان زانو بزند. در سوریه هم سردار سلیمانی حق دخالت ندارد و توان موشکی و حوزه های سایبری هم به همین صورت است که برای دنیا تهدید محسوب می شود.

وی افزود: در این طرح مقابله، آمریکا بیان می کند که ایرانی ها استاد عملیات روانی هستند و آمریکا باید تمرکز خود را بر این حوزه قرار دهد و در جنگ نرم علیه ایران وارد شود هرچند که چهل سال است این اقدامات را انجام داده است اما در این دوره به صورت رسمی اعلام کرده است.

عباسی در تشریح حمله ناتو فرهنگی به ایران گفت: همان طور که می دانید اسلام و ایمان با هم متفاوت است و اقدامی که در جنگ نرم علیه ایران انجام شد به هفت عامل ایمان؛ یعنی ایمان به انبیاء، ایمان به غیب، ایمان به ملائکه، ایمان به کتاب و … حمله شد.

رئیس اندیشکده یقین  تصریح کرد: بخشی از این حمله فرهنگی علیه پیامبران روی داد. هالیوود به هر 24 پیامبری که در قرآن نام برده شده است، حمله کرد و در حال حاضر عظیم ترین پروژه های هالیوود علیه پیامبران در حال ساخت و اکران است. حمله به ایمان در خصوص ملائکه از دیگر موارد ناتو فرهنگی است. آن ها می دانستند که اگر ملائکه و اصولا وحی را از ذهن مسلمانان پاک کنند در اصل خدا را پاک کرده اند و در این رابطه فیلم های زیادی تولید کرده اند که در آن فرشته های میکائیل و جبرائیل تحریف شده و یا در فیلم هایی مانند Lucifer، در خصوص بازگشت ابلیس موعود سخن گفته شده است.

وی ادامه داد: قرآن سوزی برای حمله به ایمان به کتاب تا حمله به عالم موعود و غیب همه در راستای حمله به اقسام هفت گانه ایمان است.

عباسی با اشاره به مرحله دوم ناتو فرهنگی گفت: سال 93، 160 استاد دانشگاه به رئیس جمهور نامه نوشتند که اسلامی شدن علوم، مفهومی ندارد و جلوی ایدئولوژیک شدن علوم گرفته شود. پس از آن رئیس جمهور در نشستی در خصوص علوم انسانی صحبت کرد و گفت که علوم اسلامی، یهودی، غربی و شرقی مفهومی ندارد و علم علم است. این سخنان با واکنش رهبری همراه شد و ایشان گفتند که در علوم انسانی غربی، توحید وجود ندارد و این علوم برپایه توحید نوشته نشده است.

رئیس اندیشکده یقین  ادامه داد: امروز تمام کسانی که در کشور مدرک اخذ کرده اند؛ اساس مدارک آن ها تثلیث است و این موضوعی است که قرآن، آن را نفی کرده است و در قانون اساسی ما، نیز بر توحید تاکید شده است اما در علوم اجرا و پیاده نشده است.

وی با بیان اینکه سومین رویکرد ناتو فرهنگی در حوزه هنر است، گفت: هنر ابزورد (absurd) نوع دیگر ناتو فرهنگی بود. این هنر یعنی عالم بر محور بیهودگی شکل گرفته است و به نوعی هیچ است و این دقیقا برخلاف دین است که می گوید همه چیز باهدف و از روی دلیل و علت به وجود آمده است.

عباسی ادامه داد: مدت هاست که هنر ابزورد در شبکه های صدا و سیما در حال پخش است و هیچ کس نمی دانست که مفهوم و معنای آن چیست. طنزهایی که در آن به هیچ کجا نمی رسید و در آن تلاش بیهوده می شد از نمونه بارز آن است.

این پژوهشگر مسائل سیاسی گفت: در حال حاضر سلبریتی ها به رسانه های ما راه پیدا کرده اند و این تبدیل به یک معضل شده است. سلبریتی هایی که مجری می شوند و یا پیام تبریک و تسلیت ها را می گویند، چهره واقعی خود را در زندگی عادی به مردم نشان می دهند که در نهایت مردم متوجه تعارض رفتاری آنها می شوند و این مشکلات بزرگی را به وجود می آورد.

وی تصریح کرد: در حوزه تربیتی نیز مورد ناتو فرهنگی قرار گرفته ایم و آموزش و پروش ما در این حوزه دارای ضعف و مشکل است.

عباسی گفت: پس هم حوزه دین با اصالت هفت گانه ایمان مورد هجمه قرار گرفته است و هم در حوزه علوم، علم تثلیث آورده شده است و هم هنر ما هنر آبزورد و تعلیم و تربیت ما دارای سیستم های غربی است.

رئیس اندیشکده یقین تشریح کرد: جواد طباطبایی که اندیشه بازگشت ایرانشهر را مطرح کرده است و در حال حاضر به عنوان تئوریسین مطرح می شود و از دست رئیس جمهور و وزیر علوم تقدیر می شود، فردی است که در گفت و گو با یورو نیوز در پاسخ به سوالی پیرامون پیاده کردن اندیشه ایرانشهری گفت که اسلام مُرد و امروز این نظریه پرداز مرگِ اسلام، در کشور فعالیت گسترده انجام می دهد.

وی ادامه داد: جریان ایرانشهری اکنون دارای نشریه است و این مسیری است که عباس آخوندی هم آن را طی می کند و زمانی که وارد فضای توییتر نیز شد خود را به عنوان گفتمان جریان ایرانشهری معرفی کرد.

عباسی گفت: تمام این جریانات در افق پیش روی انقلاب‌اسلامی شکست خواهند خورد همان طور که در حال حاضر در فرانسه علیه سیاست های لیبرالی قیام شده است.

رئیس اندیشکده یقین خاطرنشان کرد: امروز جوانان دهه 70 و80 انقلاب اسلامی در سوریه در حال دفاع از جریان مقاومت هستند یعنی برای افق 1440 انقلاب اسلامی، تمدن انقلاب در حال معرفی به دنیاست که خواهد توانست دنیا را متحول کند.

منبع: فرهنگ سدید

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.