سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع استعمار فرانو در ایران

استاد حسن عباسی در همایش «تحلیل و بررسی استعمار فرانو در ایران» که شامگاه یکشنبه ـ 22 آذر 94 ـ در تالار بعثت کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اگر در جامعه باطل جای حق را تصاحب کند دیگر در آن جامعه جایی برای امر به معروف و نهی از منکر وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه وجه اشتراک همه شهدای مدافع حرم که با مهاجرت خود به دفاع از ارزش‌های اسلامی پرداختند را ایستادگی در مقابل فتنه‌های داخلی و خارجی در طول تاریخ انقلاب دانست و افزود: شهدای مدافع حرم با رشادت‌های عمار گونه خود در مبارزه با استکبار جهانی، حماسه‌ها آفریده‌اند.

رئیس اندیشکده یقین بیان کرد: استعمار فرانو که از سال ۸۲ بارها از سوی مقام معظم رهبری به آن اشاره شده است، نوعی قدرت نرم و تسخیر قلب‌ها و ذهن‌ها است. در حالیکه در قدرت سخت، برای تصرف سرزمین‌ها اقدام می کردند بنابراین امروزه همه تکیه اصلی دشمنان در استعمار فرانو بر قدرت نرم است.

وی با بیان اینکه اگر حب بر چیزی ورزیده شود، آن چیز بر ما ولایت خواهد داشت، افزود: قلب با حب و بغض، و ذهن با شک و یقین تسخیر می‌شود و نوع اول مختص هنرمندان و ورزشکاران است و نوع دوم ویژه دانشگاهیان و رسانه‌هاست که با شک و یقین از قدرت مدیریت نرم برخوردار هستند.

عباسی پدیده خطرناک ولایت طاغوت را  اعلام برائت از حق دانست و گفت: ولایت طاغوت در برابر ولایت الله قرار دارد و امروزه به جای تسخیر سرزمین و حکومت‌ها، مدیریت حب و بغض و نفوذ را اعمال می کنند که در اکثر جوامع ملموس و شناخته شده است و در این جریان نفوذ، ساختار جامع انسانی هدف قرار می‌گیرد.

وی افزود: کارکرد دینی در یک کلمه خلاصه می‌شود و آن قسط است و همه برای اقامه قسط (پرداختن سهم اشخاص) باید قیام و کوشش کنند.

عباسی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سفر به استان کرمانشاه و سخنرانی در دانشگاه مبنی بر اقتصاد ایران و اهمیت تحت تاثیر قرار گرفتن جریان‌ها، افزود: باید مراقب بود استکبار زیر پوست جامعه اسلامی تخم گذاری نفوذی نداشته باشد و جامعه را متلاشی نکند.

عباسی ابراز داشت: از سوی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، نظریه جدید اقتصادی ۸۰۰ صفحه‌ای به عنوان سند امنیت ملی و نظام اقتصادی توسط ۵ نفر تهیه می‌شود در حالی که یک روایت، آیه و یا سخنی از امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در آن وجود ندارد و بر گرفته از اعتقادات غربی است. در جایی از آن اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی دارد و مکتب نهادگرایان و نئوکینزی‌های‌جدید را با الگوی مطلوب توسعه جمهوری اسلامی ایران دارای قرابت دانسته است.

استاد عباسی گفت: ۳۱ سال پیش امام (ره) فرمود اگر در بانک‌ها ربا بماند جمهوری اسلامی نخواهد ماند و ۲ سال پیش نیز ۴ مرجع تقلید ربا را حرام اعلام کردند در حالی امروزه می‌بینیم در مجمع تشخیص مصلحت نظام، درد دین وجود ندارد چرا که شاگردان جدید مکتب کینزی این رویه را دنبال می‌کنند.

وی افزود: نظریه پیشرفت اقتصادی با مدل اسلامی – ایرانی مد نظر مقام معظم رهبری است  و نه مدل توسعه به شکل‌های متفاوت آن. اما در تیرماه سخنگوی دولت برنامه ششم توسعه را بر اساس دیدگاه دیگری ارائه کردند و مبنا را کتاب نظام اقتصادی دانستند در حالی که نسبت به اسلام بیگانه‌تر هستند و سبب ایجاد افرادی چون بابک زنجانی‌ها و تشویق آنها به دست رئیس جمهور وقت هستند و تا هنگامی که بر طبق نظریه کینزی که ۵۷ تریلیون بدهی اقتصاد جهانی به بار آورده، حرکت کنیم پیش بینی می‌شود در ۶ سال آینده ذره‌ای به اقتصاد مقاومتی نخواهیم رسید.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال ادامه داد: امنیت این جامعه به خاطر خون‌های ریخته شده شهدا است و در این مملکت عمارهای بسیاری وجود دارند که علی را تنها نمی‌گذارند و از آن جا که تجربه بازرگان و بنی صدر را داریم باید نسبت به مسائل جامعه حساس باشیم.

عباسی با تاکید بر اینکه هیچ کس در تاریخ به خاطر غفلت‌ها ستایش نمی‌شود ، گفت: هدف ما مقابله با نفوذ دشمنان است و مذاکرات با سیاست و هدف نفوذ مورد تایید و پذیرفته نخواهد بود چراکه امروزه اولویت‌های جامعه در حال جابجایی است.

عباسی با تاکید بر اینکه رفع تحریم‌ها تاثیری بر اقتصاد جامعه نخواهد داشت، گفت: سال آینده با رکود تورمی دچار خواهیم شد چراکه با نفت زیر ۳۵ دلار و درهای باز کشور بر روی کالاهای با کیفیت اقتصادی مواجه هستیم که تولید کننده داخلی قادر به رقابت نخواهد بود و این اصل خود کفایی را هدف قرار می‌دهد.

ایشان در پایان گفت: سیاست همان دیانت در عمل است و به اندازه دینداری خود مسئول هستیم. در کشور ما ۷۰۰ هزار جوان در مراسم مذهبی و اعتکاف شرکت می‌کنند که با این سرمایه و همچنین با اراده قوی ملت و گفتمان نوین رهبری مقابل استعمار فرانو و نفوذ آن خواهیم ایستاد چرا که نظام دارای اقتدار اسلامی است.

منبع: خبرگزاری مهر

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.