سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع درآمدی بر دکترین اقتصادی اسلام و غرب

استاد حسن عباسی در نشست «درآمدی بر دکترین اقتصادی اسلام و غرب» که توسط جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ایلام در تاریخ – 23 آذر  94 –  برگزار شد، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب به تکرار می فرمایند: «ما باید تمدن نوین اسلامی را بسازیم»، این نظام دارای ۱۴۰ زیر نظام است که یک مورد از آن، مالی است، وظیفه جوانان این مرز و بوم ایجاد تحول در علوم انسانی است؛ اگر می بینید که پدیده ای به نام قاسم سلیمانی در داخل و خارج از مرزهای کشور به عنوان نماد مقاومت معرفی می شود به این دلیل است که امنیت را تضمین می کند، هر کدام از شما دانشجویان می توانید ژنرال های انقلاب علمی باشید.

ایشان تلاش مدیران برای بهبود اقتصاد و معیشت مردم را بی فایده و کم ثمر دانست و تصریح کرد: فساد سیستمی در دل اقتصاد کشور ریشه دوانیده است، اگر شاخه های فاسد نظام مالی قطع نشوند مردم روز به روز فقیرتر خواهند شد.

عباسی واژه بیمه را برگرفته از کلمه بیم و امید و به معنای نگرانی برای آینده تفسیر کرد و هشدار داد: بیمه از بانک نیز فاسدتر است، فروپاشی اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۰۸ از بیمه آغاز شد، این مدل اقتصاد غرب را نابود کرده است. اساس بیمه از آینده نگری کشیشان اسکاتلندی مبنی بر تامین سرپناه برای زن و فرزندانشان پس از مرگ خود آغاز شد، بیمه دارای ۱۰۱ نقیصه است که آن را نسبت به سایر مدل های اقتصادی غرب، فاسدتر می کند. کشور ژاپن اشتباه خود را در اجتماعی کردن بیمه اعلام کرد؛ این در حالی است که مسئولان کشور ما بیمه را مقدس می دانند. پول های عظیمی در بیمه می چرخد، تاکتیک های ویژه ای در سیستم وجود دارد تا مردم را دور بزنند و سهمشان را به دستشان نرسانند.

وی به مقروض بودن اقتصاد جهان به مبلغ ۵۸ تریلیون دلار اشاره کرد و افزود: آمریکا، ایالات متحده، مکزیک، کل اتحادیه اروپا، ژاپن، چین، کره جنوبی و استرالیا که ظاهرا بهترین کشورهای جهان هستند به یکدیگر مقروض می باشند و به شدت بدهی دارند، این شیب تا سال ۲۰۵۰ ادامه می یابد تا جایی که به گفته ریچارد واتسن، جهان خود را برای جنگ نظامی آماده می کند.

این تحلیل گر مسائل راهبردی سابقه تولد و تشکیل ربا در تاریخ را به قوم یهود نسبت داد و تصریح کرد: این موضوع پس از وفات حضرت سلیمان و از ۲۹۵۰ سال پیش در بین یهودیان نهادینه شد، هرگاه که اقتصاد جهان رو به سلامت نهاد؛ یهودیان آن را به زمین کوبیدند، این موضوع هم اینک نیز پیگیری می شود.

عباسی مردم آمریکا را برده اقتصادی بانک مرکزی ایالات متحده عنوان کرد و ادامه داد: عمده مردم این کشور نمی دانند که بانک مرکزی آمریکا خصوصی است. براساس گفته های اقتصاددانان غربی، اقتصاد آمریکا دارای ۴۰۰ درصد تورم است، هر کشوری که مبنای پول خود را دلار قرار می دهد به میزان ۳ تا ۴ درصد تورم اقتصادی در آمریکا را جذب می کند، ۱۰۰ کشور در جهان مبنای اعتبارات پولی خود را براساس دلار قرار داده اند بنابراین با یک حساب سرانگشتی متوجه می شویم که تورم در آمریکا صفر می باشد، چرا اساتید اقتصاد ما این مطالب را به دانشجویان ارائه نمی دهد؟ چرا دولت با مبنا گرفتن دلار به عنوان پول پایه چهار درصد از تورم آمریکا را جذب می کند؟

رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر این مطلب که هیچ خطری بالاتر از چاپ اسکناس بدون پشتوانه توسط دولت نیست، گفت: خلق پول باعث خلق بدهی می شود، هر دولتی که پول خلق کند ملتش باید بدهی بپردازد، چگونه است که وقتی دولت اسکناس بدون پشتوانه تولید می کنند مشروعیت دارد؛ اما چاپ اسکناس توسط مردم جرم محسوب می شود! اگر این سیستم ناقص تداوم یابد آینده جوانان این مملکت از امروزشان بدتر خواهد بود.

عباسی بزرگ ترین ضربه به کشور را از سوی دانشگاه آزاد و مجمع تشخیص مصلحت نظام در راستای تبلیغ لیبرالیسم در جامعه به ویژه قشر دانشگاهی اعلام کرد و افزود: هیچگاه مدیران در جامعه از سخنان استراتژیست ها خوششان نمی آید؛ اما ما کوتاه نخواهیم آمد زیرا اگر بخشی از کشتی جامعه سوراخ شود همه ما با هم غرق خواهیم شد. تنها راه درمان بیماری و بدهی اقتصادی جهان ارائه و اجرای مدل نظام مالی اسلامی است، اساتید و اقتصاددانان ما این مهم را باور ندارند.

وی بیان کرد: ۲۰۰ انقلاب در مغرب زمین حادث شد که نام آن را تمدن نهادند؛ اما از قضا، تمام آن ها با شکست مواجه شدند، برای برشمردن یکی از مصادیق انقلاب در غرب می توان به انقلاب جنسی در سال ۱۹۵۰ اشاره کرد که یک دهه به طول انجامید و هدف آن حیازدایی برای ایجاد تحول در زمینه جنسی بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

استاد حسن عباسی، تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه گفت: راه تمدن اسلامی از دانشگاه می گذرد، برای تحقق تمدن اسلامی باید ۱۹۹ انقلاب دیگر رقم بخورد. زیرساخت های علوم در دانشگاه های ما غربی و بدون اساس هستند.

وی ادامه داد: ما تربیت شده نسلی هستیم که حسن باقری و حسن تهرانی مقدم ها در آن به منصه ظهور رسیدند، یک زمانی حافظ اسد یکی از جوانان ۲۵ ساله این مملکت را به صورت مخفیانه به سوی سوله ای که یک راکت در آنجا بود هدایت کرد تا مکانیزم آن را ملاحظه کند، ۲۵ سال از آن روز گذشت و این جوان علاوه بر فضایی کردن ایران، قدرت نظامی کشورمان را جهانی کرد.

این تحلیل گر مسائل سیاسی تئوریزه کردن علوم در میان اساتید را بعید دانست و گفت: نسل جوان دارای حریت و آزادگی است، نگویید ما را به سوریه اعزام کنید تا با داعش به مبارزه بپردازیم، میدان مبارزه شما دانشگاه و دشمن تان علوم لیبرالیستی است، پروژه زندگی جوانان این مملکت تحقق تمدن نوین اسلامی می‌باشد که اصلی ترین مسئله آن تحول در علوم انسانی است.

رئیس اندیشکده یقین لازمه تمدن سازی را تحقق چهار زمینه عنوان و تصریح کرد: هدف جمهوری اسلامی این است که با دولت سازی، نظام سازی و ملت سازی تا سال ۱۴۴۴ به تمدن آرمانی اسلام ناب محمدی (ص) دست یابد، در این راستا نسلی از دانشمندان تحول گرا می خروشند که مانند سیل اساتید لیبرال را در خود غرق می کنند، این نسل به شدت به علوم انسانی و علوم غربی احاطه دارد.

عباسی با تاکید بر آغاز تربیت کودکان از کلاس اول ابتدایی توسط اساتید استراتژیک در چهار سال اخیر گفت: ایران در سال ۱۴۴۴ یکی از ابرقدرت های جهان است.

وی ادامه داد: واتسن، تحلیل گر آمریکایی جهان را در سال ۱۴۴۴ در دستان مکزیک، ترکیه و ایران متصور می شود و اعلام می کند: مکزیکی ها با زبان و فرهنگ اسپانیایی در حال تسخیر آمریکا هستند، رشد جمعیت در ترکیه باعث اشغال قاره اروپا توسط قوم ترک می شود و ایران نیز مدل اداره جهان را تولید می کند، ما براساس مطالعه سخنان رهبر ایران دریافته ایم که جمهوری اسلامی به تولید مدل جایگزین لیبرالیسم و مارکسیسم نائل خواهد آمد، ایران هم اینک در حال طی کردن مرحله مطالعات انتقالی است.

رئیس اندیشکده یقین خطاب به دانشجویان گفت: خودتان را باور کنید، به جریان تحول در علوم بپیوندید، از موانع نهراسید و خودتان را برای تربیت نسلی که به جهانی با ۱۰ میلیارد جمعیت، مدیر صادر می کند؛ آماده کنید، خداوند وعده داده است که غلبه نهایی با کسانی است که به ولایت خدا بپیوندند؛ لذا شما قطب نمای تحرک جهان را در دست بگیرید.

عباسی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه چرا ایشان به نقد رهبر انقلاب نمی پردازند؟ گفت: بنده بسیار در زندگی مقام معظم رهبری (مد ظل العالی) کنکاش کردم تا موضوعی برای نقد دست بیابم؛ اما هر چه بیشتر پردازش کردم، کمتر به نتیجه رسیدم. رهبر به گونه ای زندگی می کنند که نقطه ضعف ندارند، کسی فرزندانشان را نمی شناسد، ایشان اجازه نمی دهند که خانواده شان در امور مملکت دخالت کنند، زندگی شان به سادگی می گذرد، در تصمیم گیری ها دقیق هستند، در اجرای اصول منعطف نیستند.

وی مهمترین ویژگی رهبر انقلاب را مزین بودن به گوهر تقوا اعلام کرد و ادامه داد: مدیران لایه های اول در جمهوری اسلامی منزه از آلودگی های اخلاقی و از هم ترازان خود در اقصا نقاط جهان هزار و یک سر و گردن بالاتر هستند، هیچ مدیری در جهان نمی یابید که به انواع رجس ها آلوده نشده باشند.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال ابراز کرد: ما یکی از سالم ترین ساختارهای سیاسی در جهان را داریم؛ البته با استاندارد اسلامی فاصله داریم؛ اما باید قدر این نعمت را دانست؛ در غیر این صورت خداوند کسانی را بر شما غالب می کند که حسرت این شرایط را خواهید خورد.

عباسی در جواب به پرسش یکی از دانشجویان مبنی بر باورمندی فلسفه نفوذ و آیا نفوذ توهم است یا واقعیت دارد؟ گفت: ۱۵ سال پیش از کلمه نفوذی استفاده کردیم، عده ای گفتند این امر غیر ممکن می باشد؛ همان هایی که تسبیح به دست می گرفتند و چادر می پوشیدند هم اینک با کروات یا کشف حجاب در شبکه های معاند نظام تریبون دارند و علیه این مملکت سخنرانی می کنند، امروز نیز برخی را از خطر نفوذ برحذر می داریم و یقین دارم  ۱۰ سال بعد خواهید دید که در کجا هستند.

وی با تاکید بر این مطلب که ذلت و نفوذی که در سیاست خارجه نسبت به عربستان و ترکیه وجود دارد قابل کتمان نیست، تصریح کرد: مواضع دولت با مواضع مقام معظم رهبری در تعارض جدی می باشد.

این تحلیل گر سیاسی با بیان اینکه همان افرادی که گوش فلک را برای کشاندن ایران به پای میز مذاکره کر کرده بودند هم اینک دعا می کنند که آمریکا به زیر میز مذاکره بزند، ادامه داد: با برداشته شدن تحریم‌ها، ذره‌ای در اقتصاد مملکت گشایش نخواهید دید.

عباسی به گذشت دو سال از عمر وعده های دولت و محقق نشدن شعارهای رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: قول می‌دهم دو سال بعد هم اتفاقی نخواهد افتاد و حتی پنج درصد گشایش نیز محقق نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

3 دیدگاه

  1. واقعا عجیبه استاد این همه سخنرانی دارن ولی دریغ از یه ضبط صوت ؟
    یعنی همراهان استاد نمی تونن در هر سخنرانی ایشان یک ضبط صوت همراهشان باشد ؟
    به لطف شما ما اینجا می تونیم متن سخنرانی و گه گاهی صوت با کیفیت نه چندان مطلوب دریافت کنیم .

  2. فایل صوتی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟