سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع امیرکبیر، جمع بین تفکر استراتژیک و عمل استراتژیک

استاد حسن عباسی شامگاه جمعه ـ 18 دی 94 ـ در همایش« امیرکبیر، جمع بین، تفکر استراتژیک و عمل استراتژیک» در مسجد آقا ضیاءالدین اراک افزود: تلاش های روز افزون امیرکبیر در نظام سازی کشور و ادامه راه ایشان از سوی دولتمردان و کارگزاران نظام، در تاریخ 37 ساله انقلاب اسلامی، امروز کشور ایران را به عنوان تنها کشور دارای نرم افزار تمدن ایرانی و اسلامی در همه نقاط جهان تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضاء مجلس خبرگان رهبری در سال 1390، مقوله نظام سازی اسلامی را مطرح کردند که این مهم بیش از 140 زیرنظام را در بر می گیرد که امروز بیش از 50 درصد مسیر را طی کرده ایم و در افق 1414 این مهم کامل می شود.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال بیان کرد: میرزا تقی خان امیر کبیر در طول عمر صدراعظمی خود اقدامات بسیار ارزشمندی در ساختار حکومتی قاجار انجام داد که باید همه آن اقدامات به صورت کارشناسی برای نسل جوان تشریح و تبیین شود.

وی اظهار کرد: فسادها، عدم کفایت مدیران، رشوه خواری زمامداران به ویژه فرمانداران شهرهای مختلف یکی از معضلات و مشکلات کشور ایران در زمان قاجار بود و امیرکبیر توانست با درایت و تیزهوشی و استفاده از نیروهای کارآمد با همه آنها مبارزه کند.

عباسی گفت: امیرکبیر با درخشش پرفروغ خود در آسمان ایران و قرار گرفتن در مدیریت های کلان کشور و پذیرش صدراعظمی در دوران نشاط جوانی، با خلق آثار ماندگار و نقش مدیریتی مبتنی بر دانش، عزم، اراده و اخلاق بر تارک تاریخ ایران درخشید.

وی تاسیس دارالفنون، راه اندازی روزنامه وقایع اتفاقیه، اصلاح دستگاه قضایی کشور، سازماندهی ارتش و مبارزه با بهائیت را از مهمترین اقدامات امیرکبیر در ساختار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور عنوان کرد و گفت: او همچنین بیش از 118 اقدام ارزشمند در کشاورزی و توسعه صنعت در کشور انجام داد که در جای خود بسیار به شکوفایی اقتصاد ایران در زمان قاجار کمک کرد.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال بیان کرد: اصلاح محضر شرع، دیوانخانه عدالت، رسیدگی به دادخواهی مردم علیه دولت، آیین جدید دادخواهی اقلیت های مذهبی و برانداختن شکنجه از مهمترین اقدامات امیرکبیر در دیوان عدالت بود.

وی اضافه کرد: جسارت ها و مقاومت های این مرد بزرگ در مقابل ناصرالدین شاه و مهد علیا -مادر شاه – به کام بسیاری از زمامداران مستبد حکومت قاجار شیرین نیامد و آنها با توطئه های میرزا آقا خان نوری و مهد علیا زمینه شهادت ایشان را فراهم کردند و پس از سه سال و دو ماه خدمت صادقانه امیرکبیر به دستور ناصرالدین شاه قاجار از کار برکنار شد و 18 ربیع الاول سال 1268 هجری قمری در حمام فین کاشان به شهادت رسید.

عباسی اظهار کرد: استان مرکزی به لحاظ تعدد مفاخر، سرآمد همه استان های کشور است به طوری که بزرگانی چون امام راحل، امیرکبیر و قائم مقام فراهانی در این منطقه پرورش یافته اند.

وی در ادامه سخنان خود کشور انگلیس را عامل اصلی تفرقه در منطقه خاورمیانه در200 سال گذشته عنوان کرد و گفت: عوامل این کشور به نقاط مختلف خاورمیانه سفر می کردند و با ایجاد تفرقه و نفاق در این کشورها بر مردم آنها حکومت می کردند.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال افزود: فرقه ضاله وهابیت امروز به یک غده سرطانی در منطقه تبدیل شده و با پشتوانه مالی بسیار زیاد از طریق فروش نفت گروهک های تکفیری و ضد اسلامی متعددی را راه اندازی کرده و به کشتار مسلمانان بی گناه اقدام می کند.

وی گفت: هم اکنون بیش از 270 روز است که مردم مظلوم یمن مورد آماج حملات هوایی آل سعود قرار می گیرند و تنها کشوری که لب به اعتراض گشوده ایران است و مسلمانان باید از ملت ایران در این خصوص الگوبرداری کنند.

عباسی با بیان اینکه آل سعود بازماندگان ابوسفیان و معاویه هستند بیان کرد: جنگ بین کفر و حقیقیت از زمان بعثت پیغمبر اسلام(ص) آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد و تنها ظاهر کفر از شمشیر و اسلحه سرد به توپ و تانک و سلاح گرم تغییر پیدا کرده است.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال در ادامه سخنان خود، فرمایشات مقام معظم رهبری را برای ملت ایران و همه شیعیان جهان حجت عنوان کرد و گفت: راهکارهای معظم له در همه مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی راهگشای مشکلات دولتمردان بوده است.

وی در خصوص پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز گفت: حضور حداکثری مردم برای کور کردن چشمان دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی هدف اصلی است اما مردم باید توجه داشته باشند که کسی را به مجلس خبرگان و شورای اسلامی بفرستند که دغدغه اسلام، خواسته های مقام معظم رهبری و عدالت را داشته باشند.

منبع: ذاکر نیوز

اخبار مرتبط:

خبرگزاری ایسنا – امیرکبیر الگوی نظام سازی است

خبرگزاری تسنیم – آل‌سعود” صهیونیستِ مسلمان‌نما است/قطع روابط کشورها تأثیری در اراده و اقتدار ایران ندارد

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

4 دیدگاه

  1. سلام. لطفا صوت مطالب را هم قرار دهید. با تشکر

  2. لطفا فایل های صوتی سخنرانیا رو بذارید…جون هر کی دوس دارید..توروخدا…دیگه چجوری بگیم؟؟؟؟

    • یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

      بله، حق با شماست. اما اگر توجه کرده باشید اخیرا 12 صوت از سخنرانی‌های استاد در سایت منتشر شد. و اگر صوت بدست ما نرسید، متن سخنرانی بر روی سایت قرار گرفت. شما سعی کنید از همین صوت و متن ها استفاده کرده و در جهت عمل به آن‌ها باشید. إن‌شاالله در صورت موجود بودن، صوت و تصویر را حتما در اختیارتان می‌گذاریم.

  3. سلام
    ایسنا و تسنیم هم گزارش زدند مالاونها کامل تر هست