استاد حسن عباسی در گفت‌وگو با فرهنگ‌نگار؛ باید سیستم دلار را از مبنای پولی کشور حذف کرد

استاد حسن عباسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی فرهنگ نگار، در پاسخ به این سؤال که «مهم‌ترین راه‌حلی که دولت برای خروج از شرایط فعلی رکود کشور می‌توان انجام دهد چیست؟» اظهار داشت: بهترین کاری که دولت می‌تواند انجام دهد، قطع ارتباط با نظام مالی دلار مبنا در داخل کشور است.

وی با اشاره به اظهارات آمریکایی‌ها در خصوص این‌که نمی‌گذارند با دلار آمریکا ارتباط داشته باشیم، افزود: آن‌ها با سیستم u-turn خودشان نمی‌گذارند که ما با دلار آمریکا ارتباط داشته باشیم اما مشکل اصلی این است که پایه اقتصاد ما در داخل دلار است.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: دولت برای حل مشکل اقتصادی کشور باید پیمان پولی دوجانبه با دیگر کشورها را ببندد و سیستم دلار را از مبنای پولی کشور حذف کرده و اقتصاد مکتب پولی و اقتصاد پول مبنا را از کشور کنار بگذارد.

وی با اشاره به این موضوع که نباید مبنای اقتصاد ما پول باشد، خاطرنشان کرد: مکاتب متعددی وجود دارد که یکی از بدترین مکاتب این است که همه‌چیز با پول رقم بخورد؛ یعنی همین مکتب اقتصاد پولی.

عباسی تصریح کرد: اگر ما مکتب اقتصاد پولی را کنار بگذاریم و نگاه‌ها و نحله‌های دیگر را جایگزین کنیم، مسئله رکود حل می‌شود و راه‌حل خروج از رکود نیز همین است.

وی تأکید کرد: اگر برای حل مشکل رکود بخواهید با خود سازوکار مالی و پمپاژ ساختار پولی به جامعه اقتصادی عمل کنید، این قبلاً در غرب پیاده شده و شکست‌ خورده و ما هم دچار مشکل می‌شویم.

رئیس اندیشکده یقین ابراز داشت: اقتصاد پول مبنا مصیبت ما است؛ مدام مسئولان در تلویزیون می‌گویند که نظام، مکتب پولی را پذیرفته است؛ من سؤال می‌پرسم، کجای نظام، مکتب پولی را پذیرفته است؟

وی گفت: ما باید مکتب پولی را کنار بگذاریم و ارتباطمان با اقتصاد دلار مبنا را در داخل کشور قطع کنیم.

عباسی در ادامه به نقش مردم در خروج اقتصاد کشور از رکود اشاره کرد و اظهار داشت: مردم می‌توانند در زندگی و حیات خودشان سازوکارهای اقتصاد خرد و محدود محلی و منطقه‌ای را دنبال کنند که نظام مالی آن، نظام مالی چرخه درونی باشد و ارتباط با سیستم عمومی مالی ملی نداشته باشد و این‌گونه در راه مقاوم‌سازی اقتصاد گام بردارند.

منبع: فرهنگ نگار

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

2 دیدگاه

  1. یوسف بهلولی

    با سلام
    آیا دولت حال به نصایح دکتر به چشم برادرانه مینگرد یا تقابل معابانه و متاسفانه همان سیاستهای غلط گذشته را پیاده میکند؟
    میدانم به دکتر دسترسی مستقیم ندارید ولی از طرق دیگر این سوال بنده را بپرسید بنده خودم موفق نشدم از طریقی این سوال را از ایشان بپرسم. با تشکر بهلولی

    • معاونت پایگاه

      علیکم‌السلام
      نوع نگرش هر فرد/مجموعه/دولتی از عملکرد آن دولت مشخص می‌شود!