استاد حسن عباسی در نشست خبری با اصحاب رسانه سمنان

استاد حسن عباسی رییس مرکز بررسی‌های دکترینال، امشب ـ ۲۴ تیر ۹۵ ـ در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان سمنان اظهار کرد: تحریم پس از برجام در حقیقت به محاصره تبدیل شده و هیچ اتفاقی در مناسبات اقتصادی ما با جهان حداقل در یک سال آینده رخ نخواهد داد.

وی افزود: رهبری بارها به بدعهدی طرف مقابل هشدار داده بودند و بیان فرمودند که به آمریکایی‌ها اعتمادی ندارند.

وی تصریح کرد: شکست برجام خوشایند هیچ یک از 80 میلیون ایرانی نیست چون رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که ما راضی به شکست برجام نیستیم.

رییس مرکز بررسی‌های دکترینال ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از ابتدا فرموده بودند که به طرف مقابل خوش بین نیستیم و در ارتباط با بدعهدی‌ها هشدار داده بودند.

عباسی ادامه داد: برخی خوش‌بینی‌ها در این مسیر بی‌جا بود و می‌دانستیم طرف مقابل مذاکره به تعهداتش عمل نمی‌کند.

وی تصریح کرد: دولت تا امروز منتقدان برجام را اقناع نکرده است و امروز شاهد هستیم که تحریم به محاصره اقتصادی تبدیل شده است.

رییس مرکز بررسی‌های دکترینال افزود: کشورهای جهان در برهه کنونی تا 6 ماه آینده منتظر این هستند که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چه سرنوشتی خواهد داشت و پس از آن نیز حداقل تا 6 ماه منتظر خواهند ماند که چه کسی در ایران روانه پاستور می شود و از این رو، برجام حداقل تا یک سال آینده اثر خاصی بر اقتصاد ایران نخواهد داشت.

عباسی بیان کرد: پس از برجام، تحریم به محاصره اقتصادی تبدیل شد و در عمل شاهد هستیم هیچ کشوری بدون اجازه آمریکا توان برقراری رابطه اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

وی تصریح کرد: دولت‌ها تا یک سال آینده در ارتباط با ایران با احتیاط برخورد می‌کنند و امروز باید بدانیم چرا در یک سالگی برجام در کشور جشن پیروزی نگرفتیم؟

رییس مرکز بررسی‌های دکترینال اضافه کرد: اینکه امروز نمی‌توانیم برجام را به عنوان پیروزی مطرح کنیم و جشن بگیریم جای سوال دارد و نشان می دهد برجام به اهداف خود نرسیده است.

عباسی با بیان اینکه شاهد بیان برخی سخنان مبنی بر اینکه با تصویب برجام سایه جنگ از سر ایران کنار رفت و امنیت در کشور برقرار شد هستیم، گفت: هیچ متخصص و ژنرال نظامی امروز این سخن را تایید نمی‌کند و فعالیت جوخه‌های ترور در ماه‌های اخیر در داخل کشور نشان می دهد که وضع امنیتی ایران قبل و پس از برجام چگونه است.

وی تصریح کرد: تلاش دشمن برای جنگ نیابتی در داخل ایران پس از برجام کمتر از قبل از آن نشده است و وزارت اطلاعات دستگیری‌های بیشتری در ارتباط با عملیات مختلف دارد.

رییس مرکز بررسی‌های دکترینال ادامه داد: امروز یقه‌مان را در برجام دست دشمن داده‌ایم و به آنها اجازه می‌دهیم از مجموعه های هسته‌ای ما بازدید کنند و سخنانی در حوزه آزمایش های موشکی ایران مطرح می شود.

وی تصریح کرد: غرب امروز برجام را گروگان گرفته است تا انتظارات دیگرش را محقق کند؛ توافق اول برای تحقق خواسته‌های بعدی امروز گروگان گرفته شده است.

رییس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: مذاکره‌کنندگان هسته ای باید نظر منتقدان را جدی می‌گرفتند و ما عقیده داریم آنها فرزندان ملت هستند و خائن نیستند.‌ دولت اگر منتقدان را مسخره نمی‌کرد و با الفاظی نظیر دلواپس با آنها برخورد نمی‌داشت، کار با رویه بهتری پیش می رفت.

عباسی بیان داشت: ما از ابتدا مطمئن بودیم آمریکا نامردی می‌کند و این برای ما روشن بود. از ابتدا مشخص بود آمریکا به تعهداتش عمل نمی‌کند و ما مدل‌های رفتاری دشمن را می‌شناختیم و باید با دقت بیشتری عمل می‌کردیم.

رییس مرکز بررسی‌های دکترینال اضافه کرد: رهبری نگاه فراجناحی دارند و منافع ملی را در منفعت عموم مردم می‌بینند و شکست برجام در نگاه رهبری، خوشایند هیچ یک از 80 میلیون نفر ایرانی نیست.

عباسی بیان داشت: سیاسی کردن مواضع نخستین ضربه‌ای که می‌زند به نظام اسلامی است و نه جناح ها؛ اما مسوولان به برجام و مذاکرات هسته‌ای در مقابل چشم دشمنان خیلی وزن دادند و آنها فهمیدند که از نقطه خوبی فشار خود را وارد می کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

استاد حسن عباسی  در جمع خبرنگاران در سمنان با اشاره به اینکه هیچ‌یک از 80 میلیون ایرانی از شکست برجام خوشحال نمی‌شوند، اظهار داشت: شکست برجام خوشایند هیچ‌یک از مردم ایران اسلامی نیست اما برجام به اهداف خود نرسید.

وی با اشاره به اینکه دولت همه هست و نیست ادامه حرکت و بقای نظام را در این بخش حتی آب خوردن را منوط به مذاکره با 1+5 کرد، افزود: این در حالی است که دولت در این مدت می‌توانست با تحقق اقتصاد مقاومتی، بخشی از مشکلات مردم را حل کند.

عباسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پیش از برجام در تحریم اقتصادی قرار داشت، خاطرنشان کرد: اما امروز کشورمان در محاصره اقتصادی قرار دارد که وضعیتی بدتر از تحریم است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا به دیگر کشورها اجازه معامله و مراوده اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران را نمی‌دهد، تصریح کرد: دشمن در ادامه دشمنی با ملت ایران، رینگ دومی در نبرد اقتصادی با کشورمان به نام “محاصره اقتصادی” ایجاد کرده است.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه امروز دشمنان ایران‌هراسی اقتصادی به‌وجود آورده‌اند، خاطرنشان کرد: امروز و پس از یک سال از اجرای برجام، تنها فشار تحریم از ایران برداشته‌شده و به دوش طرف‌های معامله با کشورمان افتاده است.

عباسی با تأکید بر اینکه امروز ریسک معامله با کشورمان بسیار بالاست،عنوان کرد: امروز می‌توان ادعا کرد که حتی در صورت رفع مطلق تحریم‌ها، هیچ اتفاقی در حوزه اقتصادی کشور نمی‌افتد.

وی با اشاره به اینکه تأثیر رفع مطلق تحریم‌ها بر اقتصاد کشور کمتر از 5 درصد است، اظهار داشت: حداقل تا یک سال آینده هیچ تغییری ناشی از برجام در اقتصاد ایران اتفاق نخواهد افتاد؛ این مهم به دلیل انتظار دنیا برای نتایج انتخابات ریاست جمهوری دو کشور آمریکا و ایران در آذر امسال و بهار سال آینده است.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه مقام معظم رهبری با ارائه 10 راهبرد اساسی در موضوع اقتصاد مقاومتی، با هوشمندی به این هدف دشمن پی برده‌اند، عنوان کرد: دولت برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور تلاش‌هایی انجام داد؛ اما باید گفت که این نتایج اثرات چندانی نخواهد داشت.

عباسی با بیان اینکه آمریکا هیچ‌گاه تفکر حمله به ایران را کنار نگذاشته است عنوان کرد: آمریکا می‌داند جنگ مستقیم با جمهوری اسلامی ایران، برای این کشور هزینه خواهد داشت. آمریکا با گروگان‌گیری توافق نخست به‌دنبال خواسته‌های بعدی خود بوده و به بهانه بررسی‌های اجرای توافق هسته‌ای به‌دنبال محدودکردن قوای نظامی کشور ماست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

استاد حسن عباسی رئیس مرکز بررسی های دکترینال در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه سمنان که در دفتر شبکه اطلاع رسانی مرآت برگزار شد، با اشاره به اینکه مهمترین مشکل امروز جهان اقتصادی است، گفت: مشکل اقتصاد جهانی برای برون رفت از این معضل که در حال حاضر مطرح است نسخه مدرن، لیبرالی و غربی ندارد.

وی با اشاره به اینکه از تیرماه تا شهریور ماه سال گذشته یک جنگ ارزی بین ایالات متحده و کشور چین در گرفت، اظهار کرد: بخش عمده ای از اقتصاد چین دچار مشکل و 40 درصد از ذخایر آنها نابود گردید.

عباسی با تاکید براینکه خلق پول خلق بدهی است، گفت: سیاستی که در حقیقت خلق ثروت نیست تولید بدهی است و بعدا پدیده بازار بدهی را در آن کشورها به وجود آورد.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال همچنین افزود: در آمریکای شمالی، چین، اروپا مشکلات اقتصادی از حیث نظام مالی، آینده اقتصاد جهانی را بسیار تیره کرده و هیچ افق روشنی برای این موضوع نیست.

مدل اقتصادی لیبرالی دیگر پاسخگو اقتصاد جهانی نیست

عباسی با اشاره به اینکه ریچارد واتسون معتقد است که نظام مالی اسلامی باید جایگزین نظام کنونی اقتصادی شود، گفت: در صحنه مناسبات بین الملل مشکلات بشر اقتصاد است و مدل های اقتصادی  لیبرالی دیگر پاسخگو نیست.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال با توجه به جایگاه نظام اسلامی در هندسه معادلات جهانی، اظهار کرد: اقتصاد جهان الگوی مناسبی برای حل مشکلات ندارد و باید به اقتصاد با مدل اسلامی توجه شود تا مشکلات اقتصادی برطرف شود.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال افزود: در سطح ملی مدل های اقتصادی برای مشکلات امروزی کشور و الگویی برای جلوگیری از نا امنیتی در داخل کشور می خواهیم.

 امنیت پایدار، افق گذاری اصلی نظام است

عباسی  با اشاره به اینکه مقوله امنیت پایدار امروز افق گذاری اصلی نظام است، بیان کرد: رسیدن به اقتصاد باثبات در مفهوم مقاوم سازی اقتصاد و اقتصاد مقاومتی در کشور دغدغه است.

وی درخصوص اینکه در سطح جهانی مطالبه ای در مدل اقتصادی از جمهوری اسلامی می شود، گفت: الان مطالبه برای اینکه انقلاب اسلامی خود را در بخش نرم افزاری مدل معیشت نشان دهد این مطالبه هم در داخل و هم در خارج جدی است.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی در فرهنگ 5 گانه قدرت یعنی اقتصاد، فرهنگ، سیاست، اجتماعی و دفاعی امنیتی در شکل پنجم به جهان اسلام مستشار صادر می کند.

عباسی  با بیان اینکه چرا جمهوری اسلامی نمی تواند در مدل اقتصاد و فرهنگ مستشار صادر کند، افزود: قبل از اینکه مستشار بخواهیم صادر کنیم باید مشکلات اقتصادی موجود در کشور را حل کنیم.

انقلاب اسلامی باید در عرصه جهانی نقش خود را در حیطه مدل معیشت ایفا کند

وی با تاکید براینکه انقلاب اسلامی باید در عرصه جهانی نقش خود را در حیطه مدل معیشت ایفا کند، گفت: انقلاب اسلامی باید نشان دهد که اسلام برای تسهیل زندگی و معیشت مردم مدل دارد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در مرحله ای است که باید الگوی معیشتی مناسب را برای مردم رغم بزند، گفت: این الگو باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و مردم بدانند که ساز و کار این الگو چیست. اگر  انقلاب و جمهوری اسلامی نقش اصلی خود را در این مقطع حساس تببین مدل معیشت و پیاده سازی آن در جامعه خودمان قرار دهد سه لایه داخلی، منطقه ای در جهان اسلام و منطقه بیرونی را تحت تاثیر قرار می دهد.

عباسی با بیان اینکه بخشی از نا امنی موجود به مشکلات اقتصادی برمی گردد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در سطح جهان نقش مولف دارد یعنی نقش اقتباسی ندارد و باید الگوهایی ارائه دهد که دیگران از آن استفاده کنند.

این کارشناسی سیاسی با بیان اینکه در حیطه اقتصاد و فرهنگ به مدل بومی نرسیدیم، افزود: بومی نشدن این حوزه ها، بسیار نگران کننده است.

عباسی با بیان اینکه نقش انقلاب اسلامی در 10 سال آینده نقش متوازن و متعادل کننده بین نظر و عمل در میل به مقدمات تمدن نوین اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی بخواهد بین نظر و عمل، نظری که به بن بست رسیده و عملی که تکرار همان روش غلط پیشین است را کنار بگذارد و یک نظر اصلاح گرایانه ایجاد کند و این نظر را به منصه ظهور برساند با این نظر جدید روش معیشتی جدید برای حیات بشر ارائه کند به انسان های انقلابی نیاز دارد.

وی همچنین اظهار کرد: باید این افراد به این رویکرد انقلابی نگاه کنند نه سیاسی و دوره های چهار ساله مدیریتی، چراکه این راه نجات ایران است.

نباید انقلابی بودن مختص گروهی باشد

رئیس مرکز بررسی های دکترینال با اشاره به اینکه از دید رهبری مطلق زیر نظام ها باید انقلابی شوند، بیان کرد: نباید انقلابی بودن مختص گروهی باشد و گروهی هم اداری و غیر انقلابی باشند.

عباسی با بیان اینکه نمی شود شعار انقلابی داد و عمل غیر انقلابی کرد، افزود: روحیه اداری در مجموعه نظام ریشه دوانده و خود را مقید به قواعد اداری می دانند و گاهی اوقات شعار انقلابی می دهند.

عده ای می گویند انقلاب اسلامی دیگر تمام شده است

وی با اشاره به اینکه برخی می گویند انقلاب اسلامی تمام شده و دوره جمهوری اسلامی است، گفت: رهبری به این موضوع اعتراض کردند و بارها اعلام کردند انقلاب همچنان استمرار دارد و تمام نشده است.

امروز نیازمند انقلاب نرم افزاری هستیم

به گفته رئیس مرکز بررسی های دکترینال، یکی از وجوه انقلابی که امروزه نیاز داریم انقلاب نرم افزاری است.

عباسی در خاتمه خاطر نشان کرد: باید در نظام انقلابی ماند و با روحیه انقلابی کارها را به پیش برد.

منبع: شبکه اطلاع رسانی مرآت

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.