التهاب پیرامون جمله‌ای از یک نظام‌ساز !

در سال‌روز عملیات غرور آفرین مرصاد توسط #ارتش جمهوری اسلامی و پس از رای قطعی دادگاه به نفع استاد، به‌ناگاه کلیپی در فضای مجازی منتشر می‌شود تا شخصیتش را تخریب و منفور کنند. شروع انتشار کلیپ منابع قابل تاملی دارد. و زمان انتشار آن که مصادف با این دو اتفاق شده جای تامل بیشتری دارد.

حسن عباسی کیست؟

عوام مردم او را با سخنرانی‌های جنجالی و سخنان شاذ و شوک برانگیزش می‌شناسند دلیلش هم مشخص است، عوام حوصله بحث‌های سنگین و جلسات تدریسی که گاهی تا 4 ساعت مداوم طول می‌کشد را ندارند.

حسن عباسی که این روزها سایت رسمی ایشان نیز شروع به فعالیت کرده زندگی پرماجرایی دارد، از کارگری در بازار تا حضور در تیپ ویژ‌ه‌ی نیروهای هوابرد و عملیات فتح 8 تا بازرسی در کنار شهید صیاد شیرازی و حضور در نیروی انتظامی و اکنون که در گوشه‌ای از تهران در یک ساختمان کوچک اندیشکده‌ای برپا کرده و هر پنج‌شنبه بدون گرفتن اجر و مزدی، استراتژی تدریس می‌کند. البته عوام مردم او را با سخنرانی‌های جنجالی و سخنان شاذ و شوک برانگیزش می‌شناسند دلیلش هم مشخص است، عوام حوصله بحث‌های سنگین و جلسات تدریسی که گاهی تا 4 ساعت مداوم طول می‌کشد را ندارند.

 حسن عباسی چکاره است؟

این سوال که چرا او در همه رشته‌ها نظر می‌دهد به علت جهل به علم استراتژی است.

به او القاب مختلفی داده‌اند از کارشناس سیاست و اقتصاد و فرهنگ و هنر و سینما گرفته تا استراتژیست. اما دقیقا نمی‌دانند او چکار می‌کند و رشته‌اش چیست که به‌خود اجازه می‌دهد در همه عرصه‌ها اظهار نظر کند. ایرادی ندارد،‌ اگر نخبگان استراتژی را در تعاریف اولیه‌اش بشناسند و اسلام را هم به عنوان پایه نگاه، می‌توانند ببیند چرا او در همه رشته‌ها هست! استراتژی در تعریف «علم به میدان آوردن نیروهاست» و هنر یک استراتژیست تعریف میدان است. میدان جنگ سخت تمام شد و جنگ نرم آغاز. از سال 1390 نیز به تعبیر امام خامنه‌ای عرصه جدیدی ایجاد شده به نام جنگ نیمه سخت؛ جنگ تمام عیار اقتصادی! پس وظیفه اوست که دنبال امامش حرکت کند و هرجا امامش گفت جنگ،‌ برود و نیروها را در آن میدان آرایش نظامی بدهد. او شغل جذابی دارد، حق دارد از جهاد صغیر اظهار نظرکند تا جهاد کبیر [که تمام حوزه علوم را شامل می‌شود(انسانی،فنی، پزشکی)] و حد اعلای آن یعنی جهاد اکبر. همه جهاداند و استراتژی متولی آن!

چرا به ارتش آن جمله را گفت؟

اگر روی لینک «استراتژی در تعریف» کلیک کرده باشید و فرصت کرده‌باشید آن را مطالعه بفرمایید. تصدیق می‌کنید که ساخت تمدن نوین اسلامی تنها از کسانی که در «سطح» پارادایمیک مسائل را بررسی می‌کنند بر می‌آید، زیرا این تفکر غرب است که منجر به تمدن غرب شده لذا برای یک تمدن جدید نیاز به تفکر جدید است. و بر هیچ کسی پوشیده نیست که اگر ساختار نهادها و ارگان‌های کلان فعلی در وضع مطلوبی [از لحاظ ساختار و نه اجرا] بودند دیگر درخواست امام خامنه‌ای مبنی بر شکل‌دهی به یک تمدن نوین محلی از اعراب نداشت.

ما به عنوان اندیشه‌جویان ایشان منتظریم تا اندیشکده‌های ارتش جمهوری اسلامی پاسخ دهند که آیا برای 50 سال آینده طرح استراتژیکی برای تحول جیش الاسلام دارند یا چون نداشته‌اند این صحبت‌ها برایشان رنگ توهین گرفته است؟

در مراحل ساخت یک تمدن اولین حلقه نظام‌سازیست.نظام‌سازی یعنی هندسه عمومی جامعه اسلامی بشود، یعنی قوانین جدید و ساختار جدید برای همه چیز،‌ از چینش قوای سه‌گانه, انتخابات، تا وزارتخانه‌ها و ارگان‌های متبوع و در این بین نیروهای نظامی هم می‌باید متحول شوند. او در سلسله کلاس‌های کلبه کرامت [که تاکنون چیزی حدود 650 جلسه از آن گذشته‌است] از منظر استراتژیک علوم مختلف را بررسی می‌کند و می‌گوید هر علمی/ نهادی/ ساختار حکومتی‌ای، جایش در تمدن نوین اسلامی کجاست و باید چگونه باشد.
پس نهادها دیگر نهادهای فعلی نخواهند بود و قوانین حاکم بر آن‌ها تغییر خواهد کرد. اگر ارتش امروز وظیفه‌اش فقط حراست از مرزهای فیزیکی کشور است می‌بایست دید در تمدن نوین اسلامی هم همین وظیفه برای او متصور است یا خیر. حسن عباسی سال‌هاست دارد به ایران سال 1444 می‌اندیشد، هر چه می‌گوید از نگاه تمدن‌سازی است و برای آن است. ما به عنوان اندیشه‌جویان ایشان منتظریم تا اندیشکده‌های ارتش جمهوری اسلامی پاسخ دهند که آیا برای 50 سال آینده طرح استراتژیکی برای تحول جیش الاسلام دارند یا چون نداشته‌اند این صحبت‌ها برایشان رنگ توهین گرفته است؟

حسن عباسی یک نظام‌ساز است با تعاریفی که گفته شد، او به وظایف قانونی فعلی دستگاه‌ها نگاه نمی‌کند که چه چیز در حیطه وظایف آن‌هاست و چه چیز نیست!، به آنچه وظیفه واقعی آن‌ها در تمدن نوین اسلامی است می‌اندیشد. او در سر آرزوی ارتشی را برای شیعه‌خانه‌ی امام زمان می‌پروراند که افسران و سربازانش در هر فتنه‌ای فارغ از وجه نظامی‌شان با وجه بصیرتیشان به عنوان یک #عمار در صحنه عمل کنند.

پس بیایید این تعریفات آمریکا(شیطان بزرگ) ساخته را از ذهن بزداییم:

  1. فتنه در صدر اسلام بود و الان سیاست کار سیاسیون است. (وقتی امام جامعه می‌گوید فتنه دیگر منتظر چه هستید؟)
  2. نظامی‌ها اگر در اجتماع عمل کنند دیکتاتوری می‌شود (مگر نظامی‌ها #مومن_انقلابی نیستند؟)
  3. هر کس باید سرش به شغلش گرم باشد و کاری به مشاغل دیگر نداشته باشد (پس جایگاه امر به معروف و نهی از منکر کجاست؟)
  4. اصلاح امور و ایجاد عدالت کار دولت و نظام است (پس مردم سالاری دینی تعریفش چیست؟)
  5. می‌شود یک طرفه به قاضی رفت!

منبع نوشته: ارسال توسط یکی از اندیشه‌جویان

55 دیدگاه

  1. ارتش به اينم اعتراض كن:
    https://telegram.me/www_598_ir/5265
    توهین ظریف به ارتش‼️
    اونایی که با برش ۱ دقیقه ای از سخنرانی ۲.۵ ساعته دکتر عباسی نتیجه گرفتند که به ارتش توهین شده، از این حرفای ظریف چه نتیجه ای میگیرند؟!

  2. یونس جمالپور

    سلام عزیزانم.
    متحد باشید و جوزده نشید.
    ۱−اینکه یک کلیپ یک دقیقه ای از میان فیلم دو ساعت و نیمه بعد از شش سال یکباره سر بیرون بیاره نشان از فتنه ای زشت در پشت این اقدام داره. مواظب باشید بازی نخورید.
    ۲−کلیپ را حتما ببینید.
    ۳−در صورت دیدن کلیپ احتمالا شما هم مثل من متوجه خواهید شد که آقای عباسی توهین نکرده و چیزی رو گفته که طبیعت و سیاست ارتش فعلیه. چون سیاست ارتش در حال حاضر بنا به مشاهدات ما پاسداری از کشور در مقابل تهدیدهای بیرونی است و در مسایل داخلی کشور دخالت نمیکنه و حل و فصل مسایل داخلی رو به عهده ی سپاه انقلاب اسلامی گذاشته.
    ۴−عزیزانم از فتنه گران بی شرفی که ذهن و باور و امنیت و اتحاد ما رو هدف گرفتن بیزار باشین.
    ۵−سپردمتون دست خدا

  3. سلام
    عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد
    اتفاقا خوب شد این قضیه پیش اومد
    مشخص شد که فهم و شعور بعضی ها چقدره
    من نمیدونم چرا بعضی ها بجای سوال از گوینده میرن نامه سرگشاده میدن؟
    خصوصا اون دکتر سرگرد که جوابهایی که میداد اصلا ربطی به حرف دکتر نداشت!
    متاسفم برای بقیه شون که اینقدر راحت بازی خوردند!
    خدا به همه صبر بده تا این فتنه هم به خیر بگذره!

  4. دوست عزیز ارتش واژه سردار نداره.
    ایشون امیر صالحی هستن و تعجب میکنم شما که القاب ارتش رو درست نمیدونید و امیران سرافراز ارتش رو نمیشناسید چطور میگید عاشق ایشون هستید؟
    برید ببینید امیر شاهین راد نابغه ارتش کیه؟ زنده است.
    امیر بختیاری ،محبوب ارتشیان ،کیه؟ ایشون هم زنده است.و اتفاقا آقای عباسی خوب ایشون رو میشناسند.
    امیر شهید علیاری کی بود؟ و چطور تا سال قبل مقاومت کرد و تجربیات جنگ را در اختیار جوانان قرار داد.
    امیر شهید فلاحی کی بود؟ و چه کرد؟
    شما فقط شهید صیاد رو میشناسید.
    شهیدان فکوری و بابایی و شیرودی و کشوری و شمشادیان و… کی بودند؟
    ۴۸۰۰۰ شهیدان ارتش در حال دفاع از این مرز و بوم و دفاع از ناموس این مردم عزیز ایران با افتخار و پس از انجام عملیات های مختلف به شهادت رسیدند.
    باز هم از یه نفر که اشتباه کرده در مقابل این جامعه عظیم دفاع کنید و ارتش مظلوم را متهم کنید که نباید از خودشان دفاع کنند.
    ارتش به سرگرد افسر جز نمیگه…
    مدیر محترم لطفا منتشر کنید.

    • محمد کراقلی

      برو خدا شفات بده. یعنی کسی که القاب ارتش رو ندونه نمیتونه ارتش رو دوست داشته باشه؟

  5. ملاک تبعیت ازمقام معظم رهبری،انقلابی بودن وانقلابی ماندن است.مقام والای شهدابه پست ومقام ودرجه(سردار.امیر)نیست بلکه به میزان انقلابی بودن آنهاست(خلبان انقلابی:شهیدبابایی،امیرانقلابی:شهیدصیادشیرازی)والا ازاین دانشگاههای مااستادانقلابی اقتصاد،فرهنگ،سیاست وبه تبع آن ازدانشگاههای افسری، افسروامیرانقلابی تحویل نظام نمی گردد.اجناب آقای عباسی (استادمظلوم وتنهای انقلابی ما)به فرمایش خودتان ،انقلابی بودن وانقلابی ماندن هزینه دارد(وچه تاسف باراست که نهادهای جمهوری اسلامی(همانندارتش،بانکهاو…)دربرابردشمن وفتنه های اوساکت،امادربرابرنهادهای انقلاب اسلامی …
    راستی چه می شوددستگیری تفنگداران آمریکایی باسپاه انقلابی ودستگیری دزدان دریایی سومالی باارتش جمهوری اسلامی است؟؟؟.اگردرزمان جنگ سردارانقلابی شهیدتهرانی مقدم زودترنهادهوافضای سپاه(نیروی هوایی وپدافندموشکی)وسردارانقلابی فدوی نیروی دریایی را ایجادمی کردندویه امیدنهادهای جمهوری اسلامی نبودند،دیگرجایی برای این …. می ماند؟؟؟

  6. کاملا مشهوده که عملیات روانیه ، این صحبت برای 4 سال پیشه و اصلا این چیزی که برداشت کردن درست نیست ، چه حوصله ای داشتن بین 700فیلم 2-3 ساعته سخنرانی دکتر عباسی ؛گشتن یه چیزی جور کنن ، ببین دشمن این همه همت و تلاش داره اونوقت ما !!!

  7. با سلام و خسته نباشید بنده خودم ارتشی هستم و کم و بیش از وضعیت نیروی زمینی ارتش اطلاع دارم و تا حدودی انتقاد جناب عباسی را وارد می دانم در ارتشی که هنوز در کلاسهای قرآنش بعد از چند سال خدمت در آن هنوز در تجوید و چگونگی ادای مخرج حروف گیر کردیم شما انتظار دارید کارکنان پایور با این همه کم بودن حقوق و مزایا و داشتن مشکلات عدیده در بیرون وقتی برای انجام تحقیق و کسب بصیرت خواهند داشت در حالی که سازمانهایی هستند که وظیفه ای جز ایجاد بصیرت و آگاهی ندارند و اصلاً برای این حقوق میگیرند و دریغ از یک نفر که سخنان فرمانده کل قوایش را آویزه گوشش کند در جایی که فرمودند هر کس با هر وسیله ای که در اختیار دارد (قلم، تریبون، هنر و …) باید بصیرت افزایی کند باید تبیین کند حق و حقیقت را چرا ما نباید ایرادات خودمان را قبول کنیم چرا تا به حال مسئولین مربوطه بعد از گذشت 37 سال از انقلاب یک استراتژی نوین و پویایی را با تکیه بر تفکرات راهبردی و استراتژیک برای همه ارکان ارتش آن هم ارتشی که کشورش داعیه دار حکومت اسلامی و زمینه ساز ظهور حضرت آقا امام زمان (روحی له الفداء) است تدوین نکرده باشند مگر ما را چه شده است که بصیرت نداریم تا به دور از جوسازی رسانه ای با خود خلوت کرده و تجزیه و تحلیل کنیم که چرا از یک سخنرانی تقریبا دو ساعت و نیمه آنهم شش سال قبل از این یک چند دقیقه را بولد و برجسته کرده اند آیا واقعاً الان مهمترین مسئله کشور این است آیا این بازی کردن در زمین طراحی شده توسط دشمن آنهم خدای نکرده با قواعد دشمن نیست چرا مسئولین و فرماندهان محترم کم بودن حقوق فلان افسر جز یا استوار و گروهبان و شرمنده شدن او در مقابل خانواده اش را توهین به ارتش تلقی نمی کنند آیا از وضعیت معیشت کارکنان تحت امر خبر ندارند آیا به نظر شما با دریافتی ماهیانه هشتصد یا یک و نیم میلیون تومان می شود از عهده مخارج زندگی آنهم در این برهه از زمان که به مدد تدابیر والا و ستودنی!!! دولت تدبیر و امید که وزیرش فریاد لیبرالی می زند و معاون اولش بانکها را که موسسات جنگ با خدا (ربا) هستند مظلوم عنوان می کند، بر می آید آیا این توهین به ارتش و نیروهای نظامی دلاور و شجاع ما نیست که وزیر خارجه دولت یازدهم در جمع دانشجویان لب گشوده و می گوید آمریکا با یک بمبش تمام تجهیزات و تاسیسات نظامی ما را زمین گیر می کند این تضعیف نیروی نظامی نیست آنهم در جایگاه یک مقام مسئول دولتی پس چیست؟، شما را به خدا این را یک تلنگری بدانید از یک دلسوز(دکتر حسن عباسی) و به خود بیایید به فکر فرو رفته و قدری برای ارتقاء سطح تفکر و بصیرت و معیشت کارکنان مظلوم ارتشی خود را به زحمت انداخته و طرحی نو دراندازید شما که می گویید سرباز ولایت هستیم که واقعاً به توفیق خداوند انشاالله هستید چرا از خود شروع نمی کنید و در یک نمونه با ایجاد بانک حکمت ایرانیان در این سیستم بانکی که بوی تعفن پلشتی ها و زشتی هایش اکنون بیش از پیش همه جا را برداشته، خود وارد سیستم جنگ با خدا (ربا) شده اید و …..
    ارتش باید از این تهدید یک فرصت به منظور بالندگی و اوج گرفتن روحی و اخلاقی و معنوی و مادی ایجاد کند تا دیگر ارتش را مثالی برای جلودار بودن در صحنه ها و گردنه های حساس انقلاب برشمرند نه … به امید آن روز انشالله

    • سلام .
      بنده امیر بازنشسته و یکی از خلبانان آزاده و جانباز نیروی هوایی هستم که به شما پاسخ میدهم .
      آیا واقعا شما یک ارتشی هستید ؟ شک دارم .
      اول اینکه آن نظامی که شما میفرمایید علی الاصول باید امروز در پادگان و یا پایگاه در منازل سازمانی ساکن باشد و اجاره خانه نمیدهد + برق و آب منزلش نیز نسبتا ارزانتر است .
      قطعا فردی که این حقوق را میگیرد با یک نفر است یا دارای خانوار دو نفره است که ان شاء الله این حقوق کفاف خرجش را میدهد .
      در ضمن این ارتشی همان حقوقی را میگیرد که سپاهی و وزارت دفاعی هم میگیرد . پس تقریبا مساوات هست .
      البته این حقوق کفاف زندگی را آنطور که باید باشد را نمیدهد و دولت باید سطح حقوق تمامی کارکنان دولت از جمله نیروهای مسلح و بخصوص بازنشستگان را تغییر و در این خصوص متناسب با شرایط بازارها و خطوط فقر ارزیابی و بازنگری نماید .
      اما درباره سخنان جناب آقای دکتر عباسی :
      جناب عباسی آن زمانی که این مطلب را گفته حقیقتا ناپخته سخن گفتند .
      اگر استراتژیست هستند خیلی ناپخته سخن گفتتند .
      اگر استاد کلام هستند خیلی خیلی ناپخته سخن گفتند.
      جناب آقای عباسی ، حتما این قسمت را در دروس خودتان تدریس کنید.
      در سال 1357 خیلی ها که داغ بلکه کاسه داغتر از آش و به اصطلاح خودشان انقلابی دو آتشه بودند به حضرت امام خمینی (ره) اصرار و بعضا فشار می آوردند و میگفتند این ارتش شاهنشاهی است و این ارتشیان شستشوی مغزی شده وابسته اند و اینها را میخواهیم چه کار کنیم ؟
      اما تدبیر و تفکر حضرت امام چه بود ؟
      اولین حرکت حضرت امام خمینی (ره) حدود 50 روز پس از پیروزی انقلاب تعیین و تکلیف ماهیت و هویت نظام و تاسیس و تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران در 12 فروردین 1358 بود و دومین حرکت حضرت امام در 29 فروردین یعنی حدود 67 روز پس از پیروزی انقلاب تائید همین ارتشی بود که میخواستند متلاشی اش کنند .
      با تدبیر امام این ارتش شد ستون فقرات نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی و شد ترس و دلهره لرزه بر دشمنان نظام و انقلاب .
      جناب عباسی
      حتما بخاطر دارید که در سال های اول انقلاب اگر یک نیروی منسجم سازمان یافته مسلح و تابع مقررات و فرماندهی کل که حضرت امام بودند نبود امروز ایرانی هم نبود .
      حتما یادتان هست که همین ارتشیان بودند که به برادران سپاهی و بسیجیان آموزش نظامی دادند .
      حتما یادتان هست که آن زمان که صدام با توطئه و بعد با حمله قصد جداسازی کردستان و خوزستان را داشت ، همین نیروی هوایی ارتش و همین نیروی زمینی ارتش بود که ارتش عراق را زمین گیر کرد و پس از آن با همراهی سپاه و بسیج توانستند کاری کند که آرزوی جدایی خوزستان و کردستان و شکست ایران و انقلاب را صدام و همپیمانانش با خودشان به گور ذلت ببرند .
      البته نوشتم و تاکید میکنم دفاع اولیه توسط نیروهای مسلح انجام میشود اما کار را مردم ایران در لباس بسیجیان و سپاهیان در کنار ارتشیان تمام کردند و امروز دشمنان با چشم حسد به اتفاق برادری بین تمامی ارکان نیروهای مسلح حسرت بدنبال کور سویی از نفاق هستند که کور خوانده اند.
      جناب عباسی
      در حکومت اسلامی ماموریت ارتش بصیر تابع فرماندهی ولی امر مسلمین ، حضور در خیابان های شهر و نفتگ گرفتن در دست نیست . بلکه ماموریت اصلی ارتش حضور در مرزها و بعضا خارج از مرزهای کشور و تفنگ در دست گرفتن برای دفاع و حفظ نظام سیاسی و تمامیت ارضی و تولید امنیت عمومی برای همه آحاد کشور است .
      به لطف منت و نصرت خداوند منان حافظ ما که سربلند در مقابل دشمن ایستادیم و به ماموریتمان عمل کردیم .
      اما از شما خواهش میکنیم دیگر ناپختگی نکنید به ماموریتتان که آموزش و آگاهی است عمل کنید آن هم مستند و متقن و تلاش کنید معرکه ساز و آتش بیار معارک نباشید .
      ان شاء الله سعادت زیارت شما را داشته باشیم و مفصل و با مدارک مستندات بیشتر در این ارتباط با شما صحبت کنیم
      اما کلام آخر
      قال الامام علی علیه السّلام :
      الجُنُوُد بِإذنِ اللَّهِ حُصُونُ الرَّعيَّةِ وَ زَينُ الوُلاةِ وَ عِزُّالدِّينِ وَ سُبُلُ الأَمنِ وَ لَيسَ تَقُومُ الرَّعِيِّةُ إلّا بِهِم.
      امام علی علیه السّلام فرمودند:
      سربازان، به اذن خداوند، دژ مردم، زينت زمامداران، مايه عزّت دين و امنيّت اند و كار مردم، جز به آنان استوار نمي شود.
      یا علی به سید علی

      • درود به شما امیر ارتش غیرتمند ایران.

      • بنده دست تمامی جانبازان محترم و ارتشیان مخلص را می بوسم – بازنشسته وزارت دفاع هستم و از نزدیک با ارتشیان و سپاهیان در ارتباط بوده ام – اما این را باید بدانید با ساختار فعلی ارتش نمی توان دژهای عقل و منطق را در این نهاد گسترده نمود – اگر به درس استراتژی آقای عباسی بیشتر دقت کنید وقتی از نیروهای هفتگانه دریایی امریکا سخن می گوید منظور خاصی دارد و اینکه این نیروها بگونه ای قابلیت برنامه ریزی واقدام را در پارچو| اهداف امریکا دارند و در عین حال بطور مستقیم ریدس جمهور و یا گنگره را از خطر جنگ و یا صلح آگاه می سازند تا تصمیمات بر اساس منطقی روشن باشد و وقتی تصمیم اخذ شد همه بی کم و کاست در هرجای دنیا عمل می کنند.
        اما آیا در ارتش و یا حتی سپاه این خصوصیات وجود دارد البته از جانفشانی هر یک از نیرو ها در هر شرایطی تقدیر می شود – اما ما جان زنده و حاضر د ررزم این عزیزان را بیشتر عزیز می داریم تا جسد آنها را هر چند شهادت عزت است .
        دیگر اینکه بسیاری از اعضای بالای نیروها توجهی به روحیه و رفاه کارکنان خود ندارند – یک نظامی و یا سپاهی هم همان حقوق و مزایای عادی را می گیرد – اما آیا به حقوقهای نجومی توجه ندارد و از خود نمی پرسد مگر آن مدیر ویا کارشناس نفتی و بانکی و یا بیمه ای چه کار می کند که بایستی اینقدر بگیرد و من که جانم در دست گرفته و هر آن فدا می کنم این وضع زندگیم باشد –
        بیشتر ما چه نظامی و چه غیر نظامی باید روز بروز ارتقا هدف و آرمان داشته باشیم که این در نیروهای نظامی به اهداف بلند فرماندهان بر می گردد
        شاید باید این مسایل خیلی قبل بر ربان می آمد تا تفاوتی بین نظامیان ایرانی ( چه ارتش و چه سپاهی) که منتظر ظهمر آقایند و سایر کشورها که منتظر پاداشند باشد .
        کوچک تمام نظامیان مخلص و دلسوز میهن و اسلام هستم

  8. سلام بر وجدان های بیدار،
    یک سوال: آیا یک روز، فقط یک روز از صبح تا شب روزنامه ها و سخنرانی های افراد و چهره های مختلف سیاسی، نظامی،فرهنگی و هنری را رصد کرده اید تا ببینید چه فحاشی ها و توهینها و تخریب هایی علیه دین و نظام و رهبر و سپاه و ارتش و شهید و مدافع حرم و…. می شود؟ خدا وکیلی چقدر به این اهانت ها توجه می کنید؟ اصلا توجه می کنید؟
    سوال دوم: وجدانتان را قاضی کنید؛ ارتش از یک سو عباسی را متهم به توهین به خودش میکند و شاکی است که چرا عباسی گفته ارتش موضعگیری نمی کند!، از طرفی با بیان موضع خود در برابر مسائل کشور، حرف عباسی را تایید می کند!
    التماس تفکر

  9. آقای دکتر ؟ خواب نما شدی اگر در یک روز صد و چهل سورتی پرواز برون مرزی توسط عقابان تیز پرواز نیروی هوایی انجام نمی شد امروز جنابعالی بجای کت و شلوار می بایست …….. می پوشیدی با این حساب شهید دوران ، فکوری، صیاد شیرازی ، شیرودی و خلبان 18 سال در اسارت وووو همه خواب بودند ، از کوری چشم دشمنان وجنابعالی ارتش ، سپاه برادرند ونفاق فکنی بی تآثیر است .

    • معاونت پایگاه

      مطمئنید همان کلیپ یک دقیقه‌ای را دیدید؟ در همان یک دقیقه هم معلوم است که ایشان ارتش 88 به بعد را می‌گوید نه ارتش رشید و بیدار قبل را.

  10. الف رسول پور

    سلام. به نظر دشمنان و تفرقه اندازان بر علیه نظام کمابیش تونستند اهدافشون رو پیش ببرند دکتر اگه عذرخواهی کنه هیچ مشکلی پیش نمیاد و بزرگواری ایشون رو میرسونه سوای اینکه در این مطالب انتقاد بوده باشه ما به انتقاد کننده درخواست عذرخواهی نمیکنیم. بله دکتر عذرخواهخی کنند تا بوالهوسانی که سودای تفرقه در نیروهای مسلح و رو در روی هم قرار دادنشون رو در سر می پروند دندون طمعشون رو از نیروهای مسلح بیرون بکشند. ولی اگه سخنان سرداران ارتش حقیقت داشته باشه باید گفت حقیقتا دشمن تا این حد میتونه مهره های دفاعی ما رو دستخوش واژه ها قرار بده؟؟؟؟؟ یعنی از گذشته و حال و سخنان و موضع عباسی در این سال ها آشنایی نداشتند که در پی توهین که گفته شد تقاضای عذرخواهی دارند. ای کاش این واکنش سرداران ارتش صرفا بخاطر عامیانش بوده باشه. من عاشق سردار صالحی هستم. ولی این انتقادها رو هم باید بپذیریم که ارتش برای این جوسازی ها برنامه ریزی نکرده بود که مورد بازیچه ی تفرقه افکنان واقع نشود. دکتر عباسی خواهش میکنیم عذرخواهی کنید بخاطر اینکه این شکاف داره ارتش رو مصادره به یه جناح خاص میکنه و میدونیم که این نه خواست شما و نه خواست ملت است.

    • ببخشید ارتش در خیابان بنر نزده و اهدافش را به دکتر عباسی نکفته
      واقعا شما چه استراتژیست هایی هستید؟

  11. با سلام و عرض ادب خدمت همه موافقان و مخالفان استاد
    حسن عباسی استراتژیستی که سال ها عمر خود را در دفاع مقدس گذرانده و پس از پایان جنگ سخت ، با توجه به تغییر پارادایم جامعه و شروع جنگ نرم و سپس نیمه سخت ، کمر همت بر دفاع از ارزش های انقلاب بسته و تمام عمر با برکت خود را در عرصه فرهنگی و علمی صرف نموده ، سال هاست در پی طرح ریزی جامعه هجری و مهدوی است . بسیار طبیعی است که برای طرح ریزی یک تمدن باید متفاوت اندیشید و وظایف ارگان ها و نهادهای مختلف را تا 50 سال آینده مورد بررسی قرار داد. ضمن احترام به همه کارکنان و زحمت کشان و افراد مشغول در ارتش جمهورس اسلامی ، در حوادث و فتنه هایی که برای جامعه رقم می خورد ما بعنوان یک ایرانی انتظار حرکت و برخورد انقلابی از ارتش داریم و حداقل توقع ما این بود ک در نقشه طراحی شده دشمنان و مغرضان داخلی قرار نگیرند و شخصیتی انقلابی چون حسن عباسی را تخریب نکنند بلکه در دفاع از حقوق آحاد جامعه یقه دزدان و اختلاس گران را بگیرند و فسادهای سیاسی و اقتصادی را رسانه ای کنند نه فیلم تقطیع شده کسینجر جهان اسلام را
    با عرض پوزش…

  12. خاک بر سرت نادان تو جایگاه ارتش هیچوقت درک نمی کنی

  13. چطور اونوقت که اون آقا گفت : آمریکا با ی بمب میتونه کل سیستم دفاعی کشور رو از کار بندازه. آقایون به رگ غیرتشون بر نخورد.

  14. راستی آقای مدیر سایت
    ساعت سرورتون ساعت رسمی کشور نیست
    توجه فرمودین

  15. درد ما صحبت های جناب آقای عباسی و امثال ایشون نیست.زمانی که بچه های ارتشی بدون هیچگونه چشم داشتی و بدون ریا در گوشه گوشه این مملکت اسلامی مشغول انجام وظیفه هستند و حتی راجع به ندادن حقشون (مثل معوقه افزایش حقوق 12% ، مثل ندادن حق مأموریت ، مثل نداشتن منزل سازمانی کافی ، مثل تو نوبت وام 28% بودن)و…هیچگونه اعتراضی نمیکنند و همیشه گوش به فرمان مقام والای ولایت فقیه هستند ، بایدم اینگونه بهشون توهین بشه.!!! اینوبدونید اگر به همین برادران خوب خودم (امثال همین دکتر عباسی ها که با برنامه قبلی کار میکنند)کسی کوچکترین توهینی کنه خدا میدونه چه بلایی سرش میاد…! پس کسی لطفأ قضاوت نابه جا نکنه.دیگه مهم نیست چی شد و چی نشد.مهم اینه دل یه بنده خدایی مثه همین جناب سرگرد به درد اومده و خواسته پاسخ عمل ناشایست جناب عباسی رو بده. یا حق

    • در تأیید فرماش شما:
      این بنده سال 74 بر اساس ماده 127 طرح نوین ارتش با 23 سال خدمت عزت مندانه بازنشسته شدم . این ماده میگوید بایدبه کسانی که طبق این ماده بازنشست میشوند طی 5 سال ( هر سال یک سال و جمعا 5 سال ) اضافه خدمت داده شود اما « به 90 درصد ارتشیانی که طبق این ماده باز نشست شدند » این اضافه خدمت داده نشد و هم اکنون با یک دریافتی کم داریم عمر خود را میگذرانیم تا بمیریم .

      • معاونت پایگاه

        چرا بعضی دوستان ارتشیی که بهشان برخورده مهم‌ترین دغدغه‌شان نان و آب دنیایشان است؟

        • جناب معانت پایگاه …. اگه انصاف داری منتشر کن:
          اولا – به ما بگوئید شما با این پاسخ که «چرا بعضی دوستان ارتشیی که بهشان برخورده مهم‌ترین دغدغه‌شان نان و آب دنیایشان است؟ » دنبال چی هستید؟
          دوما – آیا شما برادر پاسداری را می بینید که نیازمند باشد؟ هرگز . سپاه دریافتی خوبی دارد . خیلی ها در فامیل سپاهی دارند که دارائی و زندگی آنها فوق العاده است . اما ارتش علی الخصوص بازنشستگان آن چطور .
          ———————————–
          تنها ارتش هم نیست ما نیروی انتظامی ها نیز همینطور .

    • اینا سردار نیستند بلکه سربار تشریف دارند . سپاه دیگه اون سپاه زمان امام رحمت الله علیه نیست . همه بچه های قدیمی را بازنشسته کردند جز عده ای پیر و پاتال مثل این آقا . وقتی به یک مداح مانند صادق آهنگران درجه سرداری میدن یعنی چی؟ اینا درجات نظامی را به سخره میگیرند و رفیقشون ده نمکی هم جبهه و جنگ و دفاع مقدس را . امثال سلیمانی هم خار چشم حسن عباسی ها هستند .

    • آقا یا خانم ف.عبدی… مثل اینکه شما متوجه عرایض نشدید..اصلا نمیدانید اصل ماجرا چیست.. شما که دم از رشادت های دلاورمردان ارتش در لب مرزها و ایستادگی آنان در برابر ورود تروریست ها به کشور میزنید آیا خبر دارید که این سخنان (تقطیع شده ی)استاد مربوط به سال های 88-89 بود آن زمان که اصلا داعشی لب مرزها وجود نداشت.. دیگر با چه زبانی باید بگوییم که این کلیپ تقطیع شده مربوط به سال 88 است.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • سلام
      چرا شما یه عده دارید همش حرفهای خودتون و می زنید بدون در نظر گرفتن اصل مطلب..استاد از عملکرد ارتش در مواجهه با فتنه 88 انتقاد کردن این که نیاز به دادگاه نداره عزیزان می تونن با بیان عملکردشون در مورد این فتنه جواب استاد و بدن …اگه قرار به دادگاه و شکایت بازی باشه افراد زیادی هستند که باید به دادگاه کشیده بشن مثل برخی آقازاده ها که با واردات و با پر کردن جیب خودشون کمر اقتصاد و شکستن یا مثل افرادی که دارن بیت المال و میچاپن یا مثل افرادی که با تقطیع کردن یک جلسه سخنرانی در یک دقیقه همه رو بازی گرفتن ..یا مثل افرادی که دارن به هجمه های سیاسی و فرهنگی دشمن در داخل کشور بال و پر میدن … سروران ارتشی که خدمات بینظیرشون بر هیچ کسی پوشیده نیست چه در جنگ تحمیلی و چه پس از آن هممون از دل و جان دوستون داریم ولی وقتی برخی ایرادات و بهتون میگیرن ناراحت نشین چرا دارین پس از 6/7 سال از حرفهای جناب عباسی شکایت می کنید چرا اون موقع این کارو نکردین؟ رصد فرهنگی یک نهادی مثل ارتش باید خیلی بروزتر باشه
      امیدوارم به جای صرف توانمون در چنین راههایی همگی با پیروی از رهبر بزرگوارمون دست به دست هم بدیم این کشور و آبادش کنیم..م

    • سلام
      شما مثل اینکه مطلب بالارو یا کلا نخوندی یا با دقت نخوندی دوست عزیز ایشون میگن امروز که عرصه جنگ نرمه دیگه صرفا پاسداری از مرزها جلوی دشمنو نمیگیره و سازمان های نظامی ازجمله ارتش باید برای جلوگیری از نفوذ دشمن در فضای سایبری در جریانات اقتصادی سیاسی اجتماعی و سبک زندگی مردم بای طرح و دکترین داشته باشند /نگفتن ارتش بی غیرته به درد نمیخوره بلکه میگه باید خودشو متحول کنه نه اینکه بهش بربخوره و قهر کنه به قول قدیمیا یه چیزی میگم دردت کنه شاید تو رو مردت کنه

  16. متاسفم از نظرات بعضی ها
    من اقای حسن عباسی رو از 15 سال قبل میشناسم با سخنرانی علیه بعضی دولت مردان و فساد انها
    ایشون حرف حق میزنه

    • زرنگ خان…. حتما منظورت از «« سخنرانی حسن عباسی علیه بعضی دولت مردان و فساد انها »» فساد احمدی نژادی و حیف ومیل آن 800 میلیارد دلار که نیست؟ درست میگم؟!

      • محمد کراقلی

        معادل ریالی مهمه. الان دلار 3500 هست یعنی 3/5 برابر دولت قبل درامد دولت وقته. 2 سال آخر هم 66 درصد درامد دولت قبل بلوکه شد. اون پول هایی هم که دولت قبل در مسکن مهر هزینه کرد مردم دارن به دولت فعلی واریز میکنن

  17. آقا این آقای عباسی درست میگه ،هرکسی یک لحنی دارد ،قصدش توهین نیست،نظرات مختلفه ،ایشون در آن جایگاه باید این را میگفت ،که احساس مسئولیت بیشتر بشه،این هم داره برای من و تو کار میکنه،حالا یک جا کم و یک جا زیاد،شما طوری ژست میگیرید و کامنت میگذارید،آدم رو بیزار میکنید ،آقا تو به کشورت خدمت کن بیا به من فحش بده،بشین و بدم ،بمیر و بدم تو بدم.شما ملا لغتی نشید کار رو نگاه کنید.این رو نگاه کن حزب الله لبنان نبود.الان اینجوری کامنت نمیگذاشتی.

  18. لحن استاد(!) عباسی به هیچ وجه نظام ساز و از این حرفا نبوده … کاملا تفرقه انداز بود … من واقعا حسه خوبی به عباسی ندارم نباید اجازه سخنرانی بهش داده بشه … بوی نفوذ میاد

  19. ظاهرا پروژه اختلاف بینداز و حکومت کن دشمنان خارجی و داخلی این سرزمین در سطح احزاب سیاسی خوب جواب نداده که قصد دارند این پروژه شیطانی را بین نیروهای مسلح اجرا کنند به همین خاطر مدام در فضای سایبر از توهین به غیور مردان ارتش دم میزنند در حالی که اگر توهینی صورت گرفته باشد خود سازمان ارتش بلده چه جوری پیگیری کنه و نیازی هم به مطالب و سخنان تفرقه افکنانه در فضای سایبر و عمومی جامعه ندارد. بخاطر شکستهای پی در پی داعش در میدان نبرد که به نیابت از امریکا و عربستان داره میجنگه سعی میکنند بین نیروهای مسلح کشورمان تفرقه بیاندازند تا پشتیبانی از خط مقدم جبهه با مشکل مواجه شود و بتوانند مواضع خودشان را مستحکم کنند. تو حکومتهای امیرالمومنین(ع) و امام حسن(ع) و قیام مختار علیه الرحمه هم از این حربه تفرقه استفاده کردند و حکومت این بزرگواران را با شکست مواجه کردند. از تاریخ درس عبرت بگیریم مبادا خودمان عبرت دیگران بشویم.

  20. گفته های ایشان در مورد ارتش بعد از صحبتهاشون راجع به فتنه 88 هستش پس نظر ایشون در مورد کم فعالیتی ارتش بعد از فتنه 88 و نشون می ده که کاملا درست هست…به جای دادگاهی کردن چهره های انقلابی و شاخص و عذر خواستن از اونها اگه مرد حرف نیستید و عملید در عمل کارهاتون و با بصیرت تر از پیش انجام بدید و اگر هم اشتباهی رخ داده نمیشه گذشت کنیم ؟ چرا ماها در روی صحنه اینقدر اخلاق آمریکایی داریم و دوست داریم واسه بزرگ شدنمون حتما یکی زمین بزنیم اگه بزرگ باشیم برای همه ملموس هست اگه فعال باشیم و با بصیرت برای همه ملموس هست نیازی به گفته های شخصی نیست ولی امیدوارم هر دو طرف مخصوصا ارتشی های عزیز و دلاور توی میدانی که افرادی معلوم الحال داخلی ایجاد کردن بازی نکنن…

  21. نظام ساز؟!!
    استراتژیست؟!!
    تمدن ساز؟!!
    پارادایمیک؟!!
    هندسه عمومی جامعه اسلامی؟!!
    دل سیر میخواد برا سرهم کردن این خزعبلات.
    مرد عمل باشید مرد حرف بسیار است.

    • معاونت پایگاه

      جسارتا نظام‌ساز خواسته امام جامعه است. تمدن‌ساز هم کلمه امام جامعه در مطالبه تمدن نوین اسلامی است. فاجعه اینجاست که جمله «هندسه عمومی جامعه اسلامی» عین جمله امام خامنه‌ایست (80/09/21)
      ما عذر خواهی می‌کنیم که کلمات امام جامعه را «خزعبلات» نام نهادید.
      اشکالی ندارد بهرحال سطح هر کس مختلف است. ما هم قصد تقابل نداریم. و نمی‌خواهیم در فتنه‌ای که سلطنت‌طلب‌ها ایجاد کردند ما و شما که هر دو دلباخته ولایتیم به جان هم بیافتیم.

    • انصاف داشته باشید – من تقریبا تمام سخنرانی های استاد رو گوش کردم حقیقتا قابل استفاده است و بسیار دقیق
      معصوم که نیستن حالا شما فرض کن چند تا اشتباه هم از ایشون سر بزنه آسمون به زمین نیومده که – استاد اونقدر تقوی و معرفت دارن که خودشون در اسرع وقت اشتباهشون رو اصلاح میکنن – اما بعضی ها دنبال گیر دادن و سوتی گرفتن و از این حرفا هستن که در کلامشون کاملا مشهوده
      این صحبت ها مال 6سال قبله
      اگه این جدیدا این حرفا زده میشد اون وقت شما تازه باید از راهش وارد شید و ایشون رو نقد کنید در فضایی کاملا منصفانه و دور از احساسات مطالبتون رو ارائه بدید

  22. سلا به نظرم به این موضوع در شبکه های مجازی دامن نزنید. هر چه مسکوت بماند اهداف سازندگان آن کمتر محقق خواهد شد.

    • اتفاقا جالب اینجاست که خیلیا تو این مدت جلسه 230 رو مشاهده کردند که جلسه ی مهمی هم هست
      به نظرم شاگردان استاد با رفرنس دادن به اصل جلسه از این موج استفاده ی خوبی کردند

  23. شما هم که مثل استادتون اهل حرف های پر از کلمات ثقیل هستید. واقع بین باشید و ایران ۱۴۴۰ که هیچ ایران سال ۸۳ تا الان را ببینید که با وجود ابلهان با سرعت زیاد در حال عقب رفتن هست.
    برید دزدی های کلان را جمع کنید. ۳۰۰۰ میلیارد و …
    مردم محتاج نان فردایشان هستند و شما دم از استراتژی کلان و خرده گرفتن به ارتش و اصلاح نظام …ایسم و … میزنید.
    مردم را با دزدی ها مانند 3۰۰۰میلیارد آشناتر کردید تا این چرت و پرت ها.

    • معاونت پایگاه

      استدلالات مختلفی را در کنار هم آوردیم. اگر این سطح از نوشته را متوجه نمی‌شوید خب استدلالات ساده‌تر را بخوانید.

      • سرباز انقلاب

        جناب معاونت پایگاه این شمائی که باید برات ساده تر صحبت کرد پس خودتو نزن به اون راه و پاسخگو باش:
        میگه برید دزدی های کلان مانند ۳۰۰۰ میلیارد جمع کنید. مضافا تکلیف آن 800 میلیارد دلار درآمد نجومی حیف و میل شده نفت را نیز روشن کنید .

  24. مصطفی اسلامی

    حسن عباسی جز کسی که شیطان اعمالش‌را برایش زینت بخشیده نیست و آینده چهره این نفوذی را مشخص میکند.
    ولا تزر وازره وزر اخری

    • سلام. این طوری که نمیشه. برای اثبات هر ادعایی، باید دلیل قانع کننده بیان کنید. یا علی.

    • تهمت زدن خیلی راحته برادر، این همه دفاعیات ایشون رو از نظام و انقلاب نادیده می گیرید و با یه جمله که البته من هم قبول دارم نسنجیده بوده ایشون رو نفوذی خطاب می کنید؟!!!!

    • سلام – آره ایشون نفوذی هستن – اما نه اون نفوذی که شما مد نظرته – استاد حسن عباسی در دل تمام اهل حق نفوذ کرده و بعنوان یک الگو بلکه اسطوره کما کان میدرخشه-
      از یک مسلمان بعیده که اینطور راحت تهمت نفوذی بودن بزنه به کسانی که عمرمبارکشون رو در راه خدمت به اسلام هزینه کردن.
      نهج البلاغه رو بخونید حکمت 1 : کن فی الفتنه کابن اللبون………..
      مشکل مسئولین عزیز کشورمون اینه که اغلب با معارف نهج البلاغه آشنا نیستند خصوصا اونایی که زود موضع سخت میگیرن و در این فتنه ها ناخودآگاه مهره دشمن میشن
      مولا علی علیه السلام به ما فرمودند که چطور مواجه بشیم با فتنه ها و چه کنیم تا در دام فتنه گرفتار نشیم
      توصیه بنده حقیر رو جدی بگیرید و بیشتر از این توهین و ناسزا و انتقاد عجولانه به جناب استاد حسن عباسی نکنید.
      ممنون

  25. با عرض سلام ایشان در آن بخش از سخن میگوید استکبار ارتشی راکد میخواهد، پس یعنی خواست استکبار است نه از طرف ایشان و اینطرف ما باید چه بگوییم؟
    واقعیت اینه که درسته که ارتش نباید در اقتصاد و سیاست و حکومت دخالت کنه اما باید ضمن آگاهی و بصیرت بطور فرهنگی از داشته های انقلاب و نظام محافظت کنه و آگه اشتباه نکنم همان جنگ نرمی است که رهبری سال 89 به عنوان دستورالعمل به نیروهای مسلح ابلاغ کردند نه ارتش باید مثل ارتش ترکیه کودتاگر باشه و نه بی تفاوت نسبت به مسائل، حتی در شرکت کردن در انتخابات عمومی کشور هم نیروهای نظامی بخشی از جمعیت کشور را تشکیل میدهند آگه دولتی بی تفاوت به مسائل امنیتی کشور بر سر کار بیاید زحمت این نیروها زیاد میشود امیدوارم که برادران ارتشی این موضع‌گیری اخیر آقای عباسی را از در دوستی و آگاهی دادن ایشان نسبت به خود تلقی کنند چرا که در کانهای تلگرامی و سایتهای خبری و غیره دشمنان چنان وارد این مسئله شدند که گویی دارد تبدیل میشود به یک فاجعه ملی تمام دشمنان کشور اسلامی ایران با موضعگیری انقلابی که از خود انقلابیون انقلابی تر شدند این موضوع را میکشند و به یک بحران تبدیل کنند حتی آگه اشتباهی شده باشد که بنده میگویم نشده باید نیروهای ارتشی این مسئله را ازش عبور کنند که این نیشگون خودی خیلی بهتر از زخم کاری دشمن است ضمناً در خبرها آمده که از ایشان خواسته شده عضر خواهی کنند این عضر خواهی از طرف ایشان سهل و آسان است اما ضربه مهلکی به جناحی در کشور میخورد که به دنبال تحقق اصل نظام و انقلاب است کما اینکه خود ایشان هم در این خط بسیار توانمند تر از دیگران عمل میکنند عضر خواهی ایشان در مورد موضوعی که آگه از سو نیت بد، قلبی و قبلی این را نگفته باشه اشتباه فاحش است موفق باشید والسلام

    • استاد سخن….
      از ایشان خواسته شده (( عذر )) خواهی کنند نه آنچه شما عمدا قلب می کنید
      عضر
      لغت نامه دهخدا
      عضر. [ ع َ ] (ع مص ) آشکار کردن و بر زبان آوردن کلمه . (از منتهی الارب ) (از اقرب الموارد).

      عذر
      لغت نامه دهخدا
      عذر. [ ع ُ ] (ع اِ) بهانه . (از منتهی الارب ) (آنندراج ) : هیچ عذر نماند و خوارزم به دست ما آمد ناچار ما را این خون بباید خواست تا کشنده ٔ داماد را بکشیم به خون وملک و میراث بگیریم . (تاریخ بیهقی چ ادیب ص 690).
      پس آن به که بگریزی از عذر او
      کزو خیر هرگز نخواهدت خواست .

    • عذر خواهی یعنی پشیمانی از عمل
      عضر خواهی یعنی ؟؟؟؟