وظیفه خبرنگار این است که منبع را شناسایی کند و پرده از اهداف شوم بردارد

مهدی انصاری، دانشجوی کارشناسی ارشد ارتباطات دانشگاه صدا و سیما در پاسخ به نوشته های اخوان، خبرنگار صدا و سیما نوشت:

یکی از اصیل ترین کارکردهای رسانه، همان خبر است که بخشی از زحمت رساندن آن به مخاطب، بر عهده خبرنگاران است. این خبرنگار است که باید در صحنه تصمیم بگیرد و داشته های علمی اش را در یک کفه و قدرت تحلیلش را در کفه ای دیگر قرار دهد تا پیامی مطلوب و درخور را به مخاطب برساند.

پوشش های خبری متفاوتی که هر چند یک بار در مورد حسن عباسی در رسانه ها منعکس می شود و این بار ارتش محتوای آن است؛ حقیقتا باید از نگاه علمی و ارتباطاتی مورد بررسی قرار بگیرد. در این بین نوشتن های احساساتی و جانب داری های عاطفی خالی از فایده است و بازی در زمین آنانی ست که به خوبی بر تکنیک های پروپاگاندا مسلط هستند و هر چند یک بار برای انحراف افکار عمومی از شکست های بزرگ خودشان به پروژه های برجسته سازی (Agenda-setting) روی می آورند.

از یک خبرنگار حاذق توقع می رود که در وهله اول بتواند منبع پیام، پیام و هدف از ارتباط را مورد بررسی قرار دهد تا در بازی های سیاسی دچار انحراف نشود.

در برجسته سازی، روزنامه ها و رسانه ها حقایق را منعکس نمی کنند بلکه حقایق را سانسور می کنند و شکل می دهند. رسانه های ماجراجو که به دنبال انحراف افکار عمومی هستند هر از گاهی بخشی از کلاس های تخصصی حسن عباسی را برجسته می کنند و با سانسور دیگر آرای او، مواضعی را شکل می دهند تا به خواسته ی خود دست پیدا کنند. این رسانه ها، این بار علاوه بر ضربه زدن به حسن عباسی، با ایجاد تنش میان ارتش و سپاه امنیت ملی را مورد حمله قرار داده اند.

وظیفه خبرنگار این است که منبع را شناسایی کند و پرده از اهداف شوم بردارد و عملیات ضد برجسته سازی را دنبال کند و به تنویر افکار عمومی بپردازد.

منبع نوشته: @hasanabbasi_students

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

2 دیدگاه

  1. ارتش به اينم اعتراض كن:
    https://telegram.me/www_598_ir/5265
    توهین ظریف به ارتش‼️
    اونایی که با برش ۱ دقیقه ای از سخنرانی ۲.۵ ساعته دکتر عباسی نتیجه گرفتند که به ارتش توهین شده، از این حرفای ظریف چه نتیجه ای میگیرند؟!

  2. محمدزرینی شبانکاره

    اگر اندیشه جویان دکتر واقعا اندیشه جو باشن پس باید به دنبال اصل قضایا برن وازکم وکیف قضایا اگاه بشن
    تا ازصحت وسقم قضیه اگاه بشن
    برامخالفان استاد جزتخریب چیزی مهم نیس پس نمیسه توقعی درپوشش واقعیت داشت
    حق بااستاده وحقه که همیشه سربلنده