استاد حسن عباسی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز؛ دفاع مقدس به یک دوره‌ی ۸ ساله محدود نمی‌شود/دفاع مقدس را باید یک دوره‌ی مستمر تا زمان ظهور بدانیم

استاد حسن عباسی رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال درخصوص حضور مدافعین حرم در سوریه و عراق و دفاع از حرمین شریفین به خبرنگار استادنیوز گفت: نکته‌ی بسیار مهم این است که دفاع مقدس ما به یک دوره‌ی ۸ ساله و جنگ تحمیلی عراق با ایران محدود نمی‌شود؛ یک دوره‌ی طولانی‌تری دربرمی‌گیرد و دفاع مقدس را باید یک دوره‌ی مستمر تا زمان ظهور بدانیم.

وی ادامه داد: آنچه که از هفته‌ی آخر شهریور و اوایل مهر به‌عنوان هفته‌ی دفاع مقدس نامیده می‌شود، تنها به‌معنا‌ی گرامی داشت آن نیست، مقوله‌ی دفاع مقدس یک پهنه‌ی بین‌المللی و جهانی را در یک گذر تاریخی طولانی از گذشته‌‌ی دور تا آینده‌ی نامعلوم مدنظر دارد تا نهایتاً منتج به شرایط ظهور شود. بنابراین گرامی داشت هفته‌ی دفاع مقدس محدود به یک دوره‌ی مشخص یا جنگ تحمیلی عراق و صدام بر علیه ایران نیست.

عباسی بیان کرد: در شرایط کنونی دفاع مقدس از مرزهای کشور خارج شده و در سوریه، عراق، لبنان، فلسطین، یمن و مناطق دیگر خود را نشان می‌دهد، فرزندان انقلابی امام راحل همچون شیخ زکزاکی، شِیخ نمر، شیخ عیسی قاسم، شیخ سلمان تحت فشار حکومت آل خلیفه هستند و برخی نیز مانند سید حسن نصرالله درحال مدیریت صحنه‌ی عملیاتی یا مقابله‌ی با استکبار است.

کارشناس مسائل استراتژیک اضافه کرد: هر کدام از این نیروهایِ عملیاتی و اقدامی در خارج از مرزهای ایران، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را میان ملت‌های دیگر در مقابل استکبار، طاغوت، صهیونیسم، وهابیت یا سلطه انجام می‌دهند. لذا دفاع مقدس امروز محدود به جنگ تحمیلی عراق و ایران نیست، پهنه‌ی آن بین‌المللی شده و افرادی؛ انقلاب اسلامیِ جهانی را با تأسی از انقلاب اسلامی ایران بسط می‌دهند. یکی از وجوه آن مسئله‌ی دفاع از حرم است.

وی با بیان اینکه در موضوع دفاع از حرم سه موضوع اصلی داریم، عنوان کرد: اولین دلیل که اهمیت زیادی دارد، سیاست اعلام شده‌ی غرب توسط مراکز مطالعات استراتژیک و استراتژیست‌های آن‌هاست. آقای ریچارد هاس رئیس شورای روابط خارجی آمریکا اعلام کرد جنگ مذهبی سی ساله‌ای که بین شیعه و سنی شروع شده، شبیه به جنگ سی ‌ساله‌ی بین کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها در ۴۰۰ سال پیش است که بخش‌ عمده‌ی اعتبار مسیحیت در این جنگ از بین رفت (قتل عام گسترده در آن صورت گرفت و جمعیت اروپا نصف شد) به‌همین خاطر دوره‌ی طاعون سیاه نامیده شد.

 رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال در همین راستا تصریح کرد: بعد از دوره‌ی جنگ سی ساله بین کاتولیک‌ها و پورتستان‌ها، نسل بعدی، مسیحیت را نپذیرفت، کلیسا به زاویه رانده شد، دین یک امر شخصی تلقی می‌شد و حق دخالت در مسائل اجتماعی را نداشت تا درنهایت دوره‌ی سکولاریزاسیون بر غرب حکومت پیدا کرد.

وی اشاره کرد: ریچارد هاس رئیس شورای روابط خارجی آمریکا معتقد است آنچه بین شیعه و سنی در سوریه و عراق رخ می‌دهد؛ مقابله‌ای است که داعش آغازگرش بوده، گروهای دیگر به آن می‌پیوندند که منتج به مفهوم جنگ سی ساله می‌شود و با پایان آن اثری از شیعه و سنی نخواهد ماند، این موضوع بارها صراحتاً اعلام شده؛ باید این جنگ سی سال ادامه داشته باشد تا درنهایت شیعه و سنی نابود شوند.

حسن عباسی تأکید کرد: آنچه مطرح است نشان می‌دهد دشمنان طرح استراتژیکی دارند و این هدف را در سر می‌پرورانند که به جنگ سی‌ساله‌ی بین شیعه و سنی دامن بزنند تا منجر به نابودی آن‌ها شود. بنابراین باید از حرم دفاع کنیم چراکه دشمن طرحی برای سی ساله کردن این جنگ دارد.

این استاد علوم سیاسی در ادامه افزود: جهان اسلام بعد از طرح این توطئه اقداماتی انجام داده است، مراجع اعزام تقلید همایش مبارزه با تکفیر برگزار کردند که منجر به زدودن جریان تکفیر از درون شیعه شد و اعلام کردند؛ توهین جریان شیعه انگلیسی در خاک انگلیس و آمریکا ارتباطی با شیعیان ندارند، متقابلاً در شهر چچن روسیه ۲۰۰ نفر از علمای اهل سنت نیز این موضوع را مطرح کردند که جریان تکفیری یا وهابی مرتبط با اهل سنت نیست.

وی درخصوص به‌طول انجامیدن این توطئه، اظهار داشت: زمینه‌سازی دشمن طولانی مدت است و مقابله‌ی ما نباید با آن‌ها کمرنگ شود چراکه حضور گروه تروریستی داعش در عراق نشان می‌دهد؛ همانند جنایات سوریه قصد نابودی بقاع متبرکه‌ی شیعه در نجف و کربلا را داشتند. با این تفاسیر اولین دلیل ما برای دفاع از حرمین شریفین به خنثی کردن جریان مذهبی جنگ سی ساله که توسط غربی‌ها تئوریزه شده و علیه اسلام انجام می‌شود برمی‌گردد.

عباسی بیان کرد: دلیل دوم نشان می‌دهد اگر امروز در سوریه، عراق یا مناطق دیگر با تفکیری‌ها نجنگیم، از آنجا که غلظت دفاع از اسلام در سوریه و عراق بین مردم به اندازه‌‌ی ملت ایران نیست یقیناً برای مقابله‌ی با ما دست به اقدامات بدتری خواهند زد. بنابراین جنگ در عراق و سوریه به‌نوعی زدن دونشان با یک تیر است، هم تروریست را در خارج مرزها دفع کرده‌ایم و از توان ما نیز برای نجات مردم کشورهای دیگر استفاده شده است.

 رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال اضافه کرد: دلیل سومِ جنگ درخارج از مرزهای کشور این است که معصومین ما فرمودند «کُونوا للِظّالِمِ خَصماً وَ لِلمَظلومِ عَونا» “ دشمن ستمگران باشید و طرفدار مظلومان”. مصداق بارز این آیه همین جنایات گروه‌‍‌های تکفیری است. بنابراین اگر امروز در سوریه و عراق می‌جنگیم از سه دلیلِ خنثی کردن جنگ مذهبی سی ساله، دفع تهدید امنیتی کشور در بیرون مرزها و معتقد بودن به اصول انسانی (دفاع از مظلوم و ایستادگی در مقابل ظالم) خارج نیست.

منبع: استاد نیوز

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال درباره‌ی شبهاتی که درخصوص پرداخت حقوق میلیونی به مدافعین حرم مطرح می‌شود به خبرنگار استادنیوز گفت: درابتدا باید این سؤال را پرسید؛ اِشل حقوقی (میزان دریافت) افرادی که در عراق و سوریه به شهادت می‌رسند اگر برای پول می‌روند چقدر باشد خوب است؟ و افراد مطرح کننده‌ی این شبهات چه میزان حقوق دریافت کنند، حاضرند دست به چنین اقدامی بزنند؟

وی ادامه داد: درحال حاضر حقوق یک نظامی عادی ۲ میلیون تومان است. اگر حق مأموریت، بدی آب و هوا نیز ضمیمه‌ی آن شود نهایتاً حدود ۳ تا ۴ میلیون می‌شود. آیا واقعاً فردی به‌خاطر این میزان دریافتی از جان و خانواده‌ی خود می‌گذرد؟ طبیعی است یک شخص عادی نیز می‌تواند در کف جامعه این مبلغ را به دست آورد. حال جای سؤال دارد آیا چنین افراد با شهامتی نمی‌توانند این حقوق ۳ تا ۴ میلیونی را فراهم کنند؟ از این‌رو کسانی که از فضای امن کنونی استفاده می‌کنند و تهمت‌هایی به اینگونه انسان‌ها می‌زنند بی‌انصافی محض است.

حسن عباسی درادامه افزود: در دوران دفاع مقدس نیز چنین صحبت‌های مطرح می‌شد. اما اکنون وضعیت خانواده‌های شهدا بعد از گذشت ۳۰ سال به‌خوبی نشان می‌دهد؛ این افراد به‌خاطر پول رفتند یا شهادت.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال عنوان کرد: در تاریخ اسلام ثابت شده است که افراد مدافع حق همیشه توسط اشخاصی متهم به ویژه‌خواری می‌شوند.

این کارشناس مسائل استراتژیک درپایان صحبت‌های خود یادآور شد: بین‌ سال‌های ۶۵ تا ۶۶ بمبارانی در تهران صورت گرفت که عده‌ای مجاب شده بودند، از اموال خود گذشت کنند تا جنگ خاتمه یابد. به این معنا که سختی‌ جنگ را لمس کرده‌ بودند. بنابراین اگر مقداری از بحران‌های سوریه و عراق نیز متحمل کشور ما می‌شد یقیناً چنین روشنفکرنماهایی درک می‌کردند که باید از زندگی خود بگذرند تا مدافعان حرم بتوانند دفاع کنند. درنهایت باید گفت چنین دیدگاه‌هایی پوچ هستند و نباید به آن‌ها توجه داشت.

منبع: استاد نیوز

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

یک دیدگاه

  1. نتیجه دادگاه 2 آبان استاد عباسی چی شد؟
    دولت حقوقدان نمیخواد دست از سر استاد برداره؟