سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع چگونه حق بین باشیم؟

استاد حسن عباسی پنج‌شنبه شب – ۶ آبان ۹۵ – در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره سرداران شهید حسین املاکی، احمد مایلی و محمد ناظری در مسجد کیاکلایه اظهار داشت: حرف زدن درباره شهدا بسیار سخت است.

رئیس مرکز بررسی‎های دکترینال با اشاره به اینکه در صورت دارا بودن اطلاعات تاکتیکی از مشکلات عبور می‌کنیم، گفت: بخشی از موفقیت‌های رزمی و دفاعی حزب الله لبنان به خاطر آموزش‌های سردار شهید ناظری بود.

عباسی با بیان اینکه انقلابیون با به‌کارگیری روش‌های علمی در مبارزه به نجات و دفاع از جامعه می‌شتابند، افزود: شهیدان ناظری و مایلی از برجستگان حوزه علمی و تاکتیکی در مبارزه بودند و فقدان آنها جبران‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه افرادی که با ایجاد روابط خاص کارهای خاص انجام می‌دهند و با روابط و روش‌های غیرمتعارف، حقوق‌های غیرمتعارف و نجومی می‌گیرند به خود و جامعه زیان می‌زنند و از ابعاد معنوی نیز نتیجه عمل خود را در آخرت می‌گیرند.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه اندیشه لیبرالیستی در دین اسلام جایگاه و پایگاهی ندارد، اظهار کرد: تفکر و اندیشه غرب‌ بر مبنای ماده‌گرایی و دنیااندیشی است و همین مبنا شیوه زندگی غربی‌ها را رقم زده است.

رئیس مرکز بررسی‎های دکترینال گفت: مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند که سیستم بانکداری ربوی مشکل دارد اما مسئولان دولتی توجهی نکردند و همه چیز را به برجام و شرایط پسابرجام واگذار کردند تا غربی‌ها مشکلات را برای ما حل کنند.

عباسی با اشاره به اینکه چرا باید از کفار دنباله روی کنیم در شرایطی که دین اسلام برای این مسائل برنامه دارد اعلام کرد: اگر غربی‌ها قادر به حل مشکلات بودند اول مشکلات جوامع خودشان را حل و فصل می‌کردند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه دشمنان در سال 90 ظرف مدت 24 ساعت با جنگ ارزی به سراغ ایران آمدند و در سال 92 تنها در یک شبانه روز 40 درصد از توان ریال ما را کاهش دادند افزود: اکنون زمان شکستن قدرت پوشالی و هیمنه دلار در جهان غرب رسیده است.

رئیس مرکز بررسی‎های دکترینال با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه “اگر اقتصاد مقاومتی بخواهد پیاده و اجرا شود باید آقایی و یکه تازی دلار بشکند” اظهار داشت: مسئولان به فرمایشات مقام معظم رهبری و سایر مراجع شیعه که بارها درباره ربای بانکی هشدار داده‌اند توجه کنند.

وی با بیان اینکه مسلمان واقعی باید مراقب باشد که مالش به گناه و ربا آلوده نشود اعلام کرد: بیش از 40 درصد از اقتصاد کشور چین در اثر جنگ بین یوآن و دلار تضعیف شد و از بین رفت و این شکست 45 روزه یک نوع جنگ جدید از نوع اقتصادی و ارزی بین کشورهای قدرتمند است.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه انگیزه شهدا برای شهادت، فدا شدن در راه خدا بود تصریح کرد: شهدایی همچون شهید ناظری با مردانگی و حریت زندگی کردند و آزاد اندیش و مالک نفس خود بودند.

رئیس مرکز بررسی‎های دکترینال با بیان اینکه ملتی که رهبر و امام دارد باید گوش به فرمان و مطیع او باشد، افزود: برخی مدیران و مسئولان در حوزه‌های مختلف گویا عادت کرده‌اند که فرمایشات بزرگان را نشنیده بگیرند.

عباسی با اشاره به اینکه تنها یک راه برای نجات کشور در پیش داریم و آن پیاده سازی اقتصاد مقاومتی براساس منویات مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: نوجوانان و جوانان ما باید بر اساس آرمان‌های انقلاب اسلامی تربیت شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

استاد حسن عباسی در مراسم پاسداشت خاطره سرداران شهید حسین املاکی، احمد مایلی و محمد ناظری در مسجد کیاکلایه این شهرستان با گرامیداشت یاد شهدا اظهار کرد: در این مراسم سخن از شهید ناظری و مایلی و املاکی بسیار سخت است.

رئیس مرکز بررسی‎های دکترینال، با بیان اینکه شهید ناظری و مایلی، عالم به علم تاکتیک بودند، تصریح کرد: اگر سواد تاکتیکی داشته باشیم مشکل کشور برطرف می‌شود.

وی شهید ناظری را پدر علم تاکتیک دانست و افزود: موفقیت حزب‌الله لبنان به خاطر آموزش‌های شهید ناظری بود و نوجوانان و جوانان باید علم مبارزه را بشناسند.

عباسی با بیان اینکه انسان‌های انقلابی از طریق علم مبارزه جامعه را نجات می‌دهند، گفت: شهید ناظری دانش تاکتیکی را به دانشگاه‌ها برد و تمام فلسطینی‌ها، عراقی‌ها، سوری‌ها، لبنانی‌ها و انقلابیون همه شاگردان شهید ناظری و مایلی بودند.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه لیبرالیسم ربطی به اسلام ندارد، تصریح کرد: علم مبارزه لیبرالیسم روش و مبنای رباخواری است که می‌تواند شیوه حیات جامعه را تغییر دهد.

وی شیوه مذکور را موجب ضرر و زیان و خسارت در زندگی دانست و ادامه داد: کسانی که رابطه‌بازی دارند و حقوق‌های نجومی می‌گیرند، به نوعی خسارت است و انسان مزد خود را در آخرت می‌گیرد و دچار خسران می‌شود.

تبعیت از کفار مشکل اقتصاد کشور را برطرف نمی‌کند

عباسی دنیاگرایی، تفکر غرب‌گرایی و… را شیوه زندگی دنیایی عنوان کرد و گفت: بارها رهبری فرمودند سیستم بانکداری ربوی مشکل دارد اما مسئولان توجه نکردند و گفتند می‌مانیم شرایط پسابرجام رقم بخورد تا غربی‌ها بیایند مشکل ما را حل کنند.

وی با بیان اینکه اگر غربی‌ها می‌توانستند مشکل خود را حل می‌کردند، گفت: چرا باید از توان کفار تبعیت کنیم در حالی که در اسلام نیز نسبت به این موضوع گوشزد شده است.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه امروز شکستن هیمنه دلارهای جهان مطرح است، اضافه کرد: رهبری فرمودند اگر اقتصاد مقاومتی می‌خواهد پیاده شود باید آقایی و سروری دلار بشکند و باید به این فرمایش ایشان توجه شود.

وی به شکست اقتصاد چین در مدت 45 روز اشاره کرد و افزود: جنگ ارزی بین چین و آمریکا جنگ جدید بوده و بیش از 40 درصد اقتصاد چین در جنگ بین دلار و یوآن نابود شد.

عباسی با تصریح بر اینکه در سال 90 در مدت 24 ساعت جنگ ارزی علیه ایران آغاز شد و در سال 92 در یک روز 40 درصد ارزش ریال ایران را نابود کرد، گفت: در مدت یک روز 40 درصد دارایی و ثروت ملی ایران نابود شد و آنها با این جنگ به ملت‌ها ضرر می‌زنند.

وی به نگرانی شدید امروز آیت‌الله جوادی آملی درباره ربای بانکی اشاره کرد و یادآور شد: پس از چند سال از انقلاب اسلامی چرا باید اینگونه مرجعیت شیعه از موضوع ربا بغض کند در حالی که مسئولان توجهی به سخنان بزرگان ندارند.

رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر این که باید مراقب باشیم معیشت ما آلوده نشود، خاطرنشان کرد: برای تبدیل شدن به انسان‌هایی مانند شهید املاکی، ناظری، مایلی و دیگر شهدا باید مراقب معیشت و زندگی خود باشیم که آلوده به ربا نباشد.

وی با اشاره به اینکه روزگاری انسان قصد داشت مس را تبدیل به طلا کند، گفت: انسان امروز کاغذ بی‌ارزش را تبدیل به پول کرده است.

عباسی شهدا را انسان‌های آزاداندیش و مالک نفس خود خواند و یادآور شد: شهدایی مانند ناظری آزاد زندگی کرد و با حریت از دنیا رفت و انگیزه آنها شهادت در راه خدا بود.

وحشت مسئولان سیاسی و اقتصادی از شنیدن حرف‌های بزرگان

وی با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان باید با آرمان‌های انقلاب تربیت شوند، متذکر شد: ملتی که امام دارد باید گوش به فرمان باشد اما مسئولان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و… عادت دارند نشنوند و حتی از شنیدن حرف‌های بزرگان وحشت دارند.

رئیس اندیشکده یقین تنها راه نجات کشور و اجرای اقتصاد مقاومتی را تبعیت از سخنان رهبری، بزرگان، علمای دین و مرجعیت و مبارزه با مادی‌گرایی و رباخواری دانست.

منبع: خبرگزاری فارس

استاد حسن عباسی شامگاه پنج شنبه در مراسم پاسداشت یاد و خاطره سرداران والامقام احمد مایلی، حسین املاکی و محمدناظری که به همت جمعی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در مسجد امام حسین(ع) کیاکلایه شهرستان لنگرود برگزار شد با اشاره به اینکه شهیدان مایلی و ناظری از بزرگان علم تاکتیک و مبارزه در عرصه دفاع مقدس بودند، اظهار کرد: شهادت این دوتن ضربه جبران ناپذیری به ساختار تاکتیک جنگی و آموزشی کشور وارد کرد.

وی به انجام بازی های کامپیوتری جنگی توسط نوجوانان و جوانان اشاره کرد و گفت: واقعیت این بازی ها در دستگیری کماندوهای دریایی ارتش آمریکا توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران عینیت یافت.

رئیس اندیشکده یقین رمز موفقیت این عملیات را عنایت و الطاف الهی و توانایی نیروهای سپاه پاسداران عنوان کرد و افزود: این نیروها نمونه های بارزی همانند شهیدان احمد مایلی و محمدناظری هستند.

وی با بیان اینکه در سطح تکنیک و تکنولوژی، دانش فنی شناخته شده است ، خاطرنشان کرد: سطوح تاکتیک و استراتژیک دو سطح بالاتر از تکنولوژی هستند که غالبا مردم با این دو سطوح آشنایی کمتری دارند.

عباسی با بیان اینکه اصلی ترین مشکلات جامعه در سطح تاکتیک است، تصریح کرد: موضوعات خوبی از سوی مسئولان و کارشناسان درباره سطح استراتژیک بیان می شود، اما آنچه که  آن را از لایه استراتژی بیرون آورده و آن را به اجراییات تبدیل می کند سواد تاکتیکی است.

وی وجود سواد تاکتیکی در جامعه را در اقتصاد، اجتماع ، فرهنگ دیریت دانست و اظهار کرد: زمانی شهیدان مایلی و ناظری برای جامعه بیشتر شناخته می شوند که بدانیم آنها عالم به علم تاکتیک بوده اند یعنی توانایی این را داشته اند که بتوانند سواد دفاع را در علم تاکتیک بیاورند.

رئیس اندیشکده یقین در ادامه با بیان اینکه این دو شهید به نوعی مجتهد علم تاکتیک بودند، افزود: خلاء نبود این دو شهید برای دفاع نظامی کشور جبران ناپذیر بود.

عباسی شهید ناظری راتئورسین علم مبارزه و تاکتیک مبتنی بر جهاد دانست و خاطرنشان کرد: این شهدا با نگاه حریت و آزادگی در کنار جوانان به تعلیم مفاهیم و تربیت نیروهای انقلابی پرداختند.

به گفته این مسئول رهبران نظامی بیش از ۳۰ کشور دنیا توسط شهید ناظری تعلیم و تربیت شدند که امروز در برابر ظلم و استکبار قد علم کرده و ایستادگی می کنند.

وی با بیان اینکه شهدا با خداوند متعال معامله کرده و به او پیوستند، تأکید کرد: ایران الگوی جهاد و مبارزه بر علیه استکبار در جامعه جهانی است.

عباسی با اشاره به برنامه ریزی دشمن برای راه اندازی جنگ ۳۰ ساله مذهبی بین شیعه و سنی  در سوریه، افزود: آمریکا در خارج ایران به وسیله گروه های تکفیری بر علیه اسلام تبلیغ و  در داخل نیز از طریق جنگ ارزی به مقابله با اسلام آمده است.

وی در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و اینکه لیبرالیسم از طریق نفسانیت  برجهان حکومت کرده اشاره و تصریح کرد: مطرح کردن روابط نامشروع نامزدهای ریاست جمهوری این کشور مهمترین موضوعی است که در مناظرات مشاهده و هر کس بتواند از این طریق بر افکار و نفسانیت مردم مسلط شود پیروز انتخابات است.

رئیس اندیشکده یقین یکی از مشکلات برجسته جامعه را ربوی بودن بانک ها و اقتصاد دانست و افزود: دولت آمریکا رسما ربا را در جهان تبلیغ و در مقابله با برخی کشورها از جنگ ارزی استفاده می کند.

وی به بیانات امام خمینی(ره) ومقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با ربا و اسلامی کردن بانک ها اشاره  کرد و یادآورشد: امام خمینی(ره) در سال ۶۳ فرمودند پول نباید در جامعه کار کند ولی آنچه که امروز در جهان کار و ارزش داشته، پول است.

عباسی با بیان اینکه ایران نیز همانند سایر کشورها اسکناس بدون پشتوانه چاپ می کند، یادآورشد: این درصورتی است که اقتصادانان معتقدند چاپ هر اسکناس، بدهی به وجود می آورد.

رئیس اندیشکده یقین با تأکید براینکه شکستن هیمنه دشمن در زمینه ارزی و دلار صد هزار بار سخت تر از شکستن حصر آبادان است، اظهار کرد: شکستن ارزش دلار یکی از دستورات مقام معظم رهبری بود.

وی تنها راه نجات کشور از تنگناهای اقتصادی را تبعیت از ولایت فقیه، مراجع و مبارزه با رباخواری و مادیات دنیوی دانست و گفت: اگر این موضوع مورد توجه مسئولان قرار نگیرد ایران نیز به سرنوشتی همانند عراق، سوریه و… دچار می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

2 دیدگاه

  1. با سلام
    این حق بینی باید محوریت داشته باشد در زندگی و ایدئولوژی ما. و گر نه که صرف حق بینی منظور بودن زیاد کارگشا نیست.

  2. سلام
    سخنرانی دکتر دز لنگرود عالی بود