سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع صداقت و اسلام آمریکایی

استاد حسن عباسی، کارشناس مسائل استراتژیک روز یک‌شنبه – ۹ آبان ۹۵ – در همایش صداقت و اسلام آمریکایی که به همت بسیج دانشجویی دانشکده روان شناسی دانشگاه علامه در این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به گرامیداشت 13 آبان روز ملی استکبارستیزی گفت: هر ساله 13 آبان برای ما یادآور مرحله ای از انقلاب اسلامی به ویژه تسخیر لانه جاسوسی و اقدام انقلابی دانشجویان خط امام است؛ که به تعبیر امام، انقلاب دوم رقم خورد و این دانشجویان توانستند از حجم گسترده اسناد ریزریز شده، آن را بازسازی کرده و اطلاعات مهمی را به دست آورند و ثابت کنند که وظیفه سفارت آمریکا در هر کشوری جاسوسی و مدیریت جریان ها و ایجاد شرایط و شکاف بین گروه ها و انحراف کشورهاست؛ که در ایران هم هدف آنها انحراف انقلاب اسلامی و رساندن انقلاب نوپا به سمت آمریکا بود.

وی افزود: کافی است به برخی از سریال های آمریکایی نگاه کنید و اقدامات جاسوسی آمریکا را ببینید که برخلاف نظریاتی که در دانشکده های سیاسی ما مطرح می شود، کارکرد این ایالت در کشورها، دخالت در امور کشور مبدا و انحراف است. بنابراین حقیقت آنچه که در لانه جاسوسی گذشت، می توانیم در سریال هوملند ببینید. این همان چیزی است که سال 58 در ایران رقم خورد و دانشجویان خط امام هوشیارانه توانستند این سفارت را اشغال کرده و آنها را از کشور بیرون کنند؛ که این اقدام سبب شده ایران در 36 سال گذشته بدون سفارت آمریکا روی پای خودش بایستد و قطع ارتباط تا به امروز استمرار داشته و الگویی به جهان ارائه شده که کشوری بدون ارتباط با آمریکا می تواند امور خود را گذرانده و به پیشرفت های چشمگیری برسد. همین مسائل، آمریکا را نگران کرده؛ چون نبود سفارتخانه که پایگاهی برای ضربه زدن به کشور مبدا است، وجود ندارد.

عباسی ادامه داد: وزارت خارجه آمریکا مانند وزارت کشور ما است که استانداری ها را در استان ها هدایت می کند. این وزارتخانه 55 ایالت در کشورهای دیگر را زیر نظر دارد و آنها را ساماندهی و مدیریت می کند و  به خودش حق مداخله مستقیم در هر کشوری می دهد. به همین دلیل بود که سفارتخانه در ایران اشغال شد. ما معتقدیم کسی که در زمین مستکبر است، دقیقا مقابل خدا می ایستد و مبارزه با آن واجب است؛ مبارزه با استکبار جهانی فراتر از آمریکا و غرب است.

کارشناس مسائل استراتژیک در خصوص مذاکره با آمریکا از ابتدای انقلاب تاکنون گفت: بعد از انقلاب تاکنون ما هشت مرحله مذاکره با آمریکا داشتیم؛ یکی در دولت موقت بود که تعدادی ناو و هواپیمای جنگی سفارش دادیم که آمریکا به تعهدات خود عمل نکرد  ونتیجه مذاکرات شکست بود. مرحله دوم زمان کارتر بود که مذاکراتی صورت گرفت و نه تنها آمریکا به تعهداتش عمل نکرد، بلکه فشار تحریم ها را بیشتر کرد. مرحله سوم سال 64 در اوج جنگ مذاکره داشتیم که این مذاکرات هم نتیجه ای نداشت و بعد از سال ها آمریکا 42 هزار صفحه سند برای این مذاکره منتشر کرده، منهای کتاب هایی که نوشته شده است. اما در ایران یک برگ از این سند هم منتشر نشده و فقط خاطراتی از آن مانده است. وقتی 30 سال قبل نشست و برخاستی بوده که 42 هزار صفحه سند دارد، خدا می داند که در سال های اخیر چه اسنادی منتشر خواهد شد، اما همه این مسائل در صورتی اتفاق می افتد که هیچ کس در جمهوری اسلامی پاسخگوی این اسناد نیست.

وی ادامه داد: آمریکا عامل جو روانی که سال 65 علیه ایران در کشورهای عربی آغاز شد، بود؛ که ایران با اسرائیل رابطه دارد و صدام توانست بسیاری از این قضیه استفاده کند؛ که مسئولان وقت، صحبتی از این مذاکره با آمریکا را نکردند، چرا که امروز مذاکرات زیر سوال می رود. همان سال امام دستور داد در مراسم 13 آبان توضیحاتی جلوی لانه جاسوسی در خصوص این مذاکرات به مردم داده شود. ما برای مذاکرات قبل یک برگ سند هم نداریم؛ به همین دلیل است که ضربه می خوریم. اسنادی که منتشر شده مشخص می کند چه توطئه هایی موجود است. اگر کسانی می گویند که این اسناد بی ربط است، به ازای آن سند منتشر کنند.

عباسی اضافه کرد: مرحله چهارم مراودات ما با آمریکا، زمان جنگ تحمیلی بود که از یک طرف با ما مذاکره می کرد و از طرف دیگر به عراق کمک می کرد، به مواضع ما حملات گسترده داشت و بمب های شیمیایی بر سر مردم ما می ریخت. مرحله پنجم بعد از دفاع مقدس بود که دولتی در ایران سر کار آمد که پنجره را رو به غرب گشود. استانداردهای جهانی پول و بانک جهانی را پذیرفت که اثرات مضر آن را امروز می بینیم، که یکی از آثار آن، پیر شدن جمعیت و کاهش آن است و دیگری لیبرالیزه شدن اقتصاد کشور است که در آن سال ها به همه طرح های آمریکا تن دادیم. مرحله ششم نیز مربوط به دولت اصلاحات بود که گفتگوی تمدن ها را شعار خود قرار داد و در نهایت این شد که بوش ایران را در ردیف کره شمالی و عراق، متهم به شرارت کرد؛ اما ما با آمریکا همراهی کردیم تا به القاعده حمله کند.

کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: سال 82 همراهی ایران بود که آمریکا، عراق و افغانستان را گرفت و همان جا تهدیدات علیه ما آغاز شد. همه تاسیسات اتمی ما به حالت تعلیق درآمد و دیدگاه های آمریکایی به ما تحمیل شد، اما سال 84 رهبر انقلاب دستور فک پلمپ مراکز هسته ای را داد و مذاکرات از سر گرفته شد و هشتمین مرحله نیز از سال 92 شروع شده که سال 93 منجر به برجام شد.

وی ادامه داد: جان کری دیروز در دانشگاه شیکاگو در سخنرانی اش گفته که تحریم ها پابرجاست و قرار نیست هیچ کدام از تحریم ها برداشته شود. وقتی رئیس بانک مرکزی ما به آمریکا رفته و می گوید هیچ اتفاقی در مناسبات اقتصادی ما نیفتاده، چه انتظاری داریم؛ با وجود اینکه معاون وزیر امورخارجه آمریکا گفته هیچ قولی برای برداشتن یوترن به ایران نداده ایم. تنها کاری که در مذاکرات صورت گرفت این بود که همه تاسیسات هسته ای را از بین بردیم، بخشی از آن را بتن ریختیم و بخشی را تحویل دشمن دادیم، اما آمریکا حتی یک جمله از تعهدات خود را عمل نکرد و در مذاکرات  هم قید نکرده که یوترن را از مناسبات اقتصادی حذف کند . اگر آمریکا همین یک جمله را که منظور حذف یوترن از مناسبات اقتصادی جهان است، در مذاکرات برجام قید می کرد، ما می گفتیم قابل اعتماد است؛ اما آمریکا عملا کاری کرده که نه تنها خودش، بلکه جهان هم از رابطه با ما ترس دارد. همین مذاکرات تاکنون میلیاردها دلار به کشور ما خسارت وارد کرده است. در سوریه هم همین اتفاق افتاده، تروریست ها شکست خوردند. آمریکا برای حمایت از آنها مستقیم نیرو وارد می کند و این همان چیزی است که در جنگ ما هم اتفاق افتاد و آمریکا رسما به عراق کمک کرد.

عباسی افزود: دولت آمریکا روزهای پایانی خود را طی می کند و تا دولت بعدی هم ممکن است اتفاقات زیادی رخ دهد، اما همه کشورها از رابطه با ما واهمه دارند. آمریکا این همه در مذاکرات خود بدعهدی داشته، اما برخی افراد حرف از امام حسین علیه السلام در مذاکرات می زنند، لباس دین را می پوشند و علیه دین مذاکره می کنند.امام حسین(ع) هیچ مذاکره ای در جریان کربلا نداشت، بلکه فقط عمرسعد را نصیحت کرد. در جمهوری اسلامی هشت بار مذاکره با آمریکا اتفاق افتاده و ما رو دست خورده ایم، چرا دوباره تکرار می شود؟ اطمینان آمریکا از این است که می داند ما ملت مسلمان به تعهدات خودمان عمل می کنیم، اما حرف ما این است که یک مومن نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شود . آمریکا حتی با دوستان خودش بدترین برخوردها را می کند و نظرات خود را تحمیل می کند؛ چه طور انتظار داریم که به ما اعتماد کند و پایبند به تعهداتش باشد.

آمریکا با مفهوم بنیادین خودش هم صادق نیست چه برسد به ایران

وی با اشاره به شعار دموکراسی که توسط آمریکا داده می شود، گفت: مگر آمریکا شعار دموکراسی نمی دهد، چرا عمده دولت هایی که دیکتاتور هستند، دوست آمریکا هستند؛ چون آمریکا در تمام شعارهایش بحران ایجاد شده، همه کشورهایی که دیکتاتور هستند، حامی آمریکا هستند. هیچ کدام از کشورهایی که دموکراسی در آنها برقرار است از آمریکا حمایت نمی کنند.

کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: جامعه ای مثل آمریکا در مرحله ای قرار دارد که با وجود اینکه بیش از 290 هزار نفر تاکنون در سوریه کشته شدند اما پای این ایستاده که این کشور باید تجزیه شود تا امنیت اسرائیل برقرار باشد. در یمن هم همین اتفاق افتاده؛ بحران صداقت آمریکا در دموکراسی، اخلاق و ایدئولوژی فریاد می کند.

عباسی ادامه داد: چرا ما به آمریکا اعتماد می کنیم؛ آمریکا با مفهوم بنیادین خودش هم صادق نیست چه برسد به کشور ما. ما نمی توانیم جمهوری اسلامی باشیم ولی با ربا مبارزه نکنیم، با علوم انسانی غیر اسلامی مبارزه نکنیم و … اینها مبانی اعتقادی است؛ اگر کسی اینها را نفی می کند، از درون مشروعیتش مشکل دارد. آمریکا پوسته اش این گونه است یک لیبرال دموکرات است؛ که از درون هیچ چیز نیست. اینها با خودشان هم صادق نیستند با دوستان و دشمنان شان هم صادق نیستند حالا ما اصرار داریم که در مذاکرات هسته ای با ما صادق باشند.

وی با اشاره به اظهارنظر کارتر در خصوص اسلام گفت: کار به جایی رسیده که کارتر برای ما اسلام شناس شده؛ که از یک سو با اسلام آمریکایی مانند ترکیه، از دین فقط یک سازوکار شخصی دیده می شود و از سویی با اسلام وهابی، القاعده و داعش را تربیت کرده. اینها معتقدند اسلام آمریکایی، اسلامی است که هیچ ضربه ای به غرب نزند، خشونت داشته باشد که اسلام را از چشم همه بیندازد، اسلام آمریکایی هر چیزی را به لیبرالیسم مورد نظر خودش تعبیر می کند.

کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به نظرات امام در مورد آمریکا گفت: امام معتقد بود آمریکا شیطان بزرگ، استکبار جهانی، تروریست بالذات، ام الفساد قرن است. اینها تعبیرات امام از آمریکاست. آیا آمریکا تغییری کرده که حالا ما بر روی میز مذاکره با او می نشینیم؟ شما ببینید مناظراتی که برای انتخابات آمریکا رخ می دهد، فقط در مورد فساد است؛ این نتیجه ام الفساد قرن بودن آمریکاست و اینکه این کشور ریشه در فساد دارد. هیچ کدام از این تعبیرات امام راجع به آمریکا تغییر نکرده؛ بدتر شده که بهتر نشده است.

عباسی در خصوص مذاکرات گفت: ما باید تکلیف خودمان را مشخص کنیم که در مذاکرات می خواهیم به چه برسیم. من قبل از مذاکرات هسته ای سندی را برای مسئولان فرستادم و به آنها تاکید کردم که اگر مذاکرات با فرض مثال به نتیجه برسد، تاثیر آن در اقتصاد ما پنج درصد بیشتر نخواهد بود . اگر بسیج را حذف کنیم، ولایت را حذف کنیم، حجاب را از سر زنان برداریم، باز هم مشکلات اقتصادی ما حل نخواهد شد. بعد از گذشت سه سال از مذاکره حاصل آن این شده که تولیدمان را از بین بردیم. فقط کالا وارد کردیم و به نتیجه ای هم نرسیدیم. این را بدانید که ما با رابطه با آمریکا و اروپا به جایی نمی رسیم؛ باید با کشوری مذاکره کرد که اقتصاد آن مشکلی نداشته باشد، نه با کشوری که اقتصادش در حال فروپاشی است. آنچه که قبلا هم داشتیم دارد از دست مان می رود. قبل از اینکه با آمریکا مذاکره کنیم، در فضای تحریم پیشرفت های زیادی داشتیم،  اما وقتی مراوده را با آمریکا مطرح کردیم، تمام داشته هایمان نیز از دست رفت.

وی گفت: توجیه آمریکا و غرب صداقت ندارد . تا زمانی که شما را به دین خودشان درنیاورند، دست از این مذاکرات برنمی دارند. ما موجودی هایمان را روی میز گذاشتیم و به دشمن دست دادیم و حالا دنبال آن می دویم. بارها کشور ما از انگلیس ضربه خورده؛ مگر در مذاکرات جز دنبال این هستیم که وضعیت اقتصادی کشور بهتر شود؟ که این خواسته محقق نخواهد شد. باید به دنبال هدف مان در مذاکرات باشیم، نه اینکه در را باز بگذاریم که هر کس می تواند به کشور بیاید.

کارشناس مسائل استراتژیک خاطرنشان کرد: همان گونه که از صدر اسلام تاکنون مشاهده می کنید، در مذاکرات با استکبار به سودی نرسیدیم و تا امروز هیچ گاه اهل حق با کفار در پای میز مذاکره به نتیجه نرسیده اند.

عباسی در ادامه در پاسخ به سوالات دانشجویان و اینکه چرا رهبری اجازه مذاکرات را دادند؟ گفت: سال 92 برای رهبری مشخص بود که این مذاکرات به نتیجه نمی رسد. ایشان اعلام کردند که به مذاکرات خوش بین نیستم، اما می توانید مذاکره کنید. هدف رهبری این بود که مردم باید قانع شوند. مردم باید لمس می کردند که آمریکا قابل اعتماد نیست. رهبری از این قضیه مطمئن بودند، اما باید مردم هم به این اطمینان می رسیدند. مردم انتظار از مذاکرات دارند؛ که اگر این انتظارات برآورده نشود، اصل مذاکرات شکست خورده است.

وی در مورد استفاده از شبکه های اجتماعی نیز گفت: شبکه های اجتماعی واقعیت امروز است. باید بتوانیم به تولید بومی و استفاده حداکثری از این شبکه ها برسیم و سواد رسانه ای آن را در جامعه بالا ببریم که خطرات آن برای مردم کمتر شود.

کارشناس مسائل استراتژیک در مورد سوالی در خصوص فسادهای مالی در جامعه گفت: ما منکر فساد در جامعه خودمان نیستیم. من تاکنون بیش از 40 بار به دلیل مبارزه با فساد در داخل حکومت در محاکم قضائی محاکمه شده ام، اما پدیده هایی مانند فساد به دلیل سیستم لیبرالیسم اقتصاد است. هر نوع فساد مالی که بیرون می آید، از اقتصاد لیبرالیسمی است. اگر فسادی در حکومت جمهوری اسلامی است، ربطی به اسلام ندارد بلکه بنیان آن اقتصاد لیبرالیسمی است که از آن بابک زنجانی و فسادهای میلیاردی بیرون می آید .بنابراین کسی که قائل به این نیست که آمریکا دشمن است، مدل اقتصاد آمریکایی را در کشور پیاده می کند؛ در صورتی که اسلام مورد نظر ما اسلام امام راحل و رهبری است.

عباسی  در مورد راه حلی غیر از مذاکرات برای حل مشکلات کشور گفت: مشکلات ما در مذاکره حل نمی شود . مشکلات از داخل کشور است که باید با جهاد کبیر حل شود. همان گونه که رهبر انقلاب اعلام کردند هیچ کشوری به عنوان الگو در توسعه اقتصاد اسلامی برای ما وجود ندارد. ما باید خودمان الگوی دیگران باشیم و از مراوده با آمریکا به هیچ چیزی نمی رسیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

استاد حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین روز یک‌شنبه در همایش «صداقت و اسلام آمریکایی» در دانشگاه علامه طباطبایی به سخنرانی پرداخت. وی با گرامی‌داشت ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، اظهار کرد: بر خلاف عرف دیپلماتیک، سفارت‌خانه آمریکا در هر کشوری به عنوان مرکز جاسوسی برای مدیریت آن کشور دایر شده است.

وی سفارت‌خانه آمریکا در هر کشور را مأمور به دخالت در سیاست‌های اجرایی آن کشور دانست و گفت: آنچه در سال ۵۸ در ایران رقم خورد تسخیر آگاهانه و هوشمندانه لانه جاسوسی ایالت متحده بود چون در دوره پهلوی سفارت‌خانه‌های کشورهای آمریکا و انگلیس بودند که کشور را اداره می‌کردند.

رئیس اندیشکده یقین افزود: آمریکا همانند کشور خود که دارای ۵۱ ایالت است، سایر کشورهای دنیا را نیز ایالات‌ خود و زیرمجموعه امپراطوری‌اش می‌داند و وزیر خارجه کشور آمریکا همانند استانداران در ایران، وظیفه اداره و دخالت در امور اجرایی و سیاسی این کشورها را بر عهده دارد. به همین دلیل سفارت‌خانه‌های آمریکا، دخالت در امور کشورهای مقصد را وظیفه خود می‌دانند.

راه امام؛ مبارزه با تفکر استکبار

وی در ادامه با بیان اینکه منظور امام راحل از جمله مبارزه با استکبار جهانی و امپریالسیم فراتر از مقوله آمریکا و کشورهای غربی بوده و مبارزه با تفکر آنها است، بیان کرد: همیشه آمریکایی‌ها در جریان مذاکرات با ایران به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

عباسی در همین رابطه تصریح کرد: در دولت موقت و در مذاکرات صورت گرفته با آمریکا قرار بود ناوهای اسپرانس و هواپیماهای سفارش داده شده قبل از انقلاب به دولت ایران تحویل داده شود که بعد از این مذاکرات کشور آمریکا به تعهدات خود عمل نکرد.

وی با اشاره به اینکه در جریان تسخیر لانه جاسوسی، سیاه‌پوستان و زنان آزاد شده و ۵۳ نفر سفید‌پوست به مدت ۴۴۴ روز به گروگان گرفته شده بودند، گفت: در این مدت آمریکا هم در قالب واقعه طبس، به کشور ما، حمله نظامی کرد و هم تحریم شدیم.

عباسی افزود: در جریان مذاکره برای آزادی گروگان‌ها ایران خواستار طلب ۱۲ هزار میلیارد تومانی خود شده بود که به همراه تجهیزات نظامی بازگردانده شود ولی در اواخر دولت کارتر و روی کار آمدن ریگان باز دولت آمریکا به تعهدات خود عمل نکرد و حتی بعد از آزادی گروگان‌ها فشار تحریم بیشتر شد.

وی با بیان اینکه در ۴ خرداد سال ۱۳۶۵ آمریکایی‌ها برای ارتباط با ایران سه کانال ارتباطی در دفتر نخست وزیری و مجلس شورای اسلامی ایجاد کردند، اذعان کرد: یک تیم آمریکایی – اسرائیلی با پاسپورت ایرلندی به رهبری مک‌فارلین که از قضا در میان آنها مسئولان اسرائیلی نیز دیده می‌شدند به ایران سفر کردند.

عباسی ادامه داد: این هیئت سلاح‌ها و موشک‌های اسرائیلی تاریخ مصرف گذشته به همراه خود داشته و دیدارهایی را نیز با مقامات ایرانی انجام دادند.

از ماجرای مک فارلین هیچ سندی منتشر نکردهایم

وی اضافه کرد: در ماجرای مک‌فارلین که به «ایران کنترا» یا «ایران گیت» مشهور شد، گزارش‌های مختلفی توسط سازمان جاسوسی C.I.A، وزارت خارجه و وزارت دفاع آمریکا در ۴۲ هزار صفحه منتشر شد.

رئیس اندیشکده یقین با طرح این سئوال که چرا از واقعه مک‌فارلین یک سند رسمی در جمهوری اسلامی وجود ندارد ولی کشور آمریکا ۴۲ هزار سند مکتوب از آن منتشر می‌کند، گفت: در کشور ما از این ماجرا همیشه خاطره تعریف شده و گفته می‌شود که آمریکایی‌ها با اسلحه، موشک، انجیل، کیک و شیرینی به ایران آمدند و مثلاً پاسدارها گرسنه بودند و شیرینی و کیک آن را خوردند! این در حالی است که آمریکا هزاران سند مکتوب برای این ماجرا دارد ولی ما حتی یک جمله هم نداریم.

وی با اشاره به اینکه در ایران نمی‌توان اسناد این رویداد را منتشر کرد چون توسط برخی از سران کشور از شما شکایت می‌شود، گفت: آمریکایی‌ها آنقدر بی‌صداقت و نامرد هستند که در جریان مک‌فارلین، اسرائیلی‎ها را با خود آورده بودند و حتی سلاح‎ها نیز تاریخ مصرف گذشته و از انبارهای رژیم اشغالگر قدس بود تا بعدها از آن استفاده تبلیغاتی کرده و در میان کشورهای عربی جار بزنند که ایران از اسرائیل سلاح خریده است و صدام اتفاقاً از این ماجرا استفاده تبلیغاتی کرد.

عباسی معتقد است، بعد از عملیات کربلای ۵ که در آن از ۱۳۰ تیپ عراق، ۸۵ تیپ آن نابود شد و آمریکایی‌ها بعد از آن فهمیدند که صدام شکست خورده است. پس خود به میدان آمده و در مقابل جبهه زمینی ۱۲۰۰ کیلومتری ما با عراق، جبهه ۸۰۰ کیلومتری دریایی را ایجاد و سکوهای نفتی ما را نابود و ناوهای سهند و سبلان را غرق کردند. آواکس‌های آمریکایی اطلاعات نیروهای ایرانی را بعد از رصد در اختیار عراق می‌گذاشتند و در آخر نیز هواپیمای مسافربری ما در خلیج فارس را سرنگون کردند.

فرانکونا و بمبهای شیمیایی عراق

وی در همین رابطه افزود: حتی آمریکایی‌ها پا را از این فراتر گذاشته و در سال‌های ۶۵ تا ۶۷ عراق را وادار به استفاده از سلاح شیمیایی علیه ایران کردند و فردی به اسم سرهنگ «فرانکونا» نیز مسئول تأیید استفاده عراق از سلاح شیمیایی علیه ایران بود. آقای نادر طالب‌زاده در برنامه راز و از طریق اسکایپ نیز مصاحبه‌ای با این افراد انجام داده که به رغم اینکه ایران می‌توانست میلیون‌ها دلار هزینه کند تا به این اطلاعات دست یابد ولی الان در دسترس بوده و می‌توان بر اساس آن علیه کشور آمریکا در دادگاه‌های بین‌المللی اقامه دعوی کرد.

عباسی بیان کرد: بعد از جنگ ما با پذیرش استانداردهای صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی دیدگاه‌های توسعه غربی را برای خود به ارمغان آوردیم که یکی از نتایج آن کاهش جمعیت بود. ضمن‌آنکه در سال ۷۳ تحریم‌های هلمز- برتون و داماتو علیه ما تصویب شد که بر اساس آن هر شرکتی که در صنعت نفت و گاز ایران بالای ۲۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند توسط آمریکا تحریم می‌شود و این موارد نیز نشان از عدم صداقت آمریکایی‌ها دارد.

در دوره گفتوگوی تمدنها، محورت شرارت شدیم!

 وی با اشاره به اینکه مهار دو جانبه ایران و عراق نیز از جمله سیاست‌های دوره کلینتون بود که عدم صداقت آمریکایی در آن موج می‌زند، گفت: بعد از مطرح شدن گفتگوی تمدن‌ها توسط ایران و تصویب آن در سازمان ملل متحد باز آمریکایی‌ها عدم صداقت خود را نشان داده و ایران را به همراه کشور عراق و کره‌شمالی به عنوان محور شرارت اعلام کردند.

عباسی تصریح کرد: آمریکا بعد از حوادث ۱۱ سپتامبر برای حمله به خاک افغانستان به کمک کشور پاکستان و ایران نیاز داشت که به رغم همکاری ایران که هواپیماهای بمب افکن B-52 آمریکا از پایگاه‌های این کشور در ترکیه بلند شده و با پرواز روی خاک ایران، طالبان در افغانستان را بمباران می‌کردند؛ باز ایران محور شرارت اعلام می‌شد.

سیاست چماق و هویج

وی با اشاره به اینکه وقتی ایران از هر دو طرف یعنی عراق و افغانستان با حضور نیروهای آمریکایی محاصره شده و آنها خود را برای حمله به کشورمان آماده می‌کردند، گفت: سازمان منافقین اسناد هسته‌ای ایران را در اختیار آمریکایی‌ها و غرب گذاشت که سیاست چماق (آمریکا) و هویج (کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان) که به مذاکره با ایران پرداختند تحمیل شد و تمام تأسیسات و فعالیت هسته‌ای به حالت تعلیق درآمد و حتی نمی‌توانستیم یک عدد سانتریفیوژ داشته باشیم.

عباسی اضافه کرد: از سال ۹۲ تا ۹۴ نیز توافق هسته‌ای به اسم برجام به ایران تحمیل شد که باز نه تنها تحریم‌ها برداشته نشد، بلکه به بهانه حقوق بشر و تسلیحات موشکی، تحریم‌ها ادامه پیدا کرد و آمریکایی‌ها اعلام کردند ما برای برداشتن آنها تعهدی نداد‌ه‌ایم.

وی با اشاره به اینکه وقتی آمریکایی‌ها در برجام حاضر نشدند در یک جمله تحریم‌ها علیه ایران را را لغو کنند و آن را به صورت مشخص و مستقیم بیاورند؛ قابل اعتماد نیستند، گفت: رهبری نیز در همان ابتدای مذاکرات اعلام کرد که من به مذاکرات خوشبین نیستم ولی اگر می‌خواهید مذاکره کنید.

وقتی تحریمها معکوس میشود

عباسی یادآور شد: آمریکایی‌ها در گذشته ایران را برای جهان تحریم کردند ولی الان با یک دوربرگردان اساسی جهان و ۱۹۰ کشور دنیا را علیه ایران تحریم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه آمریکا در حالی شعار دموکراسی می‌دهد که دیکتاتورترین کشورهای منطقه دوست او هستند، افزود: آمریکا در حقوق بشر نیز استاندارد دو گانه دارد، حاضر است ۲۹۰ هزار نفر در سوریه کشته و این کشور نابود شده تا امنیت اسرائیل تأمین شود.

عباسی با اشاره به اینکه نمی‌توان کشور اسلامی بود ولی قوانین اسلامی را رعایت نکرد، گفت: در کشور ما بانک نقش ربا و بورس نقش قمار را دارد و انتظار می‌رود از مسئولان کشور و دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان بزرگترین دانشگاه علوم انسانی منطقه به جای تدریس علوم تثلیثی در کلاس‌های خود به دنبال استفاده از متون ناب اسلامی باشد نه علوم ترجمه‌ای غربی که منشاء لیبرالیستی دارند.

وی فساد و اختلاس در کشور را ناشی از اقتصاد لیبرالیستی دانست و بیان کرد: به قول رهبر معظم انقلاب دشمن با صورت اسلام و نظام کاری ندارد بلکه به دنبال سیرت و مغز آن است.

کارتر اسلامشناس!

عباسی به جمله امام راحل که گفته بود اسلام آمریکایی و اینکه کارتر نیز برای ما اسلام شناس شده است! اشاره کرد و گفت: آمریکا با خود و دوستان و حتی دشمنانش هم صادق نیست به طوری که از یک طرف از اسلامی که به غرب صدمه نزند و آرام باشد حمایت می‌کند مثل ترکیه و از طرف دیگر به تقویت اسلام افراطی مثل داعش، القاعده، جبهه النصره، بوکوحرام و … می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: از نظر امام خمینی (ره) آمریکا دارای ویژگی‌هایی همچون استکبار جهانی، شیطان بزرگ، تروریست بالذات و ام‌الفساد قرن است و باید پرسید آیا آمریکا تغییری کرده است و این ویژگی‌ها را ندارد که برخی به دنبال مذاکره با آن هستند؟

عباسی در خصوص مذاکرات گفت: ما باید تکلیف خودمان را مشخص کنیم که در مذاکرات می‌خواهیم به چه برسیم. من قبل از مذاکرات هسته‌ای، سندی را برای مسئولان فرستادم و به آنها تأکید کردم که اگر مذاکرات با فرض مثال به نتیجه برسد، تاثیر آن در اقتصاد ما پنج درصد بیشتر نخواهد بود.

وی گفت: توجیه آمریکا و غرب صداقت ندارد. تا زمانی که شما را به دین خودشان درنیاورند، دست از این مذاکرات برنمی‌دارند. ما موجودی‌های‌مان را روی میز گذاشتیم و به دشمن دست دادیم و حالا دنبال آن می‌دویم. بارها کشور ما از انگلیس ضربه خورده؛ مگر در مذاکرات جز دنبال این هستیم که وضعیت اقتصادی کشور بهتر شود؟

برای رهبری مشخص بود مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد

عباسی در ادامه در پاسخ به سوالات دانشجویان و اینکه چرا رهبری اجازه مذاکرات را دادند؟ گفت: سال ۹۲ برای رهبری مشخص بود که این مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد. ایشان اعلام کردند که به مذاکرات خوش‌بین نیستم، اما می‌توانید مذاکره کنید. هدف رهبری این بود که مردم باید قانع شوند. مردم باید لمس می‌کردند که آمریکا قابل اعتماد نیست. رهبری از این قضیه مطمئن بودند، اما باید مردم هم به این اطمینان می‌رسیدند. مردم انتظار از مذاکرات دارند؛ که اگر این انتظارات برآورده نشود، اصل مذاکرات شکست خورده است.

وی در مورد سوالی در خصوص فسادهای مالی در جامعه گفت: ما منکر فساد در جامعه خودمان نیستیم. من تاکنون بیش از ۴۰ بار به دلیل مبارزه با فساد در داخل حکومت در محاکم قضائی محاکمه شده‌ام، اما پدیده‌هایی مانند فساد، به دلیل سیستم لیبرالیستی اقتصاد است. هر نوع فساد مالی که بیرون می‌آید، از اقتصاد لیبرالیستی است.

اگر فسادی در حکومت جمهوری اسلامی است، ربطی به اسلام ندارد بلکه بنیان آن اقتصاد لیبرالیزمی است که از آن بابک زنجانی و فسادهای میلیاردی بیرون می‌آید. بنابراین کسی که قائل به این نیست که آمریکا دشمن است، مدل اقتصاد آمریکایی را در کشور پیاده می‌کند؛ در صورتی که اسلام مورد نظر ما اسلام امام راحل و رهبری است.

جهاد کبیر به جای مذاکره

عباسی در مورد راه‌حلی غیر از مذاکرات برای حل مشکلات کشور گفت: مشکلات ما در مذاکره حل نمی‌شود . مشکلات از داخل کشور است که باید با جهاد کبیر حل شود. همان گونه که رهبر انقلاب اعلام کردند هیچ کشوری به عنوان الگو در توسعه اقتصاد اسلامی برای ما وجود ندارد. ما باید خودمان الگوی دیگران باشیم و از مراوده با آمریکا به هیچ چیزی نمی‌رسیم.

منبع: عطنا

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

2 دیدگاه

  1. Salam bebakhsid ke az horofe latin estefade kardam. Chera hameye sokhanraniha ro baraye download nemigozarid?merci man az sweden hastam wa dost daram hameye sokhanraniha ro betonam az jaey gosh Konami. MERCI
    Ebi

    • یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

      سلام، صوت هر سخنرانی را که داشته باشیم روی سایت قرار میدهیم