سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع ایران و آمریکای پس از انتخابات

استاد حسن عباسی سه‌شنبه‌شب – ۱۸ آبان ۹۵ – در همایش «ایران و آمریکای پس از انتخابات» که با همت اندیشکده دین و زندگی ارومیه و همچنین دفتر تحکیم وحدت دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: فردای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هیچ گونه اتفاقی در سیاست‌های دو کشور (ایران و آمریکا)نخواهد افتاد، چراکه مواضع و سیاست‌های کلی‌شان تغییر پیدا نمی‌کند و چنانچه بنا بر کوتاه آمدن باشد آن آمریکا است که باید کوتاه بیاید.

وی در ابتدای صحبت ضمن ابراز تأسف از لغو برنامه در دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور در دو روز گذشته و انتقال آن به یک محل دیگر، ادامه داد: این قبیل اتفاق‌ها اثر منفی در بین دانشجویان آن دانشگاه ایجاد می‌کند، به طوری که با مشاهده برگزاری یک مراسم در دانشگاه سراسری و انتقال مراسم آنها به خارج از دانشگاه احساس شهروند درجه دو، تبعیض و نبود قسط به آنها دست می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه انسان‌ها نه از مسائل مالی بلکه از نبود عدالت و تبعیض همواره رنج برده‌اند، اضافه کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد در مواجهه با چنین مسائلی و مشاهده اینکه این قبیل اتفاقات مبنی بر انتقال برنامه به محیط دیگری در دانشگاه سراسری اتفاق نمی‌افتد حس ناخوشایندی پیدا می‌کنند، بنابراین جای سؤال وجود دارد آیا مدیرانی که چنین تصمیماتی می‌گیرند ملاحظات روان‌شناختی آن را مورد توجه قرار می‌دهند؟

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال، سیاسی شدن دانشگاه‌ها و برقراری نشاط فکری در محیط‌های دانشجویی را یکی از مطالبات مقام معظم رهبری دانست.

عباسی با اشاره به اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی درباره برگزاری همایش «از سپهبد سورنا تا سرلشکر سلیمانی و رویارویی 2500 ساله ایران و غرب، همچنین توزیع اطلاعیه توسط اندیشکده دین و زندگی با موضوع «ایران و آمریکای پس از انتخابات» را مورد اشاره قرار داد و یادآوری کرد: مسائل موجود در رابطه بین ایران و آمریکا به 2500 سال قبل برمی‌گردد.

در طول 2500 سال گذشته رابطه بین ایران و غرب خونین بود

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به اینکه یک بار با یونان، بار دیگر با رم درگیر شده‌ایم، همچنین با پرتغال چنین مسائلی پیش آمده است اکنون مسئله بین ایران و آمریکا مطرح است، بیان داشت: نخستین بار که غرب از کشور ما پاتک خورد به دوره اشکانی‌ها و سپهبد سورنا مربوط می‌شود، برای غرب بسیار شکننده بود، بنابراین برای محو شدن آن در تاریخ و بیشتر مطرح شدن هخامنشیان در تلاش هستند.

وی با بیان اینکه فردوسی بعد از سال‌ها شخصیت رستم نماد فرهنگی و افسانه‌ای را خلق می‌کند و این همان سپهبد سورنا است، اضافه کرد: رویارویی ما با غرب در 2500 سال گذشته همواره خونین بوده، اما در دو سوم آنها پیروزی از آن ما بوده است که نمونه‌های زیادی در همین دوره اخیر داریم، به طوری که کماندوهای آمریکایی مقابل نیروهای ایرانی زانو زدند، بنابراین چنگ و دندان نشان دادن همواره جدی است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به اینکه قبلاً تقابل بین فرهنگ ایرانی و غربی بود، اما الان آنها در مقابل فرهنگ ایرانی اسلامی قرار گرفته‌اند، توضیح داد: الان اندیشمندان غربی سردار قاسم سلیمانی را با سپهبد سورنا قرینه‌سازی می‌کنند و شکست‌های غرب را مشابه شکست‌های آن دوران می‌دانند.

در 38 سال گذشته هر موقع با آمریکا مذاکره کرده‌ایم از پشت خنجر زد

عباسی با اشاره به اینکه در طول 38 سال گذشته هر موقع با آمریکا مذاکره کرده‌ایم از پشت خنجر زده‌اند، گفت: در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هشت نوبت با آمریکا برای مذاکره درباره موضوعی رابطه برقرار شده که در همه آنها از پشت خنجر زده‌اند و نمونه اخیر آن انرژی هسته‌ای است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به اینکه برای برداشته شدن تحریم‌ها هست و نیست انرژی هسته‌ای را بر باد دادند، افزود: در عمل هیچ گونه اتفاقی نیفتاد، به همین دلیل و با مشاهده بدعهدی آمریکایی‌ها، رهبری درباره برجام دو و سه موضع‌‌گیری کردند.

عباسی با اشاره به اینکه منطق اصلی قرآن کریم قاعده نفی سبیل است، بنابراین خداوند راه تسلط بر مسلمانان را برای کفار باز نکرده است که اگر چنین اتفاقی افتاد مقصر خود انسان است، ادامه داد: به خاطر همین قاعده فقها ازدواج زن مسلمان با غیرمسلمان را حرام اعلام کرده‌اند و به همین دلیل تسلط صهیونیسم بر فلسطین پذیرفتنی نیست.

کلینتون یا ترامپ فرقی برای کشور ما ندارد

وی با اشاره به اینکه کلینتون یا ترامپ به کاخ سفید راه پیدا کند برای کشور ما هیچ تفاوتی ندارد، متذکر شد: امکان برقراری روابط استراتژیک بین ایران و آمریکا وجود ندارد، روابط تاکتیکی می‌ماند که هشت بار چنین ارتباط‌هایی برقرار شد، اما در همه آنها آمریکا از پشت خنجر زد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با بیان اینکه به این سؤال «تقابل بین ایران و آمریکا به کجا می‌رسد» باید پاسخ داده شود، اضافه کرد: در نهایت این آمریکاست که باید کوتاه بیاید، چراکه خط مشی ایران مشخص است، آن تبعیت از پیامبر اکرم(ص) و قرآن کریم است پس آنها را باید به این مسیر دعوت کرد و آنها باید از فسق و فجور، کشتار و ده‌ها نوع فساد در جهان دست بردارند.

وی ادامه داد: آنها ضمن ابداع تشیع آمریکایی ـ انگلیسی لباس علمای دین را دزدیده‌اند و به مقدسات اسلام توهین می‌کنند، آنها از پس اسلام بر نمی‌آیند، بنابراین برای جعل آن کمر بسته‌اند و نگران توسعه اسلام در جهان هستند، همچنین ایران هم نگران توسعه لیبرالیسم است.

این استراتژیست برجسته کشور با اشاره به اینکه امروز چیزی به عنوان تقابل بین ایران و آمریکا وجود ندارد بلکه تقابل بین اسلام و نقطه مقابل آن است، عنوان داشت: دشمنان ربا، زنا، شرب خمر و قمار را در جهان رواج داده‌اند و همه فسادهایی که برای مقابله با آن یک پیامبر فرستاده شده، را آمریکا یک تنه دارد، بنابراین ما به عنوان کشور اسلامی، پیرو قرآن و پیامبر اکرم(ص) چه رابطه‌ای با آمریکا می‌توانیم داشته باشیم.

وی تبیین کرد: ما پیرو پیامبرانی هستیم که به کاخ فرعون زمان خود رفتند آنها را دعوت کردند و پیامبر اکرم(ص) برای دعوت به اسلام پیک می‌فرستاد، بنابراین ما هم باید پرچم هدایت را به دست بگیریم، بنابراین آمریکا باید از کشتار، فسق و فجور دست بردارد.

عباسی تأکید کرد: غرب باید به اسلام تن دهد؛ در این زمینه رهبری با خطاب قرار دادن جوانان اروپایی پیرامون اهمیت شناخت اسلام حقیقی دو بار نامه‌نگاری کرده‌اند، مبنی بر اینکه باید اسلام را از مجاری معتبر آن بشناسید.

عده‌ای ذوب شدن در نظام سلطه را می‌خواهند

این استراتژیست برجسته کشور با اشاره به اینکه برخی چنین تصوراتی دارند که ذوب شدن در نظام سلطه حق است؛ حال آنکه چنین نیست هرچند عده‌ای این‌ شیفتگی‌ را نسبت به غرب دارند، عنوان کرد: جوانان، فریب ظواهر دیپلماتیک را نخورید، چراکه در نهایت می‌آیند و می‌گویند آمریکا با یک بمب می‌تواند سیستم دفاعی ایران را نابود کند، حال آنکه باید ببینند چند بار گوش سربازان آمریکایی را گرفتیم و آنها در مقابل نیروهای ما زانو زدند؛ به رغم اینکه ایران را به حمله هوایی نیز تهدید می‌کردند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال در ادامه سخنان خود افزود: در بین مدیران کسانی به غرب وادادگی دارند؛ همچنین در دانشگاه‌ها کسانی که در غرب تربیت شده‌اند نمی‌توانند مقابل این تفکر منحط بایستند؛ هر کجا صدمه خورده‌ایم از کسانی بوده که غرب در چشم‌شان بزرگ است.

وی با ابراز تأسف از اینکه فردی در کشور چنین اظهارنظر کرده است آمریکا در آن واحد می‌تواند سیستم دفاعی کشور ما را از کار بیندازد، خاطرنشان کرد: این شخص به رغم مشاهده مقاومت حزب‌الله در جنگ‌های 22 روزه و 33 روزه این حرف‌ها را می‌زند.

عباسی ادامه داد: عده‌ای آن قدر منفعل شده‌اند که می‌گویند شما اینجا دفتر اتحادیه اروپا را افتتاح کنید ما حاضر هستیم درباره حقوق بشر به شما توضیح دهیم، در حالی که آنها باید به ما درباره حقوق خدا و حقوق بشر پاسخ‌گو باشند، کار ما به جایی رسیده است که می‌گویند چرا بهایی‌ها و هم‌جنس‌بازها در کشور شما به رسمیت شناخته نمی‌شوند، پس باید گفت آیا سرگذشت قوم لوط را در قرآن نمی‌دانید؟

عده‌ای در داخل نسبت به افشای فسق و فجور آمریکا ناراحت هستند

وی با بیان اینکه یک روشنفکر وطنی در داخل کشور نسبت به افشای فسق و فجور موجود در آمریکا ناراحت است، گفت: چنین اظهار می‌کند چرا معضلات غرب را مطرح می‌کنید، مگر ما کم در کشورمان مشکل داریم؟ حال آنکه به چنین شخصی باید گفت آنها می‌گویند از دین‌تان دست بردارید و بهائیت را به رسمیت بشناسید تا ما با شما ارتباط برقرار کنیم، اما ما نباید مسائل آنجا را مطرح کنیم؟ غرب به ایران می‌‌گوید موشک و حجاب زن‌ها را کنار بگذار، همجنس‌بازها و بهائیان را به رسمیت بشناس تا با تو ارتباط برقرار کنیم.

در قسمت دوم این برنامه نشست پرسش و پاسخ برگزار شد و حسن عباسی به سوالات جوانان در موضوع‌های مختلف مبنی بر راه‌اندازی کمپین احیای دریاچه ارومیه و جمع‌آوری امضا برای سازمان ملل متحد، وضعیت معیشتی مردم در صورت رأی آوردن دولت اصولگرا، چگونگی صنعت انرژی هسته‌ای و فک پلمپ آن در دولت اصولگرا و … پاسخ داد.

این گردهمایی دانشجویی به صورت مشترک با همایش «ایران و آمریکای بعد از انتخابات» با میزبانی کانون جوانان بسیج برگزار گردید، سخنران ویژه این مراسم استاد حسن عباسی استراتژیست برجسته کشور و برگزارکننده نخستین کرسی‌های نظریه‌پردازی بود که با حضور حداکثری و پرشور دانشجویان متعهد و جوانان انقلابی همراه شد.

منبع: خبرگزاری فارس

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

5 دیدگاه

  1. خیلی دیر سخنرانی رو میزارید

    • آی گل گفتی بخدا ، قربون دهنت ، من نمی دونم این آقای مدیر بخش خبری پس چیکار میکنه ، چرا سخنرانیهای ۲۰ آبان به بعد رو نمی ذارین ، دق کردیم ، وقت و زمانی می ذارین که دیگه مزه شو از دست داده ، آقاجون وقتی استاد سخنرانی میکنه نهایتا ۳~۴ روز بعد آماده ش کنید ، نذارید واسه ۴هفته بعد ، اثرگذاریش کم میشه ،هی ما بگیم و هی شما نشنوین ، البته بخاطر زحمتاتون هم ممنونیم

      • یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

        دبیر بخش خبری، خانم هستن و تا کنون هر سخنرانی که بدستم رسیده است، بر روی سایت قرار گرفته.

  2. سلام.شما که ازتلگرام صهیونیستی استفاده می کنید،چقدر خوب بود که ازپیامرسان ایرانی سروش استفاده میکردیدتاهم به فرموده رهبرمعظم ازکالای ایرانی استفاده می کردیدوهم این که طیف وسیعی از افرادی که درسروش هستن از سخنان ایشون مطلع ومستفیض می شدند.

  3. همیشه شخص هاشمی رفسنجانی و باند لیبرال اطراف او , از حضور حکیم عباسی در دانشگاه های آزاد در سرتاسر مملکت وحشت

    دارند لذا به بهانه های مختلف سعی دارند تا به هر نحو ممکن موجبات لغو سخنرانی های حکیم عباسی را فراهم آورند , اما ایشان

    خوب می داند که چگونه موتور لیبرالیسم را در این کشور پائین بیاورد و لذا همیشه در نهایت روسیاهی برای زغال می ماند .