استاد حسن عباسی در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس؛ پای عمده رسانه‌های انقلابی در این دولت به دادگاه کشیده شد/روی کارآمدن ترامپ ابطال اعتماد به کدخداست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در این برهه زمانی و با پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا و اعلام اینکه برجام را پاره خواهد کرد، نگرانی‌هایی در بحث برجام وجود دارد که این وضعیت به کجا خواهد رسید هرچند رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر او برجام را پاره کند ما آن را آتش می‌زنیم.

سفر حسن عباسی رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال به استان کردستان زمینه‌ای شد تا با وی در خصوص پیروزی ترامپ و رابطه ایران با امریکا، وضعیت داخلی کشور و میزان رضایتمندی مردم از عملکرد دولت یازدهم و همچنین موارد دیگری گفت‌وگویی داشته باشیم که در پی می‌آید.

فارس: با توجه به اینکه ترامپ در انتخابات امریکا پیروز شد، دلیل این قضیه چه چیزی بود و رابطه وی با ایران چگونه خواهد بود؟

در نظام کاپیتالیسم، سرمایه‌داری نوعی ماکیت درجه یک است و این مالکیت مادامی است که من می‌توانم پول داشته باشم و با آن خرید کنم که این تلقی در اصالت سرمایه‌داری زمینه‌ای شد که امروز مشکلات عجیبی به وجود آمد و یکی از پیامدهای این سیستم، فردی میلیاردر در بهت و حیرت جهانیان رئیس جمهور آمریکا می‌شود.

امریکائی‌ها تا قبل از 170 سال پیش، مردم وقتی از حکومت خسته می‌شدند انقلاب می‌کردند اما اکنون از یک ساختار دموکراتیک دوحزبی بهره‌مند هستند که مردم بجای اینکه انقلاب کنند و دولت‌ها را کنار بگذارند، یکی از این دو حزب را برمی‌گزینند.

اوباما با شعار تغییر به ریاست جمهوری امریکا رسید اما تغییری حاصل نشد چون این جریان به بن‌بست رسیده است و مردم امریکا به دلیل اینکه از قواعدها و چارچوب رسمی خسته شده‌اند، به ترامپ رأی دادند چون اگر وی از جمهوری‌خواهان است اما برخلاف قواعد حزبی کار می‌کند.

هنوز جوانان دانشگاه‌های آمریکا در حیرت هستند و در خیابان‌ها پرچم کشور خود و سطل آشغال‌ها را آتش می‌زنند و این یک واقعیت در نظام سرمایه‌داری است.

شاید سوال این باشد که آیا ترامپ می‌تواند تغییری ایجاد کند یا نه؟، که جواب منفی است چون اقتصاد جهان 60 هزار میلیارد دلار بدهی دارد و در یک فروپاشی عظیمی قرار گرفته است، از زمان سقوط صدام تا حالا سالانه سه تریلیون دلار بدهی اقتصادی جهان رشد داشته است و با این وضعیت هیچ کسی نمی‌تواند الگویی ارائه کند که تغییری ایجاد نماید.

دولت هم که در سه سال گذشته تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد برجام گذاشت در دوره اوباما که وضعیت خوب نشد، و حالا تا ترامپ مستقر شود و تصمیماتی گرفته شود، دوره این دولت تمام می‌شود.

امیدی که سال 92 در مردم ایجاد شده بود تبدیل به یأس شده است و روز به روز در حال افزایش است و این افسردگی سیاسی بدنبال دارد که خطرناک خواهد بود.

فارس: حالا که صحبت از دولت شد، آیا مجموعه اقدامات دولت تدبیر و امید در این چند مدت که از عمر آن می‌گذرد راضی کننده بوده است یا نه؟

از دید دولت، اقداماتش راضی کننده بوده ولی باید نگاه کرد به مردم، مردم باید نظر بدهند و لذا اظهارنظر در مورد اینکه اقدامات دولت موثر بوده یا نه، را مردم هستند که تشخیص می‌دهند و من بعید می‌دانم مردم کارنامه دولت را کارنامه موفقی بدانند.

فارس: شاید یکی از مهم‌ترین مباحث حال حاضر، بحث انتخابات باشد، انتخابات سال آینده کشور را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟ اصولگرایان پیروز می‌شوند یا اینکه اصلاح‌طلبان؟

پیش‌بینی این قضیه الان امکان‌پذیر نیست ولی در جناح انقلابیون باید به چهره‌ها نزدیک نشد به چهره‌ها رأی نداد بلکه به برنامه‌ها و طرح‌ها و تیم‌ها رأی داد چون تجربه نشان داده که سرمایه‌گذاری بر روی چهره‌ها به دلیل اینکه چهره‌ها فاقد دو وجه کلی هستند اولا عمده چهره‌هایی که مطرح می‌شوند در هر دو جناح سیاسی ایران هم جناح موسوم به لیبرال یا اصلاح‌طلب و هم جناح انقلابی یا موسوم به اصولگرا چهره‌های هر دو جناح غالبا اولا فاقد برنامه هستند ثانیا فاقد تیم‌اند تیم مناسب و درخور و این همواره برای کشور در همه دولت‌ها خسارت و زیان به بار آورده از این رو جناح لیبرال که تکلیفش با خودش روشن است.

جناح اصلاح‌طلب، رئیس دولت فعلی را دوباره کاندیدا خواهد کرد

جناح لیبرال الان افراد خاص خودش را دارد و رئیس دولت فعلی را دوباره کاندیدا خواهد کرد حتما اگر فرد دیگری راهم بخواهد بیاورد دوباره تکلیفش با خودش روشن است می‌خواهد لیبرالیسم پیاده کند می‌خواهد در اقتصاد جهانی و در نظام به اصطلاح سلطه ذوب شود و سروری کدخدا را پذیرش کند.

ادعای حرکت درون‌زا در اقتصاد، فرهنگ و سیاست را ندارد تکلیفش با خودش روشن است اینکه تیمش کارآمد هست یا نه، آن هم مردم باید نظر بدهند دیگر بالاخره این مشکلات وجود دارد، اما در مورد جریان انقلابی نباید جریان انقلاب بر روی چهره‌ها سرمایه‌گذاری کند، جریان انقلاب باید اگر هم خواست در انتخابات سال 96 حضور داشته باشد، باید بر روی دو مولفه قوی تمرکز کند، اولا برنامه‌های جامع و توانمند و کارآمد و ثانیا تیم مناسب و قوی.

ضربه‌ای که در دولت دهم جریان انقلابی خورد، این بود که یک جریان لیبرال از دانشگاه علامه طباطبایی سکان اقتصاد کشور را دست گرفتند و بدون اینکه اعتقاد به مبانی اسلام در الگوی معیشت داشته باشند، اقتصاد کشور را به اعوجاج‌هایی کشاند که الان آن تیم راه خودش را می‌رود و کار خودش را می‌کند انقلابیون باید پاسخگوی آن مشکلات باشند و لذا دیگر نباید این اتفاق رخ بدهد.

اگر نیروهای انقلابی در صحنه حاضر شدند، چهره‌ها نباید مطرح شوند بلکه برنامه‌های جامع و تیم‌های جامع، به ویژه تاکید می‌کنم مردم در حوزه اقتصاد مراقب باشند، نیروهای انقلابی مراقب باشند کسانی که فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های ایران و خارج از کشور هستند و باور به اقتصاد لیبرالی دارند این افراد با ریش و تسبیح و چادر و مقنعه اگر در صفوف انقلابیون پیدایشان شد همان ضربه‌ای را به ما می‌زنند که در دوره بنی‌صدر کتاب اقتصاد توحیدی‌اش زد، که در دوره دولت سازندگی تحصیل‌کرده‌های اقتصاد لیبرالی امریکا به کشور زدند و همان ضربه‌ای را به کشور می‌زنند که جریان لیبرال دانشگاه علامه طباطبایی که متولیان طرح تحول اقتصادی بودند در دولت دهم زدند.

آن روز هر چه فریاد زدیم کسی گوش شنوایی برای شنیدن اشکالات آن طرح‌ها نداشت و نباید دیگر تکرار شود از این رو قویا تاکید می‌کنم که اگر قرار شد از جبهه انقلابیون کسی، جریانی یا گروهی کاندیدا بشود، مردم عموما و خود جریان انقلابی و بویژه جوانان دانشجوی انقلابی خصوصا قویا روی تیم اقتصادی و طرح‌های آن تیم اقتصادی حساس باشند همین جا تکلیف را روشن کنم که من اعتمادی به تیم اقتصادی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های شهید بهشتی دانشگاه امام صادق، دانشگاه تهران، دانشگاه شریف و دانشگاه علامه طباطبایی ندارم، تفکر این افراد حزب‌الهی‌ترینشان تفکرشان بن‌مایه‌های عمیقا لیبرالیستی دارد و این افراد باید یک دوره دروس تخصصی جهاد کبیر مورد نظر حضرت مقام معظم رهبری را بگذرانند.

جهاد کبیر در این چارچوب و در این قاموس الان به معنی تبعیت و عدم اطاعت از کفار است، الان تبعیت از قواعد اقتصاد لیبرالی غربی را ما تبعیت از کفار می‌دانیم و جهاد کبیر را این می‌دانیم که کسی قائل و باورمند به اقتصاد لیبرالی نباشد، متاسفانه نیروهای موسوم به اصولگرا در دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، شریف، امام صادق، علامه طباطبایی و جاهای دیگر متاسفانه قویا در ظاهر دینیشان باورمند به اقتصادهای لیبرالی منحط و منحوسی هستند که آن سوی دنیا موجب فروپاشی نظام اجتماعی غرب شده است.

مشکلات اقتصادی در ایالات متحده عامل انتخاب ترامپ بود

بدهی جهان از 60 تریلیون دلار گذشت، و همین مسائل و مشکلات اقتصادی و اجتماعی بود که در ایالات متحده سازوکارهایی را رقم زد که ترامپ رأی آورد و در ایران با کمال تاسف این تئوری‌هایی که 30-40 سال پیش به تعبیر رهبر انقلاب رد شده است، را می‌آورند در نظام اقتصادی ایران به اسم علم پیاده می‌کنند.

به جوانان مومن انقلابی هشدار جدی می‌دهم به شدت مراقب مارهای خوش خط و خال اقتصاد لیبرالی در درون جبهه خودی باشند مبادا کسانی بیایند به اسم نیروهای انقلاب رأی بیاورند و فردا روز، سکان اقتصاد نیروهای انقلابی را دست بگیرند و پایه اعتقاداتشان در مباحث علم اقتصاد، تئوری‌های منحط غربی باشد این را از این زاویه در واقع باید جوانان ما به آن توجه کنند.

فارس: آقای روحانی در نمایشگاه مطبوعات گفت که قلم‌ها را نشکنید و زبان‌ها را نبندید، این موضوع را شما چگونه تحلیل می‌کنید، در حالی که شاید بیشترین شکایات از مطبوعات در این دوره دولت بود..

من به عنوان کسی که در دوره دولت آقای روحانی اولا شاهد بودم که عمده روزنامه‌ها و وبسایت‌ها و پایگاه‌های خبری نیروی انقلابی همیشه به دادگاه کشیده شده‌اند، یا تهدید شده‌اند، یا برخوردهای قضایی با آنها صورت گرفته و قلم‌هایشان شکسته شده و دهان‌هایشان بسته شده است، نمی‌توانم صداقت را در این گفتار بپذیرم که کسی بیاید پشت تریبون و بگوید که در واقع نبندیم دهان‌ها را و نشکنیم قلم‌ها را، کسی که خودش این کار را می‌کند.

می‌گویند، رطب‌خورده منع رطب‌خور کی کند، و فراموش نکند که در دوره ریاست جمهوری آقای روحانی ارتباط بخش حقوقی دفتر ریاست جمهوری با قوه قضاییه از همه دوره‌ها پربارتر و فعال‌تر بوده است و یک رئیس جمهور حقوقدان به جای اینکه بار پرونده‌های حقوقی قوه قضاییه را کم کند و از بار کار قوه قضاییه بکاهد، بیش از گذشته به بار پرونده‌سازی در قوه قضاییه، ایجاد پرونده‌ها و گشودن پرونده‌های متعدد در قوه قضاییه مبادرت کرده است که اگر با کل دولت‌های دوره گذشته مقایسه شود، میزان شکایت‌های این دولت عدد بسیار گویایی را برای افکار عمومی به نمایش خواهد گذاشت.

 به همین دلیل، طبیعی است که پشت تریبون شعارهای زیبایی داده می‌شود ولی در عمل رسانه‌های منتقد چیز دیگری را می‌بینند، البته دیگر رسانه‌های منتقد و سخنوران و نویسندگان جناح انقلابی نیاز ندارند برای غلط‌بودن رویه عمل دولت در عرصه سیاست عمومی حرفی بزنند چون مردم خودشان بعد از سه سال متوجه شدند که این سیاست‌ها غلط است و روی کارآمدن ترامپ یعنی ابطال اعتماد بی‌حساب و کتاب به کدخدا و این خودش در عمل بزرگترین تبلیغ برای تفکر نیروهای انقلابی بود که نشان داد نباید از روز اول چنین اعتمادی را می‌کردند منتها برای اینکه دهان نیروهای انقلابی را ببندند و قلم‌های انقلابیون را بشکنند که مبادا این موضوعات را شفاف کنند و پرده از چهره غرب کنار بزنند، به هر چیزی متوسل شدند.

زیباکلام در بزک چهره دشمن، حمایت ویژه دولت را پشت سر دارد

امروز دیگر دریوزگی در جناح لیبرال به اوج خودش رسیده است، شما ببینید در وقیحانه‌ترین عمل ممکن مسأله لگدکردن پرچم استکبار جهانی و ایالت متحده و رژیم صهیونیستی را به عنوان خط قرمز مقدس جناح لیبرال در نظر می‌گیرند و من هشدار می‌دهم که این کاری که امروز دارد صورت می‌گیرد در بزک چهره دشمن، کار شخص آقای زیباکلام نیست این حمایت ویژه دولت را پشت سر خودش دارد.

 دولت برای این موضوع در دانشگاه‌های مختلف تسهیلات ایجاد می‌کند تا این اتفاق صورت بگیرد و جناح‌های رسانه‌ای حامی دولت دارند از این موضوع حمایت می‌کنند مردم منتظر بودند تا ببینند که آیا دولت حاضر است در حالی که ضربات جبران‌ناپذیری از ایالات متحده در مذاکرات هسته‌ای خورده و خسارت جبران‌ناپذیری بار آمده است، نسبت به بزک چهره دشمن و سازوکارهای اینچنینی واکنش نشان دهد و مسأله نماد عمومی مبارزه با استکبار که شعار «مرگ بر امریکا» و لگدکردن پرچم ایالت متحده و رژیم صهیونیستی است را دنبال می‌کنند یا نه.

 سکوت معنادار دولت حکایت از حمایت علنی دولت و حمایت رسمی دولت از این موضع دارد لذا اقدام آقای زیباکلام یک اقدام شخصی و فردی نیست اقدام جناح لیبرال کشور است و مشخصا رأس دولت در این قضیه مسوول است و باید پاسخگوی این قضیه باشد که امام فرمود امریکا استکبار جهانی است. تروریست بذات، ام‌الفساد قرن و شیطان بزرگ است و امروز کسانی که مدعی هستند راه امام را دنبال می‌کنند، دارند این موضوع را کتمان می‌کنند و میدان می‌دهند برای اینکه از آمریکا قباحت‌زدایی شود، آمریکایی که با روی کار آمدن ترامپ به لجن کشیده شد.

از این امریکا دفاع کردن در جامعه انقلابی ایران ضربه به این سیستم است و اصرار دولت در واقع برای شکستن قلم‌ها و بستن دهان‌ها در عدم تکرار این موضوع، بیش از گذشته در واقع خود دولت را دچار مشکل می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

یک دیدگاه

  1. تا پیروزی 10 سانترفیوژ باقی مانده بود اما کوفیان فریب برجام های سر نیزه عمر عاص را خوردند . مالک به تیر کاریکاتور و جوک خانه نشین شد اما بر خلاف عهد نامه صلح حسن یزید جانشین معاویه شد . عمار عباسی چه زود به کربلا رسیدیم . این چند تن 72 نفر هم نمی شوند ایا باز لازم است چراغ ها را ببندیم ؟