سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع آینده‌ای که می‌توانیم به آن بیندیشیم

استاد حسن عباسی شامگاه یک‌شنبه – ۲۳ آبان ۹۵ – در دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به اینکه ترامپ توانایی ایجاد تغییر و تحول را ندارد اظهار داشت: امروز در بیش از 40 ایالت آمریکا علیه ترامپ تظاهرات رخ داده است و در انتخاب ترامپ، در واقع تنها مستکبری رفته و مستکبری جای او آمده و این تغییری را در جهان ایجاد نمی‌کند.

عباسی با بیان اینکه دو سال پیش در اقتصاد جهان 54 تریلیون دلار بدهی وجود داشت و به طور میانگین سالانه سه تریلیون دلار به آن افزوده می‌شود، گفت: در هفته گذشته براساس گزارش صندوق بین المللی پول، بدهی اقتصاد جهان از 60 تریلیون دلار عبور کرد و از این میزان 20 تریلیون دلار معادل یک سوم مربوط به آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا یک تنه یک سوم بدهی اقتصادی دنیا را عهده دار است، افزود: براساس گزارش کاخ سفید بدهی آمریکا اکنون 19.8 تریلیون دلار است که تا زمان استقرار ترامپ و رفتن اوباما به 20 تریلیون دلار می‌رسد و این استکباری است که می‌گویند در ارتباط با آن اوضاع ما بهتر می‌شود.

عباسی با بیان اینکه نه تنها ترامپ بلکه هیچ‌کس نمی‌تواند در اقتصاد جهان تغییر ایجاد کند، اظهار کرد: جهان در آستانه یک جنگ و انقلاب جهانی است به طوریکه کل اقتصاد جهان 45 تریلیون دلار درآمد دارد و بدهی آن 60 تریلیون دلار است یا ایالت متحده که چهار تریلیون دلار درآمد و 20 تریلیون دلار بدهی دارد و با این اوضاع ترامپ نمی‌تواند دردی از مردم و جامعه خود دوا کند.

وی با اشاره به اینکه ایالت متحده و جامعه بشری با فاجعه‌ای به نام نابودی معیشت جهان روبه‌رو هستند، گفت: مردم در آمریکا نه علیه ترامپ بلکه علیه فساد سیستمی تظاهرات می‌کنند که 170 سال یک نظام دو حزبی و دیکتاتوری مبتنی بر سیطره دلار را بر جامعه حاکم کرده است.

عباسی با بیان اینکه مردم آمریکا در این فضای سخت که نفس آنها از ساختار اقتصادی بریده است علیه میلیاردری که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود و سیستم به خیابان می‌ریزند، بیان کرد: بنابراین بدهی 60 تریلیون دلاری جهان در آخر دوره اوباما و اول دوره ترامپ و عدد 20 تریلیون دلاری در این دوره به معنی فروپاشی اقتصاد جهان است و هیچکس نمی‌تواند این مشکل را رفع کند.

وی با اشاره به اینکه بنابر کلام خداوند هنگامی که ربا در جامعه رواج پیدا کند خداوند آن را به محاق می‌برد، گفت: خداوند اقتصاد جهان را به محاق می‌برد زیرا اساس اقتصاد جهان امروز به تعبیر مقام معظم رهبری ربا است و به تعبیر بزرگان پایه این سیستم ربوی از اساس سست است و حکم آن در قرآن جنگ با خدا و رسول خدا است و جایی که بشر به طور علنی به جنگ با خدا می‌رود بشر باید آماده جنگ جهانی گسترده با خداوند باشد.

عباسی با بیان اینکه بشر امروز بدهی عظیمی با چاپ پول بدون پشتوانه ایجاد کرده است، افزود: تمام مسئولان بانک مرکزی‌ها در دنیا همچون کبک سر خود را زیر برف کرده و اسکناس چاپ می‌کنند و نتیجه آن خلق بدهی 60 تریلیون دلاری است.

وی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید مردم و مسئولان اقتصاد مقاومتی را محقق سازند و کشور را از جادوی مالی و پولی دشمن رها کنند، عنوان کرد: آمریکا یک منشأ قدرت دارد و آن قدرت چاپ پول است و مبنای اقتصاد جهان دلار آمریکا است.

عباسی با بیان اینکه براساس نظریه مستندسازان آمریکایی چنانچه مبنای پول کشورهای دیگر دلار نباشد و تورم آمریکا به خاک خود برگردد این کشور در مدت یک هفته متلاشی می‌شود، افزود: دشمن در حال شعبده‌بازی است و کاغذ بی‌ارزش را به طلا و اساس حرکت خود در جهان تبدیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کشور ما اکنون اسیر جادوی پولی و مالی دشمن، سیستم اقتصاد ربوی ایالت متحده و دلار و نظام اقتصاد ربوی است، گفت: چندین سال است که دولتها سر کار می‌آیند و هرچقدر مردم و رهبری یکسان سازی و تک نرخی شدن قیمت ارز را مطالبه می‌کنند انجام نمی‌شود زیرا برخی از این ممکلت سود زیادی را کسب می‌کنند.

عباسی با بیان اینکه برخی لابی‌های پرقدرتی که در درون نظام اقتصادی ما در مجلس و دولت وجود دارد و مانع تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی می‌شود اسیر جادوی اقتصادی دشمن است، عنوان کرد: تاجری که برای او امنیت ایجاد و به او رانت پرداخت می‌شود که لوازم آرایشی و خانگی با اختلاف قیمت ارز وارد کند تولیدکننده داخلی را از دور رقابت خارج می‌کند.

وی اظهار کرد: در 10 سال گذشته فریاد زده می‌شد که وضعیت طوری پیش برود که پیمان پولی دوجانبه با کشورها ایجاد شود و اکنون در ماجرای اربعین جوانان این کار را با اربعین بدون دلار انجام می‌دهند و باید بین ایران و عراق دینار و ریال مبادله شود.

وی با بیان اینکه آمریکا بفهمد کشوری دلار را از سبد مناسبات مالی حذف کرده به آن اعلان جنگ می‌کند، خاطرنشان کرد: چین طرحی را که ایران 10 سال پیش تحت عنوان پول دو جانبه مطرح کرد و دولت قبلی به دلیل منفعت حاصل از دلار حاضر به اجرای آن نشد، انجام داد و با 46 کشور دنیا پیمان پولی دو جانبه امضا کرد که دلار حذف شود.

عباسی با اشاره به اینکه چین تشکیلاتی به نام بریکس شامل کشورهای برزیل، افریقای جنوبی، هند، روسیه و چین ایجاد کرد، افزود: براساس این سیستم چرخش ارزی بین خود آنها است و دلار آمریکا را کنار گذاشتند و همانند صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی یک صندوق جهانی دیگر را ایجاد کردند که انحصار برای بانک مرکزی و صندوق بین‌المللی پول نباشد و سال 92 آغاز کردند و 93 به اوج رسید و در نهایت سال 94 آمریکا جنگی ارزی را با چین آغاز کرد.

وی با بیان اینکه خطرناکترین موضوعی که پیش پای نسل جوان است و زندگی آنها را نابود می‌کند جنگ ارزی است، اظهار کرد: در جنگ ارزی پولها با هم می‌جنگند و اگر امروز جنگی به نام جنگ سخت علیه داعش وجود دارد قاسم سلیمانی‌هایی وجود دارند که 30 یا 40 سال پیش برای امروز آماده شده‌اند.

عباسی افزود: اما برای آینده نسل جوان چه کسانی باید از بین آنها برخیزند که بتوانند نوعی از جنگ را مدیریت کنند که به آن جنگ ارزی اطلاق می‌شود در حالی که این جنگ متخصصان خود را می‌خواهد در حالی که اکنون کشور ما حتی یک نفر متخصص جنگ ارزی ندارد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از سال 93 نسبت به جنگ ارزی هشدار داده‌اند، گفت: تمام مسئله غرب‌گراها و لیبرالهای کشور برداشته شدن تمام موانع برای ارتباط با آمریکا است تا مشکلات رفع شود بنابراین در جناح لیبرال در کشور ما کسی قائل به مسائلی همچون جنگ ارزی نیست.

مسئولان کشور مسائل داخلی را به امید جابه‌جاییهای آمریکا تعطیل کرده‌اند

عباسی با بیان اینکه جنگ ارزی جنگ مخوف و خطرناکی است که سیستم کشور را نابود می‌کند و باید به آن توجه داشت، بیان کرد: مسئولان کشور در این قضایا خواب هستند و مدام درگیر موضوعات روزمره می‌شوند و تمام مسائل داخلی کشور را به امید گشایش از طریق جابه‌جاییها در آمریکا یا به عبارتی توسعه برون‌زا تعطیل کرده‌اند.

وی اظهار کرد: خود آمریکاییها اذعان دارند که در سال 1390 با یک جنگ ارزی در یک روز موفق شدند 40 درصد ارزش ریال ایران را نابود کنند و چین نیز در جنگ ارزی در 45 روز سال گذشته 45 درصد اقتصاد خود را از دست داد.

عباسی با اشاره به اینکه آمریکا تابستان سال گذشته چین را شکست داد و اشتباه چین آن بود که مبنای اقتصاد خود را دلار آمریکا در نظر گرفته بود، گفت: ذخایر طلا و ارزی چین در این جنگ نابود شد بنابراین چنانچه کشوری مبنای حیات اقتصادی خود را دلار آمریکا قرار دهد نابود می‌شود زیرا آمریکا با دلار خود جادوگری می‌کند و تمام دنیا گرفتار این جادو شده‌اند.

وی با بیان اینکه برای خلاصی مردم و جامعه از این جادو باید جوانان در زمینه ساختار دلار وال‌استریت مطالعات آزاد داشته باشند، خاطرنشان کرد: چندین فیلم سینمایی انتقادی در این مورد ساخته شده است در حالی که سینمای ما هنوز یک فیلم سینمایی نساخته است زیرا جامعه و مسئولان این موضوع را نشناخته‌اند و تأکید مقام معظم رهبری بین موضوعات دیگر گم می‌شود.

این کارشناس علوم سیاسی با اشاره به اینکه نظام استکباری همچون نمرود، فرعون و ابلیس جادوگری مالی می‌کند ونیازمند کسانی است که مقابل او ایستادگی کنند، گفت: در این شرایط افرادی در این مملکت دم از دفاع از لیبرالیسم می‌زنند و راه می‌روند و ادعا دارند که تار و پود و سلول به سلول بدن آنها لیبرالیسم است.

وی با بیان اینکه جرم بنی صدر به عنوان یک آیت‌الله زاده و جرم منتظری قائم مقام رهبری لیبرال بودن آنها بود افزود: اسلام منتظری اسلام ساده‌لوحانه‌ای بود که امام(ره) در نامه‌ای به او نوشت که تو بعد از من کشور را به دست لیبرالها می‌سپاری و صلاحیت و لیاقت رهبری مردم را نداری.

عباسی با اشاره به اینکه اسلام آمریکایی به لیبرالیسم شرف دارد، اظهار کرد: لیبرالها ادعا دارند که بنی صدر اسلام آمریکایی را پیاده می‌کرده و بنی‌صدر کتابی به نام اقتصاد توحیدی نوشته بود که چنانچه این کتاب اکنون بدون اسم در اختیار مردم قرار گیرد تصور می‌شود توسط حزب‌الهی‌ترین اساتید حوزه علمیه قم نوشته شده است.

عباسی عنوان کرد: جرم منتظری لیبرالی بودنش بود و اینکه امام (ره) فرمود تو دولت را بعد از من به لیبرال ها خواهی سپرد؛ لیبرالیسم چه پدیده منحوس و نجسی است که حضرت روح الله می فرماید تا من زنده ام نمی گذارم کشور دست لیبرالها بیفتد.

عباسی با اشاره به اینکه لیبرالیسم به معنای کلینتون، ترامپ، دلار بدون پشتوانه و 290 هزار کشته در سوریه است، افزود: انحطاط در بانکهای مملکت، بخور بخور، اختلاسهای میلیاردی و فساد و فسق و فجور و هر آنچه در نظام جمهوری اسلامی در دولتهای مختلف به صورت کم و زیاد وجود دارد به معنای لیبرالیسم است.

وی با بیان اینکه در هیچ جای اسلام بر ربای بانکها و اختلاس تأکید نشده است، گفت: مسئولان کشور اذعان دارند تمام فساد مالی از درون بانکها نشأت می‌گیرد و بانک نیز مربوط به پدیده‌ای به اسم لیبرالیسم است و اسلام چیزی به نام بانک ندارد و کلمه بانک به معنای ربا است.

عباسی با اشاره به اینکه امام(ره) دشمنی بنیادینی با لیبرالیسم داشت، افزود: امروز وزیر مملکت پشت تریبون می‌گوید ما باید لیبرالیسم را برای رسیدن به توسعه یافتگی پیاده کنیم و این خلاف نظر امام راحل است.

عباسی با اشاره به اینکه آمریکای مبتنی بر لیبرالیسم زنا را حرام نمی‌‌داند، عنوان کرد: براساس گزارش آمریکا، آمریکا 500 میلیون پیج پورن دارد و براساس گزارش سازمان ملل 89 درصد کابران خود آنها هستند و لیبرالیسم سبب آن شده است.

وی با بیان اینکه آمریکا بزرگترین کشور رباخوار جهان است، اظهار کرد: چنانچه ربا در جامعه کنونی وجود دارد به خاطر این است که در نظام ما و علوم انسانی دانشگاههای ما لیبرالها تئوریسین هستند اما ربای بانکها و قمار در بورس به اسم اسلام ثبت نمی‌شود و هیچ مرجع تقلیدی از امام(ره) تا رهبری سیستم ربای بانکها را تأیید نمی‌کنند.

عباسی با اشاره به اینکه براساس گزارشی بالاترین تعداد کودکان زنازاده مربوط به کشور کلمبیا با بیش از 83 درصد است، گفت: برزیل با 66 درصد رتبه سوم و فرانسه در اروپا 56 درصد رتبه بعدی را به خود اختصاص داده است و براساس گزارش سازمان ملل بولیوی، برزیل، فرانسه بالاترین نرخ زنازادگی و سوئد با 55 درصد و آمریکا و انگلیس با 49 و 41 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند

این کارشناس علوم سیاسی افزود: در منطقه ما بالاترین آمار زنازادگی مربوط به صهیونیستها است و ایران، عراق، افغانستان و پاکستان به قدری ناچیز است که در آمار به شمار نیامده و نشانه توسعه یافتگی انسان مسلمان است.

عباسی با بیان اینکه اسلامی کردن بانک و بورس شعار است زیرا نمی توان ربا و قمار را اسلامی کرد، اظهار کرد: فاصله بین دی ماه 92 تا مرداد 94 به مدت 20 ماه 180 هزار میلیارد تومان از موجودی بورس معادل 60 برابر اختلاس سه هزار میلیاردی از بین رفت. بعد از اینکه این مبلغ به این اندازه بزرگ شد نامه‌ای در یک ماه بعد توسط چهار وزیر برای رئیس جمهور امضا شد که توسط خبرگزاریها لو رفت که در آن قید شده بود که صندوق بیمه بازنشستگی و بودجه وزارتی در بورس سرمایه گذاری و اکنون در قمار بورس از بین رفته است.

عباسی با بیان اینکه قمار سازمان یافته موجود در وال‌استریت مبنای چیزی است که در کشور ما بورس اطلاق می‌شود، گفت: همانطوری که این حکومت و نظام بنی صدر و منتظری لیبرال را تحمل نکرد امروز و فردا نیز هیچ فرد و جریان لیبرالی را تحمل نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه ترامپ چون خود زاییده این سیستم است نمی‌تواند تغییری ایجاد کند و لیبرالیسم به بن بست رسیده است، اظهار کرد: ایران چون زودتر امنیت را ایجاد کرده این امکان را دارد که حرفهای جدید را تهیه و در اختیار ملتهای دیگر قرار دهد و براساس بیانات مقام معظم رهبری علاوه بر ملت خود سایر ملتها را نیز خلاص کند.

عباسی با بیان اینکه نظام حکومتی 140 زیرنظام دارد که یکی از دیگری فرسوده‌تر است، گفت: برای آینده 140 زن و مرد تحول خواه نیاز است و نمی‌توان با این سیستم اموزش عالی، آینده را پیش برد و براساس بیانات مقام معظم رهبری مبنای علوم انسانی غرب غیرتوحیدی است.

اصلاح نظام بانکی منفعت خیلی از افراد را به خطر می‌اندازد

وی با بیان اینکه با اصلاح سیستم نظام بانکی منفعت خیلی از افراد به خطر می‌افتد، افزود: وضع عمومی جهان به‌ویژه ایران این است که در بسیاری از کشورهای دنیا پول بدون پشتوانه چاپ می‌شود و نظر مقام معظم رهبری در افق‌گذاری اقتصادی دراز مدت این است که پشتوانه پول ما مفهوم مشخصی داشته باشد و پول طوری چاپ شود که مابه ازا داشته باشد.

عباسی با اشاره به اینکه اکنون مشکل مردم عدم رعایت قسط در جامعه است و مردم به طور فطری از تبعیض و ویژه خواری نفرت دارند، خاطرنشان کرد: لیبرالیسم به دنبال حرص و طمع و ولع است در حالی که جامعه اهل قسط یعنی سهم هرکس پرداخت شود و در لیبرالیسم یک درصد حق 99 درصد را خورده‌ است و جنبش 99 درصدی به معنای نابودی اقتصاد و لیبرالیسم است چون نتوانست قسط را پیاده کند.

وی با بیان اینکه برخی مدیران اقتصادی لیبرالی کشور همین رویه را در ایران پیاده کرده‌اند بعد می گویند اسلام نتوانست در حالی که این شرایط در هیچ جای اسلام و بیانات امام و رهبری جا ندارد، افزود:  اسلام مملکت را به خود کفایی می‌رساند و دشمن هنگامی که می‌خواهد ما را از خودکفایی جدا کند دو سال مذاکره می کند به تو لبخند می‌زند، از تو می‌گیرد و بعد به ایمیل تو هم جواب نمی‌دهد.

عباسی با اشاره به اینکه نسل جوان می‌تواند با پیاده کردن حرکت جهادی و جنبش قسط در دانشگاه و مدارس مختلف این جنبش را به جنبش ملی تبدیل کند، گفت: در افق 1414 خط کشها و موازین باید این باشد که هر کس در هر سمت و جایگاهی با قسط مقابله کند با آن برخورد شود و در این صورت جامعه آرمانی و قرآنی می‌شود.

وی با بیان اینکه فریب ظواهر تمدنی غرب را نخورید زیرا آمریکا طوری از هم پاشیده می‌شود که سبب حیرت می‌شود، عنوان کرد: چنانچه تمدن نفتی آمریکا پابرجا است به دلیل این است که نفت ما، عربستان و عراق را دزدیده است و علم، تکنولوژی، رشد فضای سایبری و ناسا نیز مرهون دانشمندان ایرانی است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: در سال 1991 سازمان ملل متحد گزارشی را منتشر کرد که اروپاییها، پرتغالیها و اسپانیاییها و انگلیسیها در 400 سال گذشته در قاره سیاه 777 تریلیون دلار دزدیدند که 185 تریلیون دلار آن تنها مربوط به انگلیسیها بود.

عباسی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی کوتاه مدت و بلندمدت توسط نسل کنونی، گفت: شهرنشینی مفرط و تراکم جمعیتی سبب بروز بیماری اضطراب می‌شود و باید از شهرنشینی مفرط به روستاهای تراز برگردیم به این معنا که به جای تراکم در فاصله بیشتری روستاهایی ایجاد شود

وی زندگی زوجهای جوان را در آپارتمانهای کوچک با بدهی سنگین بانکی را یکی از معضلات جوامع مدرن بشری دانست و اظهار کرد: در این راستا می‌طلبد که چند جوان دانشجوی انقلابی و روشنفکر با ساخت 20 تا 30 خانه ویلایی در روستاهای نزدیک به شهر از بار ترافیکی و معضلات شهری بکاهند.

عباسی با بیان اینکه سازوکار ربا را فقط باید در جامعه ایران بررسی کرد، گفت: متأسفانه برخی از زوجهای جوان به خاطر تهیه جهیزیه‌های سنگین مجبور به گرفتن وام پر سود از بانک ها و پرداخت مبالغی عظیم می‌شوند.

وی یکی از بارزترین مشکلات کنونی نسل کنونی را مسئله تفرد دانست و بیان کرد: متاسفانه سن ازدواج در نسل جوان کنونی افزایش یافته است و بانوان در سن 30 سالگی و آقایان در حدود 35 سالگی به امر ازدواج اقدام می‌کنند و در این سن نیز حوصله بچه‌داری و تربیت فرزند خود را ندارند.

وی با بیان اینکه در عصر کنونی والدین بیشتر از یک فرزند را در زندگی خود نمی‌پذیرند، گفت: کارشناسان بزرگ دنیا در عرصه حوزه سازمان ملل یکی از 13 ابر مصیبتهای دنیا را بحث تفرد نسل حاضر می‌دانند.

عباسی با اشاره به اینکه تفرد یعنی زندگی پدر و‌مادر با یک فرزند عنوان کرد: فرزند این خانواده نیز به خاطر تنها بودن با فرهنگ زندگی اجتماعی آشنا نخواهد شد و هیچگاه منافع دیگران برایش اهمیت ندارد و منزوی و خود محور تربیت می‌شود.

عباسی با اشاره به اینکه فرزندان در خانواده‌ای هسته‌ای در موقع ازدواج با مشکلات فراوانی مواجه خواهند شد، بیان کرد: زیرا در زندگی کودکی خود خواهر و برادری نداشته که زندگی اجتماعی را بیاموزد و با اولین خواسته طرف مقابل از کوره در می‌رود.

وی با بیان اینکه در نسلهای قدیم خانواده ها به دلیل کثرت فرزندان و آشنایی با زندگی اجتماعی در زندگی زناشویی نیز با مشکلات زیادی مواجه نمی‌شدند، گفت: تفرد در شرایط کنونی یک بیماری مهلک تربیتی است و واتستون در سازمان ملل اعلام کرد از سال 2010 میلادی تا 2040 خطری در حوزه تربیتی انسانها بالاتر از تفرد نیست.

وی محدود شدن حوزه آزادی اجتماعی فرزند را برای ابعاد تربیتی ضروری دانست و اظهار کرد: اگر فرزند در دوران کودکی و‌نوجوانی خود حوزه آزادی اجتماعی خود را محدود نماید در زندگی زناشویی خود کارش به طلاق نمی‌انجامد.

عباسی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی تفرد و خانواده های تک والدینی جامعه بشری را به ورطه هلاکت و نابودی کشانده است، بیان کرد: جامعه بشری رفته رفته از خانواده قبیله‌ای به سمت خانواده هسته ای و سپس به سمت خانواده تک والدینی کشیده شده است.

وی با بیان اینکه جامعه ایران تا سال 1414 یکی از سه کشور پیر خواهد بود، گفت: از این رو مقام‌ معظم رهبری از سال 89 در راستای مبارزه با پیری جمعیت همواره به ازدواج زود جوانان، زود بچه‌دار شدن و تعداد زیاد فرزندان سفارش کرده است.

وی یکی از مشکلات جوانان را در عصر کنونی بحث عدم اشتغال جوانان دانست و‌ گفت: در این راستا مسئولان باید شرایط آسان ازدواج را فراهم کنند و خانواده‌ها نیز به فکر فراهم کردن تجهیزات و‌جهیزیه های گران قیمت نباشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.