سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع اقتصاد ایران پس از ترامپ

استاد حسن عباسی شنبه شب – ۶ آذر ۹۵ – در همایش «اقتصاد ایران پس از ترامپ» که با دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان و دانشگاه لرستان در خرم آباد برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از زائرین ایرانی حرم اباعبدالله الحسین (ع) به دست گروه تروریستی داعش در حله عراق و مرگ جمعی از هموطنانمان در سانحه برخورد قطار در محور دامغان–سمنان گفت: ترامپ از برجام و U-Turn یا ممنوعیت مبادلات ایران با دلار آمریکا به عنوان یک اهرم فشار علیه کشورمان استفاده می کند؛ اما برای تشدید فشارها همانطور که قول داده به سراغ توانمندی موشکی کشورمان، مسائل حقوق بشری و مسائلی از این دست نیز می رود.

وی با بیان اینکه ترامپ شرایطی را فراهم می کند که نه تنها از برجام سود اقتصادی نمی بریم، بلکه با روی دادن یک اتفاق عجیب، برجام به یک عامل فشار علیه کشورمان تبدیل می شود افزود: این در حالی ست که رهبر معظم انقلاب هشدارهای لازم را به مسئولان داده و خطاب به آنها فرموده بودند که بروید و مذاکره کنید تا برجام فشار را از دوش ملت بردارد اما برجام دارد به یک عامل فشار تبدیل می شود.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: در شرایط پسا ترامپ هیچ گشایش اقتصادی در کشورمان صورت نمی گیرد؛ بنابراین در سه سال گذشته مرتکب اشتباه شدیم و خود را درگیر مذاکرات کردیم و البته نظام این اشتباه را فهمیده و رهبر معظم انقلاب نیز همواره هشدارهای لازم را داده اند؛ البته همانطور که سران فتنه اشتباهات خود را نپذیرفتند قطعا دوستان ما در دولت نیز اشتباه خود را نمی پذیرند.

عباسی اضافه کرد: مردم دارند اثرات پسابرجام را می بینند اکنون ارزاق عمومی ۴۰ درصد نسبت به سالی که دولت روی کار آمده گرانتر شده، درصد بیکاری افزایش یافته و بیکاری بیداد می کند، کشور دچار رکود شده و تمام صنایع خوابیده اند؛ البته جایی هم که می توانیم تولید کنیم آن را به خارجی ها سپرده ایم به عنوان نمونه انواع میوه به راحتی از خارج وارد کشور می شود.

وی با بیان اینکه در صورت امضای قانون داماتو توسط رئیس جمهور آمریکا که بر اساس آن هیچ کشوری نمی تواند بیش از ۲۰ میلیون دلار در صنعت نفت و گاز کشورمان سرمایه گذاری کند این کشور برجام را نقض کرده، افزود: به شما قول می دهم که در شرایط پسا برجام برندهای مختلف لباس، لوازم آرایشی، انواع میوه و سیگار به وفور وارد کشورمان شود اما در ورود صنعت و تکنولوژی این اجازه را به ما ندهند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: بر خلاف آرزوی رسانه های اصلاح طلب که آرزو داشتند کلینتون به عنوان رئیس جمهور آمریکا برگزیده شود ترامپ زمینه ای را برای کشورمان فراهم می کند که در شرایط پسابرجام نه تنها از مسائل اقتصادی بهره نبریم بلکه برجام نیز به یک عامل فشار تبدیل شود.

عباسی افزود: دولتمردان می گویند که برجام تهدید را از سر ایران و منطقه برداشت غافل از اینکه راهبرد آمریکا راه اندازی جنگ های مذهبی ۳۰ ساله در جهان اسلام بین شیعه و سنی است تا از این طریق نسل آینده را از گرایش به اسلام بازدارند.

وی اضافه کرد: علاوه بر تاکید تئوریسین های آمریکایی همچون برژینسکی برای راه اندازی جنگ های مذهبی ۳۰ ساله در جهان اسلام مانند جنگ های ۳۰ ساله اروپا که بساط کلیسا را جمع کرد، جان کری در جریان مذاکرات روسیه و آمریکا با موضوع سوریه در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید بالاخره مسئله سوریه چه زمانی به پایان می رسد او در پاسخ خندید و گفت که جنگ سوریه جنگ مذهبی ۳۰ ساله است و این جنگ ۳۰ سال طول می کشد؛ بنابراین نمی توانیم بگوییم که برجام تهدید را از سر ایران و منطقه برداشته است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: مسئله ای که نباید از آن غافل شویم این است که تدبیر رهبر معظم انقلاب برای تقبیح اقدامات تشیع انگلیسی و وهابیت توسط علمای شیعه و اهل سنت که در قالب دو همایش مجزای از هم در ایران و چچن صورت گرفت موجب شد تا حربه جنگ های مذهبی ۳۰ سال در جهان اسلام خنثی شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به شرایط متزلزل رئیس جمهور منتخب آمریکا گفت: دولت ترامپ از نظر سیاسی یک دولت ضعیف بوده و اجماع داخلی نسبت به او وجود ندارد، جدایی طلبی در آمریکا در این دوره در حال افزایش بوده و شکاف های بین ایالت های این کشور رو به فزونی است و مشکل دیگری که ترامپ با آن دست به گریبان است بدهی ۲۰ تریلیون دلاری کشور آمریکا است؛ البته در حوزه سیاست خارجی همه از ترامپ می ترسند.

عباسی بیان کرد: این احتمال وجود دارد که در دوره ترامپ به عنوان یک رئیس‌جمهور ضعیف‌شده یک پدیده و واقعه دیگر مانند واقعه ۱۱ سپتامبر رقم بخورد و دنیا را تا هفت هشت سال دیگر درگیر این مسئله کنند.

وی با بیان اینکه اعتراضات مردمی به نتیجه انتخابات در آمریکا همچنان ادامه دارد افزود: معترضین که در حال جمع آوری امضا و تهیه طومار برای جدایی ایالت های خود از آمریکا هستند اعلام کرده اند که تا روز تحلیف ترامپ به اعتراضات خود ادامه می دهند. در هر حال اگر کسانی بخواهند به این جمع بندی برسند که نتیجه انتخابات این کشور را باطل کرده و ترامپ را کنار بگذارند این به منزله نابودی دموکراسی در آمریکا بوده و اگر انتخابات باطل نشود با توجه به استمرار اعتراضات وقتی ترامپ در کاخ سفید قدرت را در دست می گیرد یک رئیس جمهور ضعیف شده مانند رئیس جمهور دولت دهم ایران است که با عدم پذیرش برتری نسبت به جناح مخالف مواجه شد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: در جریان اعتراضات به نتیجه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران، جناحی که نتیجه انتخابات را قبول نداشت حامیان خود را  به خیابان ها کشاندند و در نهایت زمانی که سران این جناح حاضر نشدند بگویند که در انتخابات تقلب نشده هیچ کشوری برای رئیس جمهور منتخب پیام تبریک نفرستاد و همه کارها را به صورت تعلیق درآوردند که ببینند در نهایت چه اتفاقی در ایران می افتد.

عباسی با بیان اینکه فتنه سال ۸۸، هشت ماه و تا حماسه مردمی یوم الله ۹ دی به طول انجامید اما در این مدت تمام آبروی سیاسی نظام رفت و ضربه شدیدی در سطح بین الملل به چهره بیرونی نظام وارد شد؛ خاطرنشان کرد: بسیاری از فشارهایی که پس از فتنه بر کشور وارد شد معلول اقداماتی بود که از سوی جناح سیاسی اصلاح طلب انجام شد و در واقع این جریان عملا کاری کردند که دولت مقابل ضعیف شود. در واقع چنین وضعیتی نیز به دنبال انتخاب ترامپ بر کشور آمریکا حاکم شده است.

به گفته وی اکنون رئیس جمهور دولت فعلی و سخنگوی وزارت امور خارجه مدام نق می زنند و دلواپس هستند که چرا عده ای منتقد دولت را تضعیف می کنند و این در حالی است که همین دوستان در جریان فتنه ۸۸ به ۲۴ میلیون رای مردم بی احترامی کرده و شرایطی را رقم زدند که علاوه بر تضعیف دولت در عرصه بین الملل ضربه بزرگی برحیثیت کشور و نظام وارد شود.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: با توجه به اعتراضات مردمی در آمریکا دونالد ترامپ در حال تضعیف شدن بوده و امتیاز یکپارچگی و انسجام درونی این کشور را از دست داده است. زمینه تجزیه ۵۳ ایالت آمریکا فراهم شده است.

عباسی با بیان اینکه ایالت به ایالت در آمریکا در حال جمع آوری امضا و طومار برای جدایی از آمریکا هستند، افزود: با توجه به وجود ۴۰۰ گروه جدایی‌طلب، زمینه تجزیه ۵۳ ایالت آمریکا فراهم شده است.

وی اظهار کرد: ایالت کالیفرنیا که یک ایالت ثروتمند بوده و یا ایالت تگزاس که ذخایر اصلی نفت آمریکا در این ایالت قرار دارد می گویند که چرا ما باید بار دیگر ایالت ها را به دوش بکشیم، به همین دلیل این ایالت ها خواستار جدایی از آمریکا هستند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: جدایی‌طلبی در آمریکا که نتیجه گسل ها و شکاف های اجتماعی در این کشور است در دوران ترامپ بیش از گذشته بروز پیدا می کند. واقعیت این است که دولت ترامپ یک دولت ضعیف شده است و نمی تواند اجماع گسترده ای را که جرج بوش با به راه انداختن بازی مبارزه با تروریسم و حمله به افغانستان و عراق ایجاد کرد این اجماع را به وجود بیاورد؛ البته اوباما هم توانست اجماع داخلی و جهانی را نسبت به خود ایجاد کند اما امروز شاهدیم که در آلمان، فرانسه، ژاپن و آمریکا راهپیمایی‌هایی علیه ترامپ برگزار می شود.

به گفته وی اگر جرج بوش با رعب و وحشت توانست اجماع داخلی در آمریکا را به وجود آورد اما در مقابل نه در داخل کشور آمریکا و نه در بیرون از مرزهای این کشور هیچ اجماعی نسبت به ترامپ وجود ندارد.

عباسی گفت: سوال این است که برای ایجاد اجماع داخلی در آمریکا آیا یک ۱۱ سپتامبر دیگر در ماههای اول دوره ترامپ شکل می گیرد؟

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با بیان اینکه ترامپ از حربه به راه انداختن جنگ های مذهبی در بین مسلمانان نیز محروم است تصریح کرد: بدهی های آمریکا تا پایان دولت اوباما به ۲۰ تریلیون دلار افزایش می یابد و این در حالی است که درآمد آمریکا چهار تریلیون دلار است. البته وضعیت ژاپن نیز بهتر از آمریکا نبوده و این کشور هم ۱۲ تریلیون دلار بدهی دارد با این وجود بارها در دانشگاه ها متذکر شدیم که این کشورها نمی توانند کمکی به اقتصاد کشور ما کنند. آمریکاییها به این واقعیت دست یافته اند که تنها راه نجات اقتصاد کشور آنها پیاده کردن نظام مالی اسلامی است اما اگر اینها را به اساتید اقتصاد و مسئولان اقتصادی ما بگویید می خندند.

وی با بیان اینکه انواع خودروهای گمنام در حالی که دانشمندان ما موفق به ساخت موشک های بالستیک و کروز و دستیابی به فناوری هسته ای شده اند در خیابان های کشورمان تردد می کنند، گفت: اگر نظامی های ما توانسته اند موشک های بالستیک و کروز بسازند علتش این است که پاسپورت ها را از آنها گرفته ایم بنابراین باید پاسپورت شرکت های خودروساز را نیز از آنها بگیریم تا با اتکا به ظرفیت های داخلی خودرو طراحی و تولید کنند.

عباسی بیان کرد: اینکه برویم در فرانسه ایجاد اشتغال کنیم و چند فروند هواپیما بیاوریم و چند فریم عکس شیک هم بگیریم این فکر انقلابی نیست.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال تصریح کرد: ما سربازان متجاوز آمریکایی را در مرزهای آبی کشورمان به اسارت گرفتیم و آنها در مقابل دوربین ها به گریه کردن و معذرت خواهی افتادند و موشک های ما نقاطی از اسرائیل در حیفا و تل‌آویو را که اسرائیلی ها تصور آن را نمی کردند توسط حزب الله لبنان مورد هدف قرار گرفتند، آن وقت وزیر امور خارجه روشنفکر ما در دانشگاه تهران می گوید آنها بمب هایی دارند که می توانند ما را نابود کنند.

وی گفت: اگر اسرائیل بخواهد دست از پا خطا کند ما مکان هایی که بمب های اتم این کشور در آنجا مستقر هستند را نابود می کنیم.

عباسی اظهار کرد: انقلاب اسلامی، رهبران انقلابی جهان اسلام در یمن، حزب الله لبنان، غزه، حشد الشعبی عراق، سوریه و دیگر نقاط جهان را تربیت کرده است. آنگاه ما در کشورمان در رفع مشکل بیکاری و تسهیل در امر ازدواج جوانان عاجز هستیم. واقعیت این است که ما امروز در کشورمان با بحران مدیریتی دست به گریبان هستیم.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با بیان اینکه ما چگونه می توانیم به یک روشنفکر غرب زده که قدرت را در نزد دشمن می بیند بفهمانیم که خدا وجود دارد نه کدخدا، افزود: هدف دشمن این است که ایران را به یک تایلند بزرگ تبدیل کند و در این راستا شاهدیم که ساخت بیش از یک‌هزار هتل در دستور کار متولیان صنعت گردشگری در کشورمان قرار گرفته است.

وی گفت: واقعیت این است که در دوره پسابرجام، سیاست درهای باز تایلند یکی از راههای آوردن پول به کشورمان است چون به ما اجازه سرمایه گذاری خارجی مستقیم را نداده اند؛  از این رو باید زمینه فسق و فجور در کشور صاحب الزمان (عج) برای آدم های هوس باز فراهم شود و آنها بیایند و پول خرج کنند.

عباسی بیان کرد: ما برای حفظ این انقلاب شهید داده ایم و از آن در مقابل تروریسم حفاظت کرده ایم و اگر پیشرفت علمی هم به دست آورده ایم دانشمندان بسیجی عامل آن بوده اند، اکنون اجازه نمی دهیم عده ای که ماشین های پورشه سوار می شوند و برای این انقلاب کوچکترین فشاری را تحمل نکرده اند این کشور را به یک پاتایای بزرگ تایلند تبدیل کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

استاد حسن عباسی که به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خرم آباد سخنرانی کرد، گفت: ما در حین گذار از گردنه‌ی تاریخی در جهان معاصر هستیم وجهان امروز بعد از فروپاشی مارکسیسم و ویروسی شدن سیستم عامل لیبرالیسم در جهان، نیازمند الگویی مناسب و تعالی بخش در همه‌ی عرصه هاست که در این پیچ تاریخی دشمنان دست به کار برنامه هایی شده اند که تا سال ۲۰۵۰ همواره تسلط  استکباری و صهیونیستی  خود را در هر  شرایطی بر جهان سیطره دهند.

استاد عباسی تحلیل گر مسائل سیاسی افزود : گسل و شکاف سیاسی و اجتماعی در آمریکا درحال گسترش است و فرمول صهیونیست ها در جهان همواره ایجاد جو و فضای سنگین بر پیکره ملت های مظلوم می باشد که برای اجرای طرح های شوم شان مشخص و مبین این است که می خواهند از راه طراحی برنامه‌های استکباری و صهیونیستی خود و با ایجاد جو اضطراب و مصیبت های گوناگون بشریت را همواره درگیر تنازع برای حیات کنند.

منبع: مفدا

استاد حسن عباسی در همایش بزرگ اقتصاد ایران پس از ترامپ که با همت بسیج دانشجویی دانشگاه‎های لرستان و علوم پزشکی برگزار شد، با تبریک هفته بسیج به جمله مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بسیجی باید در وسط میدان باشد، تا فضیلت‎های انقلاب حفظ شود، اشاره و اظهار کرد: مسئله حضور و  میدان‎داری باید توسط همه مردم جامعه مورد توجه قرار گیرد، تا فضیلت‌های انقلاب همواره حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه در حال طی کردن یک پیچ مهم تاریخی هستیم، عنوان کرد: در شرایطی که جمعیت کره زمین از هفت و نیم میلیارد نفر گذشته است، هنوز در هیچ کجای دنیا الگوی مناسبی برای مدیریت جامعه ارائه نشده است.

رئیس مرکز بررسی‎های دکترینال افزود: بعد از فروپاشی شوروی و بسته شدن پرونده مارکسیسم با عنوان یک الگو برای اداره جهان، فوکویاما مدعی شد که لیبرالیسم تنها الگوی مدیریت جهان است، اما امروزه سیستم عامل لیبرالیسم به عنوان تنها مدل الگوی مدیریتی جهان نیز ویروسی شده و دچار نقصان‎های فراوانی است.

عباسی خاطر نشان کرد: لیبرالیسم با اصالت دادن به پول، لذت و ساز و کارهای اینچنینی زمینه‎ای را فراهم کرد که پیامد آن همین مشکلاتی است که امروز گریبان جهان بشری را گرفته است، در این پیچ تاریخ چه کسی می‎تواند الگوی مناسبی برای اداره جهان ارائه دهد؟

وی ادامه داد: ریچارد واتسون آینده‎شناس آمریکایی می‎گوید که جهان از سال 2010 تا سال 2050 میلادی به مدت 40 سال با 13 مشکل و مصیبت بزرگ روبرو می‎شود که بدهی اقتصاد جهانی یکی از این مشکلات است که تنها راه نجات از این مصیبت، نظام مالی اسلامی است. به طوری که نظام مالی اسلامی باید جایگزین نظام اقتصادی جهانی شود.

رئیس مرکز بررسی‎های دکترینال به تاریخ پیدایش ربا در اورشلیم و در زمان حضرت داود و حضرت سلیمان اشاره و تاکید کرد: باید توجه داشت که یهود چگونه صنعت ربا را به وجود آورده است؟

عباسی در ادامه به تشریح آسیب‎های زندگی موبایلی و دیجیتالیزه شده پرداخت و افزود: فاجعه‎ای که جامعه امروز ایران دارد، با آن  دست و پنجه نرم می‎کند، فرهنگ تک فرزندی و شیوه تربیت غیر اجتماعی این نسل است.

وی یادآور شد: کودکی که به تنهایی و در اتاقی در بسته و سرگرم با تبلت و موبایلش بزرگ شده است، وقتی به سن جوانی رسیده و وارد جامعه می‎شود، به دلیل اینکه زندگی اجتماعی را تمرین نکرده است، در دانشگاه، خدمت سربازی و … دچار بحران می‎شود و در نهایت تحمل شرایط زندگی پس از ازدواج را ندارد و زندگی‎اش به طلاق می‎انجامد.

رئیس مرکز بررسی‎های دکترینال افزود: زندگی در جامعه کنونی آنقدر به فضای موبایلی و مسائل دیجیتالی آلوده شده است که اگر موبایل ما را بگیرند، دیگر قادر به زندگی کردن معمولی نیستیم.

عباسی «الگوی زندگی با بدهی عمومی» را یکی دیگر از 13مصیبت جهان امروزی قلمداد و تصریح کرد: در این الگو تمام جامعه و تک تک افراد، موسسات و سازمان‎ها بدهکارند و هیچ فرد سازمان و کشوری که بدهکار نباشد، وجود ندارد.

وی ادامه داد: استرس ناشی از این بدهی‎ها و  وام‎ها یک رنج مزمن را در نهاد تمام افراد جامعه از کارگر گرفته تا کارمند نهادینه می‎کند که به درستی یک مصیبت بزرگ محسوب می‎شود.

رئیس مرکز بررسی‎های دکترینال اظهار کرد: تصویری که ما در ذهن خود از آمریکا و اروپا داریم، یک جامعه خوب و با ثبات است، به طوری که همه بدبختی‎ها و بیکاری‎ها را تنها برای خودمان می‎بینیم این به مثابه همان دندانی به ظاهر سالم و زیبا است که در باطن اگر لقمه سختی بجود، فرو ریخته و از بین می‎رود.

عباسی بیان کرد: دیروز کسی باور نداشت که شوروی روزی سقوط کند و تجزیه شود و امروز هم کسی باور نمی‎کند که یک روز بساط آمریکا و رژیم صهیونیستی برچیده شود، اما این واقعیت تاریخ است و یک روز به وقوع می‎پیوندد.

وی تاکید کرد: روی کار آمدن ترامپ پدیده‎ای بود که مشخص کرد، این سیستم بیماری خود را به صورت عینی بروز می‎دهد، تا جایی که یازده سال پیش برژینسکی در کتابی با عنوان «خودکشی حکومت‎ها» این نوع روند خودکشی حکومت آمریکا را پیش‎بینی کرده بود.

منبع: خبرگزاری فارس

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

4 دیدگاه

  1. با سلام . لطفا فایل صوتی سخنرانی ها رو تو کانال بذارین . متشکرم

  2. با سلام ـ دکتر ، تو عباس علمدار ی
    دوست دارم در یکی از سخنرانیهای شما شرکت کنم . کی و کجا وعده دیدار ما ؟

  3. محمد رضا بهروزی

    با عرض سلام و خداقوت خدمت شما دوستان عزیز و استاد بزرگوار
    لطفا لینک دانلود سخنرانی استاد رو در دشت مزار دماوند بزارید باتشکر

  4. باسلام، آقای دکتر من خیلی دوس داشتم در سخنرانی شما در دانشگاه لرستان شرکت کنم چون از هوادارهای پر و پا قرص شما هستم، اما بهم اجازه ورود ندادن و گفتن فقط دانشجوهای دانشگاه لرستان اجازه ورود دارن، خیلی ناراحت شدم.